Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Ploski-Knorozy

Gmina Bielsk Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7306851, 7305031 , fax. 085 7302015
  • Data zamieszczenia: 2010-02-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielsk Podlaski
    ul. Mickiewicza 46 46
    17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 085 7306851, 7305031, fax. 085 7302015
    REGON: 05065900700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Ploski-Knorozy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 107452 B Ploski - Knorozy od km 0+000,00 do km 3+017,99. Odcinek drogi objęty przebudową położony jest na terenie gminy Bielsk Podlaski. Charakterystyczne przekroje poprzeczne. Na odcinku od km 0+000,00 do km 3+017,99 droga posiada w miarę jednolity przekrój poprzeczny. Na całym odcinku od km 0+000,00 do km 3+017,99 droga przebiega w terenie równinnym niezabudowanym, za wyjątkiem początkowego i końcowego odcinka gdzie występuje niska zabudowa. W km 0+000,00 i km 3+017,99 projektowana do przebudowy droga posiada skrzyżowanie z drogami powiatowymi o nawierzchni bitumicznej. Istniejący system odwodnienia drogi - powierzchniowy poprzez spływ wód na pobocze i skarpy oraz od km 0+667,99 do km 1+377,99 poprzez rowy przydrożne, przepusty pod koroną drogi, pod zjazdami na posesje i drogi polne - części przewodowe przepustów są w większości niedrożne i wymagają przebudowy dla prawidłowego funkcjonowania. Od km 0+000,00 do km 3+017,99 korona drogi składa się z nawierzchni gruntowej ulepszonej niesortem kamiennym o zmiennej szerokości do 6 ,00 m, z poboczami gruntowymi o szerokości 1,00 - 1,50 m . Gruntowe pobocza są przeważnie zawyżone. Na całej długości odcinka pobocza są porośnięte trawą. Geometria trasy. Trasa drogi na przedmiotowym odcinku posiada 2 łuki poziome. Skrzyżowania i zjazdy. Występują następujące skrzyżowania z drogami o utwardzonej nawierzchni: a) km 0+000,00 - skrzyżowanie z drogą o nawierzchni bitumicznej b) km 3+017,99 - skrzyżowanie z drogą o nawierzchni bitumicznej Są to skrzyżowania zwykłe typu T gdzie kąt zawarty pomiędzy osiami dróg zbliżony jest do kąta 90 stopni. Na całej długości trasy występują liczne zjazdy do pól i zabudowy o nawierzchni gruntowej. Przebieg niwelety trasy. Droga przebiega w terenie równinnym, rzędne wysokościowe wahają się w przedziale 129,61 - 140,79 m n.p.m. W większości, promienie istniejących łuków pionowych są trudne do rozpoznania z uwagi na zdeformowany przebieg podłużny niwelety drogi. Urządzenia odwadniające. System odwodnienia powierzchniowego drogi opiera się na grawitacyjnym spływie wód opadowych i roztopowych do rowów przydrożnych i dalej do naturalnych cieków wodnych lub na łąki i nieużytki. Rowy przydrożne występują po obu stronach drogi od km 0+667,99 do km 1+377,99. Występujące rowy wymagają remontu - przeczyszczenia i pogłębienia, podobnie jak i istniejące przepusty. Pod wieloma zjazdami na przyległe pola nie występują żadne części przewodowe przepustów. Urządzenie mostowe. Na odcinku drogi do przebudowy nie występują urządzenie mostowe. Istniejąca konstrukcja nawierzchni jezdni i rodzaj podłoża. W wyniku wizji lokalnej w terenie rozpoznano istniejącą konstrukcję nawierzchni jezdni i rodzaj podłoża gruntowego. Na przedmiotowym odcinku droga posiada jezdnię od km 0+000,00 do km 3+017,99 gruntową ulepszoną niesortem kamiennym. W oparciu o przeprowadzone odkrywki grunty podłoża nawierzchni zaliczono do grupy nośności G3-G4 przy warunkach wodnych od złych do dobrych. Od km 0+642,91 - km 1+417,91 droga przebiega przez obszar torfowiska. Urządzenia obsługi uczestników ruchu. Zatoki komunikacji zbiorowej: a) Na odcinku drogi do przebudowy nie występują zatoki komunikacji zbiorowej. Parkingi i miejsca postojowe: a) Na odcinku drogi do przebudowy nie występują parkingi i miejsca postojowe. Chodniki: a) Na odcinku drogi do przebudowy nie występują chodniki. Infrastruktura techniczna w pasie drogowym. W pasie drogowym na odcinku drogi do przebudowy nie występuje infrastruktura techniczna do obsługi ruchu. Występujące urządzenia infrastruktury technicznej nie związane z drogą, zostały pokazane na planie zagospodarowania terenu w następujących kolorach: a) sieć gazowa - żółty b) sieć wodociągowa - niebieski c) sieć telekomunikacyjna kablowa i napowietrzna - pomarańczowy d) sieć energetyczna kablowa i napowietrzna - czerwony e) sieć kanalizacyjna - brązowy OGÓLNY ZAKRES ROBÓT. Zgodnie ze SIWZ oraz uzgodnieniami z Gminą Bielsk Podlaski, roboty drogowe objęte zamierzeniem inwestycyjnym mają doprowadzić do uzyskania następujących parametrów technicznych drogi: a) zaprojektowanie konstrukcji jezdni do możliwości przeniesienia nacisku 100 kN/oś przy obciążeniu ruchem kategorii KR1 b) utrzymanie jednolitej szerokości jezdni 5,50 m na całym odcinku z normatywnymi poszerzeniami i pochyleniami poprzecznymi na łukach poziomych. c) rekonstrukcję systemu odwodnienia drogi. Wszystkie projektowane roboty powinny być utrzymane w istniejącym pasie drogowym. ROZWIĄZANIA PROJEKTOWE Podstawowe parametry techniczne drogi. a) Klasa techniczna: L - lokalna b) Prędkość projektowa: poza terenem zabudowy - Vp=30 km/h w terenie zabudowanym - Vp=30 km/h c) Dopuszczalny nacisk na nawierzchnię - 100 kN/oś d) Kategoria ruchu - KR 1 e) Liczba jezdni - 1 f) Szerokość jezdni - 5,50 m g) Szerokość poboczy - 2x0,75 m h) Nawierzchnia jezdni - beton asfaltowy Charakterystyka projektowanej geometrii drogi. Z uwagi na warunek utrzymania robót w istniejącym pasie drogowym, dokonano szczegółowej analizy parametrów geometrycznych istniejącej trasy pod kątem spełniania wymogów stawianych przez warunki techniczne dla dróg. Dokonano korekty parametrów trasy. W szczególności dotyczy to parametrów łuków poziomych. Zastosowano też proste przejściowe na łukach o spadkach jednostronnych. Szczegółowe dane o trasie drogi przedstawiono na rysunku - projekt zagospodarowania terenu. W wyniku przeprowadzonej analizy pod kątem umieszczenia w pasie drogowym wszystkich wymaganych przez Zamawiającego, elementów zagospodarowania, ustalono przekrój poprzeczny o poniższych parametrach: a) Rodzaj przekroju szlakowy, b) Szerokość jezdni na prostej 5,50 m, c) Spadek poprzeczny jezdni na prostej 2 % daszek, d) Szerokość poboczy 2x0,75 m, e) Spadek poprzeczny poboczy 8 %, f) Nachylenie skarp rowu 1:1, g) Nachylenie przeciwskarp rowu 1:1, h) Szerokość dna rowu 0,40 m, Na odcinkach prostych zastosowano zalecane dla jezdni o nawierzchni bitumicznej, pochylenie daszkowe o wartości 2 %. Na łukach poziomych projektuje się pochylenie jednostronne o wartościach podanych na rysunku - projekt zagospodarowania terenu. Szczegóły geometryczne charakterystycznych przekrojów poprzecznych podano na rysunku - przekrój normalny. Zaprojektowana niweleta wynika zarówno z konieczności odpowiedniego wzmocnienia nawierzchni jak również z konieczności zapewnienia wymaganiami technicznymi płynności i równości podłużnej jezdni. Szczegóły geometryczne niwelety podano na rysunkach - profil podłużny. W wyniku wizji lokalnej w terenie rozpoznano istniejącą konstrukcję nawierzchni jezdni i rodzaj podłoża gruntowego. W oparciu o przeprowadzone odkrywki grunty podłoża nawierzchni zaliczono do grupy nośności G3-G4 przy warunkach wodnych od złych do dobrych. Od km 0+642,91 - km 1+417,91 droga przebiega przez obszar torfowiska. Biorąc powyższe pod uwagę na podstawie załącznika nr 5 Projektowanie konstrukcji dróg i załącznika nr 4 Sposób przeprowadzania badań geotechnicznych i określenia warunków gruntowo - wodnych podłoża nawierzchni do Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie określono konstrukcję projektowanej drogi. Dla podłoża gruntowego o nośności G4 przyjęto konstrukcję wg. pkt. 5.3.2. c) załącznika nr 5, a ponieważ na projektowanej drodze podłoże gruntowe określono jako G4, to zgodnie z pkt. 5.2.1 3a) załącznika nr 4 zaprojektowano ułożenie dodatkowej warstwy podłoża nawierzchni na całej szerokości korpusu drogowego. Projektowana konstrukcja nawierzchni jezdni przedstawia się następująco: a) km 0+000,00 - km 0+464,42 b) km 0+560,36 - km 0+642,91 c) km 1+417,91 - km 3+017,99 4 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 5 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 25 cm - warstwa piasku stabilizowanego cementem o Rm=2,50 Mpa d) km 0+464,42 - km 0+560,36 4 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 5 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 25 cm - warstwa piasku stabilizowanego cementem o Rm=2,50 Mpa - konstrukcja parkingu po stronie prawej 8 cm - kostka betonowa wibroprasowana 3 cm - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 25 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 25 cm - warstwa piasku stabilizowanego cementem o Rm=2,50 Mpa - krawężnik 20x30 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 grubości 5 cm i ławie betonowej z oporem z betonu B-10 e) km 0+642,91 - km 1+417,91 Ponieważ w tej lokalizacji droga przebiega przez torfowiska w celu wzmocnienia podłoża do wymagań jakie są stawiane konstrukcji budowli drogowej zastosowano metodę kombinowaną wzmocnienia podłoża polegającą na wymianie gruntu nasypu na głębokość 50 cm na lekki materiał - keramzyt, wspomaganą wzmocnieniem podłoża z zastosowaniem geosyntetyków (geokrata) - komórkowy system ograniczający. Zrezygnowano z metody wymiany gruntu, jako trudnej technicznie do wykonania z uwagi na wysoki poziom wód gruntowych. 4 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 5 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 20 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 20 cm - komórkowy system ograniczający (geokrata) wypełniony keramzytem 50 cm - warstwa keramzytu w geowłókninie filtracyjnej Konstrukcja umocnienia poboczy. Nie projektuje się umocnienie poboczy. Obustronne pobocza ziemne szerokości 0,75 m ze spadkiem poprzecznym 8%. Skrzyżowania z drogami o nawierzchni twardej. Na skrzyżowaniach zwykłych z drogami o nawierzchni bitumicznej, należy skorygować promienie skrętu do wartości podanych na planie zagospodarowania terenu. Zjazdy na drogi polne i do zabudowy. Istniejące zjazdy indywidualne i ogólnego użytku prowadzące na drogi gruntowe i zjazdy do zabudowań należy dostosować do wymagań warunków technicznych. Należy zwrócić szczególną uwagę na pochylenie podłużne zjazdów, które nie może być większe niż 5 % na długości 5 m od krawędzi korony drogi. Projektowana konstrukcja nawierzchni zjazdów przedstawia się następująco: a) 5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (na szerokości pobocza - 0,75 m), b) 20 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Zatoki autobusowe, parkingi i miejsca postojowe. Zatoki autobusowe nie występują jako elementy projektowane. Na odcinku drogi po stronie prawej od km 0+464,42 - km 0+560,36 zaprojektowano parking usytuowany równolegle do osi projektowanej drogi, wydzielony z obu stron krawężnikiem betonowym 20x30 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 grubości 5 cm i ławie betonowej z oporem z betonu B-10, parking szerokości 2,50 m ( z krawężnikiem od strony jezdni ), od strony jezdni krawężnik zatopiony ( +2 cm ponad krawędź jezdni - dopuszcza się ułożenie krawężnika na płask ) od strony pobocza góra krawężnika +12 cm od krawędzi parkingu. Konstrukcja parkingu. a) 8 cm - kostka betonowa wibroprasowana, b) 3 cm - podsypka cementowo - piaskowa 1:4, c) 25 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, d) 25 cm - warstwa piasku stabilizowanego cementem o Rm=2,50 Mpa. e) krawężnik 20x30 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 grubości 5 cm i ławie betonowej z oporem z betonu B-10. Chodniki i zjazdy przez chodniki. Nie występują jako elementy projektowane. Odwodnienie korpusu drogowego. Od km 0+667,99 do km 1+377,99 projektuje się oczyszczenie i odmulenie istniejących rowów przydrożnych wg niwelety rowów przedstawionej na rysunku - profil podłużny. Grunty uzyskane z oczyszczenia rowów należy odwieźć na odkład. Przepusty pod koroną drogi. Istniejące przepusty pod koroną drogi: a) km 2+732,66 - średnicy 60 cm ze ściankami czołowymi projektuje się do przebudowy na przepust średnicy 100 cm, długości 12 m ze ściankami czołowymi. -b) km 1+311,51 - średnicy 60 cm ze ściankami czołowymi projektuje się do przebudowy na przepust średnicy 100 cm, długości 12 m ze ściankami czołowymi. c) km 1+087,26 - średnicy 60 cm ze ściankami czołowymi projektuje się do przebudowy na przepust średnicy 100 cm, długości 12 m ze ściankami czołowymi. d) km 0+707,18 - średnicy 60 cm ze ściankami czołowymi projektuje się do przebudowy na przepust średnicy 100 cm, długości 12 m ze ściankami czołowymi. Zieleń przydrożna. Projektowana przebudowa drogi nie koliduje z istniejącym drzewostanem. Lokalnie na poboczach, skarpach i przeciwskarpach rowów porastają krzaki i małe drzewka (samosiejki), które należy usunąć. Urządzenia infrastruktury technicznej. Występujące urządzenia infrastruktury technicznej nie związane z drogą, na odcinku objętym przebudową nie kolidują z projektowanymi robotami drogowymi i nie wymagają przebudowy ani zabezpieczenia. Inne. Od km 0+642,91 do km 1+417,91 projektuje się pobocza jezdni, skarpy wewnętrzne i dno rowu zabezpieczyć stalową siatką w celu ochrony korpusu drogowego przed uszkodzeniami spowodowanymi naturalną egzystencją dzikiej zwierzyny - bobry.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 50.000,00 zł słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych Wadium może być wnoszone w następujących formach: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu, winno być wpłacone przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Brańsku o/Bielsk Podlaski Nr 32 8063 0001 0010 0706 2138 0006. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania. Zamawiający nie dopuszcza wniesienia wadium w formie gotówki pod rygorem wykluczenia z postępowania. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bielskpodlaski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach