Przetargi.pl
"Przebudowa drogi gminnej nr 389005 T - Mostki - Szelejtów".

Gmina Suchedniów ogłasza przetarg

  • Adres: 26-130 Suchedniów, ul. Fabryczna
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 2543002, 2543485 , fax. 412 543 485
  • Data zamieszczenia: 2020-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Suchedniów
    ul. Fabryczna 5
    26-130 Suchedniów, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 2543002, 2543485, fax. 412 543 485
    REGON: 29100991700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.suchedniow.bip.doc.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Przebudowa drogi gminnej nr 389005 T - Mostki - Szelejtów".
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa drogi gminnej nr 389005 T - ul. Mostki - Szelejtów". 2. Zadanie planowane jest do dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych oraz ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. 3. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie gminy Suchedniów, powiatu skarżyskiego, województwa świętokrzyskiego, działki o nr ewid. geod. 111 obręb 0008 Mostki, droga gminna Mostki - Szelejtów. 4. Zadanie realizowane będzie w oparciu o zgłoszenie robót do Starosty Skarżyskiego. 5. Zakres obejmuje wykonanie wszelkich robót budowlanych niezbędnych do zrealizowania w/w zadania między innymi: a) roboty pomiarowe, b) roboty przygotowawcze, c) roboty rozbiórkowe, d) roboty ziemne, e) wykonanie odwodnienia w tym wykonanie przepustów pod zjazdami oraz odwodnienia powierzchniowego oraz przepustu pod jezdnią, f) wykonanie konstrukcji jezdni, g) wykonanie dojść z kostki betonowej, h) wykonanie zjazdów, i) wykonanie poboczy, j) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, k) regulację wysokościową studzienek. 6. Opis stanu istniejącego: Droga gminna o długości około 780 mb Mostki - Szelejtów zlokalizowana jest w sołectwie Mostki, w gminie Suchedniów. Droga zlokalizowana jest w rejonie zabudowy jednorodzinnej. Jezdnia posiada konstrukcję z nawierzchni tłuczniowej o zmiennej szerokości od 3,0 do 6,6 mb. W pasie drogowym zlokalizowana jest siec energetyczna, gazowa, linia teletechniczna oraz wodociąg. 7. Projektowane rozwiązania: Projektowana droga posiadać będzie jezdnię o szerokości 5,0 m oraz pobocza z tłucznia kamiennego o szerokości równej 0,75 m. Jezdnia zostanie wykonana z nawierzchni asfaltowej. W ramach zadania przewiduje się wykonanie zjazdów do posesji zabudowanych z kostki betonowej oraz do posesji niezabudowanych z kruszywa oraz dojścia do furtek z kostki betonowej. Dodatkowo wykonane zostanie odtworzenie istniejących rowów wraz z umocnieniem płytami ażurowymi. Konstrukcja jezdni (konstrukcja nr 1):  warstwa wyrównawcza z kruszywa wraz z zagęszczeniem gr. ok. 5 cm,  nawierzchnia z betonu asfaltowego AC 11 W 50/70 - warstwa wiążąca gr. po zagęszczeniu 5 cm,  nawierzchnia z betonu asfaltowego - warstwa ścieralna AC 8S 50/70 - grubość po zagęszczeniu 4 cm. Uwaga: Na całej długości jezdni należy wykonać profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni (zgodnie z działem 6 poz. 19 Przedmiaru robót). Dodatkowo na odcinku o długości ok. 295 mb i szerokości 1,5 m (z początkiem od granicy działek 55/8 i 55/6 do granicy działek 25/2 i 25/1) w związku ze zmienną szerokością istniejącej drogi należy wykonać warstwę piasku stabilizowanego cementem 2,5 MPa gr 20 cm oraz podbudowę z kruszywa łamanego 0/31,5 mm gr. 20 cm., natomiast na odcinku o długości około 145 m (odcinek od granicy działek 25/2 i 25/1 do końca drogi przy granicy z lasem) należy wykonać warstwę piasku stabilizowanego cementem 2,5 MPa gr. 20 cm oraz podbudowę z kruszywa łamanego 0-31,5 mm, warstwa o grubości po zagęszczeniu 20 cm – zgodnie z przedmiarem robót. Konstrukcja dojść do furtek (konstrukcja nr 2 chodnika):  warstwa ścieralna z kostki betonowej w kolorze czerwonym, gr. 8 cm,  podsypka grysowa gr. 3 cm,  warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20 cm. Konstrukcja zjazdów (konstrukcja nr 3):  warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20 cm.  nawierzchnia zjazdów z tłucznia kamiennego - gr. 20 cm UWAGA:  W przedmiarze robót w dziale 5.2. Odwodnienie powierzchniowe w pozycji 17 wskazane zostało umocnienie dna i skarp płytami ażurowymi 40x60x8 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 gr. 10 cm. Zamawiający informuje, że w dniu przekazania placu budowy przekaże Wykonawcy nieodpłatnie płyty ażurowe w ilości 1500 m2, które Wykonawca zobowiązany będzie do wbudowania na w/w zadaniu. W związku z powyższym Wykonawca kalkulując ofertę zobowiązany jest do uwzględnienia przekazanego przez Zamawiającego materiału. Po zakończeniu zadania, w przypadku, gdy cały materiał przekazany przez Zamawiającego nie zostanie wbudowany, Wykonawca będzie zobowiązany do zwrócenia go protokolarnie Zamawiającemu. Materiał zeskładowany jest na ul. Ogrodowej 12 w Suchedniowie, Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do załadunku materiału i przetransportowania go na miejsce budowy. Zestawienie powierzchni: powierzchnia jezdni ok. 4000 m2, powierzchnia zjazdów ok. 715 m2 (w tym z kostki brukowej betonowej 455,00 m2 oraz z tłucznia kamiennego 260,00 m2), powierzchnia chodników (dojść do furtek) ok 160 m2, Szczegółowo wielkości poszczególnych robót przedstawione zostały na planie sytuacyjnym (rys. 2.) oraz w przedmiarze robót. UWAGA - analizując przedmiar robót proszę wziąć pod uwagę opis Zamawiającego w Rozdziale II pkt 7 SIWZ - projektowane rozwiązania. 8. Poza zakresem prac określonym dokumentacją projektową i STWiORB Wykonawca zobowiązany jest ująć w cenie oferty następujące czynności:  opracowanie planu BIOZ,  wydzielenie i zabezpieczenie terenu prowadzonych robót,  prowadzenie bieżącej geodezyjnej i geotechnicznej obsługi zadania, Zamawiający może na każdym etapie prac żądać aktualnej inwentaryzacji geodezyjnej,  opracowanie i uzgodnienie projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy.  sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej robót opracowanej na aktualnym planie sytuacyjno – wysokościowym,  utrzymanie ruchu publicznego na terenie budowy, zabezpieczenie dojść do budynków w okresie realizacji inwestycji, aż do dnia odbioru końcowego robót, zapewnienie możliwości odbioru odpadów komunalnych w dni odbioru, zapewnienie dojazdu do posesji służbom ratunkowym,  w przypadku, gdy powstanie taka konieczność, uzyskanie zgody od zarządcy drogi na dojazd ciężkim sprzętem,  uzyskanie wszelkich opinii i zgód niezbędnych do należytego wykonania robót i użytkowaniu obiektu przez Zamawiającego, pozwoleń związanych z obsługą budowy oraz terenów sąsiadujących wraz z poniesieniem ewentualnych opłat za ich uzyskanie,  wykonania na własny koszt wszystkich niezbędnych badań i prób umożliwiających należyte wykonanie umowy,  uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień na własny koszt,  zabezpieczenie środowiska przed negatywnym wpływem prac budowlanych, zapobieganie skażeniu terenu w wyniku potencjalnych wycieków i awarii wykorzystywanego sprzętu i środków transportu,  prowadzenie robót w obrębie sieci z odpowiednimi zarządcami sieci, zgodnie z wydanymi przez nich warunkami załączonymi do dokumentacji projektowej, koszty prowadzenia takich prac, a także opłaty za zajęcie pasa dróg i innych kategorii Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w cenie oferty,  zapewnienie przez cały okres realizacji inwestycji nieprzerwanej dostawy mediów do nieruchomości,  odbiór odpadów pochodzących z budowy zabezpieczana własny koszt i we własnym zakresie Wykonawca robót. Z każdego odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest posiadać stosowne dokumenty potwierdzające fakt odbioru odpadów przez firmę posiadającą do tego uprawnienia. Przedmiotowe dokumenty Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do operatu powykonawczego. 9. Do zadań Wykonawcy będzie należało również:  usuwanie wszystkich zanieczyszczeń i uszkodzeń dróg oraz pozostałych szkód powstałych w związku z wykonywaniem robót obejmujących przedmiotowe zadanie,  zorganizowania zaplecza budowy wraz z instalacją elektryczną i sanitarną, a także dokonania rozliczenia z dostawcami mediów kosztów powyższych usług we własnym zakresie,  umożliwienie Przedstawicielom Zamawiającego wglądu w roboty, a w szczególności wstępu na plac budowy,  w czasie realizacji zadania, utrzymywanie placu budowy i terenów sąsiadujących w należytym porządku, bez składowania zbędnych materiałów, odpadów i śmieci,  zgłaszanie w formie pisemnej zamawiającemu, a także Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego konieczności wykonania robót zamiennych minimum 3 dni przed planowanym terminem ich wykonania. Każde zgłoszenie wykonania robót zamiennych musi zawierać dokładny opis tych robót oraz uzasadnienie ich wykonania. Wykonawca może przystąpić do wykonania robót zamiennych jedynie po uzgodnieniu ich z Zamawiającym i wyrażeniu zgody przez Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru Inwestorskiego. Zgoda na przeprowadzenie robót zamiennych nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy. Roboty zamienne Wykonawca będzie wykonywał w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w umowie i z tytułu ich wykonania, nie przysługuje Wykonawcy dodatkowe wynagrodzenie,  uczestniczenie w radach budowy. 10. Jeżeli w toku realizacji zadania wystąpią jakiekolwiek zalecenia pokontrolne organów państwowych, Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia będzie zobowiązany do wykonania zaleceń pokontrolnych. 11. Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w: a) Załączniku nr 14 do SIWZ - dokumentacja projektowa b) Załączniku nr 12 do SIWZ - STWIORB c) Pomocniczo do dokumentacji załączony został przedmiar robót stanowiący załącznik nr 13 do niniejszej SIWZ. Wskazana dokumentacja projektowa została opracowana przez mgr inż. Pawła Nepelskiego posiadającego uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej. 12. Załączone do SIWZ przedmiary robót mają charakter pomocniczy i informacyjny. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentacją projektową i innymi dokumentami jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót budowlanych niezbędnych do osiągnięcia rezultatu, jakim jest kompleksowe wykonanie całego zadania. 13. Jeżeli w trakcie realizacji zadania, okaże się, że w dokumentacji projektowej pojawiają się wady, których nie można było stwierdzić przed zawarciem umowy, a ich istnienie wiąże się z niemożliwością wykonania robót w sposób prawidłowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, to przedmiot umowy może ulec modyfikacji. W w/w sytuacji, Zamawiający wraz z Wykonawcą przy udziale Nadzoru Inwestorskiego oraz Jednostki Projektującej ustalą zakres robót zaniechanych, zamiennych, a sposób świadczenia, który ulegnie zmianie, określony zostanie w aneksie do umowy. 14. Jeżeli użyte w SIWZ, lub w załącznikach do niej parametry lub normy mogą wskazywać na konkretnych producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza to, że mają takie znaczenie, że parametry tych wskazanych produktów określają minimalne wymagania stawiane przez Zamawiającego, co do jakości produktów, które mają służyć do wykonania przedmiotu umowy. Dopuszcza się zastosowanie przez Wykonawcę produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry nie gorsze od tych wskazanych. To na Wykonawcy spoczywa ciężar wykazania równoważności. 15. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu umowy z materiałów własnych (z uwzględnieniem materiałów przekazanych przez Zamawiającego), przy użyciu własnych narzędzi, sprzętu oraz własnymi pracownikami. 16. W ramach zadania należy wykonać wszelkie prace związane z przystosowaniem obiektu dla osób niepełnosprawnych. 17. Do zadań Wykonawcy należeć będzie kompleksowe wykonanie zadania zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, a także wykonanie wszystkich innych prac koniecznych do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującym prawem oraz określonym przez Zamawiającego przeznaczeniem obiektu. 18. W przypadku rozbieżności np. ilościowych w poszczególnych dokumentach obowiązywać będzie decyzja Zamawiającego, Inspektora nadzoru, który dokument należy uznać za wiążący. Wykonawca nie może dla własnych korzyści wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu Wykonawca zobowiązuje się poinformować niezwłocznie Zamawiającego. 19. Materiały pochodzące z rozbiórki stanowiące wartość np. pochodzące z rozbiórki istniejącej nawierzchni, przepustów i zjazdów stanowią własność Zamawiającego i podlegają protokolarnemu przekazaniu. Wskazane materiały Wykonawca zobowiązany jest odwieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego do 5 km od terenu inwestycji. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić przygotowanie materiałów w sposób łatwy do przewozu i zabezpieczający przed niszczeniem materiałów. 20. Wymagania wyszczególnione chociażby w jednym z dokumentów stanowiących załącznik do SIWZ będą obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. 21. Wszelkie wykonywane roboty oraz organizacja pracy muszą uwzględniać przepisy BHP, ppoż. 22. Zakres robót musi być wykonany w sposób zgodny z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej wraz z obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami, przy dołożeniu należytej staranności. 23. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie zgodnie z zapisami niniejszej SIWZ oraz na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. 24. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a. osoby wykonujące wszelkie prace fizyczne bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 25. Liczbę pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia przy uwzględnieniu terminu wykonania zamówienia oraz dokumentacji projektowej określa Wykonawca. 26. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 27. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w Rozdziale II. pkt 24 czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ. Sposób dokumentowania zatrudnienia w/w osób, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli wymogu zatrudnienia osób wykonujących w punkcie 24 czynności określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. 28. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. 29. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej. 30. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 31. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7. 32. Zamawiający nie przewiduje zebrania z Wykonawcami. 33. Zamawiający dopuszcza realizację zadania w ramach podwykonawstwa. 34. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – rozliczeniowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1665) 4. Jeżeli wadium zostało wniesione w formie nie pieniężnej dowód wniesienia wadium należy w oryginale załączyć do oferty. 5. Z treści wadium składanego w formie niepieniężnej powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób bezwarunkowy, nieodwołany i na pierwsze wezwanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, począwszy od daty składania ofert. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 68852000072001000558530001 z dopiskiem: Wadium w przetargu na realizację zadania pn.: "Przebudowa drogi gminnej nr 389005 T - Mostki - Szelejtów" 7. Wadium wnoszone w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli zostanie zaksięgowane na ww. koncie wskazanym przez Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej na termin składania ofert). 8. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; b) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; d) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy. 14. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - Zamawiający nie stawia warunków w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Załącznik nr 1 – formularz oferty Załącznik nr 2 – oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Załącznik nr 3 – oświadczenie o braku podstaw wykluczenia Załącznik nr 4 – oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach