Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej 121027Z dz 314/5 w m. Biesiekierz

GMINA BIESIEKIERZ ogłasza przetarg

  • Adres: 76-039 Biesiekierz, 103
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 943180952 , fax. 943180940
  • Data zamieszczenia: 2023-02-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA BIESIEKIERZ
    103
    76-039 Biesiekierz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 943180952, fax. 943180940
    REGON: 330920535
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.biesiekierz.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej 121027Z dz 314/5 w m. Biesiekierz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. Przebudowa drogi gminnej 121027Z dz 314/5 w m. Biesiekierz.2) Opis inwestycjiPrzebudowywana droga w obecnej chwili jest drogą o szerokości 3,8 mb i długości ok. 1100 mb. W obecnym stanie droga ma nawierzchnię asfaltową (na znacznej długości występują spękania wzdłużne i poprzeczne, ubytki. Droga stanowi bezpośrednią drogę dojazdową do nieruchomości położnych w zachodniej części sołectwa Biesiekierz od drogi powiatowej 3522Z do rozwidlenia dróg dz. nr 440, 322.Zakres zakładanych do wykonania robót: wbudowanie krawężnika oporowego po obu stronach drogi uwzględniając poszerzenie drogi do szerokości 5 mb, wykonanie napraw powstałych ubytków, frezowanie nawierzchni, ułożenie betonu asfaltowego w dwóch warstwach (wyrównawczej i ścieralnej), uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym, wyprofilowanie rowów po obu stronach drogi stanowiących naturalne odprowadzenie wód opadowych dla drogi.Przedmiotowy zakres prac do wykonania jest odpowiedzią na istniejące potrzeby mieszkańców, którzy w znacznej liczbie pracowali w byłych PPGR. Biesiekierz był jednym z największych PGR w regionie i posiadał swoje oddziały m.in. w Laskach Koszalińskich, Kotłowie, Cieszynie, Nosowie, Parnowie.W danej chwili miejscowość jest stolicą gminy Biesiekierz, w której zarejestrowanych jest 79 działalności gospodarczych. Dana droga jest odcinkiem prowadzącym przy Szkole Podstawowej w Biesiekierzu, a także prowadzi do działek rolnych i budowlanych oraz kilku gospodarstw rolnych. Przebudowa drogi jest niezbędnym czynnikiem do dalszego rozwoju obszaru po byłym PPGR, czy to poprzez budownictwo mieszkaniowe, a więc zaludnianie się miejscowości jak i powstawanie kolejnych działalności gospodarczych w tym produkcyjnych z dobrze skomunikowaną infrastrukturą drogową.Poprawa infrastruktury na dany odcinku pozwoli na zapobieżenie wykluczeniu komunikacyjnemu mieszkańców zachodniej, północno-zachodniej części sołectwa Biesiekierz. Droga jest jedynym połączeniem komunikacyjnym z drogą powiatową prowadzącą bezpośrednio na wschód i południowy-wschód do drogi wojewódzkiej nr 112 (dawnej DK6) oraz do miejscowości Parnowo i pozostałych miejscowości w tej części gminy. Brak realizacji danego zadania w przedstawionym zakresie będzie powodowało nie zrealizowanie podstawowych potrzeb osób zamieszkujących byłe tereny PPGR i pogłębianie się różnic w rozwoju danej części sołectwa, a to przełoży się bezpośrednio na miejscowość, sołectwo i samą gminę Biesiekierz.3) Przedmiot zamówienia jest dofinansowany ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.4) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem dokumentu uprawniającego do realizacji robót budowlanych,b) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, kompletnych z punktu widzenia celu, jakiemu mają służyć, tj. oddaniu do użytkowania publicznych dróg gminnych, o parametrach funkcjonalnych i technicznych odpowiadających klasie drogi dojazdowej i/lub lokalnej oraz kategorii ruchu KR1.5) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:a) projekt funkcjonalno - użytkowy, stanowiący załącznik nr 7 do SWZ, b) projektowane postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 6 SWZ.Opis przedmiotu zamówienia został sporządzony z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników (art. 100 ust. 1 ustawy Pzp).Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.UWAGA: Załączony przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Podstawą do wyceny robót jest PFU.6) Gwarancja i rękojmia- Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot umowy – min. 60 miesięcy, maks. 84 miesiące (termin gwarancji stanowi jedno z kryterium oceny ofert, zgodnie z Rozdziałem III ust. 5 SWZ). - Wymagany okres rękojmi na wykonany przedmiot umowy – równy okresowi gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45220000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 27.000,00 zł (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy zł 00/100).2) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer 05 1020 2791 0000 7102 0344 1532 tytułem:Przebudowa drogi gminnej 121027Z dz 314/5 w m. Biesiekierz – wadium5) Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).6) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci elektronicznej oraz powinno zawierać:- nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Biesiekierz, 76 – 039 Biesiekierz 103, NIP 4990527492,- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,- kwotę gwarancji/poręczenia,- termin ważności gwarancji/poręczenia,- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.7) W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.8) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.9) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100); w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedno zadanie obejmujące swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości min. 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych),b) dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję kierownika budowy w specjalności inżynieryjnej drogowej lub równoważnej, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia tych funkcji.W przypadku, gdy wartość wykazywanego zamówienia określona została w walucie innej niż wskazana przez Zamawiającego, Wykonawca przeliczy ją według średniego kursu NBP na dzień zatwierdzenia protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, podając datę zatwierdzenia protokołu/ dokumentu i kurs walut.Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym, Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 z późn. zm.). Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia wystarczającej liczby kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów wyszczególnionych w punkcie Rozdziale II ust. 9 SWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach