Przetargi.pl
„Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka”

GMINA SZASTARKA ogłasza przetarg

  • Adres: 23-225 Szastarka, Szastarka 121
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SZASTARKA
    Szastarka 121
    23-225 Szastarka, woj. lubelskie
    REGON: 830409650
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugszastarka.e-biuletyn.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn: „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.2 Opis inwestycji:Planowane do przebudowy drogi gminne stanowią odcinki, które obecnie są utwardzone nawierzchnią asfaltową, są w bardzo złym stanie technicznym, powstałe głównie z ilości uszkodzeń mechanicznych powstałych wskutek istniejących wybojów i wybijania lub wyrzucania kołami luźnych elementów nawierzchni. Przebudowa dróg gminnych zostanie wykonana w technologii betonu asfaltowego. W związku z istniejącą nawierzchnią bitumiczną na tych odcinkach dróg przewiduje się możliwe miejscowe frezowanie nawierzchni, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego fr. 0/31,5, skropienie emulsją asfaltową szybkorozpadową – dozowanie emulsji 0,9kg/m2,Wykonanie warstwy wyrównawczej / wiążącej z betonu asfaltowego AC 16W AC11W, skropienie emulsją asfaltową szybkorozpadową – dozowanie w ilości 0.45 kg/m2 oraz wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11S. Ich przebudowa będzie związana przede wszystkim z przebudową konstrukcji nawierzchni jezdni oraz pozostałych elementów pasa drogowego między innymi: utwardzenia poboczy kruszywem łamanym fr. 0/31,5, miejsc do obsługi komunikacji publicznej. Ponadto w każdym z tych odcinków zapewnione zostanie odwodnienia pasa drogowego poprzez odpowiednie wyprofilowanie spadków podłużnych i poprzecznych, odprowadzenie wody opadowej poprzez wsiąkanie wody w pobocza lub do przydrożnych istniejących rowów. W ramach zadania konieczna będzie przebudowa lub zabezpieczenie urządzeń obcych kolidujących z przebudowywaną drogą. Oznakowanie pionowe zostanie odtworzone i uzupełnione o znaki poziome oraz elementy i urządzenia związanie z bezpieczeństwem ruchu drogowego. 4.3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje::4.3.1 Remont drogi gminnej w miejscowości Blinów Drugi na dz. nr ewid. 1245 od km 0+000 do km 0+841 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.2 Remont drogi gminnej nr 108622L w miejscowości Blinów Drugi od km 0+004 do km 0+532 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.3 Remont drogi gminnej nr 108627L w miejscowości Brzozówka-Kolonia na dz. nr. ewid. 341 od km 0+998 do km 1+153 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.4 Remont drogi gminnej nr 108627L w miejscowości Brzozówka - Kolonia - etap 2 od km 0+000 do km 0+380 oraz od km 0+760 do km 0+998 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.5 Remont drogi gminnej nr 108650L w miejscowości Brzozówka-Kolonia na dz. nr ewid. 371/1 od km 0+003 do km 0+712 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.6 Remont drogi gminnej nr 108628L w miejscowości Huta Józefów na dz. nr ewid. 174; 175 od km 0+000 do km 1+134 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.7 Remont drogi gminnej nr 108634L w miejscowości Majdan-Obleszcze na dz. nr ewid. 75, 146 od km 0+000 do km 0+648 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.8 Remont drogi gminnej nr 108617L w miejscowości Polichna Druga na dz. nr ewid. 87 od km 0+000 do km 0+749 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.9 Remont drogi gminnej nr 108644L w miejscowości Szastarka na dz. nr ewid. 744 od km 0+000 do km 0+310 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.10 Remont drogi gminnej w miejscowości Brzozówka na dz. nr ewid. 440 od km 0+000 do km 0+140 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.11 Remont drogi gminnej nr 108633L w miejscowości Polichna Czwarta na dz. nr 488/1, 487 od km 0+000 do km 0+780 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.12 Remont drogi gminnej Nr 108642L w miejscowości Rzeczyca-Kolonia na dz. nr ewid. 37/1 od km 0+000 do km 0+999 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.13 Remont drogi gminnej nr 118039L w miejscowości Rzeczyca Kolonia na dz. nr ewid. 176/1, 196 od km 0+000 do km 0+928 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”- skrócony zakres o odcinek od km 0+400 do km 0+6784.3.14 Remont drogi gminnej nr 108635L w miejscowości Wojciechów Kolonia na dz. nr ewid. 141 od km 0+000 do km 0+847 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.3.15 Remont drogi gminnej nr 118045L w miejscowości Wojciechów na dz. nr ewid. 53 od km 0+000 do km 0+345 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”4.4 Szczegółowy zakres robót zawiera dokumentacja projektowa, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz przedmiar robót (dokument pomocniczy) - stanowiące Załącznik Nr 1 do SWZ.4.5 Roboty towarzyszące oraz tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarami robót konieczne do uwzględnienia: - organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza budowy Wykonawcy, - zabezpieczenie terenu budowy w okresie trwania budowy,- zorganizowanie i wykonanie dostaw materiałów, - zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualne uzupełnienie dokumentacji odbiorowej w trakcie trwania inwestycji i w wymaganym czasie po jej zakończeniu,- wykonanie dokumentacji powykonawczej łącznie z inwentaryzacją geodezyjną,- obsługa geodezyjna ( m.in. wytyczenie),- zapewnienie generalnego wykonawstwa i kierowania budowy, - uzyskanie zgody od właścicieli gruntów na ewentualne wejście na grunty prywatne podczas budowy i ich przywrócenie do stanu pierwotnego po zakończeniu budowy,- zakup wraz z dostawą i montażem tablicy informacyjnej na własny koszt Wykonawcy, zgodnej z wytycznymi instytucji dofinansowującej w ramach Programu Polski Ład,- wymiana istniejącego oznakowania pionowego, - odtworzenie istniejącego oznakowania poziomego, - koszty związane z udziałem Wykonawcy w przeprowadzanych przez Zamawiającego przeglądach okresowych w okresie gwarancji.4.6 Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy a w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r, poz. 2351 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, a w szczególności: rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 124), rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynieryjne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2000r. Nr 63, poz. 735 z późn. zm.), ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.), przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy, określony w SWZ oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.4.7 Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia.4.8 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia.4.9 Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia robót zamiennych w stosunku do przewidywanych dokumentacją projektową sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami.4.10 Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12.1 Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 45 000 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100).12.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.12.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy Ziemi Kraśnickiej Oddział SzastarkaNr rachunku: 57 8717 1077 2007 7000 3971 0021z adnotacją „Wadium-Znak sprawy ZP.271.1.5.202312.4 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.12.5 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.12.6 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowei płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodniez obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia .......– do dnia.........”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.12.7 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.12.8 Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowejOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niżw okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na budowie lub przebudowie lub remoncie (z wyłączeniem remontów cząstkowych) drogi/ulicy o nawierzchni bitumicznej o wartości 1 500 000,00 zł każda.2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówieniai skierują do jego realizacji:a) min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy) posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno-drogowej bez ograniczeń których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓWUDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakresi wartość robót, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.2) Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) /odpowiedź na pytanie czwarte/ Zamawiający wskazuje, że w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby na podstawie art. 118 ustawy Pzp Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie lub minimum jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu wskazane w pkt. 6.1.4 ppkt 1) SIWZ - dotyczy to konieczności wykazania doświadczenia wynikającego z powtarzalności wykonanych zamówień tj. wykonania minimum 2 robót przez jeden podmiot.3) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia.4) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r, poz. 2351 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje technicznew budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodniez przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania.5) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117),, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).6) Zamawiający dopuszcza wykazanie tej samej osoby do projektowania lub kierowania robotami w wielu branżach pod warunkiem posiadania stosownych uprawnień.6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).6.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tychz Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.6.4. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale8 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-23

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach