Przetargi.pl
Budowa parkingu przy Multibibliotece w Rawiczu wraz z infrastrukturą towarzyszącą

GMINA RAWICZ ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA RAWICZ
    ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    REGON: 411050729
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.rawicz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa parkingu przy Multibibliotece w Rawiczu wraz z infrastrukturą towarzyszącą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie parkingu przy Multibibliotece w Rawiczu wraz z infrastrukturą towarzyszącą zgodnie z założeniami i wytycznymi zawartymi w SWZ wraz z załącznikami.2. Zakres prac przy realizacji niniejszego zamówienia, obejmuje wykonanie wszelkich robót budowlanych zgodnie z dokumentacjami projektowymi dla poszczególnych branż oraz obowiązującymi przepisami, w szczególności:1) rozbiórka istniejącego ogrodzenia z siatki wraz z podmurówką, 2) roboty ziemne – wykop pod konstrukcję parkingu,3) ułożenie krawężników i obrzeży betonowych,4) wykonanie konstrukcji jezdni manewrowej, miejsc postojowych oraz chodników,5) ułożenie nawierzchni z kostki brukowej betonowej na jezdni i chodnikach,6) wykonanie nawierzchni miejsc postojowych z płyt betonowych, ażurowych typu MEBA,7) wykonanie oświetlenia parkingu wraz z usunięciem kolizji z istniejącą siecią elektrotechniczną,8) zagospodarowanie terenów zielonych: nasadzenie drzew, roślinności niskiej, roślinności na żywopłot9) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,10) inne prace towarzyszące prawidłowemu wykonaniu zamówienia.3. Teren przewidziany pod budowę parkingu jest zlokalizowany na terenie zespołu budowlanego i założenia urbanistycznego miasta Rawicza, wpisanego do rejestru zabytków pod numerem kl. IV-73/19/56 orzeczeniem z dnia 07.03.1956 roku w związku z powyższym zostało wydane pozwolenie nr 550/A/2023 na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanego do historycznego układu urbanistycznego lub zespołu budowlanego przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków określające warunki przystąpienia do budowy.4. Szczegółowy zakres zamówienia, stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą:1) dokumentacji projektowej wraz z załącznikami dla poszczególnych branż,2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla poszczególnych branż, 3) przedmiarów robót wraz z kosztorysami zerowymi (UWAGA: Rozliczenie ryczałtowe inwestycji. Zakres prac do wykonania określają załączone przedmiary wraz z kosztorysami zerowymi. Przedmiary robót / kosztorys zerowe mają charakter orientacyjny – stanowią jedynie dokumenty pomocnicze w celu ustalenia ceny ofertowej. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu w oparciu o dokumentacje projektowe oraz zalecaną wizję w terenie).stanowiących integralną część niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia.Wymienione dokumenty są zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania.5. UWAGA: Rozliczenie ryczałtowe inwestycji. Zakres prac do wykonania w ramach niniejszego zamówienia określają załączone przedmiary wraz z kosztorysami zerowymi. Przedmiary robót / kosztorysy zerowe mają charakter orientacyjny – stanowią jedynie dokumenty pomocnicze w celu ustalenia ceny ofertowej. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu w oparciu o dokumentacje projektowe i zalecaną wizję w terenie.6. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi zgodnie z postanowieniami zawartymi w niniejszej specyfikacji wraz z załącznikami oraz projekcie umowy stanowiącym załącznik do SWZ.7. Wykonawca przy realizacji robót, w ramach zaoferowanej ceny ofertowej, zobowiązany będzie również do:1) opracowania projektu tymczasowej i stałej organizacji ruchu (wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień). Kompletne projekty należy przedłożyć w Urzędzie Miejskim Gminy Rawicz,2) wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania oraz poinformowania mieszkańców o planowanych pracach i utrudnieniach w ruchu (co najmniej na 7 dni przed zamontowaniem oznakowania pionowego dotyczącego zabezpieczenia robót, w oparciu o zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o rozpoczęciu robót podając datę ustawienia oznakowania oraz datę wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca sporządzi protokół z czynności odbiorowych),3) wprowadzenie stałej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania (co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem stałej organizacji ruchu, w oparciu o zatwierdzony projekt, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o dacie przywrócenia lub wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca przedłoży do Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz protokół z czynności odbiorowych, podpisany i zatwierdzony przez przedstawicieli organu zarządzającego ruchem oraz Powiatowej Policji), 4) stosowania wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213 ze zm.),5) prowadzenia robót budowlanych zgodnie z wydanymi decyzjami, uzgodnieniami itp., dokumentacjami projektowymi oraz obowiązującymi przepisami, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia, przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach, pod nadzorem osób dozoru Wykonawcy, posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,6) załatwienia wszelkich formalności w imieniu Zamawiającego wynikających z wydanych decyzji , uzgodnień niezbędnych do prawidłowego wykonania zadania,7) przestrzegania uwag zawartych w pozwoleniu Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatura w Lesznie, w szczególności zapewnienie badań archeologicznych, na które należy uzyskać odrębne pozwolenie konserwatorskie, prowadzonych w granicach inwestycji podczas realizacji prac ziemnych w zakresie wyeksplorowania warstw i obiektów archeologicznych, które w trakcie inwestycji ulegną zniszczeniu,8) obsługi geodezyjnej podczas realizacji inwestycji oraz sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej – 3 egz. (do zdania Zamawiającemu), jak również zgłoszenie jej w ośrodku geodezyjnym (jeśli będzie taka potrzeba),9) ubezpieczenia budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania robót, jak również ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny (posiadanie aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej w okresie realizacji zamówienia i przedstawienie jej Zamawiającemu na każde jego wezwanie w terminie 2 dni od dnia wezwania),10) właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu objętego zamówieniem oraz placu budowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,11) organizacji i zagospodarowania placu budowy oraz zaplecza budowy, oraz w razie potrzeby wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126),12) zorganizowania i przeprowadzenia niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów,13) wykonania kompletnej dokumentacji powykonawczej,14) zagospodarowania powstałych podczas prowadzenia robót odpadów. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.) a jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej,15) utrzymania placu budowy (naprawy, woda, energia elektryczna, telefon, dozorowanie budowy itd),16) po zakończeniu robót doprowadzenia terenu objętego zamówieniem do stanu pierwotnego, demontaż ewentualnych obiektów tymczasowych oraz uporządkowania całego terenu zajętego na prowadzenie robót,17) udzielenia rękojmi i gwarancji jakości na wykonane roboty i wbudowane materiały, zgodnie ze złożoną ofertą (od 36 - 60 miesięcy),18) ustanowienia kierownika budowy, posiadającego odpowiednie i wymagane przepisami Prawa budowlanego uprawnienia i kwalifikacje. Ustanowiony kierownik budowy zobowiązany jest do uczestnictwa w naradach organizowanych przez zamawiającego, odbywających się we wcześniej uzgodnionych terminach,19) uczestnictwa Wykonawcy w naradach organizowanych przez Zamawiającego, w szczególności ustanowionego kierownika budowy,20) prowadzenia dziennika budowy,21) inne prace towarzyszące prawidłowemu wykonaniu zamówienia,22) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia do PINB (jeżeli będzie wymagane).8. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: roboty polegające na wykonaniu robót nawierzchniowych9. Dokumenty będące podstawą realizacji zamówienia publicznego, powinny być traktowane jak wzajemnie się objaśniające, z zachowaniem wymienionych poniżej kolejności, w celach interpretacji ważności zapisów:1) Umowa i SWZ,2) Dokumentacja projektowa dla poszczególnych branż,3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych dla poszczególnych branż, 4) Przedmiary robót / kosztorysy,5) Oferta Wykonawcy.Uwaga: w sytuacji rozbieżności zapisów w ww. dokumentach ostateczne rozwiązania muszą być korzystne dla Zamawiającego. 10. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót, jak również ogólne wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót budowlanych określonych w:1) Dokumentacji projektowej wraz z załącznikami dla poszczególnych branż,2) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla poszczególnych branż,3) Specyfikacji Warunków Zamówienia z załącznikami,4) Obowiązujących normach,5) Przedmiarach robót / kosztorysach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 9 000,00 zł (słownie:dziewięć tysięcy złotych 00/00 gr).2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione: w pieniądzu, gwarancjach bankowych,gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy zdnia 9.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. W przypadku wyboru wpłaty wadium w pieniądzu należy je wnieść przelewem na rachunek bankowy ZamawiającegoPKO Bank Polski S.A. 36 1020 4027 0000 1402 1525 1769.Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien na blankiecie przelewu powołać się na nazwę zadania podaną przezZamawiającego. Wydanie polecenia przelewu nie jest jednoznaczne z wniesieniem, dokonaniem zapłaty określonej kwoty wadium. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data igodzina wpływu środków na wskazany wyżej rachunek Zamawiającego.4. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna tj. w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawcaprzekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej podpisany przez osobę lub osobyuprawnione ze strony gwaranta / poręczyciela przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformyna stronie internetowej prowadzonego postępowania, o której mowa w rozdziale I SWZ. Z treści gwarancji winno wynikaćbezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązaniegwaranta/poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych wustawie Prawo zamówień publicznych - art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.5. Wadium we wszystkich dopuszczonych formach wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymujenieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3oraz ust. 2 ustawy Pzp.6. Pozostałe zapisy dot. wadium znajdują się w rozdziale XV SWZ oraz wynikają z ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt 3 niniejszego rozdziału,2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniuoraz w niniejszej SWZ2. Warunki udziału w postępowaniu:1) w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:wykażą, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował co najmniej jedno zamówienie związane z wykonaniem nawierzchni betonowych o powierzchni nie mniejszej niż 1 000 m².Przez jedno zamówienie należy rozumieć jedną robotę budowlaną w ramach jednej umowy, zlecenia czy też kontraktu.Wyżej wskazany okres 5 lat liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach