Przetargi.pl
Przebudowa dróg na terenie Gminy Prostki

Gmina Prostki ogłasza przetarg

  • Adres: 19-335 Prostki, 1 Maja
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. (87) 611 20 12 , fax. (087) 611 20 79
  • Data zamieszczenia: 2020-05-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Prostki
    1 Maja 44B
    19-335 Prostki, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. (87) 611 20 12, fax. (087) 611 20 79
    REGON: 79067113600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.prostki.pl/wiadomosci/10042/przetargi

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg na terenie Gminy Prostki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie poniższych dwóch zadań w formule: „Zaprojektuj i wybuduj” 1.1 Proces inwestycyjny podczas realizacji w/w zadań będzie obejmował: 1) sporządzenie mapy do celów projektowych, 2) sporządzenie projektu budowlanego i uzyskania dla niego wynikających z aktualnych przepisów wszystkich niezbędnych do realizacji procesu budowlanego: opinii, zgód, uzgodnień i właściwych pozwoleń, 3) sporządzenie projektów wykonawczych i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, 4) sporządzenie przedmiarów robót oraz kosztorysów inwestorskich, 5) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 6) sporządzenie stałych organizacji ruchu i tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót budowlanych wraz z uzyskaniem właściwych opinii , uzgodnień i pozwoleń. 7) realizację robót w oparciu o zatwierdzoną przez Zamawiającego dokumentację projektową, 8) zapewnienie nadzoru autorskiego przez cały okres trwania inwestycji, 9) wykonawca zapewni kierownika budowy, 10) zamawiający ustanowi Nadzór Inwestorski nad wykonaniem wszystkich robót objętych zadaniem, 11) przygotowanie rozliczenia końcowego robót i sporządzenie operatu kolaudacyjnego, 12) wykonanie dokumentacji powykonawczej. UWAGA: Zamawiający informuje, ze posiada ostateczną decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach dla w/w dwóch zadań/części. Decyzja dla części II jest w trakcie zmiany. 1.2 Przedmiotem zamówienia został podzielony na dwie części: CZĘŚĆ I - „Przebudowa drogi gminnej Prostki – Ostrykół – Lipińskie Małe” Planowane parametry drogi km 0+000 -1+615,00 - szerokość jezdni – 4,50 m, - wyrównanie istniejącej jezdni masą bitumiczną AC11W grubości 4cm; - warstwa ścieralna z masy bitumicznej AC11S grubości 5 cm. - pobocza 0,75 m z kruszywa łamanego – mieszanka niezwiązana C50/30, 0/31,5 mm. - Istniejące zjazdy utwardzone dostosować do projektowanej jezdni poprzez wyrównanie masą bitumiczną. Nowe zjazdy na chodniku (kostka brukowa gr. 8cm na podsypce cementowo-piaskowej, warstwa z kruszywa łamanego gr. 25cm, warstwa z kruszywa naturalnego gr. 10cm). Nowe zjazdy z betonu asfaltowego (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4cm, warstwa z kruszywa łamanego gr. 25cm, warstwa z kruszywa naturalnego gr. 10cm). - chodnik od km 0+000 do 0+184,92 i od 1+571,327 do 1+615,00 z betonowej kostki brukowej grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej, podbudowie z kruszywa łamanego grubości 25 cm i warstwa gr. 10 cm z kruszywa naturalnego. Chodnik o szerokości 1,5 m przyległy do jezdni ograniczony krawężnikiem 15x30 od strony jezdni i obrzeżem betonowym 8x30 cm od strony pobocza. Krawężniki i obrzeża na ławie z oporem. Mijanki zlokalizowane w km : 0+126,0P, 0+212,79L, 0+383,747P, 1+029,593L, 1+337,298P. Mijanki są projektowane o szerokości 0,5 m i długości 25 m, skosy 2:1. Próg zwalniający wyspowy. km 1+647,49 – 2+134,305 - szerokość jezdni – 5,00 m z poszerzeniami na łuku drogi (skrzyżowanie). - od km 1+647,49 do 2+012,240 istniejący chodnik przebudować dostosowując do istniejącej geometrii i niwelety (wykorzystać istniejącą kostkę) i od 1+976,762 do 2+426,404 (nowa kostka gr.8 cm) Konstrukcja, poboczy, zjazdów i chodników jak na odcinku poprzednim. Nawierzchnia drogi warstwa ścieralna z masy bitumicznej AC11S grubości 5 cm. Próg zwalniający, przejścia dla pieszych wymiana opraw istniejącego oświetlenia, barierki ochronne. Zatoka autobusowa od 1+827,059. Zatoka autobusowa długości 56m. Zatoka autobusowa (kostka brukowa gr. 8cm na podsypce cementowo-piaskowej, podbudowa zasadnicza z betonu cementowego B20 gr. 22cm). km 2+134,305 – 2+426,404 - zwężenie istniejącej jezdni do 4,0 m, - warstwa ścieralna z masy bitumicznej AC11S grubości 5 cm. - pobocze 0,75 m z kruszywa łamanego – mieszanka niezwiązana C50/30, 0/31,5 mm. Konstrukcja zjazdów jak na odcinku poprzednim. Próg zwalniający wymiana opraw istniejącego oświetlenia. Mijanki zlokalizowane w km : 2+256,863L. km 2,+426,404 – 4+325,56 - szerokość jezdni – 5,5m, - wyrównanie istniejącej jezdni masą bitumiczną AC11W grubości 4cm; - warstwa ścieralna z masy bitumicznej AC11S grubości 5 cm. Konstrukcja poboczy, zjazdów jak na odcinku poprzednim. CZĘŚĆ II - „Przebudowa drogi Długochorzele - Glinki” Planowane parametry drogi km 0+000 - 2+200 - szerokość jezdni – 5,50 m - podbudowa pomocnicza kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20cm - warstwa podbudowy z betonu asfaltowego grubości 4 cm; - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego grubości 5 cm. - pobocza po 2x0,75 m z kruszywa łamanego – mieszanka niezwiązana C50/30, 0/31,5 mm. Nowe zjazdy na chodniku (kostka brukowa gr. 8cm na podsypce cementowo-piaskowej, warstwa z kruszywa łamanego gr. 25cm, warstwa z kruszywa naturalnego gr. 10cm). Nowe zjazdy z betonu asfaltowego (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4cm, warstwa z kruszywa łamanego gr. 20 cm, warstwa z kruszywa naturalnego gr. 10cm). - chodnik od km 1+696,49 do 2+005,19 z betonowej kostki brukowej grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej, podbudowie z kruszywa łamanego grubości 15 cm i warstwa gr. 6cm z kruszywa naturalnego. Chodnik o szerokości 1,5 m przyległy do jezdni ograniczony krawężnikiem 15x30 /od stron jezdni/ i obrzeżem betonowym 8x30 cm od strony pobocza. Krawężniki i obrzeża na ławie z oporem. W miejscowości Glinki zatoka autobusowa długości 56m z wiatą. Zatoka autobusowa (kostka brukowa gr. 8cm na podsypce cementowo-piaskowej, podbudowa zasadnicza z betonu cementowego B20 gr. 22cm). Próg zwalniający, znaki drogowe, przejścia dla pieszych. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 7 do SIWZ (Program funkcjonalno - użytkowy). Wykonawca musi liczyć się z sytuacją, że rodzaje robót i ilości podane w PFU są orientacyjne i mogą ulec zmianie po opracowaniu szczegółowej dokumentacji projektowej. 3. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w ww. dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, które znajdują się w dokumentacji. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały - Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadających się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. We wszystkich miejscach Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do SIWZ, w których wskazano konkretnego producenta lub nazwę własną materiałów, Zamawiający dodaje zapis „lub równoważne ”. 5. Zadania są dofinansowane w ramach Funduszy Dróg Samorządowych. 6. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę: Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy: 1) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi, operatorów sprzętu a także kierownika budowy i kierowników robót. 2) Sposobu dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a: dane osób (imię i nazwisko oraz stanowisko pracy) wykonujących czynności wskazane w pkt 1) zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu w terminie 10 dni od podpisania umowy. Powyższy obowiązek Wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obejmuje także pracowników Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę. 3) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a - Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych, a w przypadku dwukrotnego nie wywiązania ze wskazanych obowiązków, niezależnie od prawa naliczenia kary umownej, również prawo odstąpienia od umowy. 4) Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są we wzorze umowy – załącznik nr 6 do SIWZ. 7. Zasady dotyczące podwykonawstwa: 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia lub części zamówienia Podwykonawcy. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom, Zamawiający żąda, wskazania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podania przez Wykonawcę nazw (firm) Podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo podane zostały w projekcie umowy (zał. nr 6 do SIWZ). 4) Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych Podwykonawców jak za własne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: Dla części nr 1 - 20 000.00 zł (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy 00/100). Dla części nr 2 – 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Urząd Gminy Prostki, ul. 1 Maja 44b, 19-335 Prostki, Bank Spółdzielczy Ełk O/Prostki konto nr: 29 93310004 0030 0305 7300 0003 z dopiskiem: „Wadium przetargowe - Przebudowa dróg na terenie Gminy Prostki” Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej a także gwarancjach bankowych - wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach bankowych: niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej i nieodwołalnej gwarancji udzielonej przez bank (oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe, zawierającej: termin obowiązywania dokumentu do końca okresu związania ofertą na kwotę gwarantowaną ustaloną w rozdziale IX pkt. 1 SIWZ, informację, że udzielona gwarancja stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Gminy Prostki dotyczące przetargu: Przebudowa dróg na terenie Gminy Prostki Część 1 - Zadanie: „Przebudowa drogi gminnej Prostki – Ostrykół – Lipińskie Małe” Część 2 – Zadanie: „Przebudowa drogi gminnej Długochorzele - Glinki” oraz zobowiązanie banku do wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy – oryginał gwarancji, poręczenia należy złożyć wraz z ofertą przed upływem terminu składnia ofert. c) gwarancjach ubezpieczeniowych - wadium wnoszone w gwarancjach ubezpieczeniowych: niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez firmę ubezpieczeniową (oświadczenie) zawierającej: termin obowiązywania gwarancji do końca okresu związania ofertą na kwotę gwarantowaną ustaloną w rozdziale IX pkt.1 SIWZ, informację, że udzielona gwarancja stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Gminy Prostki dotyczące przetargu: Przebudowa dróg na terenie Gminy Prostki Część 1 - Zadanie: „Przebudowa drogi gminnej Prostki – Ostrykół – Lipińskie Małe” Część 2 – Zadanie: „Przebudowa drogi gminnej Długochorzele - Glinki” oraz zobowiązanie firmy ubezpieczeniowej do wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy - oryginał gwarancji należy złożyć wraz z ofertą przed upływem terminu składnia ofert. d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2019 r. poz. 310 ze zm.) - wadium wnoszone w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości: niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela (Urzędu Gminy Prostki), zawierającego: termin obowiązywania poręczenia do końca okresu związania ofertą na kwotę gwarantowaną ustaloną w rozdziale IX pkt.1 SIWZ, informację, że udzielone poręczenie stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Gminy Prostki dotyczące przetargu: Przebudowa dróg na terenie Gminy Prostki Część 1 - Zadanie: „Przebudowa drogi gminnej Prostki – Ostrykół – Lipińskie Małe” Część 2 – Zadanie: „Przebudowa drogi gminnej Długochorzele - Glinki” oraz zobowiązanie poręczyciela wypłaty kwoty wadium w przypadkach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy - oryginał poręczenia należy złożyć wraz z ofertą przed upływem terminu składnia ofert. 4. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zwraca wadium na wniosek Wykonawcy zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 I 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach