Przetargi.pl
Przebudowa chodników w mieście Świdnica

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2019-06-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.swidnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa chodników w mieście Świdnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA : 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Przebudowa chodników w mieście Świdnica” 2. Zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa chodników w mieście Świdnica”, obejmuje wykonanie robót drogowych objętych Zgłoszeniem robót budowlanych do Starostwa Powiatowego w Świdnicy, 3. Zakres zamówienia obejmuje budowę/przebudowę chodników na ulicach: 1) ul. Zwierzynieckiej – zgodnie z rys. nr 1a i 1b, 2) ul. Sarniej – zgodnie z rys. nr 2, 3) ul. Okrężnej – zgodnie z rys. nr 3a i 3b, 4) ul. Mikołaja Kopernika – zgodnie z rys. nr 4, 5) ul. Willowej – zgodnie z rys. nr 5, 6) ul. Mieczysława Kozara-Słobódzkiego – zgodnie z rys. nr 6. 4. Przedmiot umowy usytuowany jest w n/w lokalizacjach: 1) ul. Zwierzyniecka – działki drogowe drogi publicznej nr: 714 (ul. Sybiraków) oraz nr 637 (ul. Zwierzyniecka); obręb ewid. -0005 Zachód, 2) ul. Sarnia – działki drogowe drogi publicznej nr: 714 (ul. Sybiraków) oraz nr 922 (ul. Sybiraków); obręb ewid. - 0005 Zachód, 3) ul. Okrężna – działka drogowa drogi publicznej nr 853; obręb ewid. - 0003 Fabryczna, 4) ul. Mikołaja Kopernika – działki drogowe drogi publicznej nr: 345 (ul. Kopernika) oraz nr 735 (ul. Kołłątaja); obręb ewid. -0003 Fabryczna, 5) ul. Willowa – działki drogowe drogi publicznej nr 646 (ul. Willowa) oraz nr 673; obręb ewid. - 0002 Zawiszów, 6) ul. Mieczysława Kozara-Słobódzkiego – działka drogowa drogi publicznej nr 281; obręb ewid. - 0001 Osiedle Młodych. 5. W zakres zadania wchodzi przebudowa chodników na n/w ulicach : 1) ul. Zwierzyniecka – przebudowa chodnika polegająca na wymianie istniejącej nawierzchni asfaltowej na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm  łączna długość odcinka do przebudowy – 304 m  łączna powierzchnia chodników do przebudowy – 526,8 m2 Roboty budowlane obejmują: 1) usunięcie obecnej nawierzchni wraz z jej wywozem na wysypisko 2) demontaż istniejących krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej 3) demontaż ław pod krawężniki z betonu 4) demontaż obrzeży betonowych na podsypce piaskowej 5) wykonanie koryt pod chodniki wraz z wywozem urobku oraz zagęszczeniem i wyprofilowaniem podłoża 6) ułożenie nowych krawężników betonowych 7) ułożenie nowych obrzeży betonowych 8) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm wg rys. 8 9) regulacja pionowa studzienek teletechnicznych 10) regulacja pionowa zaworów wodociągowych i gazowych 11) regulacja pionowa włazów kanałowych 12) remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej wzdłuż krawężnika mieszanką mineralno-asfaltową na szer. ok 0,5m 13) ułożenie odwodnienia liniowego na wjeździe na działkę nr 635, w postaci korytka ściekowego o szer. 50 cm i głębokości nie większej niż 4 cm, 14) budowa wpustu kanalizacji deszczowej Ø 500, 15) budowa przykanalika dł. 3,00 m; Ø160 2) ul. Sarnia - przebudowa chodnika, polegająca na wymianie istniejącej nawierzchni asfaltowej na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm  łączna długość odcinka do przebudowy - ok. 55 mb  łączna pow. chodników do przebudowy – 103 ok. m2 Roboty budowlane obejmują: 1) usunięcie obecnej nawierzchni wraz jej z wywozem na wysypisko 2) demontaż istniejących krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej 3) demontaż ław pod krawężniki z betonu 4) demontaż obrzeży betonowych na podsypce piaskowej 5) wykonanie koryt pod chodniki wraz z wywozem urobku oraz zagęszczeniem i wyprofilowaniem podłoża 6) ułożenie nowych krawężników betonowych 7) ułożenie nowych obrzeży betonowych 8) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm wg rys. 8 9) regulacja pionowa studzienek teletechnicznych 10) regulacja pionowa zaworów wodociągowych i gazowych 11) remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej wzdłuż krawężnika mieszanką mineralno-asfaltową na szer. ok 0,5m 3) ul. Okrężna - przebudowa chodnika polegająca na wymianie istniejącej nawierzchni asfaltowej na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm.  łączna długość odcinka do przebudowy - ok. 314 mb  łączna pow. chodników do przebudowy – ok. 806,30 m2 Roboty budowlane obejmują: 1) usunięcie obecnej nawierzchni wraz jej z wywozem na wysypisko 2) demontaż istniejących krawężników kamiennych na podsypce cementowo-piaskowej 3) demontaż ław pod krawężniki 4) wykonanie koryt pod chodniki wraz z wywozem urobku oraz zagęszczeniem i wyprofilowaniem podłoża 5) ułożenie ponowne krawężników kamiennych 6) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm wg rys. 8 7) wykonanie ścieku przykrawężnikowego z dwóch rzędów kostek granitowych 18/21 8) regulacja pionowa studzienek teletechnicznych 9) regulacja pionowa zaworów wodociągowych i gazowych Uwaga% Przebudowa chodnika na ul. Okrężnej będzie poprzedzona budową oświetlenia ulicznego na tej ulicy. Ustala się, że zakończenie robót związanych z budową oświetlenia nastąpi do końca września 2019 r. Termin ten może ulec przedłużeniu o ok. 2 tygodni w przypadku wystąpienia nieprzewidzianej kolizji lub awarii – w przypadku dalszego przedłużania robót sieciowych Zamawiający przewiduje aneksowanie terminu wykonania niniejszego zamówienia 4) ul. Mikołaja Kopernika - przebudowa chodnika polegająca na wymianie istniejącej nawierzchni z płyt betonowych 50x50x7 na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm  łączna długość odcinka do przebudowy - ok. 104 mb  łączna pow. do przebudowy – ok. 402 m2 Roboty budowlane obejmują: 1) usunięcie obecnej nawierzchni wraz jej z wywozem na wysypisko 2) demontaż istniejących krawężników kamiennych 3) demontaż ław pod krawężniki 4) demontaż obrzeży betonowych na podsypce piaskowej 5) wykonanie koryt pod chodniki wraz z wywozem urobku oraz zagęszczeniem i wyprofilowaniem podłoża; 6) przestawienie krawężników kamiennych 7) ułożenie nowych obrzeży betonowych 8) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm rys. 8 9) remont cząstkowy chodników przyległych 10) regulacja pionowa studzienek teletechnicznych 11) regulacja pionowa zaworów wodociągowych i gazowych 12) remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej wzdłuż krawężnika mieszanką mineralno-asfaltową na szer. ok 0,5m 13) renowacja uszkodzonych zieleńców (humusowanie i obsianie trawą przy obrzeżu na 0,5 m). ul. Willowa - budowa chodnika  łączna długość odcinka o nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm - ok. 25 mb (pow. 52,00 m2)  łączna długość odcinka o nawierzchni z – ok. 17 ok. (34,00 m2) Roboty budowlane obejmują: 1) usunięcie obecnej nawierzchni wraz jej z wywozem na wysypisko 2) wykonanie koryt pod chodniki wraz z wywozem urobku oraz zagęszczeniem i wyprofilowaniem podłoża; 3) ułożenie nowych obrzeży betonowych 4) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm rys. 8 5) wykonanie nawierzchni gruntowej ulepszonej, 6) ręczne formowanie nasypów z ziemi dowożonej, 7) renowacja uszkodzonych zieleńców (humusowanie i obsianie trawą przy obrzeżu na 0,5 m). 5) ul. Mieczysława Kozara - Słobódzkiego - przebudowa chodnika  łączna długość odcinka o nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm - ok. 35 mb  łączna powierzchnia przebudowy – 62 m2 Roboty budowlane obejmują: 1) usunięcie obecnej nawierzchni wraz jej z wywozem na wysypisko 2) demontaż obrzeży betonowych, 3) wykonanie koryt pod chodniki wraz z wywozem urobku oraz zagęszczeniem i wyprofilowaniem podłoża; 4) ułożenie nowych obrzeży betonowych 5) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm rys. 8 6) renowacja uszkodzonych zieleńców (humusowanie i obsianie trawą przy obrzeżu na 0,5 m). 6. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej (dalej: Dokumentacja), stanowiącej Załącznik 9 do SIWZ, obejmującej: 1) dokumentację branży drogowej, w tym: a) rysunki: - zakres obszarowy poszczególnych chodników – rysunki 1-6, - lokalizacja chodników – rysunek nr 7 - konstrukcja – rys. 8 i 9 b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), 2) niniejszym SIWZ 7. Dokumentacja, stanowiąca Załącznik nr 9 do SIWZ wraz z przedmiarami robót stanowiącymi Załącznik nr 10 do SIWZ znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.um.swidnica.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydział Dróg – pok. 311. Uwaga!  Załączone przedmiary robót należy traktować jako element dodatkowy, nie służący do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie należy mu przypisywać roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 t.j.).  Przedmiary robót załączono w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. Uwaga! Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia na etapie oceny i badania ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia na etapie badania i oceny ofert do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych. 4.2 CHARAKTERYSTYKA ROBÓT 1. Zestawienie powierzchni i długości: całkowita powierzchnia chodników przewidzianych do przebudowy - nawierzchnia z kostki - ok. 2.309,90 m2, - ulepszona nawierzchnia gruntowa – ok. 34,00 m2 całkowita długość chodników przewidzianych do przebudowy – ok. 833,00 mb. 2. Dla przedmiotu zamówienia przyjęto poniższe rozwiązania techniczne: 1) konstrukcja nawierzchni chodników (wg rys. nr 8):  nawierzchnia z kostki betonowej szarej gr. 8 cm,  podsypka piaskowa - 3 cm,  podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. o uziarnieniu ciągłym 0-31 mm - 15 cm, Łączna gr. konstrukcji nawierzchni – 26 cm. 2) konstrukcja nawierzchni na zjazdach do posesji (wg rys. nr 8):  nawierzchnia z kostki betonowej czerwonej gr. 8 cm,  podsypka piaskowa - 3 cm,  podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. o uziarnieniu ciągłym 0-31 mm - 15 cm, Łączna gr. konstrukcji nawierzchni – 26 cm. 3) konstrukcja nawierzchni gruntowej ulepszonej: – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0,31 m - 15 cm – warstwa wierzchnia z miału kamiennego o uziarnieniu 0-4 mm - 3 cm Łączna gr. konstrukcji nawierzchni –18 cm Uwaga! W przypadku wykonywania chodników wzdłuż ulic, na odcinkach których istnieją już chodniki z kostki betonowej - Wykonawca, o ile tylko będzie to możliwe, winien dowiązać się kształtem kostki, wzorem jej ułożenia, kolorem itp. do chodnika istniejącego. Dotyczy to zwłaszcza kontynuacji robót chodnikowych po tej samej stronie danej ulicy, tj. przedłużania istniejącego ciągu pieszego z kostki betonowej. 4) obrzeża betonowe wibroprasowane o wymiarach: 8 x 30 cm, na ławie betonowej (beton B15) z oporem (łączny przekrój – ok. 0,036 m2) – zgodnie z rys. nr 8, 5) krawężniki betonowe wibroprasowane o wymiarach 15 x 30 cm, na ławie betonowej (betonu B15) z oporem (łączny przekrój – ok. 0,0675 m2) – zgodnie z rys. nr 9, 6) obniżenie krawężnika na przejściach dla pieszych do 2 cm, 7) odwodnienie chodników - powierzchniowe, poprzez spadki poprzeczne 2% w kierunku istniejącej nawierzchni jezdni, a następnie do istniejących wpustów ulicznych, za wyjątkiem fragmentu chodnika przy ul. Zwierzynieckiej – zgodnie z rys. 1b, 8) wywóz rozebranych materiałów i urobku z korytowania – do 10 km. 4.3 WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników, 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 4.4 ZAKRES ZAMÓWIENIA 1. Zakres zamówienia obejmuje roboty budowlane wynikające z dokumentacji, o której mowa w rozdz. 4.1, ust. 5. 2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wykonania wszelkich robót i czynności niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy z należytą starannością oraz zgodnie zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami, 2) wykonania robót budowlanych, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 3) opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. 2018 r. poz.1990, z późn zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 r. poz.784); 4) obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności sporządzenia po wykonaniu przedmiotu zamówienia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia oraz zgłoszenia oryginału do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w Świdnicy, a kopii do Zamawiającego. Dokumentacja powykonawcza dla Zamawiającego, a w szczególności zaktualizowany plan zagospodarowania terenu powinien być przekazany w wersji papierowej i elektronicznej, numerycznej wersji wektorowej w formie zapisu dwg, dxf lub dgn. Wykonane w ramach przedmiotu zamówienia poszczególne elementy drogi (chodniki, zjazdy) winny być zaznaczone na mapie odrębnymi kolorami. Zamawiający wymaga dostarczenia powykonawczego zestawienia wykonanych robót dla każdej ulicy, wymienionej w rozdz. IV-4.1, ust. 5, pky. 1-7, oddzielnie. Wykonana dokumentacja powykonawcza winna zawierać dla każdej ulicy oddzielnie: - długość chodników, obrzeży i krawężników; - powierzchnie zjazdów; - rodzaj nawierzchni poszczególnych elementów drogi, itp.), - zestawienie kosztów realizacyjnych. 5) zorganizowania placu budowy (( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 6) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy, 7) bieżącego wywozu materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile będzie to konieczne (do 10 km), 8) utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 9) wykonania we własnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyległego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli, dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami – jeżeli Wykonawca nie dopełni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości, Wykonawca będzie zobowiązany do naprawy uszkodzeń na własny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeń i awarii spowodowanych przez Wykonawcę, co nie podlega odrębnej zapłacie i nie jest wliczone w cenę kontraktową 10) uporządkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem, 11) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót, 12) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 13) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów, w pobliżu których będą prowadzone roboty ziemne – o ile okaże się to konieczne 14) wykonywania wszelkich, innych czynności wynikających ze specyfiki danych robót. 4.5 INFORMACJE DODATKOWE DLA WYKONAWCY 1. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o: 1) Dokumentację, o której mowa w rozdziale 4.1, ust.6, 2) dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach. 2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i przedłożenia Zamawiającemu w terminie 14 dni od daty podpisania umowy: 1) kosztorysów – sporządzonych dla każdej ulicy (wymienionej w rozdz. IV-4.1, ust. 5, pkt. 1)-7)) oddzielnie, opracowanych metodą kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389, ze zm.). Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorysy te będą wykorzystywane do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy, a więc w sytuacji uregulowanej w § 14 umowy. Będą one także podstawą do rozliczania „dodatkowych robót budowlanych” wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp. Szczegółowo zostało to opisane w § 12, ust. 11 wzoru umowy. 2) harmonogramu rzeczowo-terminowego – zgodnie z załącznikiem nr 3 do umowy W harmonogramie Wykonawca wskaże roboty realizowane przez podwykonawców. 3. Roboty budowlane będą prowadzone na całym obszarze objętym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalający na utrzymanie ruchu obsługującego przyległe tereny. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępu do wszystkich nieruchomości dla osób pieszych przez cały okres trwania budowy a także, w miarę możliwości technologicznych, do umożliwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomości oraz dostaw towaru; jeżeli ze względów technologicznych zaistnieje konieczność wstrzymania dojazdu do nieruchomości – Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony i uzgodnienia terminu robót. 4. Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. Uszkodzenie elementów infrastruktury podziemnej należy niezwłocznie zgłosić zamawiającemu i na własny koszt naprawić pod nadzorem przedstawiciela gestora zniszczonej sieci. Niewywiązanie się z w/w zadań daje Zamawiającemu prawo do zlecenia naprawy innemu wykonawcy wg stawek Pogotowia Energetycznego/ Wodociągowego/…,itp. na koszt Wykonawcy. 5. Wykonawca jest odpowiedzialny za : 1) termin wykonania przedmiotu umowy, 2) jakość wykonanych robót budowlanych, 3) należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 4) szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 4.5 GWARANCJE Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wszystkie wykonane roboty budowlane, na okres co najmniej 60 miesięcy, licząc od daty odbioru i przekazania do użytkowania przedmiotu zamówienia, na warunkach określonych we wzorze karty gwarancyjnej Wymagany okres rękojmi 24 m-ce – na warunkach i zasadach określonych przepisami KC oraz zgodnie z warunkami określonymi w karcie gwarancyjnej. Na wyroby gotowe okres gwarancji przyjmuje się wg okresu gwarantowanego przez producenta tych wyrobów, przy czym dla kostki brukowej betonowej udzielamy gwarancji na okres nie krótszy niż 60 miesięcy, 4.5 INNE POSTANOWIENIA 1 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 2 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotę nie większą niż 150.000,00 netto: Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to między innymi: roboty przygotowawcze – roboty rozbiórkowe i ziemne, wykonanie konstrukcji nawierzchni chodników i zjazdów, ustawienie obrzeży i krawężników na ławach betonowych, roboty naprawczo-konserwacyjne, układanie kabli oświetlenia ulicznego, instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego. W/w roboty budowlane zostaną udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego. W szczególności warunki umowy o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, dotyczące udzielenia gwarancji jakości na wykonane roboty oraz wyceny tych robót nie mogą być mniej korzystne dla Zamawiającego niż przewiduje to zamówienie podstawowe 4 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 5 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji każdego z zadań (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp): 1) przygotowanie terenu pod budowę, 2) roboty rozbiórkowe, 3) roboty ziemne, 4) wykonanie konstrukcji nawierzchni chodników i zjazdów, 5) ustawienie krawężników i obrzeży na ławach betonowych. 6 Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia najpóźniej w dniu podpisania umowy, złącznika nr 5 do umowy zawierającego skład osobowy tychże pracowników; załącznik musi być aktualizowany na bieżąco tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powyższe zwiera również „Wzór umowy” - Załącznik nr 8 do SIWZ 7 Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w ust. 5, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). 8 Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcę kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imię i nazwisko osób, które będą świadczyć czynności na rzecz Zamawiającego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzanych składek), które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych, z wyjątkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione w załączniku nr 5 do umowy, które zostały wskazane przez Wykonawcę. 9 Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 8, pkt 1 i 2, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w §13, ust. 1, pkt 10 i 11 wzoru umowy załączonego do SIWZ, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 10 Kontrola, o której mowa w ust. 8 może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr P-59/VII/19 na wykonanie zadania pn. „Przebudowa chodników w mieście Świdnica” 4. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X, ust. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5. Ponadto każdy Wykonawca musi do oferty dołączyć (jeżeli dotyczy): 1) pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23, ust. 2 ustawy Pzp). 2) pisemne zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik nr 5 do SIWZ. 3) Oświadczenie o powierzeniu wykonania części zamówienia podwykonawcom

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach