Przetargi.pl
Modernizacja dróg na terenie Gminy Leżajsk

Gmina Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37-300 Leżajsk, ul. Opalińskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
  • Data zamieszczenia: 2020-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leżajsk
    ul. Opalińskiego 2
    37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
    REGON: 54637700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gminalezajsk.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja dróg na terenie Gminy Leżajsk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Inwestycja podzielona została na trzy oddzielne części: Część numer 1 – „Rozbudowa drogi gminnej nr 104688R w miejscowości Dębno” Zakres zadania obejmuje: Droga nr 104688R w km 0+000 do 1+073,00 (zakres robót 0+008 do 1+057 -tj. 1049 m) KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI w km 0+008 do 0+552 - 4cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S dla ruchu KR1 - 4 cm warstwa wiążąca z AC 16W dla ruchu KR1 - 5cm podbudowa górna z kruszywa łamanego 0-31,5 mm - 15 cm podbudowa dolna z kruszywa łamanego /tłuczeń/ - 25cm Warstwa gruntu stabilizowanego cementem o Rm 1,5-2,5 MPa w km 0+552 do 1+057 - 4cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S dla ruchu KR1 - 4 cm warstwa wiążąca z AC 16W dla ruchu KR1 - 25 cm podbudowa z MCE (wraz z doziarnieniem mieszanką 0-31,5 mm) KONSTRUKCJA POSZERZEŃ w km 0+552 do 1+057 - 25 cm podbudowa dolna z kruszywa łamanego /mieszanka 0-31,5mm/ W km 0+197 do 0+552 po stronie prawej projektowane jest poszerzenie korpusu drogowego. Poprzez zdjęcie humusu wykonanie stopni w skapie oraz wzmocnienie podstawy nasypu poprzez wykonanie stabilizacji gruntu cementem o Rm 2,5 MPa - 25 cm. Nasyp należy wykonać z gruntu nie wysadzinowego z zagęszczeniem do Is 1,0. Powierzchnię skarpy należy zabezpieczyć poprzez umocnienie jej płytami ażurowymi gr 8 cm. W km 0+197 do km 0+520 projektowana jest bariera ochronna SP-04. Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Część numer 2 – „Rozbudowa dróg gminnych nr 104689 i 104653R w miejscowości Dębno” Zakres zadania obejmuje: Droga 104689R w km 0+000 do 1+011,00 (zakres robót 0+186 do 1+006,50- tj. 820 m) KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI odc 1 w km 0+186 do 0+586,50 - 4cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S dla ruchu KR1 - 4 cm warstwa wiążąca z AC 16W dla ruchu KR1 - 5cm podbudowa górna z kruszywa łamanego 0-31,5 mm - 15 cm podbudowa dolna z kruszywa łamanego /tłuczeń/ - 25cm Warstwa gruntu stabilizowanego cementem o Rm 1,5-2,5 Mpa KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI odc 2 w km 0+586,50 do 1+006,50 - 4cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S dla ruchu KR1 - 3 cm warstwa profilowa z AC 16W dla ruchu KR1 KONSTRUKCJA POSZERZEŃ odc 2 w km 0+586,50 do 1+006,5 - 15 cm podbudowa z kruszywa stabilizowanego cementem Rm 2,5 Mpa. - 20 cm podbudowa dolna z kruszywa łamanego /mieszanka 0-31,5mm/ - 4 cm warstwa wiążąca z AC 16W dla ruchu KR1 KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI CHODNIKA w km 0+950,00 do 1+006,50 - 6 cm kostka brukowa wibroprasowana. - 4 cm podsypka cementowo-piaskowa - 10cm podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm - 10 cm podbudowa z kruszywa stabilizowanego cementem Rm 2,5 Mpa. Droga 104653R w km 0+000 do 0+695,60 (zakres robót 0+009 do 0+335) KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI odc 3 w km 0+009 do 0+335 - 4cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S dla ruchu KR1 - 3 cm warstwa profilowa z AC 16W dla ruchu KR1 KONSTRUKCJA POSZERZEŃ odc 3 w km 0+009 do 0+335 - 15 cm podbudowa z kruszywa stabilizowanego cementem Rm 2,5 Mpa. - 20 cm podbudowa dolna z kruszywa łamanego /mieszanka 0-31,5mm/ - 4 cm warstwa wiążąca z AC 16W dla ruchu KR1 KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI CHODNIKA - 6 cm kostka brukowa wibroprasowana. - 4 cm podsypka cementowo-piaskowa - 10cm podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm - 10 cm podbudowa z kruszywa stabilizowanego cementem Rm 2,5 Mpa. Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Część numer 3 – „Remont drogi gminnej nr 104652R w miejscowości Giedlarowa” Zakres robót obejmuje: Odcinek od km 0+012 do km 0+119 o szerokości jezdni 5,0m, na którym będą wykonywane następujące roboty: - mechaniczne ścinanie poboczy - mechaniczne oczyszczenie nawierzchni bitumicznej - wykonanie koryta na poszerzeniach - wykonanie podbudowy z kamienia łamanego - skropienie nawierzchni asfaltem - profilowanie masą bitumiczną - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, warstwa wiążąca mieszanka asfaltowa, grubość po zagęszczeniu 4cm - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, warstwa ścieralna, mieszanka asfaltowa , grubość po zagęszczeniu 4cm Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Szczegółowy zakres robót każdej części określony został w przedmiarach robót dołączonych do siwz. Szczegółowy zakres robót określa: 1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót 2) Przedmiary robót – na poszczególne części 3) Dokumentacja projektowa Wykonawca podczas odbioru przedstawia Zamawiającemu komplet dokumentacji niezbędnej do odbioru, który powinien zawierać w szczególności: kosztorys powykonawczy, atesty wbudowanych materiałów, deklaracja zgodności, certyfikaty, inwentaryzację powykonawczą. Określone w przedmiarach robót i STWiOR typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Każda pozycja w kosztorysie ofertowym powinna być odrębnie wyceniona. Kosztorys ofertowy uproszczony musi być w pełni zgodny z zapisami zawartymi w przedmiarze robót (materiał, opis, ilość) i ma zawierać ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji. W cenie kosztorysu ofertowego na część nr 1, 2, 3 należy uwzględnić wykonanie inwentaryzacji powykonawczej, wytyczenie geodezyjne. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a uPzp Zamawiający wymaga – w zakresie poszczególnych części - zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1320) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: Część numer 1, Część numer 2, Część numer 3 - roboty ziemne, podbudowy, nawierzchnia. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika/pracowników na podstawie umowy o pracę - zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i wymiaru etatu oraz zakres obowiązków pracownika. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233123-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : Część numer 1- 28 000,00 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy złotych). Część numer 2- 19 000,00 zł (słownie: dziewiętnaście tysięcy złotych). Część numer 3- 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). W sytuacji gdy Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na więcej niż jedną z wyżej wymienionych części, wadia podlegają sumowaniu. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2019 poz. 310) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Bank Pekao SA I O. w Leżajsku nr 45 1240 2630 1111 0000 3637 1846 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b uPzp). W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Modernizacja dróg na terenie Gminy Leżajsk” – część numer … oraz włożyć do koperty zewnętrznej. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ­ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ­ musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ­ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela). Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem odrzucenia oferty Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w powyższym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy. 2) 1) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 24 ust. 1 uPzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 3 uPzp) - (wg załącznika nr 2 do siwz) aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Dokument pod rygorem nieważności wykonawca składa w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza złożenia go w formie elektronicznej poprzez środek komunikacji elektronicznej. 3) Kosztorys ofertowy uproszczony – na daną część. 4) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy). 5) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). 6) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców (Wykonawca zamieszcza informacje w tym zakresie w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2 do siwz).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach