Przetargi.pl
„Przebudowa drogi leśnej będącej dojazdem pożarowym nr 34 w Leśnictwie Kazimierzowo”

Nadleśnictwo Żednia ogłasza przetarg

  • Adres: 16050 Michałowo, Żednia
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7175251, 7175252, , fax. 857 175 252
  • Data zamieszczenia: 2017-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Żednia
    Żednia 5
    16050 Michałowo, woj. podlaskie
    tel. 085 7175251, 7175252, , fax. 857 175 252
    REGON: 5002654900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zednia.bialystok.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej - Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi leśnej będącej dojazdem pożarowym nr 34 w Leśnictwie Kazimierzowo”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą: „Przebudowa drogi leśnej będącej dojazdem pożarowym nr 34 w Leśnictwie Kazimierzowo”. 2. Lokalizacja inwestycji stanowi dojazd pożarowy nr 34 w km 0+000,00 do 3+274,00 km o łącznej długości 3 274,00 mb na terenie leśnictwa Kazimierzowo, w Nadleśnictwie Żednia. Zamówienie będzie realizowane w całości na gruntach Skarbu Państwa, na działkach o numerach :1863/1, 1863/3, 1865, 1864, 1867, 1863/2, 1870, 1873 w obrębie Nowa Wola, gmina Michałowo, województwo podlaskie. Istniejąca droga jest częściowo utwardzona. Na przeważającej długości występuje nawierzchnia gruntowa, lokalnie ulepszona kruszywem naturalnym z licznymi głębokimi zadoleniami. Skrajnia pozioma i pionowa drogi nie odpowiada wymaganiom technicznym wskutek ograniczenia jej koronami drzew i krzaków. Brak sprawnych elementów odwadniających. Przepusty z rur betonowych częściowo niedrożne, wymagają remontu. Stan techniczny drogi jest zły. 3. Szczegółowy zakres i ilość robót do wykonania określa dokumentacja techniczna:  Projekt budowlany,  Projekt wykonawczy,  Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,  Przedmiar robót. Wyżej wymieniona dokumentacja stanowi załącznik do SIWZ. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:  Szczegółowy zakres robót został określony w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy do skosztorysowania prac związanych z realizacją przedmiotu umowy. W przypadku niezgodności pomiędzy Przedmiarem robót, a Projektem, wiążące są zapisy Projektu Budowlanego,  W ramach ceny oferty Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania oraz uwzględnienia w cenie ofertowej wykonanie poboczy z dwóch warstw nawierzchni żwirowej: górnej o grubości 12 cm z kruszywa naturalnego o uziarnieniu 0 – 31,5 mm z dodatkiem 40% kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie oraz dolną warstwę grubości 18 cm z kruszywa naturalnego o uziarnieniu 0 – 63 mm z dodatkiem 40% kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie – zgodnie z dokumentacją projektową,  Główna nawierzchnia drogi ma być wykonana z dwóch warstw nawierzchni żwirowej: górna o grubości 12cm z kruszywa naturalnego o uziarnieniu 0 – 31,5 mm z dodatkiem 40% kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie oraz dolną warstwę grubości 18 cm z kruszywa naturalnego o uziarnieniu 0 – 63 mm z dodatkiem 40% kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie,  Wszystkie roboty muszą być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową,  Wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter ryczałtowy w związku z powyższym przekazany Wykonawcy przedmiar ma charakter pomocniczy. Należy wykonać wszystkie roboty określone w dokumentacji technicznej.  Ogólny zakres robót zawiera: a. roboty pomiarowe związane z odtworzeniem przebiegu drogi, b. karczowanie pni drzew znajdujących się w pasie drogi c. usunięcie humusu, d. mechaniczne wykonanie wykopów, e. wykonanie nasypów, f. roboty związane z budową przepustów pod drogą, g. renowacją i oczyszczeniem istniejących rowów przydrożnych, h. wykonanie skrzyżowań z drogami leśnymi bocznymi, i. korytowanie, profilowanie i zagęszczanie podłoża gruntowego pod konstrukcję drogi, j. wykonanie dolnej warstwy nawierzchni z kruszywa stabilizowanego mechanicznie, k. wykonanie górnej warstwy nawierzchni z kruszywa stabilizowanego mechanicznie, l. wykonanie poboczy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie, m. roboty porządkowe.  Cena ofertowa przedstawiona przez Wykonawcę musi zawierać wszystkie poboczne koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, uwzględniające między innymi: a. zorganizowanie zaplecza socjalno – biurowego, wszelkich mediów, b. oznakowanie terenu budowy, c. opracowanie planu BIOZ, d. utylizacji odpadów wraz z obowiązkiem przedstawienia kart odpadów, e. uzyskanie dokumentacji (aprobat, certyfikatów) użytych materiałów, f. doprowadzenia do należytego stanu i uporządkowania miejsca prowadzenia robót, a w szczególności dróg dojazdowych, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, g. naprawę ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzenia mienia, h. wszelkie inne koszty związane niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 5. Informacje dodatkowe dotyczące realizacji zamówienia  Wszystkie prace powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, warunkami technicznym i sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż, oraz zaleceniami Inspektora Nadzoru oraz zgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej, wytycznymi niniejszej SIWZ, a także pozostałymi załącznikami,  Wszyscy pracownicy wykonujący roboty budowlane muszą być przeszkoleni z przepisów BHP i ppoż. zgodnie z obowiązującymi przepisami,  Roboty szczególnie niebezpieczne muszą być wykonywane pod nadzorem kierownika budowy lub majstra odpowiedzialnego za wykonywanie robót, 6. Warunki rękojmi i gwarancji: a) Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji minimum 60 miesięcy. b) Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ, który jest jednocześnie załącznikiem do umowy. c) Termin gwarancji liczony będzie od daty dokonania odbioru końcowego robót budowlanych. d) Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę i liczone będą od daty dokonania odbioru końcowego robót. e) Zamawiający wymaga wydłużenia okresu rękojmi o okres trwania gwarancji. 7. Na zasadzie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj. pracowników budowlanych wykonujących roboty budowlane drogowe pod kierownictwem Kierownika budowy, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane w punkcie 26 SIWZ oraz we wzorze umowy, który stanowi załącznik do SIWZ. 8. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 9. Rozwiązania równoważne  W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ.  W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.  Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy, usługi, roboty budowlane spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 19 000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ BNP Paribas S.A. Oddział w Białymstoku nr rachunku: 75 2030 0045 1110 0000 0101 5800 z dopiskiem: „Wadium przetargowe" „Przebudowa drogi leśnej będącej dojazdem pożarowym nr 34 w Leśnictwie Kazimierzowo””. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 12). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a. pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b. innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 8. Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9. Na ofertę składają się: a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. b) Informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy na formularzu oferty. Stosownie do dyspozycji art. 36 b ust. 1 Pzp Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę nazw firm podwykonawców. c) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 7 pkt. 1., 2., 3 SIWZ. d) W przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich zobowiązanie tych podmiotów e) Oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w kryterium okres gwarancji na formularzu oferty. f) Oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w kryterium terminu płatności na formularzu oferty. g) Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. h) Zaleca się dołączyć potwierdzenie wniesienia wadium. i) Jeżeli wykonawca oferuje rozwiązania (materiały) równoważne przedkłada wraz z ofertą dokumenty, o których mowa w rozdziale 3 pkt. 10 SIWZ (opis przedmiotu zamówienia)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach