Przetargi.pl
PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ MIEJSKIEJ UL. OTUSKA NA ODCINKU OD PL. ST. RESZKI DO UL. SPORTOWEJ ORAZ PRZEBUDOWA PASA DROGOWEGO UL. RZEMIEŚLNICZEJ W BUKU

Miasto i Gmina Buk ogłasza przetarg

  • Adres: 64320 Buk, ul. Ratuszowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 140 671 , fax. 618 140 101
  • Data zamieszczenia: 2017-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Buk
    ul. Ratuszowa 1
    64320 Buk, woj. wielkopolskie
    tel. 618 140 671, fax. 618 140 101
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ MIEJSKIEJ UL. OTUSKA NA ODCINKU OD PL. ST. RESZKI DO UL. SPORTOWEJ ORAZ PRZEBUDOWA PASA DROGOWEGO UL. RZEMIEŚLNICZEJ W BUKU
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej miejskiej ul. Otuska na odcinku od Pl. St. Reszki do ul. Sportowej oraz przebudowa pasa drogowego ul. Rzemieślniczej w Buku. 1.1. Zadanie nr 1: Przebudowa drogi powiatowej miejskiej ul. Otuska na odcinku od Pl. St. Reszki do ul. Sportowej. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa odcinka drogi powiatowej ul. Otuskiej o długości 0+328,5 km miejscowości Buk. Dokumentacja projektowa obejmuje przebudowę jezdni o szerokości od 6,00 m do 6,50 (z poszerzeniami na łukach poziomych) o nawierzchni mineralno-asfaltowej, przebudowę istniejących chodników o nawierzchni z kostki betonowej zlokalizowanych przy krawędzi jezdni, przebudowę zjazdów na posesje i drogi gminne oraz rozbudowę odwodnienia. Prace drogowe w zakresie zadania mają charakter remontowy. Pas drogowy jest uregulowany i jego szerokość wynosi 9,15 – 13,20 m. Geometria: Na początku oraz końcu projektowanego odcinka ww. drogi istnieje konieczność dowiązania się do się do istniejących profili dróg gminnych. Trasę w sposób maksymalnie możliwy dopasowano do obecnego przebiegu drogi. Promienie łuków przyjęto zgodnie z opisami na planie zagospodarowania terenu. Jezdnia: Na istniejącej jezdni o nawierzchni utwardzonej (mineralno-asfaltowej), zostaną ułożone warstwy wyrównawcze i ścieralne na uprzednio sfrezowaną, oczyszczoną i skropioną emulsją asfaltową nawierzchnię jezdni. Krawędź jezdni zostanie poddana regulacji od szerokości 6,00 m do szerokości 6,50 (z poszerzeniami na łukach poziomych). Jezdnia ograniczona pozostanie krawężnikiem betonowym 15 x 30 cm wraz z ściekiem przykrawężnikowym z kostki betonowej o szerokości 20 cm ustawionymi na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Ww. krawężnik wyniesiony zostanie w stosunku do ścieku o 12 cm. Zjazdy na posesje zostaną przebudowane do szerokości zgodnej z planem zagospodarowania terenu o nawierzchni z kostki betonowej (teren zabudowany). Ww. zjazdy na włączeniu do jezdni drogi zakończone będą skosami 1:1. Zjazdy od strony granicy pasa drogowego ograniczone zostaną za pomocą opornika betonowego 10 x 30 cm ustawionego na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Zaś od strony jezdni zostaną ograniczone za pomocą krawężnika betonowego 15 x 30 cm wraz z ściekiem przykrawężnikowym ustawionym na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 – przedmiotowy krawężnik zostanie wyniesiony w stosunku do ścieku o 2 - 4 cm. Skrzyżowania: zostaną przebudowane do szerokości i parametrach zgodnych z planem zagospodarowania terenu o nawierzchni mineralno-asfaltowej. Chodnik: Zgodnie ze wskazaniem projektu zagospodarowania terenu istniejący chodnik o zmiennej szerokości (do granicy pasa drogowego) o nawierzchni z kostki betonowej zostanie poddany przebudowie o charakterze remontu. Ograniczony pozostanie od strony jezdni krawężnikiem betonowym o wym. 15 x 30 cm wraz z ściekiem przykrawężnikowym z kostki betonowej o szerokości 20 cm ustawionymi na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15; od strony granicy pasa drogowego chodnik w miejscach tego wymagających zostanie ograniczony za pomocą obrzeża betonowego 8 x 30 cm ustawionego na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Ww. krawężnik wyniesiony zostanie w stosunku do ścieku o 12 cm; w miejscach występowania przejść dla pieszych krawężnik wyniesiony zostanie w stosunku do ścieku o 1- 2 cm. Szczegółowy zakres opisano w dokumentacji projektowej. 1.2. Zadanie nr 2: Przebudowa pasa drogowego ul. Rzemieślniczej w Buku. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy ul. Rzemieślniczej w Buku na całej jej długości, tj. od skrzyżowania z ul. Basztową do skrzyżowania z ul. Otuską. Projektowany odcinek ul. Rzemieślniczej o długości 128,67m usytuowany jest w całości na działce nr 112. Skrzyżowania z ulicami Basztową i Otuską są przedmiotem odrębnych opracowań. Dokumentacja projektowa nawiązuje się zarówno do stanu istniejącego jak i sąsiednich projektów. Projekt przewiduje wykonanie nakładki asfaltowej o grubości 5cm, z częściowym frezowaniem istniejącej nawierzchni maksymalnie do 5cm. Ułożenie warstwy wyrównawczej umożliwi nadanie ulicy odpowiedniego przekroju poprzecznego, tj. daszkowego z obustronnymi spadami 2%. Projektuje się wykonanie ulicy o stałej szerokości wynoszącej 6,0m, ograniczonej z obu stron opornikami betonowymi 12x30x100m ze ściekiem dwurzędowym z kostki betonowej wys. 8cm o szerokości 20cm. Projekt zakłada wykonanie nowej nawierzchni chodników z kostki betonowej bezfazowej gr. 8cm typu „Holland” koloru szarego. Ich szerokość w każdym przekroju dostosowana będzie do szerokości pasa drogowego i wynosi od 1,6 do 1,9m . Ograniczone są istniejącymi fundamentami ogrodzeń posesji, dodatkowo na krótkich odcinkach przy działkach nr 105/1 i 108 konieczne będzie wbudowanie obrzeża betonowego 8x30x100cm. Zjazdy na posesje projektuje się z uwzględnieniem szerokości istniejących bram wjazdowych. Ze względu na zapewnienie odpowiednich warunków oraz bezpieczeństwa ruchu, przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi sfazowano skosem 1:1. Nawierzchnię zjazdów projektuje się z kostki betonowej bezfazowej gr. 8cm typu „Holland” koloru grafitowego. Szczegółowy zakres opisano w dokumentacji projektowej. 2. Niniejszy przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1) projektem budowlanym, wykonawczym opracowanym przez VIA 2008 Pracownia Projektów Drogowych Barbara Kosmacz, z siedzibą przy ul. Kościańskiej 7, 62-066 Granowo – dot. przebudowy drogi powiatowej miejskiej ul. Otuska na odcinku od Pl. St. Reszki do ul. Sportowej, 2) projektem wykonawczym opracowanym przez MBM PROJEKT Marcin Brzostowski, z siedzibą przy ul. Morskiej 9, Lusówko, 62-080 Tarnowo Podgórne – dot. przebudowy pasa drogowego ul. Rzemieślniczej w Buku, 3) Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, 4) obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i przepisami prawa dotyczącymi warunków technicznych oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, 5) szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 6) zgłoszeniami robót budowlanych, 7) pozwoleniem Starosty Poznańskiego nr 79/A/2017 na prowadzenie prac budowlanych na terenie układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków, 8) decyzją Starosty Poznańskiego nr 33/C/2017 zobowiązującą do przeprowadzenia badań archeologicznych na terenie układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków. 3. UWAGI DO PROJEKTÓW i SSTWiORB 1) Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia jest opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji, pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne oraz funkcjonalne i nie obniżą określonych w dokumentacji standardów. 2) W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku do materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia, STWiOR ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. 3) Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą: a) posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w dokumentacji, b) posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. 4) Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wskazania, że zaoferowane przez niego materiały i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. 5) Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy projektu organizacji i zabezpieczenia ruchu na czas trwania robót oraz jego realizacji podczas budowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach