Przetargi.pl
Przebudowa boiska wielofunkcyjnego wraz z jego częściową rozbiórką oraz wykonaniem piłkochwytów i instalacją oświetlenia zewnętrznego przy ul. Niemierzyńskiej w Szczecinie

Gmina Miasto Szczecin - Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125A
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. , fax. 91 48 57 141
  • Data zamieszczenia: 2022-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Szczecin - Zakład Usług Komunalnych
    ul. Ku Słońcu 125A
    71-080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, fax. 91 48 57 141
    REGON: 811684232
  • Adres strony internetowej zamawiającego: zuk.szczecin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa boiska wielofunkcyjnego wraz z jego częściową rozbiórką oraz wykonaniem piłkochwytów i instalacją oświetlenia zewnętrznego przy ul. Niemierzyńskiej w Szczecinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia – opisany w załącznikach nr 5 i 6 do SWZ - obejmuje między innymi:1) roboty przygotowawcze i porządkowe,2) geodezyjne wytyczenie elementów inwestycji,3) roboty ziemne i rozbiórkowe części istniejącego boiska,4) frezowanie istniejącej nawierzchni boiska wraz z wykonaniem nowej nawierzchni,5) wykonanie nowego fragmentu boiska,6) wykonanie piłkochwytów,7) wykonanie nawierzchni z płytek betonowych,8) zakup i montaż elementów małej architektury,9) wykonanie drenażu francuskiego,10) budowę oświetlenia wraz z niezbędną instalacją,11) wycinkę drzewa.2. Wykonawca zobowiązany będzie – na własny koszt i we własnym zakresie – również m. in. do:1) zapewnienia nadzoru technicznego,2) zapewnienia pełnej obsługi geodezyjno-kartograficznej kartograficznej (prace geodezyjne i kartograficzne należy prowadzić zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Biuro Geodety Miasta. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia geodezyjnej obsługi zadania oraz wykonania powykonawczej dokumentacji geodezyjnej zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi prowadzenia prac geodezyjnych - dotyczących założenia bazy danych GESUT i BDOT 500 na terenie miasta Szczecin w 2016 roku oraz prowadzenia części cyfrowego systemu państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w systemie SIP GEO-INFO 7),3) organizacji ruchu na czas budowy wraz z opracowaniem dokumentacji (m. in. projektem organizacji ruchu) i niezbędnymi uzgodnieniami i zajęciem pasa drogowego łącznie z naliczonymi opłatami, oznakowaniem oraz przywróceniem oznakowania pierwotnego, jeśli zajdzie taka potrzeba,4) przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych – uzyskania zgody Zamawiającego – osoby sprawującej nadzór dendrologiczny – na rozpoczęcie prac ziemnych, rozbiórkowych i budowlanych wraz z uzyskaniem potwierdzenia właściwego oznakowania stref ochrony drzew/krzewów oraz uzgodnienia organizacji placu budowy i wykonania zabezpieczenia drzew i krzewów oraz prawidłowego oznakowania zgodnie z Projektem ochrony zieleni w procesie inwestycyjnym,5) przed przystąpieniem do wykonania wycinek – dokonania przeglądu drzew pod kątem obecności czynnych ptasich gniazd; w trwającym okresie lęgowym (od 1 marca do 15 października); Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania ekspertyzy ornitologicznej przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia w tym zakresie. W przypadku stwierdzenia obecności ptasich gniazd, konieczne będzie wstrzymanie wycinki do zakończenia okresu ochronnego ptaków w okresie lęgowym. W takim przypadku ten zakres prac zostanie wstrzymany do czasu ustania kolizji lub wyłączony z zakresu przedmiotu zamówienia,6) zabezpieczenia istniejących sieci i obiektów w rejonie prowadzonych prac oraz współpraca z właścicielami sieci, w tym między innymi: ZDiTM, ENEA, ZWiK, Orange Polska S.A.,7) właściwego ogrodzenia i zabezpieczenia placu budowy, 8) utrzymania porządku przy wyjeździe z placu budowy na drogi publiczne i w obrębie prowadzonych prac,9) zorganizowania placu budowy i zaplecza socjalnego wraz z przywróceniem terenu do stanu pierwotnego,10) zabezpieczenia własnego mienia na terenie robót, naprawy uszkodzeń powstałych podczas prowadzenia prac,11) uporządkowania terenu po zakończeniu prac, w tym usunięcie szkód powstałych podczas wykonywania prac,12) zapewnienia bezpiecznych warunków realizacji robót, określonych przepisami p.poż. i bhp oraz przepisami dot. ochrony środowiska, w tym przeszkolenia pracowników,13) opracowania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,14) oznakowania terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym wykonania i umieszczenia tablicy informacyjnej w widocznym miejscu,15) prowadzenia dziennika budowy,16) powiadomienia wszystkich zainteresowanych, wskazanych w projekcie, o rozpoczęciu prac, w tym m. in. ZDiTM, ENEA, ZWiK, Orange Polska S.A.,17) zagospodarowania we własnym zakresie materiałów z rozbiórki (składowanie, wywóz, opłaty, itp.) po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym sposobu ich ewentualnego zagospodarowania (przewóz we wskazane miejsce wraz z załadunkiem i rozładunkiem),18) poniesienia całkowitej odpowiedzialności za szkody spowodowane działalnością wynikłą z realizacji przedmiotowych prac, powstałe u Zamawiającego i osób trzecich, 19) wykonania i przedłożenia Zamawiającemu niezbędnych badań laboratoryjnych, np.: kruszywa, betonu, stali, itd. oraz certyfikatów, atestów, aprobat technicznych itp. na wbudowane materiały (w języku polskim),20) prowadzenia gospodarki odpadami zgodnie z ustawą o odpadach; Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić dokument z utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórek,21) wykonania dokumentacji powykonawczej wraz z kartami gwarancyjnymi, instrukcjami obsługi, kartami katalogowymi, badaniami podłoża, zagęszczenia gruntu, atestami, certyfikatami, deklaracjami zgodności, itp. w języku polskim – w 2 egz. (w tym wersja elektroniczna na nośniku elektronicznym np. CD),22) wykonania geodezji powykonawczej (za wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej zostanie uznane potwierdzenie złożenia przez Wykonawcę mapy geodezyjnej powykonawczej w Miejskim ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz przekazanie ww. potwierdzenia Zamawiającemu),23) sporządzenia i przekazania dokumentacji powykonawczej wynikającej zarządzenia nr 140/21 Prezydenta Miasta Szczecin z dnia 23 marca 2021 r. w sprawie Standardów utrzymania, ochrony i rozwoju terenów zieleni Miasta Szczecin oraz obowiązków służących ich wdrożeniu – zgodnie z załącznikiem nr 2 – załącznika nr 13 do obowiązków – w formie papierowej i elektronicznej na nośniku CD (w postaci plików pdf i edytowalnych),24) zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych realizowanych na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę – z adnotacją lub zaświadczeniem o braku sprzeciwu.3. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia przy użyciu własnych materiałów (fabrycznie nowych), wyłącznie o jakości odpowiadającej normom zawartym w dokumentacji projektowej, na które dostarczy Zamawiającemu atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności lub świadectwa dopuszczenia do stosowania (w języku polskim).4. Zamawiający zobowiązany będzie:1) przekazać protokolarnie Wykonawcy plac budowy w terminie nie dłuższym niż 10 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy,2) dokonać odbioru należycie wykonanych prac,3) zapewnić zapłatę wynagrodzenia za wykonane prace.5. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z najwyższą starannością wymaganą od podmiotu profesjonalnie świadczącego tego typu prace, na zasadzie zapewnienia najwyższej jakości prac, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przepisami prawa powszechnie obowiązującego, a także z SWZ i z ofertą, które będą stanowiły integralną część umowy.6. Podane w dokumentacji projektowej nazwy własne są przykładowe. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert z produktami równoważnymi (oferta równoważna). Informacje odnośnie oferty równoważnej zostały zawarte w rozdziale V SWZ. 7. Rękojmia i gwarancja:1) Wykonawca udzieli rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres 60 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót,2) Wykonawca udzieli gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres 60 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót,3) Warunki gwarancji zostają ustalone w załączniku nr 8 do SWZ,4) W przypadku, gdy gwarancja producenta na zastosowane materiały, urządzenia przekracza okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcę, wówczas Wykonawca przekaże Zamawiającemu – wraz z dokumentacją odbiorową - dokumenty pozwalające na skorzystanie z uprawnień wynikających z gwarancji producenta,8. Wykonawca będzie zobowiązany do zakupu od Zamawiającego drewna, które pozyska w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. W ofercie cenowej Wykonawca nie uwzględnia ceny za zakup drewna. Zamawiający wystawi fakturę za sprzedaż pozyskanego drewna. Kwota wynikająca z w/w faktury zostanie ustalona w oparciu o aktualnie obowiązujące zarządzenie Dyrektora Zakładu Usług Komunalnych dot. cennika i zasad sprzedaży drewna z wycinek drzew z terenów zieleni miejskiej).Ze względu na limit znaków , szczegółowe informacje dotyczące zmian umowy zawarte są w rozdziale III SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Wysokość wadium to 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych i 00/100).3. Wadium wnosi się do dnia 25.10.2022 r., do godziny 9.00.Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w ww. terminie zostanie zaksięgowane na koncie Zamawiającego.4. Wadium może być wnoszone:1) w pieniądzu – przelewem na konto Zamawiającego: 78 1020 4795 0000 9002 03323672,2) w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – dokumenty wadialne (gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe, poręczenia) muszą zostać przekazane Zamawiającemu w oryginale w postaci elektronicznej, tj. w formie oryginału opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (wystawców dokumentu).Dokumenty wadialne nie mogą zawierać postanowień uzależniających ich wygaśnięcie od zwrotu oryginału dokumentu do jego wystawcy.5. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.6. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć nazwę zadania, a także wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.7. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia:1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski,2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.8. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać:1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia) zawierające oświadczenie, że zaistniała co najmniej jedna z okoliczności przewidzianych w art. 98 ust. 6 pkt 1 – 3 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczności,2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.9. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy.10. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98 ust. 1 – 5 ustawy.11. Wykonawca w formularzu oferty wpisuje nr konta, na które Zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej - minimalny poziom zdolności to:1) wykonanie należycie w okresie ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej, polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie boiska, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto.Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wówczas Wykonawca wykazuje te roboty budowalne, w których wykonaniu bezpośrednio uczestniczył.W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunku została wyrażona w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tą wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.2) dysponowanie:a) kierownikiem budowy – osobą posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, co najmniej 2-letnie doświadczenie przy budowie boiska na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót.Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane(t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zmianami) osoby, które przed dniem wejściaw życie ustawy uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.b) kierownikiem robót elektrycznych – osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane(t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zmianami) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniui w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznanena zasadach określonych w przepisach odrębnych.c) osobą do pełnienia nadzoru przy pracach zieleniarskich – osobą posiadającą: tytuł mgr inż. na kierunku architektura krajobrazu lub ogrodnictwo lub inż. na kierunku architektura krajobrazu lub ogrodnictwooraz minimum 3-letnie doświadczenie w nadzorowaniu prac w zieleni.W przypadku składania oferty wspólnej, ww. warunki wykonawcy mogą spełniać łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-25

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach