Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych ul. 19 Stycznia - ul. Smolary Szamocin

Gmina Szamocin ogłasza przetarg

  • Adres: 64-820 Szamocin, Pl. Wolności
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672 848 003 , fax. 672 848 065
  • Data zamieszczenia: 2020-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szamocin
    Pl. Wolności 19
    64-820 Szamocin, woj. wielkopolskie
    tel. 672 848 003, fax. 672 848 065
    REGON: 57079104600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminaszamocin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych ul. 19 Stycznia - ul. Smolary Szamocin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Projektuje się przebudowę drogi gminnej nie zmieniając przebiegu trasy w planie, zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych 1097, 1617, 1628, 1636, które stanowią istniejący pas drogowy. W chwili obecnej droga gminna nie posiada odpowiednich parametrów do poruszania się po niej przez pojazdy i pieszych. Projektuje się jej przebudowę o łącznej długości, która wynosi 381,50 m (licząc od osi poszczególnych skrzyżowań). Przebudowa polega na poszerzeniu istniejącej jezdni do 4,50 m wraz z wykonaniem jednolitej wierzchniej warstwy z betonu asfaltowego. Na odcinku A – 124,50 istniejącą nawierzchnię asfaltową należy poszerzyć oraz wzmocnić poprzez wykonanie nakładki – warstw z betonu asfaltowego po uprzednim sfrezowaniu. Na odcinku 124,50-C-D-E-B należy wykonać pełną konstrukcję jezdni. W miejscu połączenia przebudowywanej drogi gminnej z ulicą 19 Stycznia zaprojektowano łuki wyokrąglające o promieniach R=3,00 m.Geometrię przebiegu przebudowywanej drogi gminnej pokazano na rysunku nr 2 – plan sytuacyjny. Niweletę przebudowywanej drogi nieznacznie podniesiono w stosunku do istniejącej nadając odpowiednie spadki podłużne i poprzeczne w celu prawidłowego odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z projektowanej nawierzchni drogi.Niweletę drogi gminnej należy wykonać według rysunków nr 3.1, 3.2 i 3.3 – przekroje podłużne. Przekrój normalny dla przyjęto jak dla drogi klasy dojazdowej „D” szerokość jezdni 4,50 m, spadek jezdni jednostronny i=2% w kierunku terenów zielonych. Projektuje się konstrukcję nawierzchni jezdni drogi gminnej jak dla drogi o kategorii ruchu KR1 Pełna konstrukcja jezdni i poszerzenie: warstwa grubości 20 cm z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5,0 MPa, warstwa dolnej podbudowy grubości 15 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0/63,0 mm, warstwa górnej podbudowy grubości 8 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0,0/31,5 mm, warstwa wiążąca grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16 mm (AC16W), geosiatka 100 x 100 (3% wydłużenia na rozerwanie), warstwa wyrównawcza grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16 mm (AC16W),warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11 mm (AC11S) Wzmocnienie istniejącej nawierzchni asfaltowej – nakładka: istniejąca nawierzchnia asfaltowa po uprzednim sfrezowaniu, warstwa wyrównawcza o grubości średnio 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16 mm (AC16W),warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11 mm (AC11S)Obramowanie konstrukcji jezdni drogi gminnej na całej długości po obu stronach to krawężnik betonowy, najazdowy o wymiarach 15x22 cm ułożony tyłem do nawierzchni jezdni na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Poszczególne przekroje konstrukcyjne nawierzchni jezdni przebudowywanej drogi przedstawiono na rysunkach nr 5.1 i 5.2 –przekroje normalne. Wody opadowe i roztopowe z powierzchni jezdni, odprowadzane będą poprzez nadane spadki podłużne i poprzeczne w kierunku terenów zielonych. Roboty ziemne (wykopy) sprowadzają się do wykonania koryta pod projektowane poszerzenie jezdni oraz pod pełną konstrukcję nawierzchni. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25. kwietnia 2012r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. poz. 463) ustala się:proste warunki gruntowe na podstawie próbnych przekopów i badań makroskopowych tj.:warstwa gruntu równoległa do powierzchni terenu z rumoszy i żwirów gliniastych o grubości powyżej 1,00m, zwierciadło wody gruntowej poniżej projektowanego poziomu warstw konstrukcji nawierzchni jezdni, brak występowania niekorzystnych zjawisk geologicznych, pierwszą kategorię geotechniczną z uwagi na:proste warunki gruntowe, wykopy do głębokości 1,20 m.Warunki gruntowo – wodne dla ustalenia grupy nośności podłoża określono na Podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2. marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dla określenia konstrukcji nawierzchni jezdni przyjęto grupę nośności podłoża G2 z uwagi na:warunki wodne przeciętne – wykopu do 1,00 m występowanie zwierciadła wody do 2,00 m, grunty wątpliwe – rumosze i żwiry gliniaste Przebudowywana droga gminna jako obiekt użyteczności publicznej zapewnia niezbędne warunki do korzystania z niej przez osoby niepełnosprawne w szczególności mające problemy z poruszaniem się.Przebudowywana droga gminna zlokalizowana jest poza obszarami NATURA 2000 i nie wpływa na te obszary. Przyjęte rozwiązania techniczne powodują, że projektowany obiekt ma charakter nieuciążliwy dla środowiska. W wyniku lustracji terenowej na całym terenie objętym planowaną inwestycją nie stwierdzono występowania jakichkolwiek gatunków roślin, grzybów czy zwierząt podlegających ochronie, określonych rozporządzeniami Ministra Środowiska wydanymi odpowiednio w myśl art. 48, 49 i 50 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 3 czerwca 2013r. poz. 627). Przedsięwzięcie polegające na przebudowie drogi ma charakter nieuciążliwy i nie ingeruje w środowisko oraz nie zmienia sposobu obecnego wykorzystania terenu. W związku z powyższym zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 09.11.2010 r. niniejsza inwestycja nie zalicza się do inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska, dlatego nie wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W ramach inwestycji zachodzi konieczność wycinki pięciu drzew. Przyjęte w projekcie rozwiązania przestrzenne, funkcjonalne i techniczne eliminują wpływ przebudowywanej drogi na środowisko przyrodnicze, zdrowie ludzi i inne obiekty. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dziennik Ustaw z 2013 roku pozycja 1409 z późniejszymi zmianami) obszar oddziaływania inwestycji zawiera się w granicach wskazanych działek (istniejący pas drogowy) i nie ma wpływu na działki sąsiednie.Na obszarze planowanej inwestycji, przebudowa drogi gminnej w Szamocinie nie wpływa na istniejące uzbrojenie terenu. Wszystkie wymiary, rzędne należy sprawdzić na budowie, a w przypadku wystąpienia różnic projektowany układ należy dostosować do stanu istniejącego, zachowując zasady zawarte w projekcie. Proponowane materiały w projekcie są przykładowe. Dopuszcza się zastosowanie materiałów o analogicznych parametrach technicznych i uzgodnionych z Inwestorem. Umożliwia się zmiany w projekcie wchodzące w zakres art. 36a ust. 4.5. Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane. Wszystkie użyte materiały muszą posiadać niezbędne atesty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 1.1 Szczegółowy opis i zakres wykonania przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, w skład której wchodzi projekt budowlany), przedmiary robót oraz dodatkowo Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej STWiORB), które są załącznikiem nr 7 do niniejszej SIWZ. Załączony przedmiar robót wraz z projektem budowlanym stanowią zakres prac objętych niniejszym postępowaniem i służą wykonawcom jako pomoc w oszacowaniu kosztów inwestycji. Wykonawca składając ofertę zobowiązuje się wykonać zamówienie opisane w dokumentacji projektowej i STWiORB. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium ustala się w kwocie 8.000,00 złotych, słownie : osiem tysięcy złotych. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Zamawiającego Bank Spółdzielczy nr: 39894500023900010120000020 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: „Przebudowa drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych ul. 19 Stycznia –ul. Smolary w Szamocinie” 2. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w formie: w pieniądzu, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 4. W zależności od wybranej formy wymienionej w pkt. 3, wniesienie wadium należy potwierdzić poprzez złożenie do oferty: kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę : dowodu dokonania przelewu lub poręczenia udzielanego przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, oryginału: gwarancji bankowej, poręczenia bankowego, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej. 5. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: nazwa i adres Zamawiającego; nazwę przedmiotu zamówienia; nazwę i adres Wykonawcy; termin ważności gwarancji; 7. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 8. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 12. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 14. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach, jeżeli: Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacje z otwarcia ofert) przekaże Zamawiającemu: oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – wg wzoru załącznika nr 5

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach