Przetargi.pl
Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów ronych w miescowości Lubocześnica na odcinku 1.100m

Burmistrz Gminy Pniewy ogłasza przetarg

  • Adres: 62-045 Pniewy, ul. Dworcowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 2938601 , fax. 61 2910097
  • Data zamieszczenia: 2018-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Pniewy
    ul. Dworcowa 37
    62-045 Pniewy, woj. wielkopolskie
    tel. 61 2938601, fax. 61 2910097
    REGON: 000529551
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pniewy.wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów ronych w miescowości Lubocześnica na odcinku 1.100m
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa i opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Lubocześnica na odcinku 1.100 m. W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca musi wykonać: Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe:  Roboty pomiarowe - trasa drogi w terenie równinnym – 1,10 km  Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą NAWIERZCHNIA Z GRUZU CEGLANO-BETONOWEGO O FRAKCJI 0-63mm – odcinek 0,84 km, podzielona na dwa odcinki Roboty ziemne  Mechaniczne wykonanie koryta / równanie istniejącego gruzu na całej szer. jezdni śr. gł. 10cm - 3.360 m2  Załadunek nadmiaru materiału z wykopu - 336 m3  Transport nadmiaru materiału z wykopu na składowisko Wykonawcy wraz z ewentualnymi kosztami utylizacji 336 m³ Podbudowy  Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża 3.360 m²  Wykonanie utwardzenia drogi gruntowej - rozścielenie gruzu ceglano-betonowego o frakcji 0-63mm gł. 20cm - istniejąca droga gruntowa – 3.360 m²  Zaklinowanie wykonanego utwardzenia gruzowego przy użyciu pospółki – 3.360 m²  Zagęszczanie wykonanego utwardzenia przy użyciu walca wibracyjnego – 3.360 m² Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych  Plantowanie/równanie poboczy z gruntu rodzimego – 1.680 m² NAWIERZCHNIA Z PREFABRYKOWANYCH BETONOWYCH PŁYT WIELOWYMIAROWYCH – odcinek 0,26 km Nawierzchnia jezdni z płyt betonowych typu PDTP, o wymiarach 120/80/16 lub równoważnych (droga z dzieloną nawierzchnią - dwu śladowa) o długości 260 mb na zagęszczonej warstwie odsączającej z piasku gr. 10 cm wraz utwardzeniem wolnej przestrzeni pomiędzy płytami o szerokości 80 cm oraz poboczy o szerokości min. 80 cm kruszywem łamanym 0/31,5mm gr. 20 cm i zaklinowaniem ułożonej nawierzchni kruszywem, pospółką lub piaskiem 0/2mm. Przewiduje się wykonanie koryta w istniejącej nawierzchni na głębokości 20 cm. W przypadku zastosowania innych „równoważnych” płyt, Wykonawca proponuje typ płyty, przedstawiając go do aprobaty upoważnionemu pracownikowi Urzędu Miejskiego Pniewy. Zaakceptowany typ płyty powinien mieć aprobatę techniczną uprawnionej jednostki. Powierzchnia płyt powinna być równa bez raków, pęknięć, rys i wyłupań. Dopuszczalne są drobne wgłębienia i wypukłości o głębokości lub wysokości do 5 mm. Beton, z którego wykonana jest płyta, powinien spełniać wymagania dla klasy wytrzymałości minimum C20/25 wg PNEN 206-1:2003 [6] i PN-B-06265:2004. Krawędzie płyt powinny być proste i wzajemnie równoległe. Dopuszczalne są drobne odpryski i wyszczerbienia krawędzi o głębokości i szerokości do 5 mm oraz długości do 20 mm w liczbie 2 szt. na 1 m płyty, przy czym na jednej krawędzi powierzchni górnej nie może być więcej niż 3 wyszczerbienia, a na powierzchni dolnej nie więcej niż 4 wyszczerbienia. Zwichrowanie krawędzi powierzchni górnej i dolnej nie powinno przekraczać 3 mm na 1 m długości płyty. Powierzchnie boczne płyty powinny być wolne od pęknięć, rys, wgłębień i wypukłości. Odchyłka od wymiarów nominalnych powinna wynosić: długości ± 3 mm, szerokości ± 3 mm, grubości ± 2 mm. Nasiąkliwość powinna wynosić ≤ 5%, a stopień mrozoodporności ≥ F 150. Płyty mogą być przechowywane na wolnym powietrzu. Można je układać w stosach, powierzchnią jezdną zwróconą do góry z tym, że liczba elementów na palecie powinna być zgodna z ustaleniem producenta. Materiał na podsypkę i do wypełnienia szczelin Na podsypkę i do wypełniania szczelin można stosować piasek odpowiadający wymaganiom PN-EN 13242:2004 [7]. Inne materiały, np. pospółkę, można stosować pod warunkiem akceptacji upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego Pniewy. Składowanie materiału powinno się odbywać na podłożu różnym, utwardzonym i odwodnionym, przy zabezpieczeniu materiału przed zanieczyszczeniem i zmieszaniem z innymi materiałami. Sprzęt stosowany do wykonania robót Przy wykonywaniu robot Wykonawca w zależności od potrzeb, powinien wykazać się możliwością korzystania ze sprzętu dostosowanego do przyjętej metody robót, jak:  żurawie samochodowe lub samojezdne,  walce ogumione,  wibratory płytowe,  ubijaki,  zbiorniki na wodę,  równiarki, koparki, ew. spycharki,  sprzęt transportowy. Transport materiałów Materiały sypkie (piasek) można przewozić dowolnymi środkami transportu, w warunkach zabezpieczających je przed zanieczyszczeniem, zmieszaniem z innymi materiałami i nadmiernym zawilgoceniem. Płyty nawierzchniowe można przewozić pojazdami otwartymi. Płyty można układać na drewnianych paletach, pakowane w folię lub spięte taśmą polipropylenową, ewentualnie zbrojoną dodatkowo w miejscu styku taśmy z płytą podkładkami z tworzywa sztucznego, aby zapobiec ewentualnemu przetarciu. Załadunku płyt na samochód dokonuje się przy pomocy lekkich żurawi lub wózków widłowych. W szczególnych przypadkach płyty można ładować ręcznie przy zastosowaniu pochylni. Podczas transportu nie należy spiętrzać palet. Zasady wykonywania robót Podstawowe czynności przy wykonywaniu robot obejmują: 1. roboty przygotowawcze, 2. przygotowanie podłoża, 3. ułożenie nawierzchni z płyt, 4. roboty wykończeniowe. Roboty przygotowawcze Przed przystąpieniem do robot należy:  ustalić lokalizację terenu robót,  przeprowadzić obliczenia i pomiary geodezyjne niezbędne do szczegółowego wytyczenia robot oraz ustalenia danych wysokościowych,  podczas tyczenia należy uzgodnić położenie jezdni z upoważnionym pracownikiem UM Pniewy,  zgromadzić wszystkie materiały potrzebne do robot. Ułożenie nawierzchni z płyt prefabrykowanych System pasowy, w którym płyty pokrywają tylko część pasa ruchu na nawierzchni, znajdując się w dwóch pasach szerokości 0,8 m, położonych w odległości około 0,8 m od siebie, tak aby mogły się po nich poruszać koła pojazdów, Na łukach o promieniach większych (np. >150 m) układy płyt są takie same jak na odcinkach prostych. Krzywiznę ułożonych płyt można uzyskać przez przesuniecie płyt o odpowiednią odległość od poprzedniej. Na łukach o małych promieniach (np. <150 m) nawierzchnię można ułożyć w systemie płatowym na całym odcinku łuku, układając ją rzędami płyt równoległych do jednej ze stycznych odcinka prostego. Szerokość pełnej nawierzchni na łuku należy dostosować do jego promienia i długości pojazdów, które będą jeździły po drodze. Wykonanie nawierzchni Układanie nawierzchni z płyt betonowych, na uprzednio przygotowanej podsypce piaskowej lub warstwie odsączającej, może odbywać się bezpośrednio ze środków transportowych lub z miejsca składowania, zwykle z pomocą żurawi samochodowych lub samojezdnych. Można stosować też ręczne układanie płyt, przy pomocy pochylni ze środka transportowego, po której płyty zsuwane są bezpośrednio na miejsce ułożenia nawierzchni. Ten typ montażu wymaga zaostrzonych wymogów bezpieczeństwa pracy. Płyty betonowe należy układać tak, aby całą swoją powierzchnią przylegały do podłoża (podsypki, warstwy odsączającej). Powierzchnie płyt nie powinny wystawać lub być zagłębione względem siebie więcej niż 8 mm. Poszczególne płyty można łączyć ze sobą: a) od czoła stalowymi prętami o średnicy około 14 mm i długości około 30 cm wkładanymi do przygotowanych w tym celu otworów w płytach, b) wkładkami drewnianymi wstawianymi we wpusty występujące w ściankach bocznych. Szerokość szczelin między płytami nie powinna być większa od 10 mm. W celu zachowania równej szerokości szczelin, można stosować międzydystansowe wkładki międzypłytowe. Po ułożeniu nawierzchni, szczeliny wypełnia się przez zamulenie piaskiem na pełną grubość płyt. Zaleca się, aby piasek użyty do wypełnienia szczelin zawierał od 3 do 8% frakcji mniejszej od 0,05 mm. Dopuszcza się zastosowanie innego materiału do wypełnienia szczelin, np. drobnego żwiru, piasku kwarcowego itp. Roboty wykończeniowe Do robot wykończeniowych należą prace związane z dostosowaniem wykonanych robot do istniejących warunków terenowych, takie jak:  odtworzenie przeszkód czasowo usuniętych,  oczyszczenie terenu robot z odpadów i usunięcie ich poza plac budowy,  niezbędne uzupełnienia zniszczonej w czasie robot roślinności, tj. zatrawienia, krzewów, ew. drzew,  roboty porządkujące otoczenie terenu robót. KONTROLA JAKOŚCI ROBÓT Przed przystąpieniem do robot Wykonawca powinien:  uzyskać wymagane dokumenty, dopuszczające wyroby budowlane do obrotu i powszechnego stosowania (np. stwierdzenie o oznakowaniu materiału znakiem CE lub znakiem budowlanym B, certyfikat zgodności, deklarację zgodności, aprobatę techniczną, ew. badania materiałów wykonane przez dostawców itp.),  ew. wykonać własne badania właściwości materiałów przeznaczonych do wykonania robot, określone przez Inżyniera,  sprawdzić cechy zewnętrzne gotowych materiałów z tworzyw i prefabrykowanych. Wszystkie dokumenty oraz wyniki badań Wykonawca przekazuje upoważnionemu pracownikowi Urzędu Miejskiego Pniewy do akceptacji. Wykonana nawierzchnia z betonowych płyt prefabrykowanych powinna spełniać następujące wymagania:  szerokość nawierzchni nie powinna się różnić od szerokości WYMAGANEJ więcej niż ± 10 cm,  nierówności podłużne nawierzchni, mierzone łatą 4-metrową, nie powinny przekraczać 1 cm,  pochylenia poprzeczne nawierzchni powinny być zgodne z tolerancją ± 0,5%,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wymagania dotyczące wadium: 1.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 4.000,00 zł (cztery tysiące złotych 00/100 ) 1.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w SGB BS Duszniki O/Pniewy Nr 04 9072 0002 0500 1007 2000 0014 (w tytule przelewu należy wpisać nazwę lub numer postępowania co umożliwi identyfikację wpłaty) 1.3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego  poręczeniach bankowych;  poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych;  gwarancjach bankowych;  gwarancjach ubezpieczeniowych;  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 poz. 1804 oraz z 2015 poz. 978 i 1240 ). 1.4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie OBEJMOWAŁY ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WSZYSTKIE PRZYPADKI POWODUJĄCE UTRATĘ WADIUM. 1.5. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. 1.6. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że co innego wynika z przepisów prawa. 1.7. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 15.2.a) IDW rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 1.8. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 1.9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 p.z.p. 1.10. Zamawiający zatrzyma wadium w sytuacji wystąpienia ustawowych podstaw do jego zatrzymania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach