Przetargi.pl
Przebudowa dróg powiatowych nr 3105G, 2129G oraz 3133G, w łącznym wymiarze 4,306 km w celu poprawy bezpieczeństwa i dostępności sieci drogowej Dolnego Powiśla

Starostwo Powiatowe w Sztumie ogłasza przetarg

  • Adres: 82-400 Sztum, ul. Mickiewicza
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 677 428 , fax. 552 677 442
  • Data zamieszczenia: 2019-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Sztumie
    ul. Mickiewicza 31
    82-400 Sztum, woj. pomorskie
    tel. 552 677 428, fax. 552 677 442
    REGON: 19262862000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatsztumski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg powiatowych nr 3105G, 2129G oraz 3133G, w łącznym wymiarze 4,306 km w celu poprawy bezpieczeństwa i dostępności sieci drogowej Dolnego Powiśla
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1 Przebudowę drogi powiatowej nr 3105G w wymiarze 1,100 km - wykarczowanie drzew o średnicy 66 - 75 cm - poszerzenie istniejącej nawierzchni o 0,5 m - wyrównanie podbudowy mieszanką mineralno- bitumiczną na całej długości w celu likwidacji kolein, lokalnych nierówności, zapadnięć i odkształceń w przekroju poprzecznym i podłużnym - wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej gr. 4 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej gr. 4 warstwa ścieralna SMA - wykonanie 14 przepustów z rur betonowych Ø40 cm pod zjazdami - wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie na 12 zjazdach - wykonanie nawierzchni bitumicznej na 2 zjazdach - wzmocnienie na szer. 30 cm krawędzi nawierzchni drogi – kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie - zwiększenie funkcjonalności odwodnienia korpusu drogowego poprzez odmulenie rowów na głęb. 30 cm obustronnie - poprawę odwodnienia powierzchniowego korony drogi poprzez mechaniczne ścięcie i wywóz poza korpus drogi nadmiarów (o śred. grub. 28,5 cm) ziemi z obu poboczy - oznakowanie pionowe drogi znakami 2.2 Przebudowę drogi powiatowej nr 3129G w wymiarze 1,019 km - wykonanie nawierzchni jezdni w-wa ścieralna 3 cm o szer. 3,50 ÷ 3,70 m na dł. 1019 m - wykonanie chodnika przy jezdni po stronie lewej o szer. 1,50 m na dł. 169 m - utwardzenie pobocza strona lewa o szer. 2,50 m na dł. 844 m - mechaniczne ścięcie pobocza prawego gr. ścinki 32 cm na dł. 1019 m - mechaniczne ścięcie pobocza lewego gr. ścinki 32 cm na dł. 844 m - oczyszczenie rowów z namułu po obu stronach drogi (str. P - 910 m + str. L - 770 m) - oznakowanie pionowe miejsc niebezpiecznych na drodze - wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej h = 6 cm na chodnikach - wykonanie na zjazdach nawierzchni z betonu asfaltowego - wykonanie nawierzchni z KŁSM na zjazdach - wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego na zjazdach - wykonanie przepustów Ø 40 cm - dostosowanie wysokościowe nawierzchni już istniejących z nawierzchniami projektowanymi 2.3 Przebudowę drogi powiatowej nr 3133G w wymiarze 2,187 km - usunięcie mechaniczne drzew zagrażających bezpieczeństwu ruchu - wycięcie zarośli i krzaków utrudniających widoczność, odwodnienie i wykonywanie robót utrzymaniowych (koszenie traw i chwastów) - wymianę murowanej wiaty przystankowej na nowoczesną o konstrukcji metalowej - rozebranie dwóch popękanych przepustów z ciosów kamiennych pod drogą o przekroju prostokątnym (prawie niemożliwych obecnie do naprawy) na żelbetowe przepusty o przekroju okrągłym o ściankach czołowych żelbetowych - naprawienie uszkodzonego końca trzeciego przepustu pod drogą z ciosów kamiennych, wraz z wykonaniem ścianki czołowej - poszerzenie podbudowy i nawierzchni na łuku poziomym w km 11+400 ÷ 11+600 - wyrównanie istniejącej podbudowy w celu zlikwidowania nierówności, zapadnięć i odkształceń w przekroju poprzecznym i podłużnym - wykonanie nowej nawierzchni z betonu asfaltowego AC 11W 50/70 - warstwa wiążąca grub. 4 cm na całej długości odcinka - wykonanie w-wy ścieralnej grub. 4 cm z mieszanki mineralno - asfaltowej SMA - wykonanie 13 przepustów z rur betonowych o średnicy 10 cm i długości - ścięcie mechaniczne nadmiarów ziemi utrudniających odwodnienie nawierzchni i wywiezienie jej poza pas drogowy - utwardzenie pobocza kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie - udrożnienie rowów przydrożnych przez usunięcie poza pas drogowy namułu o grubości 40 cm, - wykonanie poszerzenia nawierzchni w miejscu przystankowym - wykonanie na miejscu przystankowym peronu z kostki brukowej betonowej dł. 15 m i szer. 1,50 m oraz wykonanie takiej samej nawierzchni wewnątrz wiaty przystankowej - wykonanie na 9 zjazdach nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej -wykonanie na 24 zjazdach nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - wykonanie na 7 zjazdach nawierzchni z kostki brukowej betonowej czerwonej 2.4 W szczególności przedmiot zamówienia opisuje załącznik C SIWZ 1) Projekty budowlano-wykonawcze, 2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, 3) Przedmiary robót budowlanych, WAŻNE: Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana na 2 dni przed zawarciem umowy przedłoży Zamawiającemu kosztorysy ofertowe na wykonanie powyższego zadania, które będą konieczne do rozliczenia zadania pomiędzy Zamawiającym, a Wojewodą Pomorskim oraz partnerami projektu, tj. na 1/ Przebudowę drogi powiatowej nr 3105G w wymiarze 1,100 km 2/ Przebudowę drogi powiatowej nr 3129G w wymiarze 1,019 km 3/ Przebudowę drogi powiatowej nr 3133G w wymiarze 2,187 km UWAGA WAŻNE!!! Do Wykonawcy wyłonionego w niniejszym postępowaniu przetargowym będzie należało: 1. Zapewnienie nadzoru ornitologicznego nad pracami związanymi z wycinką drzew w trakcie przebudowy dróg – wykonanie inwentaryzacji ornitologicznej. 2. Zapewnienie ochrony znaków geodezyjnych usytuowanych wzdłuż przebudowywanych dróg: a) znaki geodezyjne podlegają ochronie zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. z 2015 r. poz. 520 ze zmianami), b) przed rozpoczęciem prac budowlanych punkty osnowy szczegółowej i wielofunkcyjnej zostaną odszukane oraz oznaczone w terenie przez Zamawiającego w obecności Wykonawcy prac, c) przed rozpoczęciem prac budowlanych Zamawiający przekaże protokolarnie Wykonawcy: - pod ochronę na czas wykonywania remontu dróg, odszukane i oznaczone w terenie punkty osnowy szczegółowej i wielofunkcyjnej, - dokumentację geodezyjną na ww. punkty w celu określenia położenia ich w terenie oraz w celu zabezpieczenia przed uszkodzeniem (tj. opisy topograficzne, wykaz współrzędnych punktów osnowy, mapa przeglądowa osnów), d) po zakończeniu prac budowlanych, punkty osnowy szczegółowej i wielofunkcyjnej zostaną ponownie odszukane i oznaczone w terenie przez Wykonawcę prac w obecności Zamawiającego, e) z czynności przekazania znaków geodezyjnych Zamawiającemu, zostanie sporządzony Protokół przekazania. Do wymienionego protokołu Wykonawca dołącza pomiar kontrolny położenia ww. punktów, sporządzony przez jednostkę wykonawstwa geodezyjnego, f) w przypadku, gdy ww. punkty ulegną zniszczeniu, uszkodzeniu Wykonawca prac budowlanych zleci na swój koszt upoważnionej jednostce wykonawstwa geodezyjnego odtworzenie lub przeniesienie w bezpieczne miejsce znaków szczegółowej osnowy geodezyjnej; warunki odtworzenia, zabezpieczenia lub przeniesienia znaków szczegółowej osnowy geodezyjnej należy uzgodnić z Geodetą Powiatowym Starostwa Powiatowego w Sztumie, g) wszelkie prace związane z odtworzeniem punktów ww. osnowy oraz protokolarne przekazanie Zamawiającemu znaków geodezyjnych winny być zakończone przed końcowym odbiorem przedmiotu zamówienia. 3. Wymagania stawiane Wykonawcy: 3.1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi robót budowlanych opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 3.2. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez inspektora nadzoru ustanowionego przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 3.3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 3.4. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów co najmniej na takim samym poziomie jak założone specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz nie będą gorsze pod względem: 1) charakteru użytkowego, 2) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość), 3) parametrów bezpieczeństwa użytkowania. 3.5. Wszystkie zastosowane podczas realizacji przedmiotu zamówienia materiały muszą mieć atest dopuszczający do stosowania w budownictwie drogowym. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp.). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. 4. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę - art. 29 ust. 3a Pzp: 4.1. Wykonawca zobowiązany jest, przez cały okres realizacji umowy, do zatrudniania osób wykonujących czynności w zakresie: - wykonania nawierzchni bitumicznych, - wykonania robót brukarskich, na podstawie umowy o pracę zgodnie z art. 22 § 1 Kodeksu pracy, z wyjątkiem osób sprawujących samodzielne funkcje w budownictwie. 4.2. Postanowienie powyższe stosuje się do Podwykonawców Wykonawcy, jeśli będą uczestniczyli w realizacji zamówienia. 4.3. Zamawiający będzie miał prawo samodzielnie lub za pośrednictwem innych upoważnionych osób, w każdym momencie realizacji, do kontroli sposobu wykonywania przez Wykonawcę zamówienia w zakresie opisanym w ppkt 4.1. W ramach uprawnień kontrolnych Zamawiający będzie miał prawo w szczególności: 1) żądać od Wykonawcy złożenia wyjaśnień na piśmie w sprawach dotyczących zatrudnienia pracowników przy realizacji czynności opisanych w pkt 2.1.; 2) żądać od Wykonawcy okazania dokumentów na potwierdzenie spełnienia obowiązków opisanych w ppkt 4.1.; 3) przyjmować od osób uczestniczących w realizacji czynności opisanych w pkt 2.1., oświadczenia odnośnie faktu i podstaw ich zatrudnienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy zł 00/100) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2019 poz. 310 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy BS w Sztumie: 96 8309 0000 0010 0029 2000 0080 z podaniem tytułu wadium – Przebudowa dróg powiatowych nr 3105G, 2129G oraz 3133G, przed upływem terminu składania ofert – przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na koncie Zamawiającego. 3. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucony z postępowania. 5. Zwrot lub zatrzymanie wadium przetargowego nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - W celu wykazania spełniania warunku z pkt 3.1.1: 4.3.1. dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działaności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000,00 zł - (oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy). - W celu wykazania spełniania warunku z pkt 3.2.1: 4.3.2. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone –Złącznik Nr 5 do SIWZ. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. - W celu wykazania spełniania warunku z pkt 3.2.2: 4.3.3. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Złącznik Nr 4 do SIWZ. Uwaga: Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz.U.2019 poz. 1186, - tekst jednolity ) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w/s samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach