Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Nowa Sarzyna I

Gmina Nowa Sarzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 37-310 Nowa Sarzyna, ul. Mikołaja Kopernika
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 413 177 , fax. 172 413 111
  • Data zamieszczenia: 2020-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowa Sarzyna
    ul. Mikołaja Kopernika 1
    37-310 Nowa Sarzyna, woj. podkarpackie
    tel. 172 413 177, fax. 172 413 111
    REGON: 52965700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowasarzyna.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Nowa Sarzyna I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Nowa Sarzyna w miejscowościach: Wola Zarczycka, Jelna, Ruda Łańcucka oraz Nowa Sarzyna. 2. Zamawiający zgodnie z art. 36aa ust. 1 ustawy dopuszcza składanie ofert częściowych z podziałem na 3 części, jak poniżej: 2.1. Część 1 zamówienia – „Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Nowa Sarzyna” 2.1.1. Zadanie nr 1 – „Przebudowa drogi gminnej publicznej nr 104736R w km 0+011-0+118, 0+122-0+323 na działkach nr 2/10 i 2/11 w miejscowości Nowa Sarzyna” 1) Zakres robót dla planowanej inwestycji obejmuje: - wzmocnienie konstrukcji nawierzchni jezdni, - wymiana krawężnika wzdłuż ciągów pieszych po prawej stronie drogi, - przebudowę chodników - wymianę nawierzchni z kostki, - utwardzenie zjazdów kostką, - utwardzenie pobocza po prawej stronie drogi, - zabezpieczenie lub przebudowę uzbrojenia podziemnego kolidującego z zadaniem, - regulację wysokościową pokryw i włazów rewizyjnych urządzeń podziemnych. 2) Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz komfortu poruszania się wzdłuż drogi publicznej na obszarze zabudowanym. 3) Podstawowe parametry ulicy: - klasa techniczna - D – dojazdowa, - kategoria obciążenia ruchem – KR 2, - szerokość jezdni – 6,0 m, - długość odcinka do przebudowy ~ 312 m, - odwodnienie: - powierzchniowe poprzez spadki poprzeczne do istniejących kratek ściekowych z przykanalikami do kolektora istniejącej kanalizacji deszczowej (prawa strona drogi) oraz powierzchniowo na pobocze i tereny zielone (lewa strona drogi), - zjazdy – znormalizowane, utwardzone z kostki o szerokości 5,0 m, - chodniki – odsunięte od jezdni o szerokości 1,5 m + obrzeża, - miejsca postojowe – utwardzone z kostki betonowej szer. 2,0 m (istniejące). 4) Stan istniejący: Odcinek drogi zlokalizowany jest w północnej części Nowej Sarzyny, sąsiaduje bezpośrednio z linią kolejową nr 68 relacji Lublin – Stalowa Wola – Przeworsk i przebiega przez tereny o zabudowie mieszkaniowej, wielorodzinnej. Droga posiada nawierzchnie bitumiczną o szerokości 6,0 m wraz jednostronnym chodnikiem z kostki oddzielonym od jezdni zieleńcem. Droga posiada przekrój daszkowy. 5) Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233140–2 Roboty drogowe 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 6) W czasie realizacji zadania roboty należy oznakować zgodnie z „Instrukcją o znakach i sygnałach na drogach”. 7) Szczegółowy zakres zamówienia został przedstawiony w załączonej dokumentacji projektowej. 2.1.2. Zadanie nr 2 – „Przebudowa drogi gminnej w km 0+000-0+334,5, 0+337,5-0+358 na działkach nr 1070/2, 1070/22, 805/13, 805/12, 805/4 i 995/1 w Nowej Sarzynie” 1) Zakres robót dla planowanej inwestycji obejmuje: - przebudowę konstrukcji jezdni poprzez jej utwardzenie betonem asfaltowym, - normalizację szerokości jezdni, - utwardzenie poboczy – z kruszywa łamanego (tłucznia), - utwardzenie zjazdów (obustronnie) na posesje przyległe do drogi, - ustawienie znaków pionowych, - regulację wysokościową pokryw i włazów rewizyjnych urządzeń podziemnych. 2) Podstawowe parametry drogi: - klasa techniczna - D – dojazdowa, - kategoria obciążenia ruchem – KR 1-2, - szerokość jezdni – 5,00 m, - długość odcinka drogi objętego robotami budowlanymi ~ 355 m, - odwodnienie: - powierzchniowe poprzez spadki poprzeczne i podłużne na tereny zielone, - zjazdy – o szerokości zmiennej, - chodniki – brak, - pobocza – utwardzone, szer. 0,75m. 3) Stan istniejący: Odcinek drogi przebiega przez tereny o zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej. Droga na projektowanym odcinku posiada nawierzchnię utwardzona tłuczniem, bez wydzielonych poboczy, o szerokości ok. 2,5 m oraz zjazdy indywidualne na posesje – utwardzone tłuczniem. 4) Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233140–2 Roboty drogowe 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 5) W czasie realizacji zadania roboty należy oznakować zgodnie z „Instrukcją o znakach i sygnałach na drogach”. 6) Szczegółowy zakres zamówienia został przedstawiony w załączonej dokumentacji projektowej. 2.1.3. Zadanie nr 3 – „Przebudowa drogi gminnej w km 0+008,7-0+373 na działkach ewid. nr 2/48 i 2/219 w miejscowości Nowa Sarzyna” 1) Zakres robót dla planowanej inwestycji obejmuje: - wzmocnienie istniejącej konstrukcji jezdni z betonu asfaltowego – tam gdzie występuje, - utwardzenie nawierzchni jezdni betonem asfaltowym – tam gdzie jest tłuczniowa, - utwardzenie poboczy – po obu stronach drogi, - zabezpieczenie lub przebudowę uzbrojenia podziemnego kolidującego z zadaniem, - regulację wysokościową pokryw i włazów rewizyjnych urządzeń podziemnych. 2) Podstawowe parametry ulicy: - klasa techniczna - D – dojazdowa, - kategoria obciążenia ruchem – KR 2, - szerokość jezdni – 5,0 m, - długość odcinka do przebudowy ~ 364,3 m, - odwodnienie: - powierzchniowe poprzez spadki poprzeczne na pobocze i tereny zielone (lewa strona drogi), - chodniki – brak. 3) Stan istniejący: Odcinek drogi zlokalizowany jest w północnej części Nowej Sarzyny i sąsiaduje bezpośrednio z obszarem byłych Zakładów Chemicznych Nowa Sarzyna. Obecnie jest to teren inwestycyjny do uzbrojenia dla potencjalnych inwestorów. Droga częściowo posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 5,0 m z obustronnymi poboczami. 4) Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233140–2 Roboty drogowe 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 5) W czasie realizacji zadania roboty należy oznakować zgodnie z „Instrukcją o znakach i sygnałach na drogach”. 6) Szczegółowy zakres zamówienia został przedstawiony w załączonej dokumentacji projektowej. 2.1.4. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1a pkt. 1 ustawy Pzp, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z Funduszu Dróg Samorządowych, które miały być przeznaczone na sfinansowanie części 1 zamówienia. 2.2. Część 2 zamówienia – „Przebudowa dróg gminnych oraz skrzyżowania w miejscowości Sarzyna” 2.2.1. Zadanie nr 1 – „Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 104709R w miejscowości Sarzyna w km 0+007,55-0+327” 1) Zakres robót dla planowanej inwestycji obejmuje: - wzmocnienie nawierzchni jezdni, - budowa miejsc postojowych wzdłuż drogi – dla obsługi szkoły podstawowej przy przedmiotowej drodze z nawierzchni rozbieralnej z betonowych płyt ażurowych – np. typu. Meba lub Yomb, - budowę dwóch wyniesionych przejść dla pieszych – przy szkole, oraz przy skrzyżowaniu z drogą gminna nr 10 4707R jako elementów uspokojenia ruchu, - budowę i przebudowę chodników – w rejonie przejść jak wyżej, - utwardzenie zjazdów kostką, - zabezpieczenie lub przebudowę uzbrojenia podziemnego kolidującego z zadaniem, - regulację wysokościową pokryw i włazów rewizyjnych urządzeń podziemnych. 2) Podstawowe parametry drogi: - klasa techniczna - L – lokalna, - kategoria obciążenia ruchem – KR 2, - szerokość jezdni – 6,0 m, - długość odcinka do przebudowy ~ 319,45 m, - odwodnienie: - powierzchniowe poprzez spadki poprzeczne do istniejących kratek ściekowych następnie przykanalikami do kolektora istniejącej kanalizacji deszczowej oraz powierzchniowo do obniżenia w formie rynny na miejscach postojowych, z rozsączaniem wód opadowych i roztopowych do gruntu, - zjazdy – znormalizowane, utwardzone z kostki o szerokości 5,0 m, - chodniki – o szerokości 2,0 m + krawężniki i obrzeża, - place postojowe – utwardzone płytami Meba lub Yomb szer. 2,3 m. 3) Stan istniejący: Projektowany odcinek drogi zlokalizowany jest w centralnej części wsi Sarzyna, przylega bezpośrednio do drogi gminnej nr 10 4711R która w danym odcinku przebiega przez tereny o zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej. Droga posiada nawierzchnie bitumiczną o szerokości 6,0m oraz zjazdy indywidualne na posesje – utwardzone z kostki brukowej. Droga posiada przekrój daszkowy z jednostronnym chodnikiem. 4) Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233140–2 Roboty drogowe 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 5) W czasie realizacji zadania roboty należy oznakować zgodnie z „Instrukcją o znakach i sygnałach na drogach”. 6) Szczegółowy zakres zamówienia został przedstawiony w załączonej dokumentacji projektowej. 2.2.2. Zadanie nr 2 – „Przebudowa drogi gminnej nr 104711R w miejscowości Sarzyna w km 2+505-3+504” 1) Zakres robót dla planowanej inwestycji obejmuje: - wzmocnienie nawierzchni drogi z normalizacją jej szerokości, - budowę chodnika po prawej stronie drogi – szerokość 2,0 m, - remont nawierzchni jezdni i chodników na moście, - utwardzenie zjazdów kostką w ciągu chodnika oraz kruszywem poza chodnikiem, - zabezpieczenie lub przebudowę uzbrojenia podziemnego kolidującego z zadaniem, - utwardzenie poboczy – po lewej stronie drogi, - odwodnienie przebudowywanej drogi – rowami otwartymi , oraz ściekami podchodnikowymi z wylotami do rowów otwartych, - konserwację i odmulenie rowów otwartych, - remont i przebudowa istniejących przepustów pod zjazdami, - regulację wysokościowa pokryw i włazów rewizyjnych urządzeń podziemnych. 2) Podstawowe parametry drogi: - klasa techniczna - L – lokalna, - kategoria obciążenia ruchem – KR 2, - szerokość jezdni – 5,5 m (lokalnie 6,0 m), - długość odcinka do przebudowy ~ 999 m, - odwodnienie: - powierzchniowe poprzez spadki poprzeczne do ścieków pod chodnikami, kratek ściekowych, następnie przykanalikami do rowów krytych z wylotami do rowów otwartych, - zjazdy – znormalizowane, utwardzone z kostki o szerokości 5,0 m, - chodniki – o szerokości 2 m (lokalnie 1,5 m), - pobocza – utwardzone, szer. 0,75m. 3) Stan istniejący: Odcinek drogi zlokalizowany jest w centralnej części wsi Sarzyna. Przebiega przez tereny o zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej. Droga posiada nawierzchnie bitumiczną o szerokości 6,0m oraz zjazdy indywidualne na posesje – utwardzone z kostki brukowej oraz tłuczniowej. Droga posiada przekrój daszkowy z obustronnymi, nieumocnionymi rowami melioracyjnymi. 4) Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233140–2 Roboty drogowe 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 45221111-3 Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych 45221119-9 Roboty budowlane w zakresie renowacji mostów 5) W czasie realizacji zadania roboty należy oznakować zgodnie z „Instrukcją o znakach i sygnałach na drogach”. 6) Szczegółowy zakres zamówienia został przedstawiony w załączonej dokumentacji projektowej. 2.2.3. Zadanie nr 3 – „Przebudowa drogi gminnej nr 104711R polegająca na budowie chodnika w km od 1+738 do 2+828 w miejscowości Sarzyna” 1) Zakres robót dla planowanej inwestycji obejmuje: - budowę chodnika po prawej stronie drogi – szerokość 1,5 - 2 m, - utwardzenie zjazdów kostką w ciągu chodnika oraz kruszywem poza chodnikiem, - zabezpieczenie uzbrojenia podziemnego kolidującego z zadaniem, - utwardzenie poboczy – po prawej stronie drogi, - odwodnienie przebudowywanej drogi rowem krytym, rowami otwartymi oraz projektowanym, kratkami ściekowymi na studzienkach ściekowych z przykanalikami do studni rewizyjnych na rowie krytym, - umocnienie i udrożnienie rowów otwartych poprzez ich odmulenie, korektę profilu i umocnienie płytami ażurowymi, - zabezpieczenie lub przebudowę istniejących sieci podziemnych kolidujących z planowaną inwestycją, - regulację wysokościowa pokryw i włazów rewizyjnych urządzeń podziemnych. 2) Podstawowe parametry ulicy: - klasa techniczna - L – lokalna, - kategoria obciążenia ruchem – KR 1-2, - szerokość jezdni – 6,0 m, - długość odcinka do przebudowy ~ 1090 m, - odwodnienie: - powierzchniowe poprzez spadki poprzeczne do kratek ściekowych, następnie przykanalikami do rowów krytych z wylotami do rowów otwartych, - zjazdy – znormalizowane, utwardzone z kostki o szerokości 5,0 m, - chodniki – o szerokości 1,50 – 2,00 m, - pobocza – utwardzone, szer. 0,75m. 3) Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233140–2 Roboty drogowe 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 4) W czasie realizacji zadania roboty należy oznakować zgodnie z „Instrukcją o znakach i sygnałach na drogach”. 5) Szczegółowy zakres zamówienia został przedstawiony w załączonej dokumentacji projektowej. 2.2.4. Zadanie nr 4 – „Przebudowa skrzyżowania dróg gminnych nr 104707R, 104805R, 104806R i 104709R na skrzyżowanie typu rondo w miejscowości Sarzyna” 1) Zakres robót dla planowanej inwestycji obejmuje: - przebudowę skrzyżowania dróg gminnych na skrzyżowanie typu rondo – jako środka technicznego uspokojenia ruchu w tym terenie, - wzmocnienie konstrukcji dróg na wlotach, - budowa wyspy typu najazdowego, - odcinkowa przebudowa chodnika wzdłuż drogi nr 10 4707R, - zabezpieczenie lub przebudowę uzbrojenia podziemnego kolidującego z zadaniem, - regulację wysokościową pokryw i włazów rewizyjnych urządzeń podziemnych, - zmiana organizacji ruchu na rondzie. 2) Podstawowe parametry ulicy: - klasa techniczna - L – lokalna (DG 10 4707R i 10 4709R) oraz D – dojazdowa (DG 10 4805R i DG 10 4806R), - kategoria obciążenia ruchem – KR 2, - szerokość jezdni – 6 m (drogi klasy L) oraz 5 i 4.5 m (drogi klasy D), - szerokość jezdni na rondzie – 5 m, - średnica ronda – 18 m, - średnica wyspy środkowej – 8 m, - odwodnienie – powierzchniowe, poprzez spadki poprzeczne do istniejących kratek ściekowych oraz na tereny biologicznie czynne za wlotami na rondo, - zjazdy – znormalizowane, utwardzone z kostki o szerokości 5,0 m, - chodniki – o szerokości 2,0 m + krawężniki i obrzeża. 3) Stan istniejący: Projektowane skrzyżowanie dróg gminnych zlokalizowane jest w centralnej części wsi Sarzyna i przebiega przez tereny o zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej. Drogi nr 10 4707, 10 4709 i 10 4806 posiadają nawierzchnie bitumiczną. Droga nr 10 4805 - nawierzchnie nieutwardzoną z kruszywa łamanego i żwiru. 4) Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233140–2 Roboty drogowe 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 5) W czasie realizacji zadania roboty należy oznakować zgodnie z „Instrukcją o znakach i sygnałach na drogach”. 6) Szczegółowy zakres zamówienia został przedstawiony w załączonej dokumentacji projektowej. 2.2.5. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1a pkt. 1 ustawy Pzp, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z Funduszu Dróg Samorządowych, które miały być przeznaczone na sfinansowanie części 2 zamówienia. 2.3. Część 3 zamówienia – „Przebudowa dróg gminnych na działkach nr ewid. 70, 72, 350 i 480 w miejscowości Łukowa” 1) Zakres robót obejmuje: - przebudowę konstrukcji jezdni poprzez jej utwardzenie betonem asfaltowym, - normalizację szerokości jezdni, - utwardzenie poboczy – z kruszywa łamanego (tłucznia), - zabezpieczenie lub przebudowę istniejących sieci podziemnych kolidujących z planowanymi inwestycjami, - regulację wysokościową pokryw i włazów rewizyjnych urządzeń podziemnych. 2) Podstawowe parametry: - klasa techniczna - D – dojazdowa, - kategoria obciążenia ruchem – KR 1-2, - szerokość jezdni – 3,0 m, - długości odcinków objętych robotami budowlanymi ~ 138 m, - odwodnienie: - powierzchniowe poprzez spadki poprzeczne i podłużne na tereny zielone, - chodniki – brak, - pobocza – utwardzone, szer. 0,50 m. 3) Stan istniejący: Projektowane odcinki przebiegają przez tereny o zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej. Drogi na projektowanych odcinkach posiada nawierzchnię utwardzona tłuczniem, bez wydzielonych poboczy, o zmiennej szerokości – od 2,50 do 3,0 m oraz zjazdy indywidualne na posesje – utwardzone tłuczniem. 4) Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233140–2 Roboty drogowe 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 5) W czasie realizacji zadania roboty należy oznakować zgodnie z „Instrukcją o znakach i sygnałach na drogach”. 6) Szczegółowy zakres zamówienia został przedstawiony w załączonej dokumentacji projektowej. 3. Zakres zamówienia obejmuje również: 1) przygotowanie terenu budowy, 2) zabezpieczenie terenu budowy, 3) zakup i dostawę materiałów niezbędnych do realizacji zadania, 4) uporządkowanie terenu budowy, 5) inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza. 4. Inne obowiązki i koszty Wykonawcy Do zakresu obowiązków i kosztów Wykonawcy należy także: 1) obsługa geodezyjna (tyczenie oraz dokumentacja geodezyjna powykonawcza), 2) zabezpieczenie własnym kosztem i staraniem, mediów niezbędnych do wykonania robót budowlanych, 3) koszty związane z odbiorami wykonanych robót oraz przeprowadzeniem prób i badań technicznych, 4) utylizacja odpadów, 5) zgłaszanie Zamawiającemu do odbioru robót zanikających, 6) zabezpieczenie dróg prowadzących do placu budowy przed zniszczeniem spowodowanym środkami transportu Wykonawcy lub jego podwykonawców. W przypadku zniszczenia dróg, Wykonawca zobowiązuje się do ich naprawy, 7) zabezpieczenie ogrodzeń i wjazdów na posesje przed zniszczeniem, a w przypadku zniszczenia odtworzenie do stanu pierwotnego, 8) oznakowanie prowadzonych robót, 9) opracowanie i uzgodnienie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót, 10) opracowanie kosztorysu powykonawczego, 11) opracowanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej. W/w opracowania należy doliczyć do kosztów zadania. 5. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu – także w dokumentacji projektowej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne („lub równoważne” – art. 29 ust. 3 ustawy Pzp). Dotyczą one wszystkich elementów / składników opisu przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu, które są wymagane od Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca, analizując dokumentację projektową, stwierdzi / zauważy przypadki nazw własnych, prosi się Wykonawcę, aby niezwłocznie (przed upływem terminu składania ofert) przekazał Zamawiającemu tą informacje wskazując to w zapytaniu dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia. 6. Podobna zasada obowiązuje w przypadkach, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wprowadzone odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. 7. Oferowanie rozwiązań równoważnych do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia wymaga dodatkowo wykazania, że oferowane rozwiązanie równoważne jest o parametrach techniczno-eksploatacyjno-użytkowych nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego. Ponadto Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem osiągnięcia założonych w dokumentacji projektowej standardów technicznych. Ciężar wykazania spełnienia tych wymagań leży po stronie Wykonawcy w składanej ofercie lub jeżeli ten przypadek ma miejsce w trakcie realizacji umowy – w chwili zaistnienia konieczności dokonania takiej zmiany. 8. W przypadku zastosowania zasad wskazanych powyżej w trakcie realizacji umowy, mogą one wystąpić pod warunkiem, że zmiany te nie będą wpływać na oferowany w ofercie przedmiot zamówienia i efekt zakreślony niniejszą SIWZ. Mogą to być także przypadki korzystne dla Zamawiającego. Obowiązkiem strony wnoszącej o takie rozwiązanie równoważne (w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający lub Wykonawca) wymagane jest uzasadnienie tego przypadku w formie pisemnej. Nie mogą one jednak zmienić istotnych elementów oferty czy umowy, przykładowo: wydłużenia terminu realizacji w stosunku do tego wymaganego zapisami SIWZ. Wprowadzenie rozwiązania równoważnego w trakcie realizacji umowy może następować także w następujących okolicznościach: 1) powodują obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy; 2) powodują poprawienie parametrów technicznych w stosunku do wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ; 3) wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 9. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane wg zasad wskazanych w pkt. II.4.5 musi dodatkowo wykazać w ofercie / w trakcie realizacji zamówienia, że oferowane przez niego dostawy / usługi / roboty budowlane spełniają wszystkie wymagania określone przez zamawiającego w treści SIWZ i w postępowaniu. 10. Wykazanie, że oferowane przez Wykonawcę rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego musi nastąpić w złożonej ofercie (na etapie prowadzenia robót budowlanych w formie pisma skierowanego do Zamawiającego) z podaniem szczegółowych parametrów zaproponowanych materiałów i urządzeń oraz udowodnienia okoliczności wynikających z wcześniejszych zapisów. Stosowanie powyższych rozwiązań równoważnych dotyczy także przypadków, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia wskutek jakiegoś niedopatrzenia pojawiły się wskazania, o których mowa w niniejszym materiale. 11. Materiały i urządzenia zastosowane do realizacji zamówienia winny spełniać i posiadać: 1) Polskie Normy; 2) polskie aprobaty techniczne; 3) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; 4) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 266 z późn. zm.). 12. Kosztorys ofertowy musi być w pełni zgodny z zapisami zawartymi w przedmiarach robót (materiał, opis, ilość) i ma zawierać ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji. Każda pozycja w kosztorysie ofertowym powinna być odrębnie wyceniona. Wszystkie wartości (z wyjątkiem obmiarów) powinny być naliczane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania. 13. Dokumenty jakie będą wymagane od Wykonawcy w trakcie odbioru końcowego: 13.1. Do zawiadomienia o zakończeniu robót Wykonawca załączy operat kolaudacyjny w skład którego wchodzą następujące dokumenty: 1) inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza – 3 egz.; 2) atesty, certyfikaty, karty gwarancyjne, deklaracje zgodności na zastosowane materiały i urządzenia; 3) potwierdzony przez inspektora nadzoru (dot. cz. 1 i 2 zamówienia) lub pracownika Zamawiającego (dot. cz. 3 zamówienia) kosztorys powykonawczy; 4) karta gwarancyjna. 13.2. Dokumenty winny być ponumerowane i poukładane wg spisu treści; kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem. 13.3. Zamawiający wyznaczy termin i rozpocznie końcowy odbiór przedmiotu umowy lub wezwie do uzupełnienia dokumentów lub innych wymaganych do odbioru dokumentów w terminie do 7 dni od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru zawiadamiając, o tym Wykonawcę. 13.4. Niedostarczenie Zamawiającemu dokumentów wymaganych do odbioru wstrzymuje podpisanie końcowego protokołu odbioru robót. 14. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy podmiotowi uprawnionemu do unieszkodliwiania odpadów oraz o dostarczenie Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego tę czynność (Karta przekazania odpadów). 15. Okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia nie może być krótszy niż 36 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót i nie dłuższy niż 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 16. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności opisane w pkt. II.4.2 w trakcie realizacji zamówienia. 17. Wykonawca i podwykonawcy zobowiązują się, że osoby wykonujące czynności, o których mowa w pkt. II.4.16 będą zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040). 18. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. II.4.16 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 19. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. II.4.16 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem danych osobowych tych osób, niezbędnych do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika) oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy 20. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. II.4.16 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 21. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. II.4.16 czynności. 22. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 1) w zakresie części 1 zamówienia: 22 000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych 00/100). 2) w zakresie części 2 zamówienia: 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 3) w zakresie części 3 zamówienia: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. 20.03.2020 r. do godz. 10:00, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne, w przypadku uznania rachunku zamawiającego (wpływ na konto Zamawiającego). Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp). Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: Bank Polska Kasa Opieki S.A. nr 70 1240 1792 1111 0010 6680 9053 5. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż pieniądz oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w osobnej kopercie opisanej: Wadium - Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Nowa Sarzyna I oraz włożyć do koperty zewnętrznej. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 3) kwotę gwarancji/poręczenia (powinna odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ), 4) termin ważności gwarancji/poręczenia (musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ), 5) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowej, nieodwołalnej zapłaty kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub b) Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Dopuszcza się zamiennie zapis odwołujący się do przypadków wskazanych w ustawie Pzp (art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy Pzp). 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt IV.1.2.8. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt IV.1.2.7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 14. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy, 2) kosztorys ofertowy, 3) dowód wniesienia/wpłacenia wadium 4) pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań – oryginał lub kopia uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy), 5) pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach