Przetargi.pl
Prowadzenie zajęć edukacyjnych w ramach projektu Gimnazjaliści z Pakosławic - kompetentni i kreatywni

Zespół Szkół w Prusinowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 48-314 Pakosławice, ul. Szkolna 9
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4359133 , fax. 77 4359133
  • Data zamieszczenia: 2014-01-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół w Prusinowicach
    ul. Szkolna 9 9
    48-314 Pakosławice, woj. opolskie
    tel. 77 4359133, fax. 77 4359133
    REGON: 16037540500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Szkoła prowadzona przez jednostkę samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie zajęć edukacyjnych w ramach projektu Gimnazjaliści z Pakosławic - kompetentni i kreatywni
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie zajęć edukacyjnych oraz terapii w ramach projektu Gimnazjaliści z Pakosławic - kompetentni i kreatywni dla uczniów gimnazjum dla którego organem prowadzącym jest Gmina Pakosławice z podziałem na zadania. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 2.2. Zajęcia pozalekcyjne, 2.3. Doradztwo zawodowe 3. Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia. Zadanie 1. Wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zadanie obejmuje: 1. Prowadzenie indywidualnej terapii pedagogiczno - psychologicznej dla 32 uczniów gimnazjum (terapia indywidualna) - wymiar zajęć do zrealizowania 320 godzin, z czego: w roku 2014 - 210h, 2015 r. - 110h. 2. Prowadzenie terapii rewalidacyjnej dla 12 uczniów gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania 480 godzin, z czego: w roku 2014 - 320h, 2015 - 160h. 3. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla 66 uczniów gimnazjum z podziałem na 15 grup - wymiar zajęć do zrealizowania 675 godzin, z czego: w roku 2014 - 450h, 2015 - 225h. Realizacja zadania ma służyć wsparciu szerokiej grupie uczniów wykazujących różnego rodzaju trudności w uczeniu się, problemy osobowościowe, problemy w relacjach społecznych i uczniom niepełnosprawnym. W ramach zadania należy sporządzić autorski program terapii oraz zajęć. Liczba uczniów w grupie ma być zgodna z zapisami Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2013 r., poz. 532), czyli dla zajęć z poz. 2 do 5 uczestników, natomiast dla poz. 3 do 8 uczestników. 1.Indywidualna terapia pedagogiczno - psychologiczna jest dla uczniów dotkniętych tzw. eurosieroctwem, wykazujących zaburzenia w relacjach z grupą, nadpobudliwość bądź apatię, negację przyjętych norm, zaniedbujących obowiązki szkolne. Terapia ma się przyczynić do obniżenia poziomu stresu, poprawić motywację i samoakceptację. 2.Terapia uczniów z orzeczeniem poradni pedagogiczno - psychologicznej; wsparcie pedagogiczne służące łagodzeniu deficytów; w tym upośledzenia w stopniu łagodnym, zaburzeń mowy, niedosłuchu. 3. Dodatkowymi zajęciami wyrównawczymi z przedmiotów: j. polski, historia/wos, matematyka, fizyka i chemia/biologia na poziomie każdej klasy mają być objęci uczniowie ze względu na słabe wyniki z egzaminów zewnętrznych. Większość uczniów ma być objęta wspomaganiem z 2 przedmiotów. Zajęcia mają się odbywać z dostosowaniem terminów do planów zajęć uczniów objętych zadaniem. Zadanie 2 - Zajęcia pozalekcyjne. Zadanie obejmuje: 1. Prowadzenie warsztatów kreatywności dla 96 uczniów gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania 150 godzin w tym 120h warsztatów koedukacyjnych i 30h warsztatów dla dziewcząt, z czego: w 2014 r. - 75h, 2015 r. - 75h. 2. Prowadzenie zajęć z j. angielskiego dla 76 uczniów z podziałem na 6 grup dla uczniów gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania 240 godzin, z czego: w 2014 r. - 120h, 2015 r. - 120h. 3. Prowadzenie zajęć z j. niemieckiego dla 50 uczniów gimnazjum z podziałem na 4 grupy wymiar zajęć 240 godzin, z czego: w 2014 r. - 160h, 2015 r. - 80h. 4. Prowadzenie zajęć z j. czeskiego dla 14 uczniów gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania 60 godzin, z czego: w 2014 r. - 30h, 2015 r. - 30h. Zadanie ponadto obejmuje: W ramach zadania dla wszystkich uczniów objętych projektem mają być przeprowadzone warsztaty wspierające rozwój kreatywności, uczestnicy mają zostać zapoznani z nowoczesnymi strategiami rozwiązywania problemów, pozyskiwania i przetwarzania informacji z wykorzystaniem technologii informatycznej oraz autoprezentacji. Zdobyte na warsztatach umiejętności osobiste mają być komplementarne wobec kompetencji nabywanych podczas wsparcia z zakresu zawodoznawczego. Dla dziewcząt mają zostać dodatkowo przeprowadzone prezentacje związane z ukazaniem problematyki równouprawnienia, łączenia samorealizacji zawodowej z udanym życiem osobistym, podczas których uczennice będą mogły spotkać się z kobietami mogącymi stanowić takie wzorce. Dodatkowymi zajęciami z j. angielskiego w podziale na grupy - dla uczniów słabszych i bardziej zaawansowanych mają być objęci uczniowie zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami. W ramach zajęć mają być rozwijane sprawności komunikacyjne, poprzez wykorzystanie treści z internetu oraz ma być wskazane praktyczne znaczenie j. angielskiego we współczesnym świecie. Dodatkowe zajęcia z j. niemieckiego mają doskonalić znajomości języka niemieckiego dla uczniów o różnym poziomie zaawansowania; nauka ma się odbywać również w formie aktywności teatralnej, warsztatowej oraz poprzez konkursy. 4. Zajęcia z języka czeskiego mają być połączone z realizacją treści realioznawczych (geografia, historia i kultura sąsiadującego regionu jesenickiego). Wszystkie zajęcia mają się odbywać z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy naukowych i nowoczesnych form pracy celem zwiększenia chęci do nauki i otwarcia na inne kultury. Zadanie 3 - Doradztwo zawodowe. Zadanie obejmuje: Udzielanie indywidualnych porad zawodoznawczych dla 76 uczniów gimnazjum - wymiar zajęć w formie indywidualnych porad do zrealizowania 144 godziny, z czego: w 2014 r. - 80h, 2015 r. - 64h. Indywidualne porady zawodoznawcze mają służyć podniesienia wiedzy uczniów w zakresie wyboru odpowiedniego zawodu. Porady mają wskazać indywidualne predyspozycje, oferty edukacyjne oraz przyszłe warunki pracy i szanse uzyskania zatrudnienia na lokalnym rynku pracy. W poradach ma być promowana przedsiębiorczość kobiet i przełamywanie stereotypów płci w zatrudnianiu. 4. Wszystkie zadania mają być zrealizowane od dnia zawarcia umowy do 30 czerwca 2015 roku w trakcie roku szkolnego z wyłączeniem okresów, o którym mowa w § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2002 r. nr 46 poz. 432 z późn. zm.). 5. Za zgodą koordynatora projektu zadanie może być realizowane w okresie, o którym mowa w § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2002 r. nr 46 poz. 432 z późn. zm.). 6. Jedna (1) godzina realizowanych zajęć, warsztatów, terapii oznacza - 45 minut zajęć lekcyjnych. 7. Zadanie jest realizowane w Publicznym Gimnazjum w Pakosławicach. 8. Obowiązki wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Opracowanie programu i planu pracy dla poszczególnych zajęć, warsztatów, terapii dla danej grupy uczestników (program winien zawierać: cel ogólny i cele szczegółowe, treści nauczania (formy realizacji), procedury osiągania celów (metody, formy, środki dydaktyczne) przewidywane osiągnięcia (oczekiwane efekty), sposób ewaluacji efektów realizacji zajęć. Projekt programu pracy Wykonawca obowiązany jest przedłożyć koordynatorowi projektu oraz dyrektorowi gimnazjum do uzgodnienia i zatwierdzenia go nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem zajęć; 2) Prowadzenie zajęć (wg przewidzianej liczby godzin lekcyjnych i ich harmonogramu) przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane do nauczania danej grupy tematycznej. 3) Dokumentowanie na bieżąco, prowadzonych przez Wykonawcę, zajęć, warsztatów, terapii w postaci list obecności oraz dzienników zajęć (lekcji) wykorzystywanych w procesie nauczania w oświacie w celu bieżącego sprawdzania obecności na prowadzonych zajęciach - dzienniki zajęć zapewnia Wykonawca. 4) Dokumentowanie na bieżąco, przekazanych uczestnikom materiałów w postaci list odbioru materiałów i przekazywanie ich koordynatorowi projektu. 5) Prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu, w formie kart monitoringu (raport działania i raport według grup) i kart postępów oraz przekazywanie ich, co miesiąc, w formie papierowej i elektronicznej, koordynatorowi projektu; a także powiadamianie o innych istotnych zdarzeniach, które wystąpiły podczas realizacji umowy. 6) Wspomaganie promocji i ewaluacji projektu - informowanie o współfinansowaniu Projektu i niniejszej umowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz współpraca z koordynatorem projektu w mierzeniu postępów uczniów w zakresie realizacji celów (głównych i szczegółowych) rezultatów Projektu. 7) Opracowanie, w terminach określanych przez Zamawiającego, raportów cząstkowych (kwartalnych i rocznych) i końcowych z postępu realizacji działań wynikających z przedmiotu umowy, a merytorycznie związanych z realizacją określonego rodzaju zajęć. Sprawozdania składane będą do ostatniego dnia w danym kwartale i przekazywane do koordynatora projektu. 8) Gromadzenia wytworów prac uczestników projektu. 9) Ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie. 10) Zobowiązanie do przestrzegania regulaminu szkoły i pracowni, w której prowadzone będą zajęcia. 11) Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w stosunku do uczestników Projektu. 12) Przekazanie wykazu osób, które będą przetwarzać dane osobowe w celu uzyskania upoważnienia od Wójta Gminy do przetwarzania danych osobowych oraz wpisu do ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją Projektu. 13) Przygotowanie materiałów dydaktycznych dla uczestników zajęć. 14) Wykonawca sporządzi harmonogram realizacji zadania, który musi być dostosowany do liczby godzin realizowanych zajęć, warsztatów i terapii na dany rok oraz uzgodniony z koordynatorem projektu. 15) Wykonawca ma obowiązek pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach w realizacji harmonogramu zajęć. 16) Nauczyciele realizujący poszczególne zadania muszą posiadać wykształcenie odpowiadające realizowanym zajęciom, terapią lub warsztatom. Wymagane kwalifikacje określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. z 2013r., poz. 1207).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 803100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca, który przystąpi do niniejszego postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 4500,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pakoslawice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach