Przetargi.pl
Przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Głównej 58 w Wyrach wraz z jego dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych – etap II.

GMINA WYRY ogłasza przetarg

  • Adres: 43-175 Wyry, ul. Główna 133
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3256831 , fax. 0323256809
  • Data zamieszczenia: 2023-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA WYRY
    ul. Główna 133
    43-175 Wyry, woj. śląskie
    tel. 032 3256831, fax. 0323256809
    REGON: 276257736
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wyry.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Głównej 58 w Wyrach wraz z jego dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych – etap II.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Przedmiot zamówieniaPrzedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn.: „Przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Głównej 58 w Wyrach wraz z jej dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych – etap II” w zakresie określonym w dokumentacji projektowej oraz SWZ.Roboty budowlane obejmują dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych (winda, podjazd), prace wykończeniowe pomieszczeń na parterze budynku, przebudowa pomieszczenia kotłowni wraz z wymianą kotła, przebudowa pomieszczeń piwnicy wynikające z zakresu dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych.Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności z:a) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,b) rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w załącznikach do niniejszej SWZ: Dokumentacji Projektowej, Przedmiarach robót, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, Załączniku A do SWZ – Uszczegółowiony opis przedmiotu zamówienia oraz projektowanych postanowień umownych.C. Kod przedmiotu zamówienia zgodnie z klasyfikacją Wspólnego Słownika Zamówień CPV:Główny kod:45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnejPozostałe kody:45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne45111100-9 Roboty w zakresie burzenia45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne45320000-6 Roboty izolacyjne45422000-1 Roboty ciesielskie45324000-4 Roboty w zakresie okładziny tynkowej45261300-7 Kładzenie zaprawy i rynien45313100-5 Instalowanie wind45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe45262100-2 Roboty przy wznoszeniu rusztowańD. Informacja o finansowaniu ze środków zewnętrznych:1. Inwestycja jest współfinansowana z:a) Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – edycja trzecia w wysokości 1.999.200,00 zł, zgodnie ze wstępną promesą Nr Edycja3PGR/2021/4081/PolskiLad,b) Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z siedzibą w Katowicach – zgodnie z umową o udzieleniu pomocy finansowej w formie dotacji Nr PI/7/2023 z dnia 28.02.2023 r. w wysokości 148.071,00 zł.2. Ostateczna kwota dofinasowania zostanie ustalona po wybraniu najkorzystniejszej oferty i wyłonieniu Wykonawcy robót budowlanych. Pozostała część wynagrodzenia będzie stanowić wkład własny Zamawiającego.3. Zamawiający informuje, iż na mocy art. 310 pkt. 1 Pzp może unieważnić postępowanie, jeżeli środki z programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – edycja trzecia, nr wstępnej promesy Nr Edycja3PGR/2021/4081/PolskiLad lub środki finansowe z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z siedzibą w Katowicach – zgodnie z umową o udzieleniu pomocy finansowej w formie dotacji Nr PI/7/2023, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia, nie zostaną mu przyznane. Możliwość unieważnienia postępowania została przewidziana w Ogłoszeniu o zamówieniu.E. Informacje Zamawiającego:1. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim.2. Zamawiający informuję, iż w niniejszym postępowaniu uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 Pzp. Dostępność dla osób niepełnosprawnych zawiera Dokumentacja projektowa.F. Rozwiązania równoważne:1. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp.2. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą określony w rozdziale XXVI SWZ.4. Wadium może być wnoszone wg wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu,b) gwarancjach bankowych,c) gwarancjach ubezpieczeniowych,d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Tychy 69 8435 0004 0000 0000 6145 0023 z dopiskiem: wadium w postępowaniu pn.: Przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Głównej 58 w Wyrach wraz z jego dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych – etap II. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego. Zaleca się dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.7. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium Wykonawca zobowiązany jest wnieść je przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w formie oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej).8. Niedopuszczalne jest złożenie scanu dokumentu wadium (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej bądź e-poręczenia) opatrzonego podpisem kwalifikowanym, zaufanym bądź osobistym Wykonawcy.9. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na każde żądanie zamawiającego. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.10. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98 ust. 1 do 5 ustawy Pzp.11. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z art. 98 ust. 6 Pzp.12. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.13. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.14. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.16. Beneficjentem wniesionego wadium jest: Gmina Wyry, ul. Główna 133, 43-175 Wyry.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy w dniu składania ofert oraz przez czasokres do dnia zawarcia umowy:a) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdz. XII i XIII SWZ,b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w niniejszym rozdziale.2. Na podstawie art. 112 Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym (Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie),2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie),3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie),4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: zrealizował minimum 1 zamówienie o charakterze i złożoności porównywalnej do przedmiotu zamówienia polegające na termomodernizacji budynku o wartości minimum 1.000.000,00 zł brutto,b) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia: jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, która będzie pełniła jednocześnie funkcję Kierownika Budowy oraz koordynatora czynności osób pozostałych branż, jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Osoba ta będzie pełniła funkcję Kierownika robót instalacyjnych, jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Osoba ta będzie pełnić funkcję Kierownika robót elektrycznych.3. Potwierdzenie warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej1) Potwierdzenie spełniania warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej nastąpi w Wykazie robót budowlanych (Załączniku nr 5 do SWZ) oraz w Wykazie osób (Załącznik nr 6 do SWZ).2) Wykonawca winien załączyć dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.3) Jako wykonanie (zakończenie) należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia końcowego protokołu odbioru robót lub innego równoważnego dokumentu.4) Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez zamawiającego należy w wykazie robót budowlanych podać zakres rzeczowy robót odpowiadający zakresowi warunku.5) Osoby, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia muszą posiadać wymagane uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane ma na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.6) Osoby posiadające wymagane uprawnienia winny legitymować się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.7) W przypadku osób, które nabyły uprawnienia poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.8) Zamawiający dopuszcza przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z funkcji wyżej wymienionych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach