Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Nr 116017 R Bircza – Wola Korzeniecka w km 0+000 do km 0+960.

Gmina Bircza ogłasza przetarg

  • Adres: 37-740 Bircza, ul. Ojca Św. Jana Pawła II
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 016 672 60 91 , fax. 016 672 53 41
  • Data zamieszczenia: 2020-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bircza
    ul. Ojca Św. Jana Pawła II 2
    37-740 Bircza, woj. podkarpackie
    tel. 016 672 60 91, fax. 016 672 53 41
    REGON: 65090047600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bircza.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Nr 116017 R Bircza – Wola Korzeniecka w km 0+000 do km 0+960.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa drogi gminnej Nr 116017 R Bircza – Wola Korzeniecka w km 0+000 do km 0+960. Zakres robót od km 0+000 do km 0+960 tj.: 960,00 m 1. Zakres i cel robót Niniejszy projekt ma charakter dokumentacji w celu uzyskania skutecznego zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, której celem jest określenie szczegółowego sposobu i zakresu wykonania przebudowy drogi gminnej Nr 116017 R Bircza - Wola Korzeniecka. Droga objęta opracowaniem zlokalizowana jest na działkach nr 614/1 obręb ewidencyjny 0001 Bircza, nr 26/1 obręb ewidencyjny 0027 Wola Korzeniecka i stanowi połączenie komunikacyjne przyległych nieruchomości z drogą powiatową ( ul. Graniczna ), usytuowaną na działce nr 761. Zakres przebudowy drogi obejmuje: korektę łuków poziomych, wymianę konstrukcji jezdni na powierzchni występujących kolein i przełomów, wykonanie wzmocnienia istniejącej konstrukcji jezdni oraz wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej jako warstwa wiążąca i warstwa ścieralna. Zakres przebudowy obejmuje również wykonanie utwardzenia poboczy i uporządkowanie spływu wód opadowych poprzez wymianę istniejących przepustów drogowych i oczyszczenie rowów odwadniających. Opracowanie projektowe obejmuje przebudowę drogi na odcinku od km 0+000,00 do km 0+960,00. Celem opracowania jest poprawa komunikacji, zwiększenie nośności jezdni i bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz zabezpieczenie jezdni i korpusu drogi przed zniszczeniem, na skutek możliwości wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych. 2. Opis stanu istniejącego Istniejąca droga gminna jest drogą publiczną ( klasa D ) o kategorii ruchu KR1. Droga na odcinku objętym opracowaniem posiada jezdnię o nawierzchni bitumicznej o szerokości zmiennej 3, 10 - 3,20 m. Stan techniczny nawierzchni jest bardzo zły, jezdnia posiada bardzo du2e zniekształcenia w profilu podłużnym i poprzecznym. Występują w niej duże ubytki, wyboje oraz kofeiny podłużne w śladzie jezdnym pojazdów mechanicznych. Istniejący stan nawierzchni wskazuje na słabą nośność konstrukcji. Pobocza drogi są zniszczone, rozmyte i wymagają odbudowy i utwardzenia. Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu, tj. rowami drogowymi, istniejącymi przepustami drogowymi pod zjazdami oraz przepustem pod koroną drogi do potoku. Rowy drogowe są zamulone i wymagają oczyszczenia, a lokalnie odtworzenia. Przepusty pod zjazdami w większości są drożne i nie wymagają przebudowy. Istniejący przepust pod koroną drogi z rur betonowych jest w bardzo złym stanie technicznym, rury rozszczelnione, przemieszczone w obu płaszczyznach, ścianki czołowe zniszczone i podmyte. Przepust ten wymaga wykonania przebudowy (wymiany). Stwierdzone zniszczenia nawierzchni mogą być spowodowane działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz występującego ruchu. Stan techniczny drogi wymaga wykonania wzmocnienia istniejącej konstrukcji jezdni z wykonaniem nowej nawierzchni i utwardzenia poboczy oraz uporządkowania spływu wód opadowych. Na podstawie przeprowadzonych pomiarów w terenie istniejąca konstrukcja jezdni posiada grubość 20 - 30 cm, nawierzchnia wykonana jest z masy mineralno- bitumicznej, na podbudowie z kruszywa. 3. Parametry techniczne i opis rozwiązań sytuacyjnych Planowana inwestycja związana z przebudową drogi gminnej będzie wykonana w śladzie istniejącym korpusu drogowego, z częściową korektą łuków poziomych do lokalizacji w granicy pasa drogowego. Początek przebudowy drogi (początek robót) przyjęto w km 0+003,40 od istniejącego mostu w działce nr 614/1, zaś koniec w km 0+960, 00 w działce nr 26/1. Przystępując do opracowania dokumentacji przyjęto następujące parametry techniczne zgodnie z ustaleniami z inwestorem: • Klasa drogi D (dojazdowa), • Prędkość projektowa: Vp=30 km/h, • szerokość jezdni: 3,20 m, • pobocza utwardzone 0,50 m, • pobocza ziemne 0,25 - 0,50 m, • nawierzchnia bitumiczna, • rowy drogowe istniejące Zaprojektowano przebudowę drogi w śladzie istniejącym z korektą łuków poziomych, polegającą na wykonaniu przesunięć jezdni, wyrównaniu istniejącej konstrukcji kruszywem łamanym wraz z dogęszczeniem, wykonaniu warstwy wzmacniającej z kruszywa łamanego, skropieniu projektowanej podbudowy emulsją asfaltową oraz wykonanie nowej nawierzchni z betonu asfaltowego, jako warstwa wiążąca i ścieralna. Zaprojektowano również wykonanie utwardzenia poboczy przy krawędzi jezdni kruszywem łamanym, na pozostałej szerokości jako pobocza ziemne. W celu uporządkowania spływu wód opadowych zaprojektowano wymianę dwóch przepustów pod zjazdami oraz wymianę przepustu pod koroną drogi. 4. Przekrój normalny i konstrukcja nawierzchni Konstrukcję przebudowy nawierzchni drogi zaprojektowano w oparciu o przeprowadzoną wizję w terenie oraz ustalenia zawarte z Zamawiającym. Przyjęto następujące konstrukcje: 4.1. Konstrukcja jezdni na odcinku od km 0+003,40 do km 0+020,00 • warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 5 grub. 4 cm • warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grub. 4 cm • skropienie istniejącej nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową C60 B3 ZM • istniejąca konstrukcja jezdni o nawierzchni bitumicznej. 4.2. Konstrukcja jezdni na odcinku od km 0+020,00 do km 0+960,00 (konstrukcja podstawowa) • warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grub. 4 cm • warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grub. 4 cm • skropienie podbudowy z kruszywa łamanego emulsją asfaltową C60 B3 ZM • podbudowa z kruszywa łamanego 0/63 mm grub. 15 cm • wyrównanie istniejącej nawierzchni kruszywem łamanym 0/31,5 mm grub. 2-3 cm • istniejąca konstrukcja jezdni 4.3. Konstrukcja jezdni na odcinkach wymagających wymiany konstrukcji oraz na odcinkach poszerzeń jezdni i korekty łuków poziomych • warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grub. 4 cm •- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11 W grub. 4 cm • skropienie podbudowy z kruszywa łamanego emulsją asfaltową C60 B3 ZM • podbudowa z kruszywa łamanego 0/63 mm grub. 15 cm • podbudowa z pospółki 0/63 mm grub. 30 cm (wymiana konstrukcji — szerokość zmienna) 4.4. Konstrukcja poboczy: Pobocza na odcinku od km 0+003,40 do km 0+960,00 • 8 cm utwardzenie poboczy kruszywem łamanym 0/31,5 mm, stabilizowanym mechanicznie, • 15 cm utwardzenie poboczy kruszywem łamanym 0/63 mm, stabilizowanym mechanicznie • istniejące pobocze ziemne. 4.4. Umocnienie rowów i skarp Na odcinku pomiędzy przepustem pod koroną drogi w km 0+077,77, a wylotem przepustu pod zjazdem w km 0+129,70 oraz na odcinku pomiędzy zjazdami w km 0+129, 70 i 0+138,89, zaprojektowano umocnienie dna rowu prefabrykowanym ściekiem betonowym układanym na podsypce cementowo- piastowej oraz obustronne umocnienie skarp przy ścieku prefabrykowanymi betonowymi płytami ażurowymi typu MEBA, układanymi na warstwie humusu 4.5. Umocnienie dna rowu • ściek betonowy korytkowy 60x50x15, • podsypka cementowo-piaskowa 1:4 grub. 4 cm • podbudowa z kruszywa łamanego 0/63 mm o grub. 15 cm • istniejące podłoże gruntowe — zagęszczone do wskaźnika ls=0,98. 4.6.Umocnienie skarp • płyty ażurowe MEBA o wymiarach 60x40x10 cm • warstwa humusu o grub. 5 cm • istniejące podłoże gruntowe 4.6. Przepust pod korona drogi W km 0+077,77 zaprojektowano wymianę istniejącego przepustu pod koroną drogi na wbudowanie rur polipropylenowych PP Ø800 mm o sztywności obwodowej SN 8 kPa, układane na ławie z kruszywa naturalnego o grubości 25 cm. Wlot i wylot przepustu umocniony żelbetową ścianką oporową prostą, wylewaną na mokro o wymiarach: szer. 240 cm, wysokość 140 cm. Ścianka oporowa winna być wykonana z betonu kruszywowego klasy min. C12/15 MPa, zbrojona drutem stalowym Ø 10 mm. Umocnienia stożkowe wlotu i wylotu przepustu oraz odpływy zaprojektowano z kamienia polnego o grub. 12 cm ułożonego na podsypce cementowo-piaskowej o grub. 10 cm z zalaniem spoin zaprawą cementowo-piaskową 1:3. Alternatywnie dopuszcza się zastosowanie żelbetowych ścianek czołowych prefabrykowanych skrzydełkowych dla rur z tworzyw sztucznych o średnich B 800 mm. 4.7. Przepust pod zjazdem drogowym W km 0+129, 70 oraz w km 0+138,89, zaprojektowano wymianę istniejących przepustów pod zjazdami z wbudowaniem rur polipropylenowych PP B 600 mm o sztywności obwodowej SN 8 kPa, układanych na ławie z kruszywa naturalnego o grubości 25 cm. Wlot i wylot przepustów zakończony prefabrykowaną 2elbetową ścianką oporową prostą o wymiarach: szer. 180 cm, wysokość 120 cm. Projektowana ścianka oporowa winna być wykonana z betonu kruszywowego klasy min. C12/15 MPa, zbrojona drutem stalowym fi 10 mm. Umocnienia wlotu i wylotu przepustów oraz odpływy zaprojektowano z kamienia polnego o grub. 12 cm uło2onego na podsypce cementowo-piaskowej o grub. 10 cm z zalaniem spoin zaprawą cementowo-piaskową 1:3. Alternatywnie dopuszcza się zastosowanie żelbetowych ścianek czołowych prefabrykowanych skrzydełkowych dla rur z tworzyw sztucznych o średnich Ø 600 mm 4.8. Zjazdy drogowe Projekt obejmuje przebudowę dwóch zjazdów drogowych: - w km 0+129,70 strona prawa - zjazd indywidualny, zaprojektowano przepust rurowy o średnicy 60 cm i długości 7 m i utwardzenie zjazdu kruszywem łamanym 0/63 mm o grub. 15 cm, - w km 0+138,89 strona prawa - zjazd indywidualny, zaprojektowano przepust rurowy o średnicy 60 cm i długości 7 m i utwardzenie zjazdu kruszywem łamanym 0/63 mm o grub. 15 cm Zestawienie projektowanych elementów przebudowy drogi: 1) nawierzchnia bitumiczna jezdni drogi 3110,71 m2 2) przepust pod koroną drogi z rur PP Ø 800 mm 10,00 m 3) przepusty pod zjazdami z rur PP Ø 600 mm 14,00 m 4) ściek betonowy 60x50x15 cm 47,92 m 5) umocnienia skarp płyty MEBA 60x40x10 cm 76,67 m2 6) pobocza drogi utwardzone kruszywem łamanym 956,60 m2 7) nawierzchnia na zjazdach z kruszywa łamanego 34,01 m2 5. Przebieg niwelety w przekroju podłużnym i poprzecznym Przebieg projektowanej niwelety jezdni został dostosowany do istniejącego stanu i przebiegu drogi, z uwzględnieniem spadków przyległego terenu. Projekt nie przewiduje zmiany istniejącego pochylenia niwelety jezdni. Niweleta jezdni na całym odcinku podnosi się średnio o 23 cm. Na przebudowywanym odcinku założenia projektowe przewidują osiągnięcie poprzecznego profilu jezdni ze spadkiem daszkowym o wartości na prostej 2%, a na łukach poziomych ze spadkiem jednostronnym o wartości 4% oraz na poboczach drogi uzyskanie spadku o wartości 4%. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określa przedmiar robót stanowiące załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający zaleca wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej przyszłego terenu budowy oraz do zapoznania się z jego otoczeniem, a także do oszacowania na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizja lokalna przeprowadzona jest na koszt własny Wykonawcy. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę żadnych roszczeń Wykonawcy będących skutkiem zaniechania oględzin terenu budowy. Osobą upoważnioną do kontaktów w sprawie wizji lokalnej jest Pan Krzysztof Kipisz - telefon kontaktowy: 16 6726090 wew. 13 (godziny 8:00-14:30).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach