Przetargi.pl
Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie ścieżek rowerowych

POWIAT JAROCIŃSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Aleja Niepodległości 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 62 747 24 31 , fax. +48 62 747 33 37
  • Data zamieszczenia: 2022-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT JAROCIŃSKI
    Aleja Niepodległości 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. +48 62 747 24 31, fax. +48 62 747 33 37
    REGON: 250854599
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-jarocinski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie ścieżek rowerowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie ścieżek rowerowych na czterech odcinkach dróg:- droga powiatowa nr 4195P na odcinku Słupia – Wola Książęca o długości około 1,7 km,- droga powiatowa nr 4194P na odcinku Łuszczanów – Kadziak o długości około 0,760 km,- droga powiatowa nr 4183P na odcinku Góra – Zalesie o długości około 1,3 km,- droga powiatowa nr 3678P na odcinku Żółków – Ludwinów o długości około 1,6 km.Zaplanowano wykonanie ścieżek rowerowych o szerokości 2,0 m o nawierzchni z masy asfaltowej.Przedmiot zamówienia będzie wykonany w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie ścieżek rowerowych”.Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych w wysokości 95% oraz Powiatu Jarocińskiego w wysokości 5%.2. Szczegółowo przedmiot zamówienia określa Program funkcjonalno–użytkowy, zwany dalej „PFU”, stanowiący Załącznik nr 10 do SWZ.3. Wymienione zamierzenie budowlane Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; podobnie wykonane ścieżki rowerowe odpowiadać muszą wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:- wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy ścieżek rowerowych zlokalizowanych na terenie Powiatu Jarocińskiego,- uzyskanie wymaganych przepisami prawa pozwoleń na prowadzenie robót budowlanych oraz wszelkich innych prac i czynności związanych z budową ścieżek rowerowych,- przebudowę zjazdów na drogi boczne zgodnie z warunkami i uzgodnieniami wydanymi przez zarządców tych dróg, przy czym każdy z przejazdów poprzecznych przez ścieżki rowerowe należy przebudować na długości od krawędzi drogi powiatowej do granicy pasa drogowego, a także dostosować niweletę przebudowywanych zjazdów do niwelety drogi powiatowej,- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. barier zabezpieczających przed upadkiem z wysokości,- oczyszczenie istniejących rowów melioracyjnych, wykonanie nowych przepustów rurowych,- wykonanie remontów istniejących przepustów,- wykonanie kanalizacji deszczowej w miejscu likwidowanych rowów przydrożnych,- opracowanie i uzyskanie zatwierdzenia projektu organizacji ruchu drogowego i na jego podstawie wykonanie oznakowania dróg rowerowych oraz atrakcji turystycznych w pobliżu ścieżek rowerowych,- wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego przejazdów przez drogi publiczne,- inne prace i czynności o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, w tym wycinkę drzew i krzewów lub ich podcięcie oraz wykoszenie terenów przylegających do ścieżek rowerowych.5. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania wszelkich prac i czynności koniecznych do realizacji robót, tj. budowy tymczasowych dróg technologicznych, obiektów inżynieryjnych, dróg objazdowych, zaplecza budowy, usunięcia kolizji z infrastrukturą istniejącą lub przebudowy infrastruktury kolidującej, itp. Wykonawca również musi uzyskać niezbędne zezwolenia oraz uzgodnienia dla wykonania tego rodzaju obiektów lub robót.6. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2, słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.7. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.8. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2, przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.9. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.10. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.11. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, rozwiązań, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia. 12. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.Zamówienie nie zostało podzielone na części z uwagi na to, iż zadanie realizowane będzie przy wykorzystaniu zewnętrznego dofinansowania przyznanego na całe zadanie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r., poz. 2080 t.j.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP S.A. nr rachunku 72 1020 2212 0000 5202 0120 9295, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postępowaniu A-OZPI.272.2.9.2022.JM3".UWAGA:Skuteczne wniesienie wadium w formie pieniężnej następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdziale XVI pkt 4 SWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert).5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP,2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat Jarociński, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, NIP: 6172185129, REGON: 2508545997) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postepowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa wymagań dotyczących tego warunku.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa wymagań dotyczących tego warunku.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 1 000 000,00 złotych (Słownie: jeden milion złotych 00/100).4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:a) wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł brutto (Słownie brutto: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100) obejmujące przebudowę, rozbudowę lub budowę drogi,b) dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:- osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia oraz co najmniej 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika budowy – 1 osoba,- osobą, która będzie pełnić funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia oraz co najmniej 3 lata doświadczenia w pełnieniu funkcji projektanta – 1 osoba,Zamawiający uzna wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi i projektowania określone w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2021, poz. 2351 ze zm.), Zamawiający uzna również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi i projektowania nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1646 ze zm.).3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 1 000 000,00 złotych (Słownie: jeden milion złotych 00/100), z wyjątkiem Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, którego zadaniem jest wyłącznie zaprojektowanie ścieżek rowerowych.4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2.4) lit. a), uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł brutto (Słownie brutto: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100) obejmujące przebudowę, rozbudowę lub budowę drogi.5. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2.4) lit. b) – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.6. W odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2.4) lit. a) i b), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.7. W przypadku o którym mowa w pkt 6, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączą do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.8. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach