Przetargi.pl
„Przebudowa drogi gminnej poprzez realizację zadania pn.: Odbudowa nawierzchni drogi wraz z systemem odwodnienia ul. Izerska w Świeradowie-Zdroju – etap II (km 0+750 – 1+275) [powódź czerwiec 2013 r.]”

Gmina Miejska Świeradów-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 59850 Świeradów-Zdrój, ul. 11-go Listopada
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 816 471, , fax. 757 816 585
  • Data zamieszczenia: 2017-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
    ul. 11-go Listopada 35
    59850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 757 816 471, , fax. 757 816 585
    REGON: 23082139700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swieradowzdroj.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi gminnej poprzez realizację zadania pn.: Odbudowa nawierzchni drogi wraz z systemem odwodnienia ul. Izerska w Świeradowie-Zdroju – etap II (km 0+750 – 1+275) [powódź czerwiec 2013 r.]”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zamówienia pn.: „Przebudowa drogi gminnej poprzez realizację zadania pn.: Odbudowa nawierzchni drogi wraz z systemem odwodnienia ul. Izerska w Świeradowie-Zdroju – etap II (km 0+750 – 1+275) [powódź czerwiec 2013 r.]”. 2. Zakres robót: nr działek: 23 i 27, am.9, obr. II W ramach przedmiotowego zadania wykonana zostanie: Odbudowa ul. Izerskiej o długości 525 mb i szerokości jezdni 3,5 m polegającą na wykonaniu nakładki na istniejącą nawierzchnię bitumiczną z lokalnymi poszerzeniami poprzez wzmocnienie uszkodzonej nawierzchni kompozytem siatki i włókniny do zbrojenia nawierzchni bitumicznych. Jezdnię ograniczyć krawężnikiem drogowym 15/30/100 cm bez ścięcia, zatopionym do projektowanego poziomu nawierzchni jezdni. Ponadto oczyszczenie i profilowanie skarp oraz dna rowu oraz odbudowę dwóch przepustów PEHD 400 mm wraz ze ściankami czołowymi. Roboty zasadnicze polegają na: oczyszczeniu rowu odwadniającego, wycince 18 sztuk drzew o śred. od 21 cm do 75 cm (decyzja nr 691/2017 z dnia 24.04.2017 r. zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów), odbudowie przepustów pod drogą, ułożeniu krawężników na ławach betonowych z oporem, ułożeniu warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego, ułożeniu kompozytu do wzmocnienia nawierzchni, ułożeniu nowej warstwy wiążącej i ścieralnej z betonu asfaltowego, uzupełnieniu poboczy kruszywem łamanym. Warstwy konstrukcyjne drogi: NAWIERZCHNIA JEZDNI: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 4 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr. 6 cm kompozyt do wzmacniania nawierzchni asfaltowych warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC16W w ilości średnio 100 kg/m2 Odwodnienie drogi: Odprowadzenie wód opadowych następować będzie powierzchniowo poprzez zaprojektowane spadki podłużne i poprzeczne do istniejącego systemu odprowadzenia wód opadowych. Przepusty: Ściany czołowe przepustów należy wykonać murowane z kamienia. Ściany posadowić należy poniżej dna rowu na ławie betonu C15/20 gr. 30 cm wylewanej na ławie żwirowej gr. 10 cm. Rury PEHD o średnicy wewnętrznej 400 mm układać należy na podsypce piaskowej gr. 10 cm układanej na ławie żwirowej gr. 15 cm. Do zakrycia rury jako obsybkę zastosować należy piasek drobny. Dalej do poziomu posadowienia konstrukcji jezdni zastosować należy grunt niewysadzinowy. Dopuszcza się zastosowanie gruntu rodzimego pod warunkiem zaakceptowania przez Inspektora Nadzoru. Pobocza: Pobocza uzupełnić kruszywem łamanym 0/31,5 mm warstwą grubości 15 cm. Zestawienie danych technicznych: powierzchnia jezdni: 1930 m2 powierzchnia jezdni na poszerzeniach: 100 m2 długość oporników 15/30/100 cm: 1060 mb pobocza: 500 m2 rów do oczyszczenia: 504 mb przepusty rurowe PEHD ϕ400: 24 mb ściany czołowe kamienne: 4 szt. CPV (Wspólny Słownik Zamówień) - 45233142-6 roboty w zakresie naprawy dróg, 3. Zamawiający nie zastrzega sobie obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 4. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający wymaga aby osoby skierowane przez Wykonawcę lub Podwykonawcę do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę i przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia (umowy) wykonywały następujące czynności: a) Zamawiający wymaga zatrudnienia (oprócz kierownika budowy) na podstawie umowy o pracę (na pełen etat) przez Wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 2 osób, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia przez cały okres jego trwania. b) Powyższe czynności niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, których dotyczy wymaganie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, opisane są w dokumentacji technicznej stanowiącej integralną cześć Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. c) Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłożyć Wykaz zatrudnionych pracowników (Załącznik nr 7 do SIWZ). Nie spełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu z art. 29 ust. 3a ustawy PZP spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP. 5. Prawa i obowiązki wynikające z niniejszego przedmiotu zamówienia, nie wykluczają obowiązku wykonywania w ramach zakresu umowy wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umowy oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, zamieszczonymi na stronie internetowej Ministerstwa w zakładce Bezpieczeństwo - Usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Czynności i zadania, o których mowa w zdaniu poprzedzającym realizowane będą z własnej inicjatywy Wykonawcy lub na zlecenie Zamawiającego w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego. 6. Wykonawca podczas realizacji umowy zobowiązany jest do takiego działania na rzecz i w imieniu Zamawiającego, aby najkorzystniej zrealizować zamówienie tj. przy utrzymaniu standardów jakości działać na rzecz terminowego zakończenia realizacji zamówienia. 7. Prawa i obowiązki wynikające z niniejszego przedmiotu zamówienia, nie wykluczają obowiązku wykonywania w ramach zakresu umowy wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umowy oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Czynności i zadania, o których mowa w zdaniu poprzedzającym realizowane będą z własnej inicjatywy Wykonawcy lub na zlecenie Zamawiającego w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego. 8. Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy Pzp w treści opisu przedmiotu zamówienia odniesiono się do Polskich Norm przenoszących normy europejskie. W nawiązaniu do powyższego (na podstawie art. 30 ust. 4 ustawy Pzp) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Jednocześnie, o czym mowa w art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowana przez niego robota budowlana, dostawa, usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca powziąwszy informację, o której mowa w zdaniu poprzednim zobowiązuje się do realizacji przedmiotu niniejszej umowy zgodnie z następującymi zasadami wykorzystania Polskich Norm użytych w treści dokumentacji technicznej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia. Zamawiający w dokumentacji technicznej stanowiącej przedmiot zamówienia posłużył się Polskimi Normami i wskazał, czy dana norma przenosi normy europejskie (literowo- cyfrowe oznaczenie normy). 9. Jeżeli wykorzystana w treści dokumentacji technicznej Polska Norma nie przenosi normy europejskiej, to obowiązkiem Wykonawcy w miejscu podanej Polskiej Normy nie przenoszącej normy europejskiej jest uwzględnienie w podanej kolejności: (1) europejskich aprobat technicznych, (2) wspólnych specyfikacji technicznych, (3) norm międzynarodowych, (4) innych technicznych systemów odniesienia ustanowionych przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku aprobat, specyfikacji, norm i innych technicznych systemów odniesienia, o których mowa w lit. b obowiązkiem Wykonawcy jest uwzględnienie w podanej kolejności: (1) Polskich Norm, (2) polskich aprobat technicznych, (3) polskich specyfikacji technicznych. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji zamawiający będzie wymagał złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. 10. W przypadku niejasności w zakresie praw i obowiązków Wykonawcy ustala się, iż celem niniejszej umowy jest osiągnięcie celu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, zamieszczonymi na stronie internetowej Ministerstwa w zakładce Bezpieczeństwo - Usuwanie skutków klęsk żywiołowych. 11. Roboty będące przedmiotem umowy wykonane zostaną z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Wszelkie zastosowane materiały budowlane muszą być nowe, nieużywane, oraz odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U., Nr 92, poz. 881), a także wymaganiom jakościowym określonym w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz Dokumentacji Projektowej. 12. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w „Istotnych postanowieniach umownych” stanowiących załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w następującej wysokości: 3.000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące 00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: BZWBK S.A. 1 ODDZIAŁ Świeradów-Zdrój IBAN:  48 1090 1997 0000 0001 1109 8571 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. nr 1d ( sekretariat) lub dołączyć do oferty w osobnej kopercie. Dokument ten powinien być opatrzony klauzulami „nieodwołalnie” i „bezwarunkowo” oraz „na pierwsze żądanie” i nie może zawierać w swej treści zapisów dotyczących oświadczeń Beneficjenta lub ich kopii potwierdzanych przez notariusza. Dokument ten musi być wykonalny na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. 7. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku składając wadium należy wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone. 8. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz przez konsorcja – dokument wadialny wystawiony na rzecz jednego z członków konsorcjum jest wystarczającym zabezpieczeniem oferty. 9. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz Zamawiający nie przyjmie takiego dokumentu z którego nie wynika w szczególności, iż przedmiotowa umowa: a) nie jest umową ubezpieczenia wadialnego związanego z postępowaniem nr OR.ZP1.271-20/17 na zadanie pn.: „Przebudowa drogi gminnej poprzez realizację zadania pn.: Odbudowa nawierzchni drogi wraz z systemem odwodnienia ul. Izerska w Świeradowie-Zdroju – etap II (km 0+750 – 1+275) [powódź czerwiec 2013 r.]”, b) nie opiewa na kwotę 3.000,00 zł, c) Beneficjentem tej umowy nie jest Gmina Miejska Świeradów-Zdrój. d) nie obejmuje okresu związania ofertą. 10. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje, odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczalnych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych. 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp (tj. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie pomyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawce jako najkorzystniejszej). 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: NIE DOTYCZY

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach