Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej ul. Wysokiej w Wilczy

Gmina Pilchowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-145 Pilchowice, Damrota
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 235 65 21, , fax. 32 235 69 38
  • Data zamieszczenia: 2020-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pilchowice
    Damrota 6
    44-145 Pilchowice, woj. śląskie
    tel. 32 235 65 21, , fax. 32 235 69 38
    REGON: 00068785300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pilchowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej ul. Wysokiej w Wilczy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie polega na przebudowie drogi gminnej ul. Wysokiej w Wilczy zgodnie z zakresem obejmującym cały odcinek drogi gminnej wraz z przebudową skrzyżowania z drogą powiatową ul. Książenicką. Ogólny zakres opracowania obejmuje: • Wykonanie przebudowy pełnej konstrukcji jezdni z dostosowaniem do parametrów kategorii ruchu KR3 w etapie I obejmującym przebudowę istniejącego odcinka drogi o nawierzchni bitumicznej oraz w etapie II obejmującym wykonanie nakładki bitumicznej z uprzednim profilowaniem i skropieniem istniejącej podbudowy na odcinku drogi z nawierzchni kamiennej, • Przebudowę skrzyżowania drogi powiatowej ul. Książenickiej z ul. Wysoką z zabudową krawężnika betonowego zwykłego 15x22 cm oraz wykonaniem wysp najazdowych, • Wykonanie elementów wykończenia w postaci krawężnika betonowego najazdowego 15x22 cm oraz obrzeża betonowego 8x30 cm na zjazdach do posesji, • Wykonanie nawierzchni zjazdów do posesji z betonu asfaltowego oraz zjazdów na pola uprawne z destruktu bitumicznego, • Remont przepustów pod zjazdami oraz przepustów pod drogą, • Wykonanie elementów odwodnienia powierzchniowego za pomocą korytek odwadniających, • Wykonanie poboczy utwardzonych destruktem bitumicznym, • Uporządkowanie terenów zielonych. Etap I: Zakres przewiduje wykonanie przebudowy jezdni ul. Wysokiej na odcinku 590 m o szerokości 3,0 m z dostosowaniem sytuacyjno – wysokościowym zjazdów do posesji oraz zjazdów na pola uprawne. Jezdnia drogi gminnej oraz zjazdy do posesji zostaną wykonane z betonu asfaltowego oraz obudowane krawężnikiem betonowym, najazdowym 15x22 cm wyniesionym do 4 cm ponad powierzchnię jezdni od strony jezdni oraz obrzeżami betonowymi po reszcie obwodu natomiast zjazdy na pola uprawne oraz pobocza o szerokości 0,5 m zostaną wykonane z destruktu bitumicznego. Na całym odcinku w etapie nr I przewidziano do remontu przepusty pod zjazdami oraz pod drogą jak również we wskazanej lokalizacji przewidziano do udrożnienia i wyprofilowania rowy przydrożne. Na wysokości łuku poziomego w projektowanym kilometrażu roboczym km 0+060 zaprojektowano korytka betonowe, ściekowe w celu dowiązania się do istniejącej jezdni ul. Wysokiej oraz prawidłowego odwodnienia tego odcinka drogi. Z uwagi na parametry łuku w projektowanym kilometrażu roboczym km 0+060 oraz istniejącą infrastrukturę i elementy zagospodarowania terenu zaprojektowano na odcinku 25 m ścianę oporową z koszy gabionowych. Etap II Zakres przewiduje wykonanie przebudowy jezdni ul. Wysokiej na odcinku 651 m o szerokości 3,5 m dostosowaniem sytuacyjno – wysokościowym zjazdów do posesji oraz zjazdów na pola uprawne. Na odcinku 50 m przed włączeniem drogi gminnej ul. Wysokiej do drogi powiatowej ul. Książenickiej przebudowywana droga ulega poszerzeniu do 5,5 m. Wyokrąglenia łuków na połączeniu z drogą powiatową ul. Książenicką projektuje się łukiem kołowym o promieniu dostosowanym do istniejącej konstrukcji drogi tj. 8,0 m na pełnym wyniesieniu krawężnika oraz łukiem 6,0 m z krawężnikiem najazdowym tworząc w ten sposób wyspę najazdową o nawierzchni z kostki granitowej ułatwiającą zjazd z drogi powiatowej maszynom rolniczym uczęszczającym często z przejazdu drogą gminną. Jezdnia drogi gminnej oraz zjazdy do posesji zostaną wykonane z betonu asfaltowego oraz obudowane krawężnikiem betonowym, najazdowym 15x22 cm wyniesionym do 4 cm ponad powierzchnię jezdni od strony jezdni oraz obrzeżami betonowymi po reszcie obwodu natomiast zjazdy na pola uprawne oraz pobocza o szerokości 0,5 m zostaną wykonane z destruktu bitumicznego. Na całym odcinku w etapie nr I przewidziano do remontu przepusty pod zjazdami oraz pod drogą jak również we wskazanej lokalizacji przewidziano do udrożnienia i wyprofilowania rowy przydrożne. W miejscu wskazanym na planie sytuacyjno – wysokościowym zaprojektowano mijankę oraz powierzchnie utwardzone w celu umożliwienia i ułatwienia mijania się pojazdów. Wszystkie projektowane elementy zostały pokazane i zwymiarowane na rysunkach Zagospodarowania Terenu. Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej ul. Wysokiej w Wilczy: a) Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby na bieżąco udostępnić mieszkańcom dojazd do posesji zlokalizowanych w bezpośrednim obrębie przebudowywanych dróg gminnych jak również dojazd wszelkim pojazdom uprzywilejowanym. b) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni terenu i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci będących właścicielami i jednostek administracyjnych informacji w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ryczałtu. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić Inspektora i gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora i zainteresowane jednostki oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom gestorów sieci m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń i sieci. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni terenu i urządzeń podziemnych, a także pokryje koszty napraw. c) Obsługa geodezyjna leży po stronie Wykonawcy robót, m.in. odtwarzanie znaków granicznych należy do obowiązków Wykonawcy, a ewentualne uwidocznienie słupków granicznych powinno nastąpić poprzez działania służb geodezyjnych Wykonawcy przed wejściem w teren w celu zabezpieczenia ich oznakowania. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. e) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu, rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. f) Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. g) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych dla zadania wraz z zaopiniowaniem i zatwierdzeniem czasowej organizacji ruchu przez: - Starostę Powiatu Gliwickiego; - Komendanta Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach; - Wójta Gminy Pilchowice; - Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach. h) Co najmniej na 7 dni przed terminem wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu Wykonawca w imieniu Zamawiającego ma obowiązek zawiadomić Starostwo Powiatowe w Gliwicach, Komendę Policji w Gliwicach, Starostę Powiatu Gliwickiego, Wójta Gminy Pilchowice oraz Zarząd Dróg Powiatowych w Gliwicach o terminie wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu na czas przebudowy oraz docelowej organizacji ruchu wraz z pozytywnym odbiorem oznakowania przez w/w służby. i) W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie i wyposażenie gestorów sieci, mieszkańców przyległych posesji do przebudowywanej drogi w granicach pasa drogowego lub inwestora, niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. Szczegółowy zakres zamówienia został opisany w dokumentacji budowlano-wykonawczej, stanowiącej załącznik nr 7 i 8 do SIWZ. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Zobowiązanie podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument należy złożyć w oryginale i musi zawierać co najmniej: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4) Dokumenty uwiarygodniające zastosowanie rozwiązań równoważnych w przypadku ich zaoferowania przez wykonawcę. 5) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej zamawiającego, przekazuje oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – wzór stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach