Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Trękusek – Kaborno w Gminie Purda

GMINA PURDA ogłasza przetarg

  • Adres: 11-030 Purda, Purda 19
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. +48 89 512 22 23
  • Data zamieszczenia: 2022-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA PURDA
    Purda 19
    11-030 Purda, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. +48 89 512 22 23
    REGON: 510743189
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.purda.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Trękusek – Kaborno w Gminie Purda
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie zadania inwestycyjnego polegającego na przebudowie drogi gminnej Trękusek – Kaborno w Gminie Purda.Przebudowa drogi gminnej nr 165005N wraz z drogami wewnętrznymi w miejscowości Kaborno o długości 3,5 km i szerokości jezdni 5 m z częściowymi przewężeniami i mijankami wraz z budową oświetlenia i odwodnieniem drogi.2. W zakresie prac przewidziano do realizacji: roboty projektowe obejmujące w szczególności: opracowanie projektu koncepcyjnego do akceptacji Zamawiającego – 5 kpl.,• opracowanie kompletnego projektu budowlanego (projektu zagospodarowania działki lub terenu, projektu architektoniczno-budowlanego), projektu technicznego oraz opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane Dz.U.2021 poz. 2351) i wykonawczego wraz z niezbędnymi branżami z uwzględnieniem przebudowy istniejących urządzeń odwadniających jeśli jest wymagana oraz z uwzględnieniem, w przypadku wystąpienia kolizji, wykonania ewentualnych przełożeń/rur ochronnych/wykonania nowych odcinków istniejącej infrastruktury zgodnie z warunkami wydanymi przez Właściciela lub zarządcę sieci kolidującej – 5 kpl.,Projekt ma obejmować nawierzchnię z dwoma warstwami wiążącą i ścieralną, wykonawstwo na odcinku od km 0+000 do km 2+300 warstwa wiążąca natomiast warstwa ścieralna przewidziana będzie jako roboty uzupełniające.• opracowanie wszelkich niezbędnych dokumentów wymaganych w celu uzyskania stosownych decyzji, uzgodnień i pozwoleń umożliwiających prowadzenie robót budowlanych, decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji i inne jeśli są wymagane prawem.• decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) - Wykonawca jest zobowiązany do stosowania jej zapisów, w przypadku konieczności jej zmiany dostosowania jej do nowych rozwiązań projektowych. Zamówienie nie obejmuje punktów: od b do g Decyzji środowiskowej nr BiM.6220.2.2022 z dnia 31.05.2022 r.• przygotowanie mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych z przeprowadzeniem uzgodnień/potwierdzeń u poszczególnych gestorów uzbrojenia, dotyczących zlokalizowania istniejących obiektów budowlanych przedstawionych na podkładach geodezyjnych. Mapa do celów projektowych w swojej treści musi zawierać ustalone granice działek ewidencyjnych z dokładnością właściwą dla szczegółów terenowych I grupy, usytuowanie drzew i krzewów, pozostałych urządzeń i budowli oraz bezwzględnie całą podziemną infrastrukturę techniczną.• w razie konieczności również inne ekspertyzy, opracowania, raporty, operaty, opracowania dendrologiczne, geotechniczne i geologiczne, oraz inne dokumentacje i decyzje administracyjne niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, w tym zgłoszenie/pozwolenia na budowę/ZRiD uruchomienia i przekazania do użytkowania przedmiotu zamówienia np. pozwolenie na zajęcie pasa drogowego, pozwolenie na objazdy, na prowadzenie drogi, na rozpoczęcie prac i na zakrycie robót zanikających przy przebudowie obiektów istniejących• opracowanie projektu organizacji ruchu na czas budowy oraz docelowej wraz z niezbędnymi opiniami• dokumentacja projektowa powinny spełniać w szczególności wymogi określone w wymaganiach ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 20 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. (Dz. U. 2021 poz. 2454) i w zakresie wynikającym z Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2020, poz. 1609 ze zm.).Wykonawca dostarczy dokumentację w formie papierowej i elektronicznej zapisanej: - część tekstowa w pdf. i edytowalnej oraz część rysunkową w pdf i dwg. Dokumentacja w wersji elektronicznej powinna być spójna z dokumentacją w wersji papierowej tj. zachowana kolejność stron oraz wszystkie załączniki, opnie, sprawdzenia, uzgodnienia, które wchodzą w jej skład.Roboty budowlane obejmują w szczególności: roboty przygotowawcze, wycinkę drzew i krzewów kolidujących z projektowanym układem drogowym, roboty rozbiórkowe, odtworzeniowe, roboty ziemne, darniowanie, podbudowy, nawierzchnie utwardzone asfaltowe, budowę murków oporowych i umocnień skarp, wykonanie poboczy, utwardzenie i zagospodarowanie miejsca pod wiatą przystankową, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym oznakowanie pionowe i poziome, wykonanie urządzeń ochrony środowiska – jeżeli będą wymagane w wydanej decyzji środowiskowej, zagospodarowanie terenów zielonych, inne elementy infrastruktury niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i użytkowania drogi, przebudowa kolizji, przebudowę systemu drenarskiego, jeżeli będzie w kolizji, budowę oświetlenia ulicznego, budowę odwodnienia, w tym kanalizacji deszczowej oraz rowów drogowych wraz z profilowaniem istniejących, pomiary geodezyjne i powykonawcze, zainstalowanie tablic informacyjnych zgodnie z wytycznymi.Szczegóły zakres prac projektowych i robót budowlanych, a także innych wymagania techniczne opisuje Program Funkcjonalno–Użytkowy. Załącznikiem do programu funkcjonalno-użytkowego jest zestawienie szacunkowych ilości planowanych prac. Zestawienie służy do celów pomocniczych natomiast Wykonawca jest zobowiązany do wykonania własnych szczegółowych pomiarów.Zamawiający wprowadza zmiany w programie funkcjonalno-użytkowym w kategoriach:Oświetlenie:- budowa kompletnego ledowego oświetlenia ulicznego wraz z przyłączem (szacunkowa liczba słupów - 9 szt. od działki nr 23/3 do skrzyżowania działki nr 29/1 oraz 91/1 wraz ze skrzynką i kablem zasilającym (do 9 szt.) i ułożeniem rur typu AROT na pozostałej długości oświetlenia z wyjściem do każdego słupa oświetleniowego)Zieleń:Zamówienie nie obejmuje punktów: od b do g Decyzji środowiskowej nr BiM.6220.2.2022 z dnia 31.05.2022 r.Nawierzchnie:Od km 0+000 do km 2+300 – jedna warstwa asfaltu: wiążącaOd km 2+300 do pozostałego zakresu opracowania – dwie warstwy asfaltu: wiążąca i ścieralnaZamawiający zastrzega sobie zmianę ilości wykonywanych robót wraz ze zmianą terminu ich wykonania w zależności od zmian w programie Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych lub innych wytycznych wynikających z zawartej promesy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, wówczas nastąpią zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego.3. Zadanie realizowane jest w ramach - Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu, sposób przekazania przelew na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego:23 8838 0005 2016 0800 2002 0003.2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 299).Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2–4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniądza uważa się za skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się ono na koncie Zamawiającego. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.2. Dokument w formie poręczenia gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej winien zawierać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie zapłaty, być właściwie podpisany, w którym podane są okoliczności (art. 98 ust. 6 ustawy Pzp), w jakich Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego.3. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.4. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jakonajkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.5. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 4, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w Rozdziale XXVI SWZ.6. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowegooraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.Ze względu na ograniczoną ilość znaków, pełny opis dot. wadium zawarty jest w Rozdziale XVII SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Zamawiający nie przewiduje wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 ustawy Pzp.2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym (art. 112 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp):Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp):Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej (art. 112 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp):Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.4) zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp):W celu potwierdzenia minimalnych zdolności technicznych i zawodowych, Wykonawcy winni udokumentować:Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli:2.4.1 Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył: minimum dwie roboty budowlane polegające na przebudowie lub budowie lub rozbudowie drogi lub chodnika lub ścieżki o nawierzchni asfaltowej o łącznej długości nie mniej niż 1000 m.Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył: minimum jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub rozbudowie lub montażu oświetlenia ulicznego.2.4.2. Wykonawca dysponuje osobą do wykonania zamówienia tj. dysponuje osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na stanowisku:Kierownik BudowyUprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej wydane na podstawie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane otrzymane według wcześniej obowiązujących przepisów Prawa budowlanego.3. Udostępnianie zasobów.3.1. Na podstawie art. 118 ustawy Pzp:3.1.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.3.1.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.3.1.3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.3.1.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. 3.1.3, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.3.2. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.3.3. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.3.4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.3.5. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:4.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.4.2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 4.1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.4.3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w pkt. 4.1.4.4. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w pkt. 4.1, została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.4.5. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt. 2.2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.4.6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.4.7. W przypadku, o którym mowa w pkt. 4.5 i 4.6, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.5. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o oświadczenia orazdokumenty wymienione w Rozdziale XIX SWZ według formuły spełnia/nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż wymienione w pkt 1 i 2 warunki udziału w postępowaniu Wykonawca spełnił.6. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać,że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.7. Zamawiający odrzuci na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit. a), b) ustawy oferty Wykonawców, którzy odpowiednio nie wykażą, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania lub nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach