Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Nr 109271B wraz z budową zatoki parkingowej i remontem chodnika w miejscowości Zalesie

Gmina Nurzec-Stacja ogłasza przetarg

  • Adres: 17-330 Nurzec-Stacja, ul. Żerczycka 32
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 6575078 , fax. 085 6575063
  • Data zamieszczenia: 2015-02-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nurzec-Stacja
    ul. Żerczycka 32 32
    17-330 Nurzec-Stacja, woj. podlaskie
    tel. 085 6575078, fax. 085 6575063
    REGON: 05065958500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nurzec-stacja.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Nr 109271B wraz z budową zatoki parkingowej i remontem chodnika w miejscowości Zalesie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi łączącej miejscowość Zalesie z drogą wojewódzką Nr 693 Kleszczele - Siemiatycze, położona na terenie Gminy Nurzec-Stacja w powiecie siemiatyckim. Zadanie obejmuje położenie dwóch warstw bitumicznych z wykorzystaniem istniejącej podbudowy brukowcowej w miejscowości Zalesie oraz wykonanie nowej podbudowy na pozostałym odcinku. Szerokość jezdni na odcinku przez miejscowość Zalesie została zaprojektowana o szer. 6,0m, poza terenem zabudowanym 5,0m. Szerokość poboczy poza terenem zabudowanym 0,75m. W obrębie zabudowy wsi Zalesie zaprojektowano w km 0+447,35 - 0+491,80 zatokę autobusową do obsługi linii dowożącej dzieci do szkół gminnych oraz regularnej linii PKS. Zatokę zaprojektowano o następujących parametrach: - Szerokość wjazdu i wyjazdu - 6,4m, - Szerokość jezdni manewrowej - 6,0m, - Szerokość peronu dla wysiadających - 3,5m, - Powierzchni zatoki - 274m?, - Powierzchnia peronu - 83m?, - Konstrukcja nawierzchni zatoki: - Warstwa ścieralna z kostki betonowej gr. 8 cm - Podsypka cementowo - piaskowa gr. 3 cm. - Podbudowa zasadnicza z betonu cementowego B15 gr. 25cm - Warstwa odsączająca z piasku niewysadzinowego gr. 10 cm. Odwodnienie drogi zaprojektowano systemem powierzchniowego spływu wód opadowych do istniejących przepustów. Przedmiotowe przepusty znajdują się w następujących lokalizacjach: - W km rob. 0+007,32 ?500 L=8,00m do oczyszczenia ze stopnia zamulenia 25%, - W km rob. 1+024,16 ?600 L=9,00m do oczyszczenia ze stopnia zamulenia 80%. Dojazdy do posesji i działek realizowane będą jak dotychczas - za pomocą zjazdów gospodarczych bez przepustów drogowych. W związku z przebudową drogi wykonane zostanie oznakowanie zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. Zaplanowano ustawienie 52 szt. znaków pionowych na 39 szt. słupków stalowych o grubości 50mm. W celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu w okolicy przepustu w km 1+024,16 zamontowane będą obustronnie w km 0+997 - 1+037 stalowe bariery ochronne typu SP-4 o łącznej długości 80m. W celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu pojazdów mechanicznych poza terenem zabudowanym wykonane będą linie krawędziowe przerywane (P-7c - 2088mb) i ciągle (P-7d - 472mb) zgodnie z projektem organizacji ruchu. Bezpośrednio przy zatoce parkingowej, w miejscu doświetlonym przez istniejące oświetlenie uliczne, przewidziano wyniesione przejście dla pieszych oznakowane znakami zarówno pionowymi jak i poziomymi. Łącznie zadanie obejmuje: - przebudowanie drogi gminnej o długości 2 170mb - wybudowanie nawierzchni bitumicznej o szerokości 5,0-6,0 m; z czego powierzchnia: - warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o grubości 4 cm wynosi 12 039,40m? - warstwy wiążącej z betonu asfaltowego grubości 3 cm wynosi 12 198,96m? - Wybudowanie zatoki autobusowej o dł. 37m i szer. 6,0m z peronem dla wysiadających szer. 3,5m - Wykonanie przejścia dla pieszych z oznakowaniem pionowym i poziomym. - Przebudowanie 9 skrzyżowań ( w tym 1 z drogą o wyższej kategorii, tj. drogą wojewódzką Nr 693 Kleszczele - Siemiatycze) - Poprawę widoczności na w/w skrzyżowaniach (również z drogami o wyższej kategorii) - Wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni, chodników, zjazdów i opaski żwirowej w ilości 11 969,76 m?, - Ustawienie krawężników o łącznej długości 1 734,0mb; - Wyrównanie poboczy kruszywem naturalnym o pow. 423,18m?, - Wybudowanie zatoki autobusowej o nawierzchni z kostki betonowej 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej o pow. 274,0m?, - Wybudowanie chodnika na zatoce autobusowej z betonowej kostki brukowej gr. 6cm o powierzchni 83,0m2, - Wycięcie wraz z karczowaniem 7 szt. drzew oraz krzaków i podszycia w ilości 0,028ha. - Oczyszczenie rowów z wyprofilowaniem dna i skarp w km 1+025 - 2+142 w ilości 1 117,00mb. - Wykonanie pobocza żwirowego gr. 10 cm w ilości 1 920m?, - Ręczne oczyszczenie przepustu ? 500 oraz ? 600 o dł. odpowiednio 8,0m i 9,0m, - Zgodnie z zatwierdzonym w dniu 22.08.2014r. przez Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach Projektem stałej organizacji ruchu ustawione będą pionowe znaki drogowe I generacji w ilości 52 szt. na 39 stalowych słupkach oraz - Wykonane będzie oznakowanie poziome jezdni farbą akrylową - linie krawędziowe ciągłe i przerywane - 181,92m?, a także - Wykonane będzie oznakowanie poziome na przejściu dla pieszych w ilości 14,78m?, - Wymienione zostanie dotychczasowe oznakowanie pionowe i wprowadzone zostanie oznakowanie poziome (oznakowanie nowoprojektowanego przejścia dla pieszych: znaki typu P-10 (przejście dla pieszych) stanowić będą 12,00m?, a P-25 (próg zwalniający) 2,78m?; oznakowanie krawędzi jezdni bez krawężników liniami krawędziowymi przerywanymi wąskimi P - 7c o L=2088mb (125,28m?) oraz liniami krawędziowymi ciągłymi wąskimi P - 7d o L=472 mb (56,64m?)). - W okolicy przepustu zamontowane będą obustronnie stalowe bariery ochronne typu SP-4 o łącznej długości 80m. W związku z przebudową drogi w m. Zalesie wymagana jest przebudowa kolidującej infrastruktury teletechnicznej w postaci przebudowy sieci teletechnicznej Orange Polska S.A. Roboty te nie stanowią kosztów kwalifikowanych dla Zamawiającego. W ramach jednego wspólnego zamówienia wykonawca winien wykonać równolegle następujące prace budowlane: - Od km 0+064 do km 0+082 istniejący kabel odkopać i przełożyć wg projektowanej trasy l=18m - Od km 0+420 do km 0+455 istniejący kabel zabezpieczyć rurą dwudzielną A 110 PS l=35m - Od km 0+693 wybudować wg trasy kabel XzTKMXpw 5x4x0,5 l=147m i wyprowadzić na projektowany słup kablowy 1A/40 - Od słupa kablowego 1A/40 wybudować odcinki kabla doziemnego XzTKMXpw 5x4x0,5 l=105m i wprowadzić kabel do projektowanego słupka kablowego 1A/40/1, 40/2 (słupek TSK 140/900) - Od słupka kablowego 1A/40/1, 40/2 wybudować kabel XzTKMXpw 5x4x0,5 l=43m i wyprowadzić na projektowany słup kablowy 1A/40/2(SŻT7) - Projektowane kable pod wjazdami i na przejściu przez jezdnię układać w rurze HDPE75/6,3. - Po wybudowaniu nowych odc. kabli i uruchomieniu abonentów odc. kabli, słupy kablowe wysokie i niskie przewidziane do likwidacji rozebrać. W związku z przebudową kabli telefonicznych rozdzielczych należy: - Od km 0+504 do km 0+893 we wspólnym wykopie z kablem rozdzielczym, a częściowo samodzielnie wybudować kabel abonencki XzTKMXpw 4x2x0,5 l=66m. Kabel pod ulicą ułożyć w rurze HDPE75/6,3 - Od projektowanego słupa kablowego 1A/40 wybudować nowe przyłącza napowietrzne do budynku 59, 61 kablami XzTKMXpwn 2x2x0,5 o łącznej długości l=72m - Od projektowanego słupa kablowego 1A/40/1,40/2 częściowo we wspólnym z kablami rozdzielczymi, a przez ulicę samodzielnie wybudować kabel XzTKMXpw2x2x0,5 o łącznej długości l=97m i przełączyć abonentów budynku 63, 65. Pod jezdnią kabel układać w HDPE75/6,3. Istn. kabel abonencki do bud. 68 przełożyć na proj. słup kablowy. - Istn. przyłącza telefoniczne napowietrzne do bu. 67, 69 przełożyć na projektowany słup kablowy 1A/40/2 l=39m - W nawiązaniu do słupa kablowego 1A/40/2 posadowić słup przelotowy SŻT7 i podwiesić kabel XzTKMXpwn3x2x0,5 l=29m. W projektowany kabel wpiąć istniejący kabel doziemny do bud. 75 i napowietrzny do bud. 77 - Od słupa kablowego 1A/40/2 wybudować odc. kabla doziemnego XzTKMXpw5x2x0,5 l=120m i przełączyć w km 0+950 istn. kabel telefoniczny. Projektowany kabel pod jezdnią i na wjazdach układać w rurze HDPE75/6,3. - Po uruchomieniu nowych kabli telefonicznych odc. kabli przewidziane do likwidacji rozebrać. Po zakończeniu robót, a przed oddaniem wybudowanych kabli telefonicznych miedzianych do eksploatacji, należy dokonać końcowych pomiarów elektrycznych. Projektowane prace związane z budową kabli telefonicznych należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami Orange Polska S.A. Przy wykonywaniu prac należy przestrzegać przepisów w zakresie BHP oraz przepisów bezpieczeństwa w ruchu kołowym na ulicach i drogach publicznych. Po zakończeniu robót należy dokonać komisyjnego odbioru na zasadach określonych w warunkach określonych w wytycznych znak TODDRA-44298-134/14/JS z dnia 19 sierpnia 2014r. Zamawiający przenosi na Wykonawcę wszelkie obowiązki wynikające z ww. wytycznych, również dotyczące zobowiązań finansowych wobec Orange Polska S.A., w tym w szczególności, dotyczące opłat za wykonywanie odbiorów końcowych /nadzoru właścicielskiego przez Orange Polska. Roboty objęte niniejszym zamówieniem należy wykonać zgodnie z: - ostatecznym zgłoszeniem wykonania przebudowy drogi gminnej Nr 109271B wraz z budową zatoki parkingowej oraz remontem chodnika w miejscowości Zalesie Nr AB.6743.539.2014 z dnia 26.08.2014 przyjętym przez Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach Wydział Architektoniczno - Budowlany - ostatecznym zgłoszeniem wykonania przebudowy sieci teletechnicznej Nr AB.6743.590.2014 z dnia 15.09.2014r. przyjętym przez Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach Wydział Architektoniczno - Budowlany - wytycznymi znak TODDRA-44298-134/14/JS z dnia 19 sierpnia 2014r. w sprawie przebudowy urządzeń telekomunikacyjnych kolidujących z projektowaną przebudową drogi we wsi Zalesie gm. Nurzec-Stacja. - ostateczną decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia znak: RGT.6220.2.2013 z dnia 26.08.2013r. W przypadku nałożenia przez instytucję finansującą obowiązku ustawienia tablic promocyjnych, informujących o fakcie dofinansowania inwestycji ze środków zewnętrznych, wykonawca winien będzie wykonać i ustawić takie tablice w miejscu realizacji inwestycji, zgodnie z wytycznymi tych instytucji. Szczegółowy zakres prac został określony w załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej, SST oraz przedmiarach robót. Projekt i przedmiar stanowią integralną część dokumentacji ze wskazaniem na projekt. Przedmiar stanowi element pomocniczy do wyceny oferty na wykonanie robót ujętych w dokumentacji projektowej. Roboty nie uwzględnione w przedmiarach robót powinny być ujęte przy ustaleniu ogólnej ceny ofertowej. Przedmiary robót stanowiące podstawę sporządzenia kosztorysu jest opracowaniem wtórnym w stosunku do projektu i specyfikacji technicznych i to nie on determinuje zakres prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarach robót zestawienia mają obrazować skalę roboty budowlanej i pomóc wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego przedmiarowi robót można przypisać wyłącznie charakter dokumentu pomocniczego. Wykonawca będzie zobligowany do każdorazowego uzgadniania z zamawiającym rodzaju materiałów do wbudowania, jeśli nie zostały to określone w niniejszej specyfikacji lub dokumentacji projektowej. Użyte w dokumentacji projektowej nazwy lub typy materiałów i produktów mają na celu wskazanie parametrów jakościowych. W przypadku materiałów i produktów określonych w dokumentacji projektowej nazwą producenta, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń, itp. równoważnych, o parametrach nie niższych niż materiałów wskazanych nazwą. Uwaga! Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zgodnie z SIWZ oferta ma stanowić cenę ryczałtową i winna obejmować wszelkie roboty objęte dokumentacją projektową oraz uwzględniać w szczególności: - wykonanie zadania zgodnie z warunkami technicznymi, wymaganymi uzgodnieniami i opiniami, pozwoleniami, zgłoszeniem oraz warunkami umowy i SIWZ, - wykonanie zadania w sposób należyty, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończone, w tym w szczególności, w zakresie niezbędnym do oddania inwestycji do użytkowania, rozliczenia zadania, należytego bieżącego funkcjonowania i eksploatacji, - przedłożenie Zamawiającemu wymaganych obowiązującymi przepisami prawa dokumentów, w tym dokumentów niezbędnych do prawidłowego prowadzenia inwestycji, oddania do użytkowania oraz do rozliczenia zadania, należytego bieżącego funkcjonowania i eksploatacji, - wykonanie stosownych, prób i badań laboratoryjnych i przedłożenie Zamawiającemu w stosunku do zastosowanych materiałów certyfikatów zgodności lub aprobat technicznych oraz atestów. - uwzględnienie kosztów wynikających z warunków technicznych i wydanych uzgodnień, zawartych w projektach budowlanych i wykonawczych, w tym m.in. koszty nadzoru, kontroli, odłączenia oraz włączenia w czynne sieci, odbiorów technicznych wykonanych przez przedstawicieli zewnętrznych podmiotów branżowych. Odbiór wykonanych robót będzie dokonany zgodnie z Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi oraz warunkami określonymi w umowie. Zamawiający nie dopuszcza odbiorów częściowych podczas realizacji inwestycji. Odbiór odbędzie się po zakończeniu całości robót objętych niniejszą SIWZ. Do protokołu odbioru Wykonawca dołączy wszelkie wymagane wyniki z przeprowadzonych prób i badań, aprobaty techniczne, świadectwa jakości, certyfikaty, atesty na wbudowane materiały oraz wszelkie inne dokumenty wymagane do prawidłowego zakończenia inwestycji i oddania jej do użytkowania oraz rozliczenia finansowego i bieżącego użytkowania, eksploatacji. Wykonawca sporządzi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą robót w 4 egzemplarzach. Koszt inwentaryzacji ponosi Wykonawca. Rozliczenie za przedmiot umowy odbędzie się na podstawie faktury wystawionej na podstawie Protokołu odbioru końcowego podpisanego przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Faktura będzie płatna w terminie 30 dni od daty dostarczenia jej przez Wykonawcę do siedziby Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki wynikające z nieterminowego i nienależytego Wykonania zadania. Wykonawca wskaże części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcy oraz poda nazwy firm podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b w celu wykazania spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1. Pzp. (informacje te należy zamieścić w formularzu ofertowym - zał. nr 1 i zał. Nr 3) Z uwagi, iż Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe, nie wymaga się przedłożenia wraz z ofertą kosztorysu ofertowego. Natomiast będzie on wymagany od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem (tj. w formie bezgotówkowej) na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym Hajnówka Oddział Nurzec-Stacja Nr rachunku 22 8071 0006 0021 8809 2000 0040 a oryginalny dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Wydruk potwierdzenia dokonania elektronicznego przelewu winien być podpisany przez osobę podpisującą ofertę. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium - Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zalesie. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężnej należy w oryginale złożyć razem z ofertą w jednej wspólnej kopercie, a potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu wpiąć do oferty. Wniesione wadium w formie innej niż pieniężna, dołączone wyłącznie w kopii, traktowane będzie jak jego brak. 3.Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert, tj. do dnia 18.02.2015 r., do godz. 10.00. 4.Wykonawca, który nie wniesie wadium, lub nie wniesie wadium w terminie, o którym mowa w pkt. 3, zostanie wykluczony z postępowania. 5.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10. 6.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 2, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji/rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nurzec-stacja.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach