Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych 126004N, 126005N, 126010N, 126011N i 126027N , Gmina Kętrzyn.

Urząd Gminy Kętrzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 11-400 Kętrzyn, ul. Kościuszki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 7512474 w. 17 , fax. 897 512 746
  • Data zamieszczenia: 2017-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Kętrzyn
    ul. Kościuszki 2
    11-400 Kętrzyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 7512474 w. 17, fax. 897 512 746
    REGON: 53553400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych 126004N, 126005N, 126010N, 126011N i 126027N , Gmina Kętrzyn.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja następujących zadań : zadanie 1: Przebudowa dróg gminnych 126004N, 126010N, 126011N, Gmina Kętrzyn; zadanie 2 : Przebudowa drogi gminnej 126005N w miejscowości Gnatowo, Gmina Kętrzyn; zadanie 3 : Przebudowa drogi gminnej 126027N w miejscowości Martiany, działki Nr 162/3, 162/4, Gmina Kętrzyn. 2. Zamówienie składa się z następujących części : 1) część I : Przebudowa drogi gminnej 126004N, Gmina Kętrzyn; a) odcinek drogi objęty zamówieniem: Gnatowo, odcinek 1 od km 0+000,00 do km 0+927,00; działki Nr 51, 52, obręb Gnatowo; b) zakres prac : - rozebranie istniejącej konstrukcji i nawierzchni bitumicznej i brukowej , - karczowanie pni, różne średnice, - renowacja rowów przydrożnych na odcinku 25 m: formowanie skarp, odmulanie – grubość warstwy odmulanej 40cm, - wymiana/wykonanie przepustów – 3 szt., - wykonanie odwodnienia drogi, kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód do rowu na działce 68/3, w tym : rurociągi PVC 315 mm – 349 m, rurociągi PVC 200 mm - 46,5 m, studnie rewizyjne betonowe dn 1000 mm - 10 szt., studzienki ściekowe uliczne betonowe dn 500 mm - 16 szt. z wpustem deszczowym krawężnikowo-jezdniowym i osadnikiem separator koalescencyjny z osadnikiem - 1 szt. - przebudowa części sieci gazowej, - korytowanie pod warstwy konstrukcyjne i wykonanie nowych warstw konstrukcji drogi : warstwa odsączająca z kruszywa naturalnego 0/31,5 – 15 cm, podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 - 25 cm, warstwa wiążąca z BA AC16 35/50 - 4 cm, warstwa ścieralna z BA AC11 35/50 - 4 cm, - wykonanie poboczy, zjazdów, - wykonanie chodników : wzdłuż zachodniej krawędzi jezdni od 00+000,00 do 00+379,77 km i od 00+501,94 do 00+627,59 km, wzdłuż wschodniej krawędzi jezdni od 00+77,07 do 00+ 550,47 km, - regulacja pionowa studzienek, - demontaż istniejącego oznakowania drogi i wykonanie stałego oznakowania, w tym aktyw- nego, zgodnie z załączonym projektem stałej organizacji ruchu, z wyłączeniem oznakowa- nia dotyczącego ciągu pieszo-rowerowego, - skrzyżowanie z drogą gminną 126005N, - zamówienie nie obejmuje wycinki drzew, c) oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunika- cyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu, 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej , 45233140-2 Roboty drogowe 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45251200-7 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów naftowych i gazociągów 2) część II : Przebudowa drogi gminnej 126010N, Gmina Kętrzyn; a) odcinek drogi objęty zamówieniem: Biedaszki – Smokowo, etap 1 od km 0+000,00 do km 0+361,00; działka 122, obręb Biedaszki; b) zakres prac : - rozebranie nawierzchni bitumicznej, - częściowe rozebranie istniejącej konstrukcji drogi, - karczowanie pni, różne średnice, - renowacja rowów przydrożnych na odcinku 361 m: formowanie skarp, odmulanie – grubość warstwy odmulanej 40cm, - częściowe wykonanie nowej podbudowy drogi i warstwy odsączającej , - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego: warstwa wiążąca 4cm, warstwa ścieralna 4cm, - wykonanie poboczy, zjazdów, - wykonanie chodników, - naprawa istniejących chodników, - regulacja pionowa studzienek, - wykonanie zielenców, - demontaż istniejącego oznakowania drogi i wykonanie stałego oznakowania, zgodnie z załączonym projektem stałej organizacji ruchu, - zamówienie nie obejmuje wycinki drzew, c) oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych, 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunika- cyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu, 45233140-2 Roboty drogowe 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 3) część III : Przebudowa drogi gminnej 126011N, Gmina Kętrzyn; a) odcinek drogi objęty zamówieniem: Biedaszki – Biedaszki Małe, od km 0+000,00 do km 0+647,00; działki 122, 123/2, obręb Biedaszki; b) zakres prac : - częściowe rozebranie istniejącej konstrukcji drogi, - karczowanie pni, różne średnice, - renowacja rowów przydrożnych na odcinku 200 m: formowanie skarp, odmulanie – grubość warstwy odmulanej 40cm, - wykonanie kanalizacji deszczowej, - częściowe wykonanie nowych warstw konstrukcji drogi, - wykonanie odwodnienia drogi - kanalizacji deszczowej, - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego: warstwa wiążąca 4cm, warstwa ścieralna 4cm, - wykonanie poboczy, zjazdów, - regulacja pionowa studzienek, - wykonanie chodników, - wykonanie zieleńców, - demontaż istniejącego oznakowania drogi i wykonanie stałego oznakowania, zgodnie z załą czonym projektem stałej organizacji ruchu, - skrzyżowanie z drogą gminną 126010N, - zamówienie nie obejmuje wycinki drzew, c) oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych, 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunika- cyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu, 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej , 45233140-2 Roboty drogowe 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 4) część IV : Przebudowa drogi gminnej 126005N w miejscowości Gnatowo, Gmina Kętrzyn; a) odcinek drogi objęty zamówieniem: Gnatowo, odcinek 2 od km 0+000,00 do km 0+227,00; działka 51, obręb Gnatowo; b) zakres prac : - rozebranie istniejącej konstrukcji i nawierzchni bitumicznej drogi, - wymiana przepustu, - korytowanie pod warstwy konstrukcyjne i wykonanie nowych warstw konstrukcji drogi : warstwa odsączająca z kruszywa naturalnego 0/31,5 – 15 cm, podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 - 25 cm, warstwa wiążąca z BA AC16 35/50 - 4 cm, warstwa ścieralna z BA AC11 35/50 - 4 cm, - wykonanie poboczy, zjazdów, - regulacja pionowa studzienek, - demontaż istniejącego oznakowania drogi i wykonanie stałego oznakowania, zgodnie z załączonym projektem stałej organizacji ruchu, c) oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunika- cyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu, 45233140-2 Roboty drogowe 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 5) część V : Przebudowa drogi gminnej 126027N w miejscowości Martiany, działki Nr 162/3, 162/4, 99, Gmina Kętrzyn, a) odcinek drogi objęty zamówieniem: Martiany, od km 0+000,00 do km 0+472,00; b) zakres prac : - rozebranie istniejącej konstrukcji i nawierzchni drogi, - karczowanie pni, różne średnice, - wymiana/wykonanie przepustów, - korytowanie pod warstwy konstrukcyjne i wykonanie nowych warstw konstrukcji drogi i na wierzchni z betonu asfaltowego: warstwa wiążąca 4cm, warstwa ścieralna 4cm, - wykonanie poboczy, opaski granitowej, zjazdów, - regulacja pionowa studzienek, - wykonanie zieleńców, - skrzyżowanie z DW 592, - demontaż istniejącego oznakowania i wykonanie stałego oznakowania, zgodnie z załączonym projektem stałej organizacji ruchu, - zamówienie nie obejmuje wycinki drzew, c) oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych, 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunika- cyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu, 45233140-2 Roboty drogowe 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 3. Uszczegółowienie opisu i zakresu przedmiotu zamówienia zawierają następujące załą- czniki, które są integralną częścią SIWZ : 1) projekty budowlane/wykonawcze, 2) przedmiary robót, 3) specyfikacje techniczne, a w zakresie stałego oznakowania dróg – projekty stałej organizacji ruchu. 4. Przedmiar robót należy traktować jako opracowanie niestanowiące jedynej podstawy do ustalenia ceny ofertowej. Jeżeli istnieją roboty lub czynności, które Wykonawca, przy założeniu profesjonalnego charakteru prowadzonej działalności oraz przy dołoże- niu należytej staranności, może przewidzieć na etapie przygotowania oferty, tj. zapo- znania się z dokumentacją przetargową oraz oględzin miejsca realizacji zadania i jego otoczenia, zobowiązany jest uwzględnić je w cenie ofertowej. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji miejsca realizacji zadania i jego oto- czenia w celu oszacowania na własną odpowiedzialność, na własny koszt i ryzyko, danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy. 5. Do realizacji zamówienia Wykonawca nie może stosować materiałów pochodzących z rozbiórki (odzysku), chyba że dokumentacja projektowa przewiduje ich zastosowanie. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów opisujących zamówienie należy stosować następującą kolejność ważności tych dokumentów : 1) SIWZ ze wzorem umowy i ewentualnymi wyjaśnieniami zamawiającego, 2) projekt budowlany/wykonawczy, a w przypadku rozbieżności pomiędzy częścią rysunkową i opisową w pierwszej kolejności należy brać pod uwagę część rysun- kową, 3) przedmiar robót, 4) specyfikacja techniczna. Nie zawarcie określonych wymagań we wszystkich dokumentach lub ich częściach, opisujących zamówienie nie będzie traktowane jako rozbieżność. 6. Zamówienie zostanie zrealizowane z materiałów wykonawcy, chyba że dokumentacja projektowa przewiduje zastosowanie materiałów z rozbiórki. Wykonawca ponosi odpo- wiedzialność za wszystkie materiały i urządzenia używane do wykonania zamówienia. Jeżeli dokumenty opisujące przedmiot zamówienia, wskazują dla niektórych materia- łów lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, tj. z zastosowaniem materiałów i urządzeń innych producentów, pod warunkiem zapewnienia nie gorszych parametrów pod względem : konstrukcji, cech użytkowych, charakterystyki materiałowej, parametrów technicznych, bezpieczeństwa użytkowania. Wykazanie, iż zamienione materiały lub urządzenia posiadają nie gorsze parametry jak te w dokumentacji przetargowej, będzie należało do obowiązków Wykona- wcy. Zmiana materiałów lub urządzeń dopuszczalna jest wyłącznie w w/w przypadku lub za zgodą Zamawiającego. 7. Do obowiązków Wykonawcy należy : 1) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z : - warunkami umowy, - obowiązującymi przepisami i normami, - zasadami wiedzy technicznej. 2) wykonanie i utrzymanie niezbędnego zaplecza, 3) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. 2003 r. Nr 58 poz.515 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2003 r. Nr 177 poz.1729), 4) przedstawienia Zamawiającemu w ciągu 7 dni od podpisania umowy harmono- gramu rzeczowo-finansowego robót, celem jego uzgodnienia; w przypadku braku uzgodnienia harmonogramu przez Zamawiającego Wykonawca w terminie 7 dni od otrzymania informacji o braku uzgodnienia harmonogramu przedłoży nowy harmono- gram uwzględniający uwagi Zamawiającego, 5) oznakowanie miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas robót, 6) obsługa geodezyjna robót, wykonanie dokumentacji powykonawczej, w tym inwenta- ryzacji geodezyjnej , 7) zgłoszenie i uzgodnienie z dysponentami urządzeń obcych zasad prowadzenia robót oraz uwzględnienie warunków wynikających z uzgodnień : - zarządców dróg; - dysponentów sieci uzbrojenia terenu, 8) zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, 9) informowanie Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej o terminie wyko- nania robót ulegających zakryciu, 10) zapewnienie ciągłości ruchu publicznego na terenie budowy łącznie z jego właściwą organizacją; roboty będą wykonywane co najwyżej przy częściowym zamknięciu tylko jednego pasa ruchu, 11) utrzymanie w okresie realizacji zamówienia istniejących obiektów na terenie robót, takich jak jezdnie, zjazdy, chodniki, znaki drogowe, 12) przekazanie Zamawiającemu na jego żądanie materiałów rozbiórkowych niepodlega- jących wbudowaniu, zgodnie z dokumentacja projektową, a w przeciwnym razie zago- spodarowanie ich we własnym zakresie, a w razie konieczności również zutylizowanie zgodnie z przepisami prawa, 13) transport odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji, 14) uporządkowanie, po zakończeniu prac, terenu robót oraz innych wykorzystywanych przez wykonawcę terenów, 15) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za przestrzeganie przepisów BHP, ochronę p.poż i dozór mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót i mających związek z prowadzonymi robotami, chyba że wyłącznie odpowie- dzialna za ich powstanie jest osoba trzecia, za którą Wykonawca nie ponosi odpowie- dzialności, 16) ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, 17) umożliwienie Zamawiającemu lub osobie upoważnionej kontroli terenu robót w każ- dym czasie, 18) stosowanie się do poleceń Zamawiającego lub osoby upoważnionej, zgodnych z zapi- sami umowy i przepisami prawa, 19) zapewnienie kierowania robotami budowlanymi przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane, 20) przyjęcie odpowiedzialności materialnej za skutki finansowe z tytułu jakichkolwiek roszczeń wniesionych przez właścicieli posesji lub budynków sąsiadujących z terenem robót w zakresie, w jakim Wykonawca jest za nie odpowiedzialny, 21) ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej, uwzględniające szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków, powstałych w związku prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych, 22) na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumenty potwierdzające, że stosowane na budowie wyroby budowlane nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych (zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych Dz. U. z 2014 r., poz. 883, z późn. zm.), jak również spełniają wszystkie wymagania określone w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w Dokumentacji Projektowej, 23) należyte zabezpieczenie terenu podczas prowadzenia robót, 24) utrzymywanie terenu robót w stanie wolnym od zbędnych przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie zbędnych materiałów i odpadów, 25) ograniczenie utrudnień w dostępie do nieruchomości do niezbędnych potrzeb, wynika- kających z prowadzonych robót; niedopuszczalne jest długotrwałe uniemożliwienie dostępu do nieruchomości; 26) usunięcie na swój koszt wad i usterek stwierdzonych w czasie realizacji zamówienia oraz w okresie rękojmi za wady i w okresie gwarancji jakości. 8. Wymagany okres gwarancji jakości i rękojmi dla przedmiotu zamówienia – co najmniej 60 miesięcy od odbioru końcowego robót. 9. Zamawiającemu przysługuje prawo wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej i zlecenia Wykonawcy wykonania robót zamiennych. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie zgodnie ze zleconymi zmianami, jeżeli zmiany te nie powodują wzrostu kosztów realizacji zamówienia. 10. Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia zakresu zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację pełnego zakresu zamówienia lub uzasadniających jego zmniejszenie. 11. Zamawiający przewiduje dla każdej części zamówienia możliwości udzielenia zamówie- nia, o którym mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy, zgodnego z przedmiotem niniejszego zamówienia, polegającego na wykonaniu podobnych robót budowlanych do objętych niniejszym zamówieniem, tj. zamówienia polegającego na powtórzeniu wszystkich lub części z rodzajów robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem, w szczegól- ności wykonaniu odwodnienia drogi, o wielkości nie większej niż 20% wartości szacun- kowej brutto, ustalonej na podstawie kosztorysu inwestorskiego, danej części zamówie- nia podstawowego. Warunki udzielenia tego zamówienia zgodne będą z warunkami określonymi w SIWZ dla zamówienia podstawowego. 12. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wy- konawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.), tj. wszystkich robotników budowlanych. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 2017.05.18 do godz. 10:00. 2. Wykonawca przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wnieść wadium dla każdej części zamówienia, na które/którą składana jest oferta, w wysokości wymaganej, tj. w wysokości: 1) część I : 20 000,- PLN (dwadzieścia tysięcy), 2) część II : 5 000,- PLN (pięć tysięcy), 3) część III : 10 000,- PLN (dziesięć tysięcy), 4) część IV : 2 000,- PLN (dwa tysiące), 5) część V : 11 000,- PLN (jedenaście tysięcy), w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Konieczne jest dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu potwierdzonej przez Wykonawcę w przypadku formy pieniężnej wadium. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty. 3. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 71 2030 0045 1110 0000 0287 4780, z tytułem: WADIUM „Przebudowa dróg gminnych …………..(wpisać Nr drogi/dróg), Gmina Kętrzyn”. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w wymaganym terminie znajdować się będzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy. 7. Zatrzymanie wadium nastąpi w przypadkach wynikających z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 ustawy. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Oferty wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą wadium w sposób niezgodny z wymogami SIWZ, zostaną odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustaw

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach