Przetargi.pl
Przebudowa budynku Centrum Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 54 w Połczynie-Zdroju

Gmina Połczyn-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 78-320 Połczyn-Zdrój, Plac Wolności
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 943 666 100 , fax. 943 666 105
  • Data zamieszczenia: 2020-03-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Połczyn-Zdrój
    Plac Wolności 42433
    78-320 Połczyn-Zdrój, woj. zachodniopomorskie
    tel. 943 666 100, fax. 943 666 105
    REGON: 52388000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.polczyn-zdroj.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku Centrum Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 54 w Połczynie-Zdroju
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji p.n. „Przebudowa budynku Centrum Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 54 w Połczynie-Zdroju”. Przedmiotem robót budowlanych jest wykonanie prac ogólnobudowlanych, instalacyjnych i montażowych w obiekcie użyteczności publicznej – Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju, na podstawie poniższej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, stanowiącej załącznik do niniejszego opisu: a) Projekt budowlany remontu wybranych części budynku Centrum Kultury sporządzony przez mgr inż. arch. Michała Skupa, uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, upr. nr 27/ZPOIA/OKK/2013, b) Projekt budowlany kotłowni gazowej sporządzony przez mgr inż. Roberta Golczyka, uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wod.-kan., upr. nr ZAP/0098/PWOS/12, c) Przedmiary robót, d) Specyfikacje Technicznego Wykonania i Odbioru Robót. Budynek Centrum Kultury zlokalizowany jest na działce nr 154, obręb 003, położonej przy ulicy Wojska Polskiego 54 w Połczynie-Zdroju i jest wpisany do Gminnej Ewidencji Zabytków. 1. W ramach Projektu należy wykonać następujące roboty budowlano-instalacyjne: a/ przebudowie budynku w zakresie dostosowania obiektu do wymagań sanitarno-higienicznych oraz w zakresie ochrony przeciwpożarowej budynku, a mianowicie: - wykonanie robót rozbiórkowych, - wykonanie nowych ścianek działowych i okładzin ściennych na poziomie piwnic i parteru, - wykonanie nowych posadzek wraz z izolacją cieplną i przeciwwilgociową, - montaż wewnętrznej stolarki drzwiowej zwykłej w ilości 15 szt. i przeciwpożarowej ilości 6 szt. o klasie odporności ogniowej EIS 60, - wykonanie kanałów wentylacyjnych wraz z wyposażeniem, - wykonanie rampy zewnętrznej – podjazdu dla potrzeb osób niepełnosprawnych, - udrożnienie wszystkich kominów dymowych i wentylacyjnych w obiekcie w oparciu o sporządzoną opinię kominiarską z dnia 05.02.2020r. załączoną do dokumentacji przetargowej, b/ wykonanie instalacji hydrantowej w całym obiekcie, c/ wykonanie instalacji wod.-kan. na potrzeby łazienek na parterze obiektu wraz z montażem urządzeń, d/ wykonanie remontu istniejącej wewnętrznej instalacji elektrycznej wraz z montażem nowych tablic rozdzielczych oraz wykonaniem oświetlenia awaryjnego ewakuacyjnego z podświetlanymi znakami ewakuacji, e/ przebudowie kotłowni gazowej (demontaż istniejącej kotłowni + wykonanie nowej zgodnie z projektem 2. Do obowiązków wykonawcy należeć będzie wykonanie powyższych remontowych robót budowlanych, przeprowadzenie procedur odbiorowych i zrealizować obowiązki umowne w okresie udzielonej gwarancji w odniesieniu do zatwierdzonego harmonogramu prowadzenia poszczególnych robót i etapów prac z wykonawca prowadzącym roboty termo modernizacyjne. 3. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres robót, objętych niniejszym SIWZ, który jest konieczny z punktu widzenia warunków umowy, przepisów prawa i wiedzy technicznej oraz sztuki budowlanej. 4. Realizacja powyższego zakresu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach. 5. Przedmiot zamówienia obejmuje również organizację placu budowy, zabezpieczenie terenu budowy, uporządkowanie terenu po zakończeniu robót oraz wykonanie innych robót wymaganych specyfiką zakresu przedmiotowych robót remontowych oraz ewentualne wykonanie rysunków powykonawczych przeprowadzonych robót. 6. Cały zakres robót wykonawca wykona z materiałów własnych. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spełnienie wymagań ilościowych i jakościowych materiałów dostarczonych na teren budowy oraz za ich właściwe składowanie i wbudowanie. Zamawiający dopuszcza materiały i urządzenia równoważne w stosunku do wskazanych w projekcie, spełniające Polskie Normy i polskie aprobaty techniczne. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określane przez zamawiającego. 7. Obecnie w obiekcie trwają roboty budowlane termomodernizacyjne w ramach inwestycji p.n. „Głęboka modernizacja energetyczna budynku Centrum Kultury przy ul. Wojska Polskiego 54 w Połczynie-Zdroju”, którą Zamawiający realizuje na podstawie Umowy o dofinansowanie Nr RPZP.02.05.00-32-A027/16-00 zawartej w dniu 19.10.2017 roku pomiędzy Samorządem Województwa Zachodniopomorskiego a Gminą Połczyn-Zdrój oraz Umowy z Wykonawcą robót z dnia 12.08.2019r. Teren budowy obejmujący cały obiekt Centrum Kultury został przekazany Generalnemu Wykonawcy robót termomodernizacyjnych w dniu 21.08.2019r. Planowany termin zakończenia prac upływa 30.11.2020r. zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem prowadzenia poszczególnych robót i etapów prac z Generalnym Wykonawcą, który pozostaje dla Zamawiającego głównym realizatorem inwestycji. W związku z powyższym Wykonawca prac objętych niniejszym postępowaniem zobowiązany jest do uzgodnienia harmonogramu prac z Generalnym Wykonawcą i pozostaje z nim w ścisłej współpracy. Uzgodniony harmonogram prac zatwierdza Zamawiający. 8. W związku z tym, iż: a) do kompetencji kierownika budowy określonych w art. 22 pkt 3a Prawa budowlanego należy: zorganizowanie budowy i kierowanie budową obiektu budowlanego w sposób zgodny z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, oraz przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, koordynowanie realizacji zadań zapobiegających zagrożeniom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia: przy opracowywaniu technicznych lub organizacyjnych założeń planowanych robót budowlanych lub ich poszczególnych etapów, które mają być prowadzone jednocześnie lub kolejno, przy planowaniu czasu wymaganego do zakończenia robót budowlanych lub ich poszczególnych etapów oraz b) do obowiązków kierownika budowy należy ponadto: - koordynowanie działań zapewniających przestrzeganie podczas wykonywania robót budowlanych zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zawartych w przepisach, o których mowa w art. 21a ust. 3 Prawa budowlanego., oraz w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; - wprowadzanie niezbędnych zmian w informacji, o której mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1b Prawa budowlanego., oraz w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, wynikających z postępu wykonywanych robót budowlanych oraz - dbanie o porządek i bezpieczeństwo na terenie budowy polegające m.in. na podejmowaniu niezbędnych działań uniemożliwiających wstęp na budowę osobom nieupoważnionym (art. 22 pkt 3d Prawa budowlanego) oraz koordynowaniu prac wykonywanych przez innych wykonawców, c) wykonanie części robót termomodernizacyjnych uzależnione jest od wykonania niektórych robót związanych z przebudową budynku, Kierownik budowy wskazany przez wykonawcę, który zostanie wybrany w niniejszym postępowaniu musi ściśle współpracować pod kątem organizacyjno-technologiczno- terminowym z kierownikiem budowy robót termomodernizacyjnych. Harmonogram wykonania robót objętych niniejszym postępowaniem musi być ściśle skoordynowany z harmonogramem robót termomodernizacyjnych. Zamawiający wymaga, aby za wykonanie powyższych obowiązków wykonawcy odpowiadali solidarnie. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy, który zostanie wybrany w niniejszym postępowaniu zawarcia umowy współpracy z Wykonawcą robót termomodernizacyjnych określających szczegółowo zasady realizacji robót i ich koordynację na placu budowy, za który będą odpowiedzialni wspólnie oraz odpowiedzialności za szkody spowodowane działaniem bądź zaniechaniem poczynionym na wspólnym terenie budowy. 9. Równoważność norm i materiałów. Zasady dotyczące składania oferty równoważnej: 9.1. Przedmiot zamówienia określono w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty, poprzez wskazanie obiektywnych cech technicznych i jakościowych oraz standardów określonych w niektórych miejscach przykładowymi znakami towarowymi, patentami lub pochodzeniem.` 9.2. Jeżeli dokumentacja przewiduje określone normy i rodzaje materiałów w wykonywanych robotach, Wykonawca winien zastosować tę normę lub równoważną i ten materiał lub równoważny. 9.3. Wszelkim nazwom własnym znajdującym się w niniejszym SIWZ, przedmiarze robót, STWIOR oraz w każdej innej dokumentacji dotyczącej niniejszego zamówienia towarzyszy zapis „lub inne o równoważnych parametrach”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przed upływem terminu składania ofert jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: - 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) oraz 2.Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach wybranych przez wykonawcę: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d )gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). Uwaga W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: - nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, - określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, - kwotę gwarancji, - termin ważności gwarancji, - zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4. Wadium musi być wniesione do dnia 02 kwietnia 2020 r. do godziny 10:00. 5.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego w PKO BP S.A. o/Drawsko Pom. Nr 77 1020 2847 0000 1702 0009 6693, tytułem „Wadium: Przebudowa Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju”. Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego. 7. W przypadkach, gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniądz, wykonawca składa wadium wraz z ofertą w siedzibie zamawiającego (sekretariat urzędu) w terminie do 02 kwietnia 2020r. do godziny 10:00, a do oferty załącza kserokopię. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 12.9 i 12.10 SIWZ. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 12.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 8.1 SIWZ, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający wymaga złożenia przez wykonawcę dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 3. Dowód wniesienia wadium. 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych określającej firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie składania ofert, jest zobowiązany przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku, gdy wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy złożyć w oryginale.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach