Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej w Bolimowie (ul. Szkolna) oraz przebudowa placu manewrowego wraz z dojazdem

Gmina Bolimów ogłasza przetarg

  • Adres: 99417 Bolimów, ul. Łowicka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 380 305 , fax. 468 380 386
  • Data zamieszczenia: 2017-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolimów
    ul. Łowicka 9
    99417 Bolimów, woj. łódzkie
    tel. 468 380 305, fax. 468 380 386
    REGON: 53538500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej w Bolimowie (ul. Szkolna) oraz przebudowa placu manewrowego wraz z dojazdem
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej w Bolimowie (ul. Szkolna) oraz przebudowa placu manewrowego wraz z dojazdem. Przedmiotowa droga stanowi własność Gminy Bolimów. Do czasu zakończenia przebudowy posiadać będzie status drogi wewnętrznej. Po przebudowie Zamawiający planuje Uchwałą Rady Gminy Bolimów nadać przedmiotowej drodze statut drogi publicznej. 1.1. W zakres niniejszej inwestycji wchodzą następujące roboty budowlane: - roboty przygotowawcze (rozebranie krawężników, nawierzchni wjazdów), - regulacja pionowa zaworów wodociągowych i studzienek kanalizacyjnych oraz przestawienie hydrantów, - wykonanie koryta pod konstrukcję poszczególnych nawierzchni, - ustawienie krawężników i obrzeży, - wykonane poszczególnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni, - uporządkowanie terenu, - geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. Planowana inwestycja mieści się w granicach działek. Istniejące zjazdy na posesje zostaną wyremontowane i utwardzone za pomocą betonowej kostki brukowej koloru czerwonego. W miejscu występowania kolizji z sieciami (przejścia poprzeczne pod jezdnią, przejścia pod krawężnikami i obrzeżem, przejścia pod zjazdami) przewiduje się wykonanie osłon z rur dwudzielnych typu A 110 PS na kablach ziemnych. Kable należy odkopać ręcznie (nie naciągać) w miejscach kolizji i umieścić w rurach osłonowych. Osłony umieścić na podsypce i piasku średnio lub drobnoziarnistym (nie mniej niż 10 cm), oraz obsypać rurę gruntem takim jak podsypka (zagęszczenie wykonać ręcznie lub lekkim sprzętem). Zasypka powyżej rury z gruntu takiego samego jak obsypka, grunt nad rurą należy zagęszczać warstwami, bezpośrednio nad rurą zagęszczenie wykonywać lekkim sprzętem ręcznym. Należy zwrócić na poziome ułożenie zamków w zamontowanej rurze. Rury łączy się na długości poprzez przesunięcie połówek o ok. 0,5 m i zatrzaśnięcie następnego odcinka na części wystającej. Z uwagi na zróżnicowanie wysokościowe terenu dopuszcza się wprowadzenie nieznacznych korekt wysokościowych niwelety po uprzednim zaakceptowaniu ich i powiadomieniu inspektora nadzoru i projektanta. 1.1.1. Jezdnia Projektuje się jezdnię o szerokości 5,50 m o nawierzchni z betonowej kostki brukowej koloru szarego. Jezdnia posiadać będzie zróżnicowane spadki poprzeczne i podłużne w zależności od sytuacji. Projektowaną jezdnię wysokościowo należy dostosować do istniejącej jezdni drogi powiatowej nr 2700E o nawierzchni bitumicznej na początku i końcu odcinka. 1.1.2. Chodnik Projektuje się chodnik o szerokości 1,50 m o nawierzchni z betonowej kostki brukowej koloru szarego. Chodnik posiadać będzie spadek poprzeczny jednoprocentowy w kierunku jezdni. Przekrój podłużny chodnika należy dostosować do przekroju podłużnego jezdni. Chodnik od jezdni oddzielony będzie za pomocą krawężnika betonowego 15x30 cm na podsypce cementowo – piaskowej 1:4 i ławie betonowej z betonu C12/15. Drugą stronę chodnika należy obramować obrzeżem betonowym 6x20 na podsypce cementowo – piaskowej 1:4. 1.1.3. Zjazdy Istniejące zjazdy na posesje wymagają utwardzenia kostką betonową. Oś zjazdów z kostki betonowej zaprojektowano pod kątem 90 stopni do osi projektowanej jezdni. Przecięcie krawędzi jezdni oraz zjazdów zaprojektowano z zachowaniem skosów 1:1 m. Połączenie zjazdu i korony jezdni wykonane zostanie za pomocą krawężnika 15x30 cm na podsypce cementowo piaskowej 1:4 i ławie betonowej C12/15 zatopionego, wyniesionego ponad nawierzchnię jezdni 2 cm. W miejscu zakończenia zjazdów od strony działek należy ustawić krawężniki betonowe 15x30 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 i ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Zjazdy należy wykonać do granicy działek przyległych. Spadki zjazdu należy dostosować do spadku podłużnego jezdni i do istniejącego terenu działki, do której projektowany jest zjazd. 1.1.4. Pobocza Przewidziane jest wykonanie poboczy ziemnych. 1.1.5. Plac manewrowy i dojazd Istniejący plac manewrowy zostanie utwardzony nawierzchnią z betonu asfaltowego. Warstwy z betonu asfaltowego należy ułożyć w istniejącym obramowaniu krawężników tak by były wyniesione 1 cm ponad krawężnik w celu łagodnego przepływu wód opadowych. Istniejącą podbudowę betonową należy dokładnie oczyścić i uzupełnić kruszywem. Natomiast na części placu, która utwardzona jest kruszywem należy wykonać nową podbudowę wraz z warstwami z betonu asfaltowego. Spadki poprzeczne i podłużne należy dostosować do obramowania krawężnika. W miejscu dojazdu do placu manewrowego gdzie przewidziano szerokość 5,50 m należy wykonać konstrukcję poszerzenia do wymaganej szerokości, następnie oczyścić istniejącą podbudowę z betonu, uzupełnić kruszywem i ubożyć warstwy z betonu asfaltowego. Na tym odcinku należy rozebrać istniejący krawężnik i ustawić nowy krawężnik betonowy 15x30 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 i ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Spadki podłużne należy dostosować wysokościowo do nawierzchni jezdni z betonowej kostki brukowej na początku dojazdu i do obramowania budynku z betonowej kostki brukowej na końcu odcinka o szerokości 5,50 m. Dalszy dojazd do placu manewrowego należy wykonać w istniejącym obramowaniu krawężnika, szerokości 3,50 m. Należy istniejącą podbudowę betonową dokładnie oczyścić, następnie uzupełnić kruszywem i ułożyć warstwy z betonu asfaltowego z dostosowaniem spadków do obramowania krawężnika. Istniejący krawężnik częściowo należy wyregulować wysokościowo i osiowo a także wymienić te, które są uszkodzone. 1.2. Konstrukcja: 1.2.1. Nawierzchnia jezdni 8 cm – nawierzchnia z betonowej kostki brukowej szarej typu behaton 4 cm – podsypka cementowo - piaskowa 1:4 20 cm – podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stab. mechanicznie 15 cm – warstwa piasku stabilizowana cementem o Rm=2,5 MPa 1.2.2. Nawierzchnia chodnika 6 cm – nawierzchnia z betonowej kostki brukowej szarej typu holland 4 cm – podsypka cementowo - piaskowa 1:4 20 cm – warstwa piasku stabilizowana cementem o Rm=2,5 MPa 1.2.3. Nawierzchnia zjazdów 8 cm – nawierzchnia z betonowej kostki brukowej czerwonej typu behaton 4 cm – podsypka cementowo - piaskowa 1:4 20 cm – podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stab. mechanicznie 15 cm – warstwa piasku stabilizowana cementem o Rm=2,5 MPa 1.2.4. Nawierzchnia placu manewrowego i dojazdu (na istn, konstrukcji z betonu) 5 cm – warstwa ścieralna z betonu asfaltowego śr. 15 cm – podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stab. mechanicznie Nawierzchnia placu manewrowego (nowa konstrukcja) 5 cm – warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 20 cm – podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stab. mechanicznie 15 cm – warstwa piasku stabilizowana cementem o Rm=2,5 MPa 1.3. Zestawienie powierzchni Powierzchnia utwardzona jezdni wynosi 2146,50 m2. Powierzchnia utwardzona chodnika wynosi 701,80 m2. Powierzchnia utwardzona zjazdów wynosi 420,20 m2. Powierzchnia utwardzona placu manewrowego wraz z dojazdem wynosi 1774,40 m2. 1.4. Odwodnienie Przewiduje się odwodnienie powierzchniowe wód opadowych za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych po terenie przyległym. W celu sprawnego odprowadzenia wód opadowych w miejscach gdzie jezdnia posiada spadek w kierunku chodnika przewiduje się wykonanie obustronnie cieku przykrawężnikowego z trzech rzędów kostki betonowej szarej typu holland o konstrukcji takiej jak na jezdni. 1.5. Roboty ziemne Roboty ziemne polegać będą na wykonaniu koryta pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Podłoże gruntowe pod konstrukcję należy dogęścić i wyprofilować. W przypadku stwierdzenia zalegania w podłożu gruntów niebudowlanych i nie nadających się do zagęszczenia, należy je wymienić lub doprowadzić do G-1. 1.6. Wykonawca zobowiązany jest również do: - opracowania i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie sporządzonego we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami projektu organizacji ruchu (na czas prowadzonych robót). - utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały. - prowadzenia wszelkich prac związanych z realizacją zadania zgodnie z zasadami BHP, - ręcznego wykonania robót ziemnych w bezpośredniej bliskości istniejącego uzbrojenia z zachowaniem szczególnej ostrożności. Prace te winny być wykonywane pod nadzorem pracownika użytkownika sieci. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zawiadomić właścicieli istniejących sieci o zamiarze rozpoczęcia prac budowlanych, - zabezpieczenia drzew w obrębie placu budowy prze uszkodzeniami mechanicznymi, - stosowania wszelkich materiałów, wyrobów i urządzeń posiadających odpowiednie atesty oraz odpowiadające obowiązującym Normom, Specyfikacjom Technicznym Robót oraz odnośnym przepisom ich wykorzystania oraz stosowania. - zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót oraz wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załączona do SIWZ dokumentacja projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiar robót. 3. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 50 9297 0005 0600 0215 2012 0006 w banku Bank Spółdzielczy Skierniewice o/Bolimów. z dopiskiem „Przetarg nieograniczony – Przebudowa drogi gminnej w Bolimowie (ul. Szkolna) oraz przebudowa placu manewrowego wraz z dojazdem ”. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie, 7. W dokumencie tym, gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta - Gminy Bolimów, dodatkowych warunków (np. żądanie przesłania wezwania zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek, albo żądania potwierdzenia przez notariusza, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób umocowanych do występowania w imieniu Zamawiającego, albo żądanie złożenia wezwania np. tylko w formie listu poleconego czy kurierem) albo przedłożenia dodatkowych dokumentów (oprócz dokumentu potwierdzającego umocowanie osób do występowania w imieniu Zamawiającego z żądaniem zapłaty). 8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. 9. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach