Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych we wsi Knorydy

Gmina Bielsk Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7306851, 7305031 , fax. 085 7302015
  • Data zamieszczenia: 2010-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielsk Podlaski
    ul. Mickiewicza 46 46
    17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 085 7306851, 7305031, fax. 085 7302015
    REGON: 05065900700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych we wsi Knorydy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa dróg gminnych we wsi Knorydy, Gmina Bielsk Podlaski o łącznej długości 939,5 m, w tym: -odcinek A-B (droga na działce o nr. ewid. 823/1) - 471,5 m, -odcinek C-D (droga na działce o nr. ewid. 232/2) - 285,0 m, -droga do cmentarza (droga na działce o nr. ewid. 981) - 183,0 m. Przebudowa polegać będzie na: -wykonaniu jezdni o nawierzchni bitumicznej dla ruchu KR-1; -wykonaniu poboczy; -przebudowie istniejących zjazdów gospodarczych i na drogi boczne; -poprawie odwodnienia poprzez odmulenie istniejących rowów. Stan istniejący Nawierzchnia. a) na odcinku A-B o szerokości pasa drogowego 9,0÷15,0 m droga posiada nawierzchnię: - brukowcową od km 0+000,0 do km 0+460,5 o szerokości jezdni 5,0 m; - żwirowo-gruntową od km 0+460,5 do km 0+471,0 o szerokości jezdni 4,5÷5,5 m; b) na odcinku C-D o szerokości pasa drogowego 12,0÷15,0 m droga posiada nawierzchnię: - brukowcową od km 0+000,0 do km 0+223,8 o szerokości jezdni 5,0 m; - żwirowo-gruntową od km 0+223,8 do km 0+285,0 o szerokości jezdni 5,0 m; c) na drodze do cmentarza o szerokości pasa drogowego 6,0 m droga posiada nawierzchnię: - żwirowo-gruntową od km 0+000,0 do km 0+183,0 o szerokości jezdni 3,0÷3,5 m; Obiekty mostowe. Brak. Uzbrojenia podziemne i nadziemne. -linia i kanalizacja telefoniczna; -linie napowietrzna elektroenergetyczna NN; -linia wodociągowa. Opis przyjętych rozwiązań projektowych Parametry techniczne a) droga klasy - D b) prędkość projektowa - 40 km/h c) kategoria ruchu - KR-1 d) szerokość jezdni - 4,0÷5,0 m d) spadek poprzeczny jezdni - 2 % e) szerokość poboczy - 0,5÷1,0 m f) spadek poprzeczny poboczy - 6 % Rozwiązania sytuacyjne. Projektowane przebiegi odcinków dróg wynikają z decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego Nr RGP.7331-1-6/10 z dnia 31-05-2010 roku oraz z planu zagospodarowania przyległego terenu. Wierzchołki łuków poziomych oraz początek i koniec trasy zastabilizowano w terenie bolcami stalowymi z dowiązaniem do trwałych punktów terenowych. Niweleta drogi. Niweletę dostosowano do istniejącej nawierzchni celem maksymalnego wykorzystania jej jako podbudowy. Drogę dowiązano wysokościowo do istniejących skrzyżowań z drogą powiatową Nr 1679B Knorydy - Starowieś. Niweletę opracowano w państwowym układzie wysokościowym a) odcinek A-B: Spadki i łuki pionowe: spadki podłużne niwelety wynoszą do 0,217 % do 2,455 %. zaprojektowano jeden łuk pionowy o promieniu R=500 m. b) odcinek C-D: Spadki i łuki pionowe: spadki podłużne niwelety wynoszą do 0,300 % do 2,257 %. zaprojektowano jeden łuk pionowy o promieniu R=3000 m. c) droga do cmentarza: Spadki i łuki pionowe: spadki podłużne niwelety wynoszą do 0,342 % do 2,400 %. zaprojektowano trzy łuki pionowe o promieniach R=1000, 1500 i 2000 m. Konstrukcja i technologia nawierzchni. odcinek A-B: Warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni: od km 0+000,0 do km 0+460,5 wyrównanie istniejącej podbudowy brukowcowej betonem asfaltowym o zmiennej grubości wg PN-S-96025; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 4 cm wg PN-S-96025. od km 0+460,5 do km 0+471,0 podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubości 25 cm wg PN-S-06102; warstwa wiążąca z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 4 cm wg PN-S-96025; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 4 cm wg PN-S-96025. Zjazdy gospodarcze: nawierzchnia bitumiczna (szerokości 1,0 m): podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubości 10 cm wg PN-S-06102; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 5 cm wg PN-S-96025. nawierzchnia żwirowa: nawierzchnia żwirowa grubości 15 cm wg PN-B-11111 odcinek C-D: Warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni: od km 0+000,0 do km 0+223,8 wyrównanie istniejącej podbudowy brukowcowej betonem asfaltowym o zmiennej grubości wg PN-S-96025; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 4 cm wg PN-S-96025. od km 0+223,8 do km 0+285,0 podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubości 25 cm wg PN-S-06102; warstwa wiążąca z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 4 cm wg PN-S-96025; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 4 cm wg PN-S-96025. Zjazdy gospodarcze: nawierzchnia bitumiczna (szerokości 1,0 m): podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubości 10 cm wg PN-S-06102; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 5 cm wg PN-S-96025. nawierzchnia żwirowa: nawierzchnia żwirowa grubości 15 cm wg PN-B-11111 droga do cmentarza: Warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni: od km 0+000,0 do km 0+183,0 podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubości 25 cm wg PN-S-06102; warstwa wiążąca z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 4 cm wg PN-S-96025; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 4 cm wg PN-S-96025. Zjazdy gospodarcze: nawierzchnia bitumiczna: podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubości 10 cm wg PN-S-06102; warstwa ścieralna z betonu asfaltowego do nawierzchni dróg o kategorii ruchu KR-1 grubości 5 cm wg PN-S-96025. Odwodnienie. Odwodnienie drogi jest rozwiązane metodą powierzchniowego spływu wód opadowych i roztopowych do istniejących rowów i przepustów. Na odcinku A-B od km 0+100,0 do km 0+471,0 po stronie prawej w ramach prawidłowego odprowadzenia wód opadowych i roztopowych zaprojektowano odmulenie istniejącego rowu oraz przebudowę wszystkich przepustów pod zjazdami gospodarczymi i na drogi boczne. Pod zjazdami gospodarczymi przepusty należy wykonać z rur HDPE o średnicy 300 mm i długości L=6,0 m. Zaprojektowano zabezpieczenie dna i skarp po obu stronach przepustów poprzez darninowanie. Pod drogą gminną zaprojektowano przepust z rur HDPE o średnicy 300 mm i długości L=9,0 m. Zaprojektowano zabezpieczenie dna i skarp po obu stronach przepustu poprzez darninowanie. Uzbrojenia projektowane. Nie projektuje się dodatkowego uzbrojenia terenu niezwiązanego z drogą. Wyburzenia, wywłaszczenia, wycinka drzew Inwestycja nie wymaga wyburzeń ani wycinki istniejącego drzewostanu. Projektowana droga mieści się w istniejących liniach rozgraniczających, a zatem nie zachodzi konieczność zajęcia dodatkowego terenu. Wpływ inwestycji na środowisko. Na etapie realizacji inwestycji negatywne oddziaływania na środowisko będzie eliminowane poprzez właściwe prowadzenie prac i stosowne technologie budowlane. Realizacja inwestycji nie wymaga wycinki istniejącego drzewostanu. Nadmiary gruntu i materiały z rozbiórki zostaną zagospodarowane zgodnie z ustawą o odpadach. Inwestycja nie będzie miała ujemnego wpływu na środowisko ani na zmianę stosunków wodnych. Poprawa parametrów technicznych związana z wymianą nawierzchni zwiększy komfort jazdy oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wpłynie również na poprawę stanu środowiska poprzez obniżenie poziomu hałasu oraz zmniejszenia ilości wprowadzanych spalin do atmosfery. Projekt jest zgodny z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia Nr RGP.7624-17/09 z dnia 10-03-2010 r. Organizacja ruchu. Stała organizacja ruchu stanowi odrębne opracowanie. Uwagi końcowe. Należy zwrócić szczególną uwagę na zagęszczenie robót ziemnych i podbudowy z kruszywa naturalnego (pospółki). Wszelakie roboty w obrębach sieci niezwiązanych z funkcjonowaniem drogi należy wykonywać ręcznie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bielskpodlaski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach