Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych nr 116307R, 116308R w Medyce

Gmina Medyka ogłasza przetarg

  • Adres: 37-732 Medyka, Medyka
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 16 671 53 91 , fax. 16 671 53 91
  • Data zamieszczenia: 2019-09-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Medyka
    Medyka 288
    37-732 Medyka, woj. podkarpackie
    tel. 16 671 53 91, fax. 16 671 53 91
    REGON: 65090037000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.medyka.itl.pl/bip

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych nr 116307R, 116308R w Medyce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest przebudowa dróg gminnych Nr 116307R, 116308R na terenie Gminy Medyka. Drogi objęte zamówieniem zlokalizowane są na działkach o nr ewid. gr. 1782, 1299, 1430/6, 1420, 1419, 1417/3, 770 w miejscowości Medyka, powiat przemyski, województwo podkarpackie. Projektowana przebudowa dróg ma za zadanie poprawę komfortu dojazdu do zabudowy zagrodowej jednorodzinnej oraz poprawie bezpieczeństwa ruchu pieszych. Inwestycja jest zlokalizowana poza granicami form ochrony przyrody , o których mowa w ustawie z dnia 14 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Zakres robót nie obejmuje terenów i obiektów objętych ochroną konserwatorską. Na przebudowę dróg gminnych składają się ciągi drogowe usytuowane na oddzielnych działkach ewidencyjnych o łącznej długości do przebudowy ok. 0,928 km. W istniejących pasach drogowych usytuowane są jezdnie o szerokości 4,50 ÷ 6,00 m z obustronnymi poboczami z kruszywa i odcinkowymi rowami przydrożnymi, zjazdami oraz przepustami z rur betonowych, obustronnymi chodnikami. W przekroju podłużnym drogi posiadają płaski przebieg. Na jezdni nastąpiła deformacja w profilu poprzecznym i podłużnym oraz lokalne ubytki w nawierzchni. Degradacja konstrukcji jezdni postępuje bardzo szybko. Procent i charakter zniszczeń kwalifikuje jezdnię do przebudowy, w celu poprawy nośności i komfortu jazdy, poprzez poszerzenie jezdni, nowej warstwie ścieralnej i budowie chodników. Ogólny zakres robót obejmuje: • wykonanie nawierzchni bitumicznej o szer. 5,0 i 6,0 m • wykonanie poboczy z materiału kamiennego o szer. 0,75 m • wykonanie cieków z korytek betonowych typu trójkątnego szer. 0,5 m • wykonanie chodnika szerokości 2,0 m • odtworzenie rowów przydrożnych • przebudowa zjazdów • przebudowa skrzyżowania • remont nawierzchni Zakres planowanych robót mieści się w granicach pasa drogowego w związku z tym inwestycja realizowana będzie w trybie zgłoszenia robót budowlanych na postawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane. Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi Droga nr 116307R • Kategoria drogi droga gminna; • Klasa drogi D (droga dojazdowa) • Szerokość pasów ruchu: 3,00 m – na przekroju dwupasowym, • Szerokość pobocza 0,75 m • Szerokość chodnika 2,0 m • Kategoria ruchu KR2 • Dopuszczalny nacisk 100kN/oś Droga nr 116308R • Kategoria drogi droga gminna; • Klasa drogi D (droga dojazdowa) • Szerokość pasów ruchu: 2,50 m – na przekroju dwupasowym, • Szerokość pobocza 0,75 m • Szerokość chodnika 1,25-2,0 m • Kategoria ruchu KR2 • Dopuszczalny nacisk 100kN/oś Konstrukcja nawierzchni jezdni dla drogi Nr 116307R i 116308R Przyjęto typową konstrukcję nawierzchni dla kategorii ruchu KR2 wg następującego układu warstw konstrukcyjnych na poszerzeniu: 4 cm - w-wa ścieralna beton asfaltowy AC11S 50/70 4 cm - w-wa wiążąca beton asfaltowy AC11W 50/70 15 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63 20 cm – podbudowa pomocnicza z kruszywa stabilizowanego cementem RM-4,0 MPa 10 cm – warstwa odcinająca z kruszywa naturalnego Razem 53 cm Warstwy bitumiczne nawierzchni zostaną wykonane z betonu asfaltowego BA wg Wymagań Technicznych WT-2 Nawierzchnie asfaltowe 2008, zalecanych do stosowania na drogach publicznych przez Ministra Infrastruktury. Na łuku drogi jezdnia zostanie poszerzona do szerokości 7,0 m. Pobocza jezdni należy utwardzić kruszywem łamanym niezwiązanym o uziarnieniu 0/31,5 mm na całej szerokości. Przebudowa skrzyżowania z drogą gminną nr 116306R obejmuje wykonanie większych promieni skrętów i kontynuacja chodników do projektowanego przejścia dla pieszych. Obramowanie jezdni na odcinkach z chodnikiem stanowi krawężnik betonowy 15x30x100cm posadowiony na ławie z betonu C12/15 z oporem. Konstrukcja nawierzchni chodników Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: 6 cm – kostka brukowo-betonowa 4 cm – podsypka cementowo-piaskowa 10 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 10 cm – w-wa odcinająca z kruszywa naturalnego Razem 30 cm Obramowanie chodnika stanowi betonowe obrzeże 8x30x100cm posadowione na ławie betonowej C12/15. Konstrukcja nawierzchni zjazdu przez chodnik Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: 8 cm – kostka brukowo-betonowa 4 cm – podsypka cementowo-piaskowa 15 cm – podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 15 cm – z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem o wytrzymałości Rm 2,5MPa Razem 42 cm Obramowanie boczne i zewnętrzne (od strony bram) nawierzchni zjazdów stanowi obrzeże betonowe 8x30x100cm ustawione na ławie betonowej C12/15. Od strony jezdni drogi gminnej nawierzchnię zjazdów należy obramować krawężnikiem betonowym przejazdowym 15x30x100 cm. Obrzeże należy ustawić górną krawędzią równo z nawierzchnią zjazdu. Krawężnik przejazdowy na styku jezdni drogi gminnej może być ustawiony ze „światłem” max. 4 cm ponad powierzchnią jezdni. Konstrukcja nawierzchni zjazdów przebudowywanych Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: 4 cm - w-wa ścieralna beton asfaltowy AC11S 50/70 4 cm - w-wa wiążąca beton asfaltowy AC11W 50/70 15 cm – podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 15 cm – z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem o wytrzymałości Rm 2,5MPa Razem 38 cm Trasy projektowanych jezdni należy wytyczyć zgodnie z planem sytuacyjnym. Krawężnik betonowy na obramowaniu jezdni na odcinku z zaprojektowanym chodnikiem, należy ustawić ze „światłem” min. 12 cm, max. 16 cm. Na zjazdach niweleta krawężnika powinna być płynnie obniżona do „światła” max. 4 cm. Zaleca się zastosowanie krawężników przejazdowych na połączeniu nawierzchni zjazdów i jezdni drogi gminnej. Zewnętrzne obrzeże chodnika powinno być ustawione górną krawędzią równo z powierzchnią chodnika, tak aby nie tworzyć sztucznej przeszkody pomiędzy nawierzchnią chodnika a poboczem gruntowym. Nawierzchnia chodnika powinna być wykonana z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm koloru szarego typu Holland bezfazowa. Kształt kostki należy uzgodnić z Inwestorem. Kostkę należy ułożyć na podsypce cementowo-piaskowej. Chodnik należy ułożyć zgodnie z zaprojektowaną niweletą krawężnika i z pochyleniem poprzecznym 2%. Zjazdy powinien posiadać nawierzchnię z kostki brukowej gr. 8 cm., szerokość zjazdów należy dostosować do szerokości bram wjazdowych. Betonowa kostka brukowa może mieć następujące cechy charakterystyczne, określone w katalogu producenta: 1. odmianę - kostka jednowarstwowa bezszwowa (z jednego rodzaju betonu) 2. barwę - kostka szara i czerwona 3. wzór (kształt) kostki: prostokątną o wymiarach 10x20cm 4. wymiary: długość i szerokość zgodne z wymiarami kostki, grubość 60 mm na chodnikach- szara, 80 mm na zjazdach-czerwona. Rozwiązania projektowe w zakresie odwodnienia drogi i terenu Odwodnienie przedmiotowego odcinka drogi zostało zapewnione poprzez odpowiednie ukształtowanie powierzchni jezdni i poboczy i chodników. Zgodnie z art. 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz.U. z 2017 poz. 1566, 2180 z późń. zm.) sposób odprowadzenia wody nie ulegnie zmianie. Wody opadowe z jezdni i chodnika zostaną częściowo przejęte przez istniejące rowy przydrożne, a częściowo przez studzienki ściekowe do istniejących rowów przydrożnych po drugiej stronie drogi lub ściekiem podchodnikowym. Wyprowadzenie wód opadowych poza teren pasa drogowego będzie realizowane na dotychczasowych zasadach tzn. poprzez istniejące rowy i istniejącą kanalizację burzową. Materiałami stosowanymi przy wykonywaniu przepustu są: • rury polietylenowe HDPE karbowane średnicy 60 cm wytrzymałość min. SN 8 oraz elementy łączące rury, jak złączki, paski zaciskowe lub śruby, odpowiadające wymaganiom aprobaty technicznej, • materiał, stanowiący fundament pod rury i do zasypki przepustu, zgodny z dokumentacją projektową, np. mieszanka kruszywa naturalnego (pospołka) odpowiadająca wymaganiom PN-EN 13242:2004 , o uziarnieniu 0÷31,5 mm, • materiał do wykonania umocnienia skarp na wlocie i wylocie, zgodny z dokumentacją projektową, elementy prefabrykowane, odpowiadającego wymaganiom aprobat technicznych Kanały i przykanaliki należy wykonać z rur tworzywowych śr. 160 , 300, 600 mm lub innych materiałów dopuszczonych przez Inżyniera spełniających wymagania wytrzymałościowe (min. SN8). Rury i kształtki PEHD SN8 powinny spełniać wymagania PN-EN 13476-1. Studzienki ściekowe o średnicy 500 mm z rury HDPE łączonych na uszczelki, składające się z: • z części dennej o średnicy wewn. 500 mm i o wysokości dostosowanej do głębokości studzienki z rury HDPE o średnicy 500 mm i wysokości wg oferty producenta łączonych na uszczelki lub zaprawę M5 (wykończenie i uszczelnienie), osadnika wysokości min. 0,8 m, • pierścienia odciążającego • płyty betonowej pokrywowej z otworem do zamontowania wpustu, • wpustu ulicznego żeliwnego klasy D400 spełniającego wymagania PN-EN 124. Urządzenia infrastruktury technicznej W miejscu skrzyżowania projektowanej nawierzchni drogi z istniejącymi liniami podziemnej infrastruktury technicznej, przed wykonaniem robót, należy dokonać kontrolnych odkrywek przewodów w celu ustalenia dokładnej rzędnej ich posadowienia. Pokrywy studni kanalizacyjnych oraz zawory na linii infrastruktury technicznej, powinny być dostosowane do poziomu projektowanej nawierzchni jezdni, chodnika lub terenu. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia na koniec zadania wykonanej geodezyjnej dokumentacji powykonawczej. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych oraz zachowania równoważnych parametrów urządzeń oraz posiadania certyfikatów bezpieczeństwa niezależnych instytutów certyfikujących. Gdziekolwiek w Dokumentacji Projektowej lub Specyfikacji Technicznej, SIWZ lub ogłoszeniu przywołano nazwy handlowe, technologiczne lub nazwę producenta urządzenia należy traktować takie wskazanie, jako określenie niezbędnego minimalnego standardu jakości i własności techniczno – użytkowych dla zastosowanych materiałów, urządzeń i technologii. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w Dokumentacji Projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w Specyfikacji Technicznej. Zamawiający zaleca Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej przyszłego terenu budowy oraz do zapoznania się z jego otoczeniem, a także do oszacowania na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizja lokalna przeprowadzona jest na koszt własny Wykonawcy. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę żadnych roszczeń Wykonawcy będących skutkiem zaniechania oględzin terenu budowy. Osobą upoważnioną do kontaktów w sprawie wizji lokalnej jest Pan Mariusz Tenus – Inspektor Urzędu Gminy w Medyce – telefon kontaktowy 16 671-53-91 wew. 47 (godziny 08.00-14.00). II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: 1. Projekt budowlany 2. Przedmiar Robót 3. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 4. Projekt umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 PLN). Wadium należy wnieść do dnia poprzedzającego otwarcie ofert otwarcia ofert tak, aby zostało ono zaksięgowane na koncie Zamawiającego. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Banku Spółdzielczym w Żurawicy, Filia Medyka nr 78 9113 0004 2001 0009 0434 0024; c) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007 r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów - jeśli wykonawca przewidzi takowe. 2. Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach