Przetargi.pl
Przebudowa chodnika w ciągu drogi – ul. Chopina w Jaworze w km 0+008 - 0+155 – II etap

Gmina Jawor ogłasza przetarg

  • Adres: 59-400 Jawor, ul. Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 702 021
  • Data zamieszczenia: 2020-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jawor
    ul. Rynek 1
    59-400 Jawor, woj. dolnośląskie
    tel. 768 702 021
    REGON: 39064739200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.jawor.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa chodnika w ciągu drogi – ul. Chopina w Jaworze w km 0+008 - 0+155 – II etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa chodnika w ciągu drogi – ulica Chopina w Jaworze od km 0+008 do 0+155 – II etap. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa chodnika w ciągu drogi – ul. Chopina w km 0+008 - 0+155 – II etap w Jaworze, działka nr 239, obręb nr 0007 – Stare Miasto. Roboty należy rozpocząć od (jeśli konieczne) sporządzenia i zatwierdzenia organizacji ruchu na czas prowadzonych prac, następnie od właściwego zabezpieczenia terenu, na którym będą prowadzone roboty budowlane. Wykonawca jest zobowiązany na bieżąco wywozić materiał z rozbiórki. Projektowane zagospodarowanie terenu stanowi II etap wymiany nawierzchni chodnika w ciągu ul. Chopina. Zakres projektu nie wykracza poza granice działek stanowiących pas drogowy. Projektuje się wykonanie nawierzchni chodników o zmiennej szerokości 1,70 – 8,20m z kostki brukowej betonowej prostokątnej z fazą o wymiarach 200x100mm o szarym kolorze. Zjazdy do posesji projektuje się z kostki brukowej betonowej prostokątnej z fazą o wymiarach 200x100mm o grafitowym kolorze. Nawierzchnię chodnika należy wykonać do granic pasa drogowego. Chodnik od strony posesji zostanie zabezpieczony obrzeżem betonowym 8x30cm (pomijając miejsca, gdzie występuje ogrodzenie lub budynek). Zjazdy dostosowane są do szerokości bram wjazdowych. Na zjazdach stosować krawężnik najazdowy. W rejonie posesji nr 2a, należy rozebrać element betonowy. Wewnętrzna krawędź pasa ruchu dla pojazdów skręcających w prawo z ul. Klasztornej została ukształtowana za pomocą łuku kołowego o promieniu 6,0m, natomiast chodnik po przeciwnej stronie, został złagodzony, przyjęto promień 45,0m. Po wymianie krawężników wzdłuż jezdni, nierówności krawędzi jezdni należy przyciąć piłą, a szczeliny wypełnić masą bitumiczną na gorąco. Studzienki uzbrojenia podziemnego należy wypoziomować do niwelety przyszłego chodnika (2szt.). Istniejące oznakowanie poziome przejść dla pieszych należy odnowić. Zestawienie powierzchni: - powierzchnia chodnika z kostki brukowej betonowej szarej gr. 6cm – 644,0 m2 - powierzchnia zjazdów z kostki brukowej betonowej grafitowej gr. 8cm – 222,5 m2 Rozwiązanie sytuacyjne projektowanego chodnika zostało przedstawione na projekcie zagospodarowania terenu w skali 1:500 (załącznik nr 1). Rozwiązanie wysokościowe: Projektowane ukształtowanie wysokościowe należy dostosować do istniejącej niwelety drogi. Spadek poprzeczny chodnika jest stały i wynosi 2%. Konstrukcja nawierzchni chodnika: • kostka brukowa betonowa szara – 6,0 cm • podsypka cementowo – piaskowa (1:4) – 3,0 cm • podbudowa z kruszywa mineralnego 0/31,5 mm – 10,0 cm • warstwa odsączająca z pospółki – 10,0 cm • obramowanie: obrzeża 8x30 na podsypce cementowo – piaskowej (1:4) krawężnik 15x30cm na ławie betonowej z oporem Konstrukcja nawierzchni zjazdów: • kostka brukowa betonowa grafitowa – 8,0 cm • podsypka cementowo – piaskowa (1:4) – 3,0 cm • podbudowa z kruszywa mineralnego 0/31,5 mm – 15,0 cm • warstwa odsączająca z pospółki – 10,0 cm • obramowanie: krawężnik najazdowy 15x22cm na ławie betonowej z oporem. Szerokość zjazdów dopasować do istniejących szerokości bram na posesję. Odwodnienie: Odwodnienie realizowane poprzez istniejąca kanalizację deszczową. Organizacja ruchu: Istniejące oznakowanie poziome przejść dla pieszych należy odnowić. Roboty oznakować zgodnie z zatwierdzonym przez Starostę Jaworskiego projektem organizacji ruchu czasowego na czas wykonywania robót. Wykonanie projektu organizacji ruchu tymczasowego należy do Wykonawcy robót. Lokalizacja zjazdów: w km 0+014 str. P P = 43,5 m² w km 0+041 str. P P = 31,0 m² w km 0+050 str. L P = 33,5 m² w km 0+051 str. L P = 12,0 m² w km 0+066 str. L P = 70,5 m² w km 0+071 str. P P = 16,0 m² w km 0+092 str. L P = 8,0 m² w km 0+117 str. L P = 8,0 m² suma: 222,5 m² Kolizje z istniejącą infrastrukturą techniczną: Z uwagi na występowanie urządzeń podziemnych w projektowanym odcinku należy wykonać przekopy kontrolne w celu zlokalizowania urządzeń. W przypadku stwierdzenia kolizji z istniejącymi sieciami uzbrojenia należy wykonać roboty tak, by tych kolizji uniknąć, lub zabezpieczyć przed uszkodzeniem czy przebudować kolidujące uzbrojenie. Wszelkie prace budowlane w obrębie urządzeń podziemnych powinny być prowadzone pod nadzorem administratora urządzenia. Wpływ obiektu na środowisko: Planowana inwestycja nie wpłynie negatywnie na stan środowiska naturalnego. Przyjęto mechaniczny sposób wykonania robót ziemnych. Sposób ręczny stosować w miejscach zbliżeń do sieci oraz niedostępnych dla sprzętu. Przed przystąpieniem do robót jak i podczas realizacji należy spełnić wszystkie warunki zawarte w uzgodnieniach administratora drogi i użytkowników sieci podziemnych jak i wskazanych służb publicznych. Roboty wykonywać zgodnie z warunkami technicznymi wykonania robót i odbioru oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP. Roboty prowadzić w uzgodnieniu z zarządcą drogi w oparciu o zaakceptowany harmonogram, organizację ruchu drogowego na czas budowy oraz obowiązujące normy techniczne. Przewidywane zagrożenia: • możliwość upadku materiału budowlanego lub sprzętu z wysokości, • niewłaściwy sposób magazynowania materiałów skutkujący katastrofą budowlaną, • nieodpowiednia jakość użytych materiałów skutkująca katastrofą budowlaną, • błędy wykonawcze (w tym w odczycie projektu) skutkujące katastrofą budowlaną, • awarie sprzętu skutkujące katastrofą budowlaną, zranieniem pracowników, porażeniem prądem, itp., • kolizje środków transportu na placu budowy, • zatrucie, poparzenie, bądź inne uszkodzenia ciała wynikające z posługiwaniem się materiałami budowlanymi niezgodnie z zaleceniami podanymi w karcie charakterystyki materiału niebezpiecznego, • przebywanie osób postronnych, niezwiązanych z przedsięwzięciem budowlanym, na terenie budowy. Katastrofą budowlaną – jest niezamierzone, gwałtowne zniszczenie obiektu budowlanego lub jego części, a także konstrukcyjnych elementów rusztowań, elementów urządzeń formujących, ścianek szczelnych i obudowy wykopów. Katastrofa budowlana musi mieć charakter gwałtowny, czyli nagły i niespodziewany. W razie zaistnienia katastrofy budowlanej każdy pracownik jest zobowiązany: • udzielić pomocy poszkodowanym • powiadomić osobiście lub z każdego dostępnego źródła powiadomienia w tym również z prywatnego telefonu komórkowego, kierownika budowy a w przypadku nieobecności jego zastępcę. Uwaga: Wszelki materiał z rozbiórki Wykonawca wywiezie i zutylizuje zgodnie z obowiązującymi przepisami na koszt własny. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z OPZ, mapą z wskazanym zakresem robót, oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami i normami. 4. Przedmiar robót, stanowiący Załącznik do OPZ ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją przetargową, niniejszym OPZ. Z uwagi na to, że w ramach niniejszego zamówienia przewidziane jest rozliczenie ryczałtowe w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Przedmiar robót należy traktować jako element dodatkowy, ułatwiający sporządzenie oferty. Przedmiar robót nie może stanowić podstawy wyceny przedmiotu zamówienia. Roboty ujęte w dokumentacji przetargowej, w niniejszym OPZ a nie ujęte w wycenie nie będą traktowane jako roboty dodatkowe i nie będą finansowane przez Zamawiającego. W przypadku pominięcia przez Wykonawcę przy sporządzaniu oferty jakichkolwiek robót lub kosztów określonych lub zasygnalizowanych w dokumentacji przetargowej, w niniejszym OPZ oraz w istotnych postanowieniach umowy i ich nie ujęcia w wynagrodzeniu ryczałtowym, Wykonawcy nie będzie przysługiwało względem Zamawiającego żadne roszczenie z powyższego tytułu, a w szczególności roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie. Ewentualny brak, w przedmiarze robót elementów rozliczeniowych wynikających z dokumentacji przetargowej, niniejszego OPZ oraz w istotnych postanowieniach umowy nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania w cenie umownej. 5. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne. 45113000-2 Roboty na placu budowy. 45000000-7 Roboty budowlane. 6. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić objęcie funkcji kierownika budowy przez osoby posiadające właściwe uprawnienia do sprawowania tej funkcji. 7. Zamawiający nie wprowadza ograniczeń dotyczących udziału Podwykonawców przy realizacji przedmiotu zamówienia. 8. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy harmonogramu rzeczowo-finansowego. 9. Jeżeli gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej użyto nazwy marek (firm), nazwy wyrobów budowlanych czy technologii lub jakiejkolwiek nazwy identyfikujące producenta, w myśl art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, należy to traktować jako informację na temat oczekiwanego standardu i poziomu jakości, a nie ściśle jako określenie wyrobu koniecznego do użycia. Możliwe jest zastosowanie innych równoważnych wyrobów budowlanych czy technologii, które zapewnią oczekiwane przez Zamawiającego efekty. 10. Zamawiający określa wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320, z późn. zm.). Wykaz czynności do wykonania przez osoby zatrudnione na umowę o pracę przy robotach budowlanych: - prace brukarskie oraz prace związane z układaniem masy bitumicznej. 11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 1. w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ BNP Paribas S.A. 01-211 Warszawa, ul. Kasprzaka 10/16, nr konta: 58 2030 0045 1110 0000 0218 6120, z dopiskiem: Przebudowa chodnika w ciągu drogi – ul. Chopina w Jaworze w km 0+008 - 0+155 – II etap. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 2. lub w jednej z poniżej podanych form: 1) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2) w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, 3) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299 ze zm.), sposób przekazania: złożyć w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 17 u Naczelnika Wydziału Księgowości Urzędu przed upływem terminu składania ofert. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie szczegółowych wymagań. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru (Załącznik nr 1 do SIWZ), 2) pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy nie jest to osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa, 3) oświadczenie dotyczące podwykonawców z wykorzystaniem wzoru (Załącznik nr 8 do SIWZ), 4) dowód wniesienia wadium, 5) Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - Załączniki nr 2 i 3 do SIWZ, 6) Informacja o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (Załącznik nr 4 do SIWZ), 7) Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (Załącznik nr 7 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach