Przetargi.pl
„Przebudowa dojazdu pożarowego nr 32 w leśnictwie Leśniewice”

Nadleśnictwo Gostynin ogłasza przetarg

  • Adres: 09-500 Gostynin, ul. Bierzewicka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 242 353 056 , fax. 24 235 30 57
  • Data zamieszczenia: 2020-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Gostynin
    ul. Bierzewicka 55
    09-500 Gostynin, woj. mazowieckie
    tel. 242 353 056, fax. 24 235 30 57
    REGON: 61002194900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://gostynin.lodz.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa dojazdu pożarowego nr 32 w leśnictwie Leśniewice”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: Opis stanu istniejącego: Dojazd pożarowy nr 32 w leśnictwie Leśniewice rozpoczyna się na istniejącym zjeździe z drogi publicznej. Początek trasy zlokalizowany jest na linii rozgraniczającej pas drogowy drogi publicznej z gruntami leśnymi. Droga kończy się zjazdem na drogę leśną będącą dojazdem pożarowym nr 31/I. Długość drogi wynosi 1+565km. Droga biegnie cały czas po bardzo pofalowanym terenie. W ciągu drogi jest kilkanaście pagórków i zagłębień terenu. W podłożu występują przeważnie grunty wysadzinowe i wątpliwe, pylasto piaszczyste a głębiej piaski słabo gliniaste z pojedynczym przeważnie drobnym kruszywem naturalnym. OPIS PROJEKTOWANYCH ROZWIĄZAŃ Niweleta drogi, oraz droga w planie: Niweleta drogi zostanie poprowadzona po obecnym terenie, wyniesiona o grubość planowanych nasypów i grubość planowanej nawierzchni. Oś drogi składa się z prostych odcinków z niewielkimi załamaniami trasy. Podstawowe założenia parametrów drogi, przekroju normalnego i konstrukcyjnego: Dla projektowanej drogi przyjęto następujące parametry techniczne : • trwałość nawierzchni: 10 lat • prędkość projektowa: 30 km/godz., • szerokość korony drogi - 3,80 m • szerokość jezdni – 3,80 m • szerokość pasa drogowego ok. 7m • spadek poprzeczny jezdni dwustronny - 3 - 4 % • odstępy pomiędzy koronami drzew o szerokości minimum 6 m zostaną zachowane do wysokości 4,5 m od nawierzchni jezdni, • promienie wyokrąglające zjazdów i skrzyżowań z liniami oddziałowymi R= 11 m, a promienie na zjazdach na wąskie drogi boczne i szlaki zrywkowe R= 6m. Konstrukcję nawierzchni zaprojektowano wg „Poradnika technicznego – drogi leśne”, dla głównych dróg wywozowych tj. dla ciężkich pojazdów wywozowych o łącznej masie ok. 43 ton co spełni wymagania określone w „Rozporządzeniu Min. Ochr.Środ.…” nośność10ton i nacisk 5ton/oś. • nawierzchnia na długości drogi głównej zjazdów i mijanek tłuczniowa 2-warstwowa grubości łącznej 27cm tj 18cm + 9cm. Roboty przygotowawcze i ziemne: Na trasie projektowanej przebudowy drogi należy wykarczować pnie znajdujące się na obecnym pasie drogowym i zjazdach na szlaki zrywkowe, z uwzględnieniem planowanych promieni wyokrągleń i planowanego przedłużenia zjazdów. Wykarczowane pnie należy załadować i wywieźć poza obręb lasu. Ponadto trzeba wykarczować z pasa drogowego zakrzaczenia i poszycie, które znajdują się na fragmentach obecnego pasa drogowego. Następnie przewiduje się zdjęcie warstwy humusu i darniny. Zdjęty równiarką, spycharką, lub koparką humus należy załadować i wywieźć w miejsca wskazane przez Inwestora na odległość do 2km. Przewidziano również rozplantowanie wywiezionego humusu w miejscu rozładunku warstwą grubości ustaloną przez miejscowego leśniczego. Będzie to wypełnienie lokalnych zagłębień terenu które wskaże leśniczy. Planuje się na drodze głównej zdjęcie humusu grubości średnio do 25 cm ale jego grubość i szerokość jest różna na poszczególnych odcinkach drogi i na szerokości pasa drogowego. Przyjęto grubość 25cm z uwagi na to że na wielu fragmentach zaniżona droga biegnie przy zdecydowanie wywyższonych poboczach przy pionowych bandach. Grubość zdejmowanego humusu i darniny na zjazdach i mijankach przyjęto na 15cm. Zdjęty i spryzmowany humus należy załadować i wywieźć na odległość 2km we wskazane przez leśniczego miejsca. Po zdjęciu humusu przewidziano niewielkie roboty ziemne podłużne i poprzeczne w celu wyrównania nierówności, pochylonych fragmentów drogi z formowaniem, wyprofilowaniem i zagęszczeniem. Następnie należy odtworzyć rowy przydrożne. Wykonanie tych rowów będzie polegało na wykonaniu – odtworzeniu płytkich rowów trójkątnych ścieków. Głębokość rowów ok 20cm nachylenie skarp 1:2. Na odcinkach gdzie pas drogowy zwęża się nachylenie skarp należy odpowiednio zwiększyć. Odtwarzane odwodnienie rowami przydrożnymi winno być wykonane w zasadzie zgodnie ze spadkiem terenu do zbiorników i rowów odparowujących. Grunt z wykopanych rowów i zbiorników na odkład . Złożony na odkładzie w przyległym lesie grunt należy rozplantować warstwą do 25cm grubości. Z uwagi na to że droga prawie na całej długości jest zaniżona w stosunku do przyległego terenu oraz z uwagi na podłoże wątpliwe i wysadzinowe oraz zaniżoną drogę w stosunku do przyległego terenu oraz kilkanaście bezodpływowych zagłębień terenu zaplanowano wykonanie nasypów z dowiezionego gruntu G1 /pospółki/. Ilości tych robót lokalizację wymiary nasypów na poszczególnych odcinkach szczegółowo określa przedmiar. Nasypy planuje się wykonać na drodze głównej od km 0+035 do km1+450 oraz na zjazdach i mijankach. Nie planuje się nasypów na przedłużeniach zjazdów. Należy formować koronę i wyprofilować skarpy wykopów i nasypów /nachylenie skarp nasypów 1:1,5/. Nasypy zagęszczać warstwami. Obiekty odwodnienia Przewidziano odtworzenie – całkowicie zamulonych rowów i zbiorników odparowujących. Zbiorniki o pojemności średnio ok. 9m3 , skarpy o nachyleniu 1 : 3. Rowy odparowujące wykonać w linii spadku terenu o długości 20m. Obiekty te zlokalizowane są na sytuacji szczegółowej. Ostateczną lokalizację niektórych zbiorników odparowujących należy ustalić przy udziale inspektora nadzoru po wykonaniu robót ziemnych . Zjazdy i mijanki Projektuje się zjazdy na szlaki zrywkowe i wąskie drogi boczne. Promienie wyokrąglające przy tych zjazdach R= 6m, a powierzchnia nawierzchni zjazdu ma wynosić 40m2, /długość zjazdu 7m /.Na 7 zjazdach należy przedłużyć nawierzchnię o 25m /szerokości 3,5m/. Na zjeździe w km 0+013 przedłużenie nawierzchni wyniesie 20m a w km 1+480 przedłużenie podwójnego zjazdu wyniesie 40m.Promienie wyokrąglające przy zjeździe na linie oddziałowe w km 1+100 wynoszą R= 11m, a powierzchnia nawierzchni tych zjazdów wynosi 90m2. Mijanka ma 3m szerokości i 23m długości + skosy 17,5m, a powierzchnia nawierzchni na mijance wynosi 122m2. Powierzchnia nawierzchni na mijance ze zjazdem na linie oddziałową lub drogę wynosi 200m2 /a długość zjazdu 11m /. Natomiast powierzchnia mijanki ze zjazdem na szlak zrywkowy wynosi 160m2 /a długość zjazdu 9m/. Niektóre linie oddziałowe, drogi boczne i szlaki zrywkowe są usytuowane pod kątem do drogi głównej. Zjazdy te należy dostosować do sytuacji i potrzeb w danym miejscu w uzgodnieniu z inspektorem nadzoru. Można wykonać taki zjazd albo bardziej prostopadle do drogi głównej z promieniami R=11m i R-6m lub płytszy zjazd skośny z tymi promieniami, lub zmienić promienie wyokrągleń. W tych wszystkich rozwiązaniach utwardzona powierzchnia zjazdu winna wynosić 90m2 na linii oddziałowej lub 40m2 na szlaku zrywkowym lub drodze bocznej. Konstrukcja podbudowy i nawierzchni: Na drodze głównej na zjazdach i mijankach wyprofilować podłoże od PT do KT pod nawierzchnie do odpowiednich spadków poprzecznych i zagęścić walcem. Spadki poprzeczne podłoża i nawierzchni 3 – 4%. Na PT planuje się wykonanie nawierzchni w korycie na odcinku 35m /głębokości 25cm/ aby dostosować poziom nowej nawierzchni do istniejącego zjazdu z drogi publicznej. Koryto powstanie po planowanym zdjęciu humusu a nawierzchnia ułożona zostanie na gruncie rodzimym bez planowanej warstwy pospółki. W ten sposób wykonany zostanie 35- metrowy odcinek drogi głównej oraz przyległy zjazd i mijanka na początku trasy. Spadki 3% należy wykonać na płaskich odcinkach, a spadki minimum 4% na wszystkich podjazdach pod wzniesienia i w rejonie skrzyżowań. Potem należy ułożyć warstwę dolną i górną nawierzchni z odpowiednimi spadkami poprzecznymi / 3-4% /, z zagęszczeniem ich walcem. Szerokość nawierzchni należy dostosować do planowanej szerokości korony drogi i nawierzchni wynoszącej 3,80m z planowanymi skarpami o nachyleniu 1:1,5. Średnia szerokość warstwy dolnej przy tym rozwiązaniu wyniesie 4,34m a warstwy górnej 3,94m. Skarpy ułożonych warstw nawierzchni i nasypów należy zagęścić płytą wibracyjną. Projektuje się wykonanie następującej konstrukcji nawierzchni: • na drodze głównej od PT do KT i na zjazdach, mijankach i przedłużeniach zjazdów - dolna warstwa nawierzchni tłuczniowej grubości 18cm z kruszywa łamanego skalnego o uziarnieniu ciągłym 0-63 mm - górna warstwa nawierzchni tłuczniowej grubości 9 cm z kruszywa łamanego skalnego o uziarnieniu ciągłym 0-31,5mm, w tym zamknięcie grysem o uziarnieniu 4-8mm lub 2-8mm, grubości ok.2 cm. Oznakowanie: Za zjazdem z drogi publicznej na PT dojazdu pożarowego należy ustawić 2 słupki krawędziowe U-2 i 2 znaki drogowe B-1. Urządzenia obce: Według danych nadleśnictwa pod pasem drogowym nie występuje podziemne uzbrojenie terenu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej: 24 000,00 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 23.03.2020r do godz. 8:30. 2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 2 Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem z rachunku Wykonawcy na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PEKAO S.A. I o. Gostynin, nr 87 1240 3187 1111 0000 3141 0508 z dopiskiem zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Przebudowa dojazdu pożarowego nr 32 w leśnictwie Leśniewice”. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3 Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego, natomiast do pliku oferty należy załączyć kopię w/w oryginału. 4 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem podanego terminu składania ofert będzie się znajdować na rachunku bankowym Zamawiającego. 5 Wykonawca, który nie wniesie wadium lub jego oferta nie zostanie złożona z właściwą formą wadium, zostanie wykluczony a jego oferta uznana za odrzuconą na podstawie art. 89 ust.1 pkt 7b ustawy Pzp. 6 Wadium wniesione w pieniądzu, zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę w treści oferty. Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów wykonawców, zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po: - wyborze najkorzystniejszej oferty, wszystkim wykonawcom z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, - zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, - unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, - na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7 Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy wykonawca: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, i w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samy grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (załącznik nr 5 SIWZ) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca powinien przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia jeśli wykaże przynależność do grupy kapitałowej. Do oferty należy dołączyć kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiaru robót.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach