Przetargi.pl
PRZEBUDOWA DRÓG GMINNYCH W GMINIE ŁYSOMICE W RAMACH RZĄDOWEGO FUNDUSZU POLSKI ŁAD

GMINA ŁYSOMICE ogłasza przetarg

  • Adres: 87-148 Łysomice, Warszawska 8
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ŁYSOMICE
    Warszawska 8
    87-148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 871118738
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lysomice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA DRÓG GMINNYCH W GMINIE ŁYSOMICE W RAMACH RZĄDOWEGO FUNDUSZU POLSKI ŁAD
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1 – Zadanie nr 1 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja Zadania nr 1 pod nazwą „Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Kowróz-Brąchnowo i Zęgwirt” stanowiąca część przedsięwzięcia (zamówienia) o nazwie: „Przebudowa dróg gminnych w gminie Łysomice w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład” i oznaczonego, jako część pierwsza lub Zadanie nr 1. Niniejsze zamówienie wykonane będzie w formule wybuduj. 2. Zadanie nr 1 realizowane jest jako zadanie inwestycyjne w ramach wydatków budżetowych pn. „Przebudowa dróg gminnych w gminie Łysomice w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład”. 3. Zakres robót obejmuje wykonanie nw. dróg: a) Kowróz – droga gminna nr 100604 C w miejscowości Kowróz, odcinek o dł. 614 m,b) Zęgwirt – droga gminna nr 100524 C oraz 100601 C w miejscowości Zęgwirt, odcinek o dł. 700 m. 4. Poza tym zamówienie obejmuje m.in. 1) wzmocnienie konstrukcji, 2) utwardzenie nawierzchni drogi gminnej;3) wykonanie poboczy;4) wykonanie zjazdów;5) montaż barier energochłonnych;6) montaż znaków pionowych i poziomych;7) obsługę geodezyjną polegającą na wytyczeniu przebiegu robót;8) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i złożenia materiałów w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Toruniu;9) naprawienie urządzeń melioracyjnych zniszczonych w trakcie robót; 10) inne prace związane z procesem budowy (np. lokalizacja i regulacja wszelkich urządzeń znajdujących się w pasie drogowym (m.in. zawory, hydranty, studzienki kanalizacyjne, telefoniczne, gazowe, itp. – jeżeli występują). 11) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, 12) Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczanie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę, 13) Wykonawca zabezpiecza teren budowy mając na względzie mienie Zamawiającego i własne, 14) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robot, 15) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i zagospodarowanie odpadów, 16) po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem prac przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robot, 17) usuwania wad stwierdzonych w trakcie dokonywania odbiorów zgodnie z postanowieniami umowy, 18) Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt zobowiązuje się zorganizować i urządzić zaplecze budowy oraz plac budowy wraz z zapewnieniem niezbędnych mediów i ich opomiarowania do wykonania przedmiotu zamówienia. 19) przed rozpoczęciem robót Wykonawca na własny koszt opracuje i uzgodni z właściwymi zarządcami dróg projekty czasowej organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, a następnie uzyska zatwierdzenie tych projektów przez właściwe do tego organy i ją wprowadzi. 20) po zakończeniu robót budowlanych Wykonawca wprowadzi stałą organizację ruchu. W ramach zadania należy wykonać również oznakowanie drogowe. 21) Wykonawca na własny koszt dostarczy wszystkie materiały budowlane oraz sprzęt budowlany, zatrudni pracowników, dostarczy, utrzyma i usunie po zakończeniu budowy wszelkie urządzenia z terenu budowy. 22) po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu w terminie ustalonym na odbiór robót. 23) od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy, aż do daty odbioru robót Wykonawca ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za wszelkie szkody wynikłe na terenie przejętym oraz terenie, na który roboty te mogą oddziaływać. 24) prowadzenie na bieżąco i przechowywanie dokumentów budowy (w tym dziennika budowy – jeżeli dotyczy), w formie zgodnej z prawem budowlanym. 25) Informowanie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego o terminie robót ulegających zakryciu oraz o terminie robót zanikających. Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych faktach Inspektora Nadzoru Inspektorskiego, zobowiązany jest odkryć lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić prace do stanu poprzedniego. Inspektor nadzoru zostanie powołany przez Zamawiającego. 26) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonania kontrolnych badań laboratoryjnych na wybranych odcinkach drogi w celu weryfikacji poprawności wykonywania przedmiotu zamówienia. 27) Wykonanie dokumentacji powykonawczej w języku polskim w 2 (dwóch) egzemplarzach oraz na nośniku elektronicznym typu CD/DVD. Wszystkie dokumenty powinny być sporządzone odpowiednio: pliki tekstowe utworzone w ogólnodostępnych edytorach tekstu, arkusze obliczeniowe utworzone w ogólnodostępnych arkuszach kalkulacyjnych, rysunki w formacie *pdf, *dxf i *dwg. 28) Kompletowanie w trakcie realizacji robót, stanowiących przedmiot niniejszej umowy, wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów, jak i kompletu dokumentów potrzebnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie (jeżeli dotyczy) lub zawiadomienia o zakończeniu budowy (jeżeli dotyczy). 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 1 zawiera: Dokumentacja techniczna – zadanie nr 1 w tym m.in. Dokumentacja projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej STWiORB) – stanowiąca załącznik nr 8 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowy – stanowiące załącznik nr 5 a do SWZ. 6. Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w zakresie i w sposób określony w dokumentacji technicznej w tym specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zgodnie z postanowieniami umowy, obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną; 7. Roboty budowlane prowadzone będą na czynnym terenie, wobec tego Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń, utrzymania budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco nieczystości, zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. 8. Zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów budowlanych. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenie do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót.9. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za naruszenie istniejącego wszelkiego rodzaju sieci uzbrojenia terenu i urządzeń podziemnych. Wszelkie naprawy uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót urządzeń uzbrojenia podziemnego i nadziemnego należy uzgadniać z zarządcami sieci. 10. Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji technicznej w tym STWIORB– stanowiące załącznik nr 8.11. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): a) Główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane b) Dodatkowe kody CPV: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg, 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych,45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad i dróg. 12. Niniejsze zamówienie publiczne wykonane będzie przy udziale środków z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przyznanych w ramach drugiej edycji programu. Szczegółowe informacje oraz regulamin programu pod adresem strony internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-druga/#c216041. Przedmiotem zamówienia jest realizacja Zadania nr 2 pod nazwą „Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Łysomice, Papowo Toruńskie – Osieki, Papowo Toruńskie, Różankowo i Świerczynki” stanowiąca część przedsięwzięcia (zamówienia) o nazwie: „Przebudowa dróg gminnych w gminie Łysomice w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład” i oznaczonego, jako część druga lub Zadanie nr 2. Niniejsze zamówienie wykonane będzie w formule zaprojektuj i wybuduj. 2. Zadanie nr 2 realizowane jest jako zadanie inwestycyjne w ramach wydatków budżetowych pn. „Przebudowa dróg gminnych w gminie Łysomice w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład”. 3. Zakres robót obejmuje zaprojektowanie i wykonanie nw. dróg: a) Łysomice (od ul. Warszawskiej do ul. Długiej). Odcinek o dł. 425 mb - zał. mapowy nr 5,b) Łysomice (ul. Łąkowa, od ul. Granicznej do asfaltu). Odcinek o dł. 90 mb - zał. mapowy nr 6,c) Papowo Toruńskie Osieki (ul. Cyprysowa – od. Ul. Kościelnej do ul. Tarninowej). Odcinek o dł. 260 mb - zał. mapowy nr 7,d) Papowo Toruńskie Osieki (ul. Jarzębinowa, od ul. Daglezjowej do ul. Cyprysowej). Odcinek o dł. 160 mb - zał. mapowy nr 8,e) Papowo Toruńskie Osieki (ul. Leszczynowa, od ul. Daglezjowej do ul. Cyprysowej). Odcinek o dł. 142 mb - zał. mapowy nr 9,f) Papowo Toruńskie (ul. Kanałowa – od przepustu do działki nr 84). Odcinek o dł. 920 mb – zał. mapowy nr 10,g) Różankowo – Świerczyny (ul. Kamienna, od drogi wojewódzkiej nr 553 do końca). Odcinek o dł. 522 mb - zał. mapowy nr 11,h) Różankowo - Świerczyny (ul. Jastrzębia od drogi wojewódzkiej nr 553 do końca). Odcinek o dł. 800 mb - zał. mapowy nr 12, i) Różankowo – Świerczyny (od drogi do kościoła do zabudowy mieszkalnej). Odcinek o dł. 145mb - zał. mapowy nr 13. 4. Poza tym zamówienie obejmuje m.in.:1) roboty pomiarowe z wytyczeniem jezdni wraz z poboczami, 2) badania podłoża gruntu; 3) roboty przygotowawcze; 4) obsługę geodezyjną polegającą na wytyczeniu trasy przebiegu drogi oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i złożenia materiałów w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Toruniu;5) naprawienie urządzeń melioracyjnych zniszczonych w trakcie robót;6) uporządkowanie pozostałej części terenu stanowiącego pas drogowy do granicy działek stanowiących drogę;7) inne prace – związane z procesem budowy np. lokalizacja i regulacja wszelkich urządzeń znajdujących się w pasie drogowym (m.in. zawory, hydranty, studzienki kanalizacyjne telefoniczne, gazowe itp.);8) w robotach ziemnych (koryta) należy uwzględnić wszelkiego rodzaju podłączenia nowych konstrukcji drogowych do istniejących nawierzchni;9) wykonanie kompletnego przedmiotu zamówienia.5. Wytyczne do projektowania i wykonania w zależności od drogi: a) przed rozpoczęciem robót Wykonawca na własny koszt opracuje i uzgodni z właściwymi zarządcami dróg projekty czasowej organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, a następnie uzyska zatwierdzenie tych projektów przez właściwe do tego organy i ją wprowadzi. b) Wykonawca na własny koszt opracuje i uzgodni z właściwymi zarządcami dróg projekty stałej organizacji ruchu, a następnie uzyska zatwierdzenie tych projektów przez właściwe do tego organy i ją wprowadzi; c) prześwietlenie konarów drzew do wysokości min. 4,5m;d) wykarczowanie krzewów i pni drzew z pasa drogowego (jeżeli nastąpi taka konieczność);e) wykonanie korytowania pod całą konstrukcję korony drogi wykonać koparkami z transportem urobku samochodami samowyładowczymi;f) materiał z korytowania należy wbudować w miejscu wskazanym przez Gminę w odległości do 15 km;g) wykonanie nasypów z pospółki w celu uzyskania prawidłowego profilu podłużnego drogi;h) profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne;i) zjazdy wykonać tylko istniejące:• asfaltowe (jak nawierzchnie)• gruntowe:- korytowanie głębokości 25 cm;- warstwa z gruzu betonowego, grub. 20 cm;- warstwa ścieralna, grub. 5 cmj) wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;k) wykonanie rowów przydrożnych o minimalnej gł. 0,6m i szer. dna rowu 0,4m, skarpy rowu 1:1. Rowy obustronne jeżeli pozwoli na to szerokość pasa drogowego. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 2 zawiera: Dokumentacja techniczna – zadanie nr 2 w tym m.in. Program Funkcjonalno – Użytkowy (dalej PFU), Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej STWiORB), mapa – stanowiąca załącznik nr 8 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowy – stanowiące załącznik nr 5 b do SWZ. Uwaga! Dokumentacja techniczna zawiera większy zakres niż dotyczy części / Zadania nr 2. Odcinki dróg, dotyczące tej części zostały określone w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ. 7. Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w zakresie i w sposób określony w dokumentacji technicznej w tym specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zgodnie z postanowieniami umowy, obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną; 8. Roboty budowlane prowadzone będą na czynnym terenie, wobec tego Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń, utrzymania wjazdu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco nieczystości, zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. 9. Zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów budowlanych. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenie do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót.10. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za naruszenie istniejącego wszelkiego rodzaju sieci uzbrojenia terenu i urządzeń podziemnych. Wszelkie naprawy uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót urządzeń uzbrojenia podziemnego i nadziemnego należy uzgadniać z zarządcami sieci. 11. Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji technicznej w tym STWIORB– stanowiące załącznik nr 8.12. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): a) Główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane b) Dodatkowe kody CPV: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg, 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych,45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad i dróg. 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania13. Niniejsze zamówienie publiczne wykonane będzie przy udziale środków z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przyznanych w ramach drugiej edycji programu. Szczegółowe informacje oraz regulamin programu pod adresem strony internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-druga/#c216041. Przedmiotem zamówienia jest realizacja Zadania nr 3 pod nazwą „Przebudowa dróg gminnych Folząg-Mirakowo, Kamionki Małe, Kowrózek, Lulkowo, Turzno, Wytrębowice i Zakrzewko” stanowiąca część przedsięwzięcia (zamówienia) o nazwie: „Przebudowa dróg gminnych w gminie Łysomice w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład” i oznaczonego, jako część trzecia lub Zadanie nr 3. 2. Zadanie nr 3 realizowane jest jako część zadania inwestycyjnego w ramach wydatków budżetowych pn. „Przebudowa dróg gminnych w gminie Łysomice w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład”. 3. Zakres robót obejmuje zaprojektowanie i wykonanie nw. dróg: a) Folząg – Mirakowo (od asfaltu do granicy gminy). Odcinek o dł. około 380 mb - zał. mapowy nr 1 - zlokalizowany na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 112/2 w Gostkowie, gm. Łysomice,b) Kamionki Małe (ul. Widokowa – ul. Turystyczna w kierunku jeziora). Odcinek o dł. 134 mb – zał. mapowy nr 2 - zlokalizowany na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 51/40 w Kamionkach Małych, gm. Łysomice,c) Kowrózek (od drogi powiatowej nr 2021 do zabudowy mieszkalnej). Odcinek o dł. 550 mb - zał. mapowy nr 3 - zlokalizowany na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków nr 11/1, 14/33, 24 w Kowróz – Kowrózek, gm. Łysomice,d) Lulkowo (ul. Wichrowa, od ul. Kon-Tiki do ul. Zefirkowej). Odcinek o dł. 820 mb - zał. mapowy nr 4 - zlokalizowany na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 97 w Lulkowie, gm. Łysomice,e) Turzno (ul. Wspólna, od ul. Gronowskiej do ostatniego zabudowania). Odcinek o dł. 260 mb - zał. mapowy nr 14 - zlokalizowany na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków nr 154/13, 154/24 w Turznie, gm. Łysomice,f) Wytrębowice (od końca asfaltu do stacji demontażu). Odcinek o dł. 650 mb - zał. mapowy nr 15 - zlokalizowany na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 97 w Wytrębowicach, gm. Łysomice,g) Wytrębowice (od drogi na załączniku mapowym nr 15 do drogi przy strefie). Odcinek o dł. 460 mb - zał. mapowy nr 16 - zlokalizowany na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 103/2 w Wytrębowicach, gm. Łysomice,h) Zakrzewko (od drogi powiatowej nr 2028 do ostatniego zabudowania). Odcinek o dł. 240 mb - zał. mapowy nr 17 - zlokalizowany na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 79 w Zakrzewku, gm. Łysomice.4. Poza tym zamówienie obejmuje m.in.:1) roboty pomiarowe z wytyczeniem jezdni wraz z poboczami, 2) badania podłoża gruntu; 3) roboty przygotowawcze; 4) obsługę geodezyjną polegającą na wytyczeniu trasy przebiegu drogi oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i złożenia materiałów w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Toruniu;5) naprawienie urządzeń melioracyjnych zniszczonych w trakcie robót;6) uporządkowanie pozostałej części terenu stanowiącego pas drogowy do granicy działek stanowiących drogę;7) inne prace – związane z procesem budowy np. lokalizacja i regulacja wszelkich urządzeń znajdujących się w pasie drogowym (m.in. zawory, hydranty, studzienki kanalizacyjne telefoniczne, gazowe itp.);8) w robotach ziemnych (koryta) należy uwzględnić wszelkiego rodzaju podłączenia nowych konstrukcji drogowych do istniejących nawierzchni;9) Wykonawca w celu prawidłowej oceny zakresu robót niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy przeprowadzi wizję lokalną miejsca robót 10) wykonanie kompletnego przedmiotu zamówienia.5. Wytyczne do projektowania i wykonania w zależności od drogi: a) przed rozpoczęciem robót Wykonawca na własny koszt opracuje i uzgodni z właściwymi zarządcami dróg projekty czasowej organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, a następnie uzyska zatwierdzenie tych projektów przez właściwe do tego organy i ją wprowadzi. b) Wykonawca na własny koszt opracuje i uzgodni z właściwymi zarządcami dróg projekty stałej organizacji ruchu, a następnie uzyska zatwierdzenie tych projektów przez właściwe do tego organy i ją wprowadzi; c) prześwietlenie konarów drzew do wysokości min. 4,5m;d) wykarczowanie krzewów i pni drzew z pasa drogowego (jeżeli nastąpi taka konieczność);e) wykonanie korytowania pod całą konstrukcję korony drogi wykonać koparkami z transportem urobku samochodami samowyładowczymi;f) materiał z korytowania należy wbudować w miejscu wskazanym przez Gminę w odległości do 15 km;g) wykonanie nasypów z pospółki w celu uzyskania prawidłowego profilu podłużnego drogi;h) profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne;i) zjazdy wykonać tylko istniejące:• asfaltowe (jak nawierzchnie)• gruntowe:- korytowanie głębokości 25 cm;- warstwa z gruzu betonowego, grub. 20 cm;- warstwa ścieralna, grub. 5 cmj) wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;k) wykonanie rowów przydrożnych o minimalnej gł. 0,6m i szer. dna rowu 0,4m, skarpy rowu 1:1. Rowy obustronne jeżeli pozwoli na to szerokość pasa drogowego. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 3 zawiera: Dokumentacja techniczna – zadanie nr 3 w tym m.in. Program Funkcjonalno – Użytkowy (dalej PFU), Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej STWiORB), mapa – stanowiąca załącznik nr 8 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowy – stanowiące załącznik nr 5 c do SWZ. Uwaga! Dokumentacja techniczna zawiera większy zakres niż dotyczy części / Zadania nr 3. Odcinki dróg, dotyczące tej części zostały określone w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ.7. Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w zakresie i w sposób określony w dokumentacji technicznej w tym specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zgodnie z postanowieniami umowy, obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną; 8. Roboty budowlane prowadzone będą na czynnym terenie, wobec tego Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń, utrzymania wjazdu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco nieczystości, zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. 9. Zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów budowlanych. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenie do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót.10. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za naruszenie istniejącego wszelkiego rodzaju sieci uzbrojenia terenu i urządzeń podziemnych. Wszelkie naprawy uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót urządzeń uzbrojenia podziemnego i nadziemnego należy uzgadniać z zarządcami sieci. 11. Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji technicznej w tym STWIORB– stanowiące załącznik nr 8.12. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): a) Główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane b) Dodatkowe kody CPV: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg, 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych,45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad i dróg, 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania.13. Niniejsze zamówienie publiczne wykonane będzie przy udziale środków z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przyznanych w ramach drugiej edycji programu. Szczegółowe informacje oraz regulamin programu pod adresem strony internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-druga/#c21604
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:Część 1 - Zadanie nr 1 – 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).Część 2 - Zadanie nr 2 – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).Część 3 - Zadanie nr 3 – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert i utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego:35 9511 0000 2002 0032 0267 0003 Nicolaus Bank Spółdzielczy w Toruniu o/Łysomice z dopiskiem dla:Część 1 - Zadanie nr 1 – „WADIUM CZĘŚĆ 1 - ZP.271.19.2022”.Część 2 - Zadanie nr 2 – „WADIUM CZĘŚĆ 2 - ZP.271.19.2022”.Część 3 - Zadanie nr 3 – „WADIUM CZĘŚĆ 3 - ZP.271.19.2022”.5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.6. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.8. Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie wykonania przelewu dokumentu sporządzonego na podstawie art. 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, uznane jest przez Zamawiającego za oryginał;9. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, (pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać Zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków i na jego pierwsze wezwanie.10. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy z postępowania (art. 226 ust. 1 pkt. 14 ustawy Pzp).11. Zamawiający zwraca lub zatrzymuje wadium na zasadach i w trybie art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:– Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:– Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:– Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;4) zdolności technicznej lub zawodowej:- w celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawcy zobowiązany jest wykazać, iż:a) dla części (zadania) 1 – wykonał roboty budowlane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.Wymagane jest wykonanie jednej roboty budowlanej w ramach jednego zamówienia (umowy) odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegającej na budowie, i/lub rozbudowie, i/lub przebudowie, i/lub remoncie i/lub wykonaniu: drogi / dróg i/lub drogi rowerowej / dróg rowerowych i/lub ścieżki rowerowej / ścieżek rowerowych i/lub ciągu pieszo-rowerowego / ciągów pieszo-rowerowych i/lub ścieżki pieszo-rowerowej / ścieżek pieszo-rowerowych i/lub ciągu pieszego / ciągów pieszych i/lub ulicy / ulic i/lub chodnika / chodników i/lub placu utwardzonego / placów utwardzonych i/lub nakładki / nakładek: o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (pięćset tysięcy złotych).b) dla części (zadania) 2 – wykonał roboty budowlane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.Wymagane jest wykonanie jednej roboty budowlanej w ramach jednego zamówienia (umowy) odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegającej na budowie, i/lub rozbudowie, i/lub przebudowie, i/lub remoncie i/lub wykonaniu: drogi / dróg i/lub drogi rowerowej / dróg rowerowych i/lub ścieżki rowerowej / ścieżek rowerowych i/lub ciągu pieszo-rowerowego / ciągów pieszo-rowerowych i/lub ścieżki pieszo-rowerowej / ścieżek pieszo-rowerowych i/lub ciągu pieszego / ciągów pieszych i/lub ulicy / ulic i/lub chodnika / chodników i/lub placu utwardzonego / placów utwardzonych i/lub nakładki / nakładek: o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (jeden milion złotych).c) dla części (zadania) 3 – wykonał roboty budowlane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.Wymagane jest wykonanie jednej roboty budowlanej w ramach jednego zamówienia (umowy) odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegającej na budowie, i/lub rozbudowie, i/lub przebudowie, i/lub remoncie i/lub wykonaniu: drogi / dróg i/lub drogi rowerowej / dróg rowerowych i/lub ścieżki rowerowej / ścieżek rowerowych i/lub ciągu pieszo-rowerowego / ciągów pieszo-rowerowych i/lub ścieżki pieszo-rowerowej / ścieżek pieszo-rowerowych i/lub ciągu pieszego / ciągów pieszych i/lub ulicy / ulic i/lub chodnika / chodników i/lub placu utwardzonego / placów utwardzonych i/lub nakładki / nakładek: o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (jeden milion złotych).2. W niniejszym postępowaniu zamawiający nie określa szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu.3. Do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walutach innych niż PLN, zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczęcia postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-01-17

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach