Przetargi.pl
PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ ŁĄKORZ- WICHERTOWO

Gmina Biskupiec ogłasza przetarg

  • Adres: 13-340 Biskupiec, ul. Rynek
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4745057 do 59 , fax. 564 747 952
  • Data zamieszczenia: 2018-01-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biskupiec
    ul. Rynek 1
    13-340 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 56 4745057 do 59, fax. 564 747 952
    REGON: 53281400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminabiskupiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ ŁĄKORZ- WICHERTOWO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia to robota budowlana, która obejmuje wykonanie zadania inwestycyjnego pn.:”Przebudowa drogi gminnej Łąkorz - Wichertowo” Dane techniczne obiektu: Droga o nawierzchni tłuczniowej szerokości 4,5-5m. Łączna długość odcinka do przebudowy wynosi 1 819,69mb. Teren miejscowo zabudowany z istniejącymi zjazdami indywidualnymi. Droga krzyżuje się z drogami powiatowymi nr P1299N i P1236N zjazdami publicznymi o nawierzchni bitumicznej. Zaprojektowano przebudowę drogi w granicach pasa drogowego. W projekcie wydzielono dwa odcinki A-B i C-B.Projektowana nawierzchnia zaprojektowana jest w planie i wysokościowo po istniejącej drodze tłuczniowej , która będzie stanowić podbudowę dla projektowanej nawierzchni z betonu asfaltowego. Odcinek A-B Dane techniczne: - klasy techniczna: D - długość modernizowanego odcinka 1066,61mb, - przekrój 2x1 - szerokość jezdni 4,5m ( do 5,4m na łukach - poszerzenie o 30/R Konstrukcja nawierzchni jezdni: - warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej, gr. 3cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, gr. 4cm - warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego 0/31,5m gr. 5cm - podbudowa- istniejące kruszywo łamane gr.15cm - warstwa odsączająca – istniejąca warstwa piasku gr. 20cm Powierzchnia projektowanej nawierzchni jezdni wynosi 5072m2. Pobocza - Pobocza gruntowe szerokości 0,75m , spadek 8% na prostej . Po wewnętrznej stronie łuków pochylenie poprzeczne pobocza 2-3% więcej niż pochylenie jezdni. Po zewnętrznej stronie łuku na całej szerokości pobocza spadek poprzeczny taki sam jak pochylenie jezdni. Powierzchnia poboczy wynosi 1592m2. Skrzyżowanie z drogą powiatową nr P1236N Spadek podłużny jezdni 1%, spadek poprzeczny zgodny ze spadkiem podłużnym drogi powiatowej. Łuki wyokrąglające R=6m. Na skrzyżowaniu ustawić oznakowanie zgodnie z Projektem Stałej Organizacji Ruchu (osobne opracowanie). Odcinek C-B Dane techniczne: - klasy techniczna: D - długość modernizowanego odcinka 753,08mb, - przekrój 2x1 - szerokość jezdni 4,5m ( do 5,1m na łukach - poszerzenie o 30/R) Konstrukcja nawierzchni jezdni: - warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej, gr. 3cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, gr. 4cm - warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego 0/31,5m gr. 5cm - podbudowa- istniejące kruszywo łamane gr.15cm - warstwa odsączająca – istniejąca warstwa piasku gr. 20cm Powierzchnia projektowanej nawierzchni jezdni wynosi 3538m2. Pobocza - Pobocza gruntowe szerokości 0,75m , spadek 8% na prostej . Po wewnętrznej stronie łuków pochylenie poprzeczne pobocza 2-3% więcej niż pochylenie jezdni. Po zewnętrznej stronie łuku na całej szerokości pobocza spadek poprzeczny taki sam jak pochylenie jezdni. Powierzchnia poboczy wynosi 1130m2. Peron przystankowy. Zaprojektowano peron długości 10m i szerokości 2,0m wyposażony w wiatę przystankową. Konstrukcja nawierzchni: - kostka betonowa gr.6cm na 4 cm podsypce cementowo-piaskowej - kruszywo 0/63mm gr.10cm Nawierzchnia ograniczona obrzeżem betonowym 8x30cm a od strony jezdni krawężnikiem betonowym 15x30cm wyniesionym 12cm nad poziom jezdni na ławie betonowej z oporem. Skrzyżowanie z drogą powiatową nr P1299N Spadek podłużny jezdni 1,4%, spadek poprzeczny zgodny ze spadkiem podłużnym drogi powiatowej. Łuki wyokrąglające R=6m. Zaprojektowano wykonanie nowego przepustu długości 12mb. Zjazdy indywidualne - Wykonać nawierzchnię bitumiczną na istniejących zjazdach indywidualnych w granicach pasa drogowego. Szerokość jezdni 3m , szerokość pobocza 0,75m. Promienie wyokrąglające R=3m.Dopuszcza się zmiany lokalizacji zjazdów przy zachowaniu warunków : spadek podłużny jezdni zjazdu max. 5% na długości 5m i dalej max.15%. Odwodnienie - Powierzchniowe przez nadanie spadków podłużnych z odprowadzeniem wód opadowych do istniejących rowów przydrożnych. Roboty ziemne - Zasadnicza niwelacja terenu nie występuje. Roboty ziemne ograniczą się do wykopu koryta pod poszerzenia nawierzchni i odwiezienia gruntu na odkład w miejsce wskazane przez Inwestora . W kosztorysie przyjęto odległość wywozu 1km. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) dokumentacja projektowa b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, SST , siwz wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną oraz zapewni niezbędną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. 2. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno /eksploatacyjno /użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu zamówienia. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych / 1) Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 PZP dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 2) Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”. W celu wykazania równoważności należy przedstawić tabelaryczne porównanie urządzeń projektowych oraz proponowanych wraz z wykazaniem równoważności oferowanych urządzeń i materiałów popartych odpowiednimi dokumentami ( w zależności od urządzenia np.: karty charakterystyki, opisy techniczne urządzeń i materiałów, dokumentację techniczną urządzeń i materiałów) oraz wszelką możliwą do porównania dokumentację techniczno technologiczną z której jednoznacznie będzie wynikać równoważność proponowanych urządzeń zamiennych. Dokumentami niezbędnymi do spełnienia warunku równoważności, które należy przedstawić do akceptacji są: dokumentacja techniczna proponowanych urządzeń i instalacji, schematy technologiczne wraz z opisami technicznymi proponowanych urządzeń, schematy działania, karty charakterystyki, badania wytrzymałości, szczelności itp. kompletna dokumentacji wraz z załącznikami dotycząca przeprowadzonych badań i atestów, schematy elektryczne wraz z wykazem urządzeń proponowanych rozwiązań równoważnych, wszelkie inne dokumenty techniczno - technologiczne umożliwiające rzetelną a przede wszystkim kompleksową ocenę zaproponowanych urządzeń. 3) Wszystkie wskazane z nazwy materiały i technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych i standardów jakościowych. Przedstawione parametry stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę do oceny ewentualnych materiałów równoważnych. Materiały przed wbudowaniem będą przedstawione Zamawiającemu do akceptacji. 3. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane. 4. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania , o których mowa w przywołanym przepisie Zamawiający określił w SST stanowiących załącznik do siwz. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w w/w dokumentacji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania, zamawiający wymaga wniesienia wadium. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Brodnicy Oddział Operacyjny w Biskupcu nr 58 9484 1121 2002 0100 0286 0002 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. Nr 13 lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 8. W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub firmę ubezpieczeniową (oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe. 9. W przypadku poręczenia niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela . 10. Złożone poręczenie/gwarancja musi zawierać: 11. Termin obowiązywania gwarancji/poręczenia do końca okresu związania ofertą, 12. Informację, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz Zamawiającego, 13. Zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy prawo zamówień publicznych : „Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; -Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy." 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach