Przetargi.pl
„Przebudowa drogi gminnej 106118 Głobikówka – Grudna Dolna w miejscowości Grudna Dolna”

Gmina Brzostek ogłasza przetarg

  • Adres: 39-230 Brzostek, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 14 680 30 26 , fax. 14 680 30 25
  • Data zamieszczenia: 2020-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzostek
    Rynek 1
    39-230 Brzostek, woj. podkarpackie
    tel. 14 680 30 26, fax. 14 680 30 25
    REGON: 85166108500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bipbrzostek.mserwer.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi gminnej 106118 Głobikówka – Grudna Dolna w miejscowości Grudna Dolna”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi gminnej 106118 Głobikówka-Grudna Dolna w miejscowości Grudna Dolna” w km 0+200 – 1+494 polegających na przebudowie do parametrów klasy technicznej D z jezdnią o szerokości 3,5 m (szerokość jezdni mijanek 5,0 m), odwodnieniem jezdni rowami przydrożnymi, dofinansowanych w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. 2. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w województwie podkarpackim, na terenie gminy Brzostek w miejscowości Grudna Dolna na działce nr ewid.: 296. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) roboty przygotowawcze: odtworzenie trasy i punktów wysokościowych (ok. 0,99 km), wykonanie tymczasowej organizacji ruchu, usunięcie drzew i krzaków, rozbiórka elementów dróg (przepustów rurowych, nawierzchni); 2) roboty ziemne: wykonanie wykopów i przekopów (ok. 1988 m2), korytowanie (ok. 177 m3), nasypy (ok. 700 m3); 3) podbudowy: doziarnienie istniejącej podbudowy kruszywem 0-31,5mm (ok. 2165 m2), w-wa odcinająca z pospółki 0-63 mm (177 m2), w-wa podbudowy zasadniczej gr. 12 cm z mieszanki 0-31,5 mm (5317,5 m2), w-wa podbudowy pomocniczej gr. 25 cm metodą recyklingu głębokiego (5147 m2), drenaż francuski, skropienie, oczyszczenie warstw konstrukcyjnych (ok. 7750 m2), frezowanie istniejącej nawierzchni (ok. 2982 m2); 4) nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych – warstwa wiążąca AC16W (ok. 3900 m2 gr. 5 cm), ścieralna AC11S (ok. 3850 m2 gr. 4 cm); 5) roboty wykończeniowe – umocnienie powierzchniowe skarp rowów i cieków korytkami (ok. 530 m) i płytami ażurowymi 60x40x8 cm (ok. 636 m2), odmulenie i konserwacja rowów (ok. 1988 m), umocnienie poboczy kruszywem 8-31,5mm i utrwalenie emulsją asfaltową (ok. 1491 m2); oznakowanie pionowe – tablice znaków drogowych (4 szt.); 6) urządzenia bezpieczeństwa ruchu – bariera ochronna stalowa z pochwytem U-14a AN2W5 wraz z zakończeniem (ok. 44 m); 7) zjazdy do gospodarstw i na drogi boczne – wykonanie przepustów z rur z polietylenu PP o średnicy 50 cm po zjazdami (141 m), ścianki czołowe (26 szt.). 4. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 1) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia prac oraz jego realizacja; 2) pełna obsługa geodezyjna budowy: wytyczenie, ewentualne wskazanie granic, inwentaryzacja powykonawcza (4 egzemplarze); 3) wszelkie naprawy urządzeń nad- i podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót; 4) dopełnienie wszelkich obowiązków, nakazów i zaleceń wynikających z wszystkich uzgodnień branżowych; 5) przeprowadzenie wszelkich robót i czynności związanych z odbiorem przedmiotu zamówienia i przekazaniem go do eksploatacji, itp.; 6) zapewnienie bezpieczeństwa na placu budowy i wokół niego oraz ubezpieczenie budowy; 7) wykonanie wszelkich robót i czynności związanych z prawidłową realizacją zamówienia, nawet w przypadku, gdy nie zostały one ujęte w przetargowym przedmiarze robót 8) inne czynności wynikające z przepisów branżowych bądź specyfiki zamówienia. 5. Przedmiot zamówienia opisany jest w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót budowlanych oraz w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (załączniki nr 6, 7 i 9 do SIWZ). 6. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia. Roboty takie muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego i będą rozliczane kosztorysem tzw. „różnicowym”, tzn. od ceny roboty „pierwotnej” odliczy się cenę roboty „zamiennej” w oparciu o ceny z kosztorysu ofertowego. Kosztorysy „różnicowe” opracowane będą na podstawie odpowiednich KNR-ów lub KNNR-ów w oparciu o następujące założenia: a) ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysów szczegółowych złożonych przez Wykonawcę, a ilości wykonanych robót z książki obmiarów; b) w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o w/w zapisy, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SECOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. 7. Przewiduje się także możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu zamówienia przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia. Roboty takie nazywane są „robotami zaniechanymi”. Roboty takie muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego. W przypadku odstąpienia od całego elementu robót nastąpi odliczenie wartości tego elementu, od ogólnej wartości przedmiotu umowy. W przypadku odstąpienia od części robót z danego elementu obliczenie niewykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie kosztorysu powykonawczego, przygotowanego przez Wykonawcę, a zatwierdzonego przez Inspektora nadzoru i Zamawiającego. Kosztorysy te opracowane będą na podstawie odpowiednich KNR-ów lub KNNR-ów w oparciu o następujące założenia: a) ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysów złożonych przez Wykonawcę, a ilości wykonanych robót z książki obmiarów; b) w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o w/w zapisy, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SECOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. 8. Wykonawca zobowiązany jest do: a) zabezpieczenia robót budowlanych przez cały okres wykonywania robót (wraz z ewentualną tymczasową organizacją ruchu); b) utrzymania zaplecza budowy przez cały okres wykonywania robót; c) podjęcia wszelkich niezbędnych działań w przypadku zaistnienia takiej konieczności, celem zapewnienia prawidłowej eksploatacji obiektu. 9. W trakcie realizacji robót Wykonawca będzie dbać o prawidłowość oznakowania przez cały czas realizacji robót oraz zapewniać warunki bezpieczeństwa. Po zakończeniu robót wykonawca zobowiązany jest uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu w dniu odbioru. 10. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów / produktów / ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie przez Zamawiającego, która będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników”. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie od siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. 11. Zaleca się, aby wykonawcy dokonali szczegółowej inspekcji placu budowy, a w szczególności możliwości dojazdu do niego oraz wizji lokalnej na terenie przewidzianej do realizacji inwestycji w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postępowania przez Zamawiającego. Materiały pochodzące z rozbiórek, nieprzewidziane do ponownego wbudowania, stanowią własność Zamawiającego. 12. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga aby w okresie od dnia przekazania wykonawcy terenu robót do dnia odbioru końcowego robót osoby, które będą świadczyły pracę u wykonawcy lub podwykonawcy związaną z wykonywaniem niezbędnych czynności do realizacji zamówienia zatrudnione były na podstawie umowy o pracę. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w przedmiarach robót. Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są w projekcie umowy (załącznik nr 11).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł do dnia 18.08.2020 r. do godz. 12:30. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie Oddział w Brzostku Nr 32 85890006 0080 0210 2020 0006. Wpłaty dokonywane przelewem lub przekazem powinny mieć na przelewie lub przekazie wyraźny napis „WADIUM - przetarg nieograniczony – Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi gminnej 106118 Głobikówka – Grudna Dolna w miejscowości Grudna Dolna”. Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest termin wpływu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć oryginał dokumentu u Skarbnika Gminy Brzostek – biuro nr 15, zaś kopię dołączyć do oferty. Kopię Wykonawca poświadcza za zgodność z oryginałem. 4. Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą, kopię dowodu wniesienia wadium załącza bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 5. Brak wadium w wyznaczonym terminie spowoduje odrzucenie oferty. 6. Warunki zwrotu i zatrzymania wadium zostaną dokonane zgodnie z art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1) formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ; 2) kosztorysy ofertowe (odpowiednio do zadań, których oferta dotyczy) - załączniki nr 5 - do SIWZ; 3) oświadczenia, o których mowa w dziale XI ust. 1 SIWZ, stanowiące załącznik nr 2 i załącznik nr 3 do SIWZ; 4) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy); 5) zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów (jeżeli dotyczy);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach