Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Bolesty-Zawady

Gmina Bielsk Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7306851, 7305031 , fax. 085 7302015
  • Data zamieszczenia: 2009-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielsk Podlaski
    ul. Mickiewicza 46 46
    17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 085 7306851, 7305031, fax. 085 7302015
    REGON: 05065900700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Bolesty-Zawady
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej Bolesty- Zawady mająca swój początek od drogi powiatowej nr 1688B (relacji Piliki - Truski) i koniec na drodze powiatowej nr 1690B (w miejscowości Zawady) w gminie Bielsk Podlaski. Przebudowa drogi gminnej polega na wykonaniu nawierzchni bitumicznej z betonu asfaltowego: warstwa ścieralna gr. 5cm na podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubości 20cm oraz poboczy żwirowych stabilizowanych mechanicznie. Istniejący stan zagospodarowania terenu Przebudowywany odcinek w chwili obecnej nie posiada nawierzchni utwardzonej, jedynie nawierzchnię gruntową o nierównomiernej szerokości 5-6m bez wyraźnie ukształtowanych poboczy. Na całej długości projektowanej przebudowy droga przebiega w poziomie istniejącego terenu lub w niewielkim nasypie 0-20 cm. Zieleń w istniejącym pasie drogowym wzdłuż przebudowywanego odcinka występuje w postaci pojedynczych drzew i krzewów. Skład gatunkowy istniejącej zieleni nie jest zróżnicowany. Stan zdrowotny zieleni jest generalnie dobry. W pojedynczych przypadkach występują drzewa i krzewy w stanie dobrym. Realizacja projektowanej inwestycji nie wymaga usunięcia zieleni rosnącej w pasie drogowym. Zieleń w pasie drogowym zostanie zabezpieczona przed uszkodzeniami w okresie wykonywania robót oraz poddana koniecznym zabiegom pielęgnacyjnym. Pod koroną drogi w km 0+124.01 oraz w km 0+352.18 występują przepusty rurowe betonowe o śr. 80cm wymagające oczyszczenia oraz ułożenia dodatkowych rur betonowych o dł 1,0 m i śr. 80cm. Droga przecina tereny upraw rolnych. Podłoże gruntowe. Na podstawie przeprowadzonego rozpoznania podłoża stwierdzono w podłożu drogi przeznaczonej do przebudowy obecność gruntu niespoistych poprzecinanych warstwami gruntów spoistymi oraz grunty nasypowe. Nasypy budowlane występują na prawie całym badanym odcinku i składają się z mieszaniny gruntów mineralnych - niespoistych. W podłożu stwierdzono występowanie piasków pylastych, piasku drobnego oraz pospółki gliniastej i gliny piaszczystej. Warunki wodne określa się jako przeciętne. Grunty zakwalifikowano do grupy nośności podłoża G2 i G3. Rozwiązanie sytuacyjne. Techniczna charakterystyka projektowanej inwestycji Konstrukcja nawierzchni w ramach przebudowy: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego - 5 cm, - podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie - 20cm, Całkowita grubość przyjętej konstrukcji wynosi 25 cm. Pobocza i skarpy. Pobocza drogi zaprojektowano o szerokości 0,75m od km 0+000,00 do końca trasy, z gruntu naturalnego (pospółka) stabilizowanego mechanicznie. Skarpy w obrębie pasa drogowego należy zahumusować i obsiać trawą. Zjazdy do posesji. Na całym odcinku przebudowy drogi gminnej, po obu stronach pasa drogowego występują działki, które powinny mieć zapewniony dojazd. Na planie sytuacyjnym zaproponowano lokalizację zjazdów na w/w działki. Zjazdy zostaną wykonane z betonu asfaltowego w granicach pasa drogowego. Infrastruktura techniczna. W pasie drogowym przebudowywanej drogi i na terenie przyległym występują urządzenia infrastruktury technicznej - wodociąg. W trakcie wykonywania robót nie planuje się przebudowy żadnych urządzeń towarzyszących. Przebudowa drogi nie spowoduje konieczności przebudowy urządzeń towarzyszących będących w pasie drogowym. Roboty drogowe w rejonie występowania urządzeń infrastruktury technicznej należy prowadzić ze szczególną ostrożnością. Sposób wytyczenia projektowanych rozwiązań. Wytyczenie obiektu powinno zostać wykonane przez uprawnionych geodetów. Rozwiązanie wysokościowe. Rozwiązania wysokościowe projektowanej przebudowy drogi zostały przedstawione na przekroju podłużnym poprzez podanie projektowanych rzędnych wysokościowych w charakterystycznych punktach oraz pokazanie projektowanych spadków podłużnych. Minimalne pochylenie podłużne niwelety wynosi 0,53% a maksymalne 2,63%. Projektowana trasa w przekroju podłużnym zostaje wyniesiona ponad niweletę drogi istniejącej o maks. 0,22cm. Zapewni to właściwe ukształtowanie korpusu drogi, nadanie jej normatywnych pochyleń poprzecznych oraz podłużnych a co za tym idzie poprawne odwodnienie korpusu drogi. Rozwiązanie takie nie koliduje z istniejącym uzbrojeniem podziemnym. Odwodnienie. Na całym odcinku projektowanej trasy przewiduje się odwodnienie powierzchniowe poprzez nadanie odpowiednich spadków podłużnych oraz poprzecznych jezdni i poboczy. Przepusty pod koroną drogi w km 0+124.01 oraz w km 0+352.18 z rur betonowych o śr. 80cm wymagające oczyszczenia oraz ułożenia dodatkowych rur betonowych o dł. 1,0 m i śr. 80cm. Przekroje normalne. Na całym odcinku objętym opracowaniem założono spadek poprzeczny jezdni jako daszkowy o pochyleniu 2%. Spadki poprzeczne drogi zostały pokazane na planie sytuacyjnym. Konstrukcja nawierzchni. Konstrukcja nawierzchni drogi w ramach przebudowy: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego- 5 cm, - podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie - 20cm, Konstrukcja nawierzchni zjazdów - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego - 5 cm, - podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie - 20cm, Roboty ziemne. Ziemia roślinna. Założono zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej. Humus powinien być składowany i ponownie wykorzystany przy robotach wykończeniowych związanych z uzupełnieniem poboczy i obsianiem traw. Roboty ziemne. Roboty związane są z wykonaniem nasypów pod projektowaną konstrukcję nawierzchni. Wykopy w zakresie wykonania koryta pod warstwę podbudowy o głębokości maksymalnie 22 cm. Gospodarka odpadami. Gospodarka odpadami powstającymi w czasie budowy przedsięwzięcia powinna odbywać się zgodnie z przepisami w zakresie gospodarowania odpadami, a w szczególności z przepisami Ustawy z dnia 27.04.2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62 poz. 628). W szczególności należy przestrzegać zasady zapobiegania powstawaniu odpadów lub minimalizacji ich ilości, a także wykorzystywania lub unieszkodliwiania tych odpadów w sposób zapewniający ochronę życia i zdrowia ludzi oraz ochronę środowiska. Wszystkie odpady powstające w czasie budowy powinny być ewidencjonowane przez wytwarzającego i odbiorcę. Odpady zaliczone do odpadów niebezpiecznych, powinny być wybierane i usuwane przez specjalistyczną firmę, posiadającą zezwolenie na wykonywanie tych prac. Następnie odpady te należy kierować do utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Elementy z rozbiórek infrastruktury (słupy, kable) będą wykorzystane i zagospodarowane przez właściciela urządzeń. Odpady komunalne powinny być wywożone na składowisko komunalne. Powstające w trakcie budowy odpady niebezpieczne powinny być składowane w kontenerach i wywożone przez firmę posiadającą zezwolenie na usuwanie odpadów niebezpiecznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 3.000,00 zł słownie: trzy tysiące złotych. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w w/w formach. Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Brańsku o/Bielsk Podlaski Nr 32 80630001 0010 07062138 0006. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w SIWZ lub dopuszczalnej formie zostanie wykluczony z postępowania. Zamawiający nie dopuszcza wniesienia wadium w formie gotówki pod rygorem wykluczenia z postępowania. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki: -posiadają niezbędne uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. -posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. -znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. -nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 10 SIWZ. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda: - wypełnionego formularza OFERTA-załącznik nr 1 A do SIWZ wraz z kosztorysem ofertowym- załącznik nr 1 do SIWZ. -aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert złożony w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda: -wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 3 do SIWZ. Wykaz musi zawierać co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie dróg o wartości co najmniej 250.000,00 zł brutto każda, poparty dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje). -Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 5 do SIWZ. Należy również dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia jeżeli w przedstawionym wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. Zamawiający wymaga od Wykonawcy dysponowanie minimum 1 pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie -kierownika budowy -branża drogowa, poparte dokumentami stwierdzającymi przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. W celu potwierdzenia przez Wykonawcę warunków znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda: -polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 250.000,00 PLN- złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W celu potwierdzenia że, Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. -oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust 1 i art. 44 ustawy z wykorzystaniem wzoru -załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku złożenia oferty wspólnej przez Wykonawców muszą spełniać następujące wymagania: Wykonawcy przedłożą wraz z ofertą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców, która musi określać w sposób nie budzący wątpliwości Wykonawców odpowiedzialnych za złożoną ofertę i wykonanie zamówienia, zasady reprezentacji, zasady odpowiedzialności w tym w szczególności odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. W odniesieniu do wymagań przedstawionych przez Zamawiającego każdy z Wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku warunku wymaganego doświadczenia, każdy z Wykonawców musi udokumentować doświadczenie z ostatnich 5 lat w realizacji co najmniej 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg o wartości co najmniej 250.000,00 zł brutto każda, poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. W przypadku warunku potencjału ekonomicznego i technicznego Wykonawcy muszą go spełniać wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie, muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli pozostałych Wykonawców. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwa muszą być wniesione w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub wystawcę dokumentu. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów na potwierdzenie uprawnienia do wykonywania określonej działalności Wykonawca postępuje zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą zostać złożone (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.). Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bielskpodlaski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach