Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 010610C Zamrzenica - Klonowo od km 0+000 do km 5+700

Gmina Lubiewo ogłasza przetarg

  • Adres: 89526 Lubiewo, ul. Hallera
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 33 493 10 , fax. 52 519 02 14
  • Data zamieszczenia: 2018-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubiewo
    ul. Hallera 9
    89526 Lubiewo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 33 493 10, fax. 52 519 02 14
    REGON: 9235113300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubiewo.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 010610C Zamrzenica - Klonowo od km 0+000 do km 5+700
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres robót objętych niniejszym zamówieniem obejmuje odbudowę drogi gminnej w ramach zadania pn.: Przebudowa drogi gminnej nr 010610C – Zamrzenica - Klonowo od km 0+000 do km 5+700, na działkach o numerach ewidencyjnych 314/3, 291, obręb Klonowo oraz 714, 712, 713, 711 obręb Minikowo. 2. Zakresem objęto branżowe roboty drogowe związane z: a) odtworzeniem trasy drogi; b) mechanicznym karczowanie krzaków; c) usunięciem mechanicznym warstwy ziemi urodzajnej (humus); d) wykonaniem robót ziemnych (profilowanie mechaniczne drogi wraz z zagęszczeniem, profilowanie skarp i przeciwskarp) ; e) wykonaniem podbudowy zasadniczej, jako stabilizacji gruntu preparatem jonowymiennym lub jonowymiennym hydrofobowym w płynie z dodatkiem cementu; f) wykonaniem warstwy wyrównawczej; g) wykonaniem nawierzchni; h) przebudową zjazdów; i) zabezpieczeniem urządzeń obcych; j) umocnieniem kruszywem istniejących poboczy gruntowych; k) regulacją wysokościową urządzeń obcych; l) oznakowaniem drogowym. m) ustawieniem krawężnika 15x22x100cm, n) ustawieniem obrzeża 8x30x100cm, o) wykonaniem nawierzchni z kostki brukowej betonowej, p) odtworzeniem przepustów z ściankami bocznymi Założenia projektowe: - Klasa drogi – D - Droga jednojezdniowa, dwukierunkowa - Kategoria obciążenia ruchem – KR1 - Prędkość projektowa – 30 km/h - Pobocza z KŁSM – 0,75m - Szerokość jezdni – 3,5 z poszerzeniami na łukach i mijankach - Spadek poprzeczny – 2% Konstrukcja nawierzchni Jezdnia od km 0+000 do km 1+500 oraz od km 2+900 do km 3+100 wraz ze zjazdami z betonu asfaltowego na tych odcinkach - Warstwa ścieralna AC8S o gr. 4cm - Warstwa wiążąca AC11W o gr. 4cm - Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm o gr. 10cm - Stabilizacja gruntu preparatem jonowymiennym lub jonowymiennym hydrofobowym z dodatkiem cementu gr. 30cm Jezdnia od km 1+500 do km 2+900 oraz od km 3+100 do km 3+700 wraz ze zjazdami z betonu asfaltowego na tych odcinkach oraz poszerzenia jezdni i zjazdy z BA na odcinku od 3+700 do 5+700 - Warstwa ścieralna AC8S o gr. 4cm - Warstwa wiążąca AC11W o gr. 4cm - Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm o gr. 20cm - Mieszanka związana cementem C1,5/2 o gr. 15cm po zagęszczeniu Jezdnia od km 3+700 do km 5+700 - Warstwa ścieralna AC8S o gr. 4cm - Warstwa wiążąca AC11W o gr. 4cm - Wyrównanie istniejącej nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm o gr. śr 15cm Zjazdy z kostki brukowej betonowej od km 0+000 do km 1+500 oraz od km 2+900 do km 3+100 - Kostka brukowa betonowa o gr. 8cm - Podsypka cementowo – piaskowa 1:4 o gr. 4cm - Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm o gr. 10cm - Stabilizacja gruntu preparatem jonowymiennym lub jonowymiennym hydrofobowym z dodatkiem cementu gr. 30cm Zjazdy z kostki brukowej betonowej od km 1+500 do km 2+900 oraz od km 3+100 do km 3+700 - Kostka brukowa betonowa o gr. 8cm - Podsypka cementowo – piaskowa 1:4 o gr. 4cm - Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm o gr. 20cm - Mieszanka związana cementem C1,5/2 o gr. 15cm po zagęszczeniu Chodnik – dojścia do posesji - Kostka brukowa betonowa o gr. 8cm - Podsypka cementowo – piaskowa 1:4 o gr. 4cm - Podsypka piaskowa o gr. 15cm Rodzaj i lokalizacja nawierzchni przedstawiona została na planie zagospodarowania terenu – rysunki nr 1.1-1.8 Konstrukcję nawierzchni przedstawiono na rysunku nr 3 – przekroje normalne. Zestawienie powierzchni w m2: Jezdnia 20472,54 Chodnik 40,5 Pobocza z KŁSM 7948,69 Zjazdy bitumiczne 434,58 Zjazdy z kostki betonowej 85,52 Droga gminna o numerze 010610C rozpoczyna się od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1036C. Niniejsze opracowanie obejmuje dwa odcinki o długości łącznej 5700,00m i kończy się w Zamrzenicy. Droga łączy miejscowości Klonowo i Zamrzenica oraz stanowi obsługę komunikacyjną dla przyległej zabudowy zagrodowej. Droga posiada do km 3+700 nawierzchnię twardą ulepszoną odcinkowo gruzem i szlaką, a od km 3+700do km 5+700 z betonu asfaltowego o szerokości 3,5-5,1m. Droga uległa poważnym uszkodzeniom w wyniku nawałnicy z 11 na 12 sierpnia 2017 roku. Nawierzchnia jest zdeformowana zarówno w przekroju podłużnym jak i poprzecznym i wymaga napraw. Plan sytuacyjny: Projektuje się drogę na długości 5,700km. Trasa w planie składa się z odcinków prostych oraz łuków o promieniach od 13m do 800m. Jezdnia: Odbudowa drogi obejmuje wykonanie jezdni o szerokości 3,5 z poszerzeniami na łukach do szerokości 4,1-4,5m oraz mijankami o szerokości 5,0m z betonu asfaltowego. Do km 0+223 z lewej strony jezdnia zramowana jest krawężnikiem betonowym 15x22cm. Zjazdy indywidualne: W celu skomunikowania działek zlokalizowanych przy drodze gminnej nr 010610C projektuje się zjazdy do posesji o parametrach zjazdu indywidualnego zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 poz. 124 ze zm.). Rozwiązanie wysokościowe: Rozwiązanie wysokościowe nawiązuje do istniejących zjazdów oraz ze względu na przyjętą technologię robót od km 3+700 do km 5+700 (wyrównanie istniejącej nawierzchni kruszywem łamanym wraz z wykonaniem warstwy wiążącej i ścieralnej) uwarunkowane jest istniejącymi rzędnymi nawierzchni. Spadki niwelety wynoszą od 0,3%do 4,99%. Załamania niwelety wyokrąglono łukami o promieniach R=300-5000m.Projektowany spadek poprzeczny jednostronny 2% 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisuje załącznik do zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, przedmiar robót, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiące Załączniki od nr 7 do nr 13 do SIWZ. Oryginał dokumentacji technicznej jest dostępny do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 4. Oznaczenie wg wspólnego słownika CPV 45.00.00.00 -7 roboty budowlane, 45.11.13.00 - 1 roboty rozbiórkowe 45.11.12.00 - 0 roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.32.20 - 7 roboty w zakresie nawierzchni dróg, 45.23.32.90 - 8 instalowanie znaków drogowych 5. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: 1) wszelkich robót przygotowawczych, w tym robót porządkowych, organizacji i utrzymania placu budowy, dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy niezbędnych mediów, w tym: energii elektrycznej, wody, itp. oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, 2) oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, 3) poniesienia wszystkich kosztów badań, ekspertyz i opinii koniecznych do oceny jakości robót oraz prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, 4) poniesienia kosztów związanych z odbiorami wykonanych robót, 5) poniesienia kosztów wywozu nadmiaru ziemi w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego, 6) w przypadku uszkodzenia urządzeń bądź ich części (m. in. sieci wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, elektrotechnicznej, urządzeń melioracyjnych oraz dróg gminnych) w toku realizacji przedmiotu zamówienia - naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, 7) pokrycia kosztów ewentualnych odszkodowań za wejście na grunty i zniszczenie plonów, 8) pokrycia ewentualnych kosztów demontażu, montażu bądź naprawy ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 9) pokrycia kosztów odtworzenia nawierzchni dróg, 10) wykonania badań, prób i itp., jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, 11) zapewnienia i pokrycia kosztów pełnej obsługi geodezyjnej obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 3 egzemplarzach, 12) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, 13) zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 14) utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 15) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, 16) prowadzenia dziennika budowy, 17) wykonania projektu czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót przed wejściem na plac budowy oraz wprowadzenia docelowej organizacji ruchu, 18) zapewnienie kierownictwa nad realizowanym przedmiotem umowy, 19) wykonania planu BIOZ - jeśli dotyczy. 6. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy. 7. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. 8. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć uproszczony kosztorys ofertowy. 9. Dołączony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do opracowania uproszczonego kosztorysu ofertowego. 10. Zamówienie jest objęte zgłoszeniem robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę. 11. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych - pracowników obsługujących maszyny, środki transportowe, pracowników robót drogowych. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, itp. 12. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, o których mowa w ust. 10 będą na czas wykonywania przez nich robót zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.), oraz otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. poz. 847 z późn. zm.). 13. W terminie 7 dni od przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wykonujące ww. czynności zatrudnione są na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.). W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców powyższe oświadczenie należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo. 14. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o naruszeniu przez Wykonawcę zobowiązania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób przy czynnościach wskazanych przez Zamawiającego powyżej, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio w stosunku do Podwykonawców i dalszych Podwykonawców. 15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia przetargu w przypadku gdy cena oferty najkorzystniejszej przekroczy limit środków finansowych, które przeznaczono na realizację zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wykonawca złoży dokument w formie oryginału potwierdzający wniesienie wadium w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy w Lubiewie, ul. Hallera 9, pokój nr 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego Bank Spółdzielczy Koronowo O/Lubiewo 46 8144 0005 2008 0080 1270 0032. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datę wydania dyspozycji przelewu. Natomiast kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy w sposób trwały związać z ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca w ofercie składa: 1.formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2.dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty, w przypadku, gdy prawo to nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. 3. dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z treści powyższego zobowiązania lub innego dokumentu musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach