Przetargi.pl
Prowadzenie sprzedaży biletów wstępu do Świętokrzyskiego Parku Narodowego w okresie: od 1 kwietnia 2014 do 31 października 2014 roku

Świętokrzyski Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 26-010 Bodzentyn, ul. Suchedniowska 4
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 3115106 w. 62 , fax. 41 3115106
  • Data zamieszczenia: 2014-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świętokrzyski Park Narodowy
    ul. Suchedniowska 4 4
    26-010 Bodzentyn, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 3115106 w. 62, fax. 41 3115106
    REGON: 26057189900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.swietokrzyskipn.org.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Park Narodowy - państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie sprzedaży biletów wstępu do Świętokrzyskiego Parku Narodowego w okresie: od 1 kwietnia 2014 do 31 października 2014 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Sprzedaż biletów wstępu do Świętokrzyskiego Parku Narodowego oraz biletów wstępu na galerię widokową na gołoborze na św. Krzyżu (zwanych dalej również wspólnie -biletami wstępu) za wynagrodzeniem w okresie rozliczeniowym: od 1 kwietnia 2014 do 31 października 2014 roku, z zachowaniem następujących zasad: 3.1 Sprzedaż biletów wstępu do Świętokrzyskiego Parku Narodowego winna odbywać się w następujących punktach sprzedaży: a) Galeria widokowa na Gołoborzu na Św. Krzyżu; b) wejście na Św. Krzyż od strony Nowej Słupi; c) wejście na Łysicę od strony Św. Katarzyny. 3.2 oraz biletów wstępu na galerię widokową na gołoborze na Św. Krzyżu, a) Galeria widokowa na Gołoborzu na Św. Krzyżu 3.3 Szczegółowa lokalizacja punktów sprzedaży musi być uzgodniona z Dyrekcją ŚPN. 3.4 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany punktów sprzedaży, w przypadku wystąpienia siły wyższej (pożar, wichura, zniszczenie punktu sprzedaży, kataklizm itp.). Wykonawca może wówczas prowadzić sprzedaż biletów wstępu w innych, niż wskazane wyżej, punktach po uprzednim pisemnym uzgodnieniu lokalizacji tych punktów z Dyrekcją ŚPN. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany punktów sprzedaży również w przypadku zmian w organizacji zwiedzania ŚPN. W Takiej sytuacji o zmianie miejsca sprzedaży Zamawiający zawiadomi Wykonawcę z 14-dniowym wyprzedzeniem. 3.5 Sprzedaż biletów wstępu prowadzona będzie przez 7 dni w tygodniu w okresie: a) od 1 kwietnia 2014 r. do 28 kwietnia 2014 roku w następujących punktach w godzinach: na galerii widokowej na Gołoborzu na Św. Krzyżu w godzinach od 900 do 1700; wejście na Św. Krzyż od strony Nowej Słupi w godzinach od 900 do 1700; wejście na Łysicę od strony Św. Katarzyny w godzinach od 900 do 1700. b) od 29 kwietnia 2014 r. do 30 września 2014 roku: na galerii widokowej na Gołoborzu na Św. Krzyżu w godzinach od 900 do 1900; wejście na Św. Krzyż od strony Nowej Słupi w godzinach od 900 do 1700; wejście na Łysicę od strony Św. Katarzyny w godzinach od 900 do 1700. c) od 1 października 2014 r. do 31 października 2014 roku: na galerii widokowej na Gołoborzu na Św. Krzyżu w godzinach od 900 do 1700; wejście na Św. Krzyż od strony Nowej Słupi w godzinach od 900 do 1700; wejście na Łysicę od strony Św. Katarzyny w godzinach od 900 do 1700. W innych godzinach niż wskazane wyżej stosownie do możliwości Wykonawcy. 3.6 Ponumerowane bilety wstępu do sprzedaży Wykonawca pobierać będzie w Dyrekcji Świętokrzyskiego Parku Narodowego partiami. Przekazywane Wykonawcy bilety wstępu traktowane będą jako druki ścisłego zarachowania. W razie utraty pobranych biletów wstępu lub stwierdzenia niedoboru przy ich rozliczaniu Wykonawca zostanie obciążony przez Zamawiającego nominalną ich wartością. 3.7 Przed pobraniem pierwszej partii biletów Wykonawca wpłaci kaucję w wysokości 15000,00 (słownie: piętnastu tysięcy) złotych na wskazany przez zamawiającego rachunek bankowy, na poczet zabezpieczenia rozliczenia pobranych biletów. Kaucja jest przechowywana na rachunku Zamawiającego i podlega zwrotowi nie później niż 7 dni po zakończeniu okresu rozliczeniowego. 3.8 Nominalna wartość pobieranych biletów wstępu przez Wykonawcę i nie rozliczonych biletów wstępu z poprzednio pobranych partii nie może przekraczać kwoty kaucji. 3.9 W przypadku utraty pobranych biletów wstępu lub stwierdzenia ich niedoboru przy rozliczeniu, Zamawiający jest uprawniony do dokonania potrącenia z kwoty kaucji ich równowartości liczonej według cen nominalnych biletów. 3.10 Wykonawca może sprzedawać jedynie ponumerowane bilety wstępu pobrane w Dyrekcji ŚPN i po cenie nominalnej ustalonej przez Dyrektora ŚPN. 3.11 Wykonawca sprzedaje bilety wstępu w punktach sprzedaży, z obowiązkiem rejestracji każdej dokonanej transakcji na kasach fiskalnych. 3.12 Wykonawca pobierać będzie z kasy w dyrekcji ŚPN bilety wstępu do wysokości wniesionej kaucji za pokwitowaniem w książce druków ścisłego zarachowania w terminach zapewniających ciągłość sprzedaży biletów w poszczególnych punktach. Na wniosek Wykonawcy wysokość kaucji może być okresowo zwiększona lub zmniejszona zależnie od frekwencji turystów. 3.13 Kasy fiskalne powierzone będą Wykonawcy na podstawie protokółu przekazania na czas wykonywania usługi sprzedaży biletów wstępu z obowiązkiem bieżącego ich utrzymania, w szczególności dbałości o ich sprawność techniczną, zabezpieczenie przed uszkodzeniem i kradzieżą zakupu materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do ich prawidłowego działania. Na powierzonych kasach fiskalnych ewidencjonowana jest tylko sprzedaż biletów wstępu. 3.14 Wykonawca bierze całkowitą odpowiedzialność za prawidłową pracę na kasach fiskalnych z zastosowaniem odpowiednich kodów towarów i usług wprowadzonych do pamięci kasy i stawki podatku VAT. 3.15 Rozliczenia sprzedanych biletów wstępu dokonuje się każdego dnia, po zakończonej sprzedaży, na podstawie dobowego raportu fiskalnego a po zakończeniu miesiąca- raportu cen kodowanych oraz miesięcznego raportu fiskalnego. Rozliczenia i raporty fiskalne przekazywane będą do kasy ŚPN. 3.16 Na podstawie rozliczeń dobowych Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia ilościowego i wartościowego rozliczenia sprzedanych biletów wstępu oraz wpłaty gotówki w okresach tygodniowych na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy. Potwierdzenie dokonania wpłaty, będzie podstawą do pobrania następnej partii biletów wstępu. 3.17 Oryginał paragonu należy wręczyć kupującemu wraz z biletem wstępu, natomiast kopie paragonów rejestrowane są na kopi elektronicznej (kopia E). 3.18 Na życzenie kupującego Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia faktury VAT. Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia faktury VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami. Bloki faktur Wykonawca będzie pobierał od Zamawiającego, za pokwitowaniem w książce druków ścisłego zarachowania zawierającej dane wymagane ustawą i przepisami wydanymi na jej podstawie, z obowiązkiem rozliczenia. 3.19 W terminie do 15 listopada 2014 roku strony dokonają końcowego rozliczenia. W tej dacie Wykonawca będzie zobowiązany do zwrotu pobranych i nie sprzedanych biletów wstępu. 3.20 Wykonawca w poszczególnych punktach sprzedaży jest zobowiązany do prowadzenia dziennych rozliczeń, zawierających liczbę sprzedanych biletów wstępu do ŚPN wraz z podaniem numeracji sprzedanych biletów wstępu systemem od nr. do nr. oraz dziennych rozliczeń dla biletów wstępu na galerię widokową. 3.21 Celem prowadzenia przez ŚPN analizy ruchu turystycznego, Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do 30 listopada 2014 roku zestawienie dziennych rozliczeń sprzedaży biletów wstępu z poszczególnych punktów sprzedaży w danym roku. 3.22 Prowadząc sprzedaż biletów wstępu Wykonawca przestrzegać będzie: a) art.12 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody z późniejszymi zmianami (tekst jednolity - Dz. U. z 2009r. nr 151, poz.1220 z późn. zm.); b)rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 18 marca 2013 roku w sprawie parków narodowych lub niektórych ich obszarów, gdzie za wstęp pobiera się opłaty (Dz. U. 2013 poz.400); c)zarządzenia nr.42/2013 Dyrektora ŚPN z dnia 11 kwietnia 2013 roku, znak KD-011-42/13 w sprawie udostępniania Świętokrzyskiego Parku Narodowego w celach naukowych, edukacyjnych, kulturowych, turystycznych, rekreacyjnych, filmowania, fotografowania oraz w celach zarobkowych. 3.23 Ceny biletów wstępu mają charakter ceny sztywnej w rozumieniu art. 537 par 1 k.c. i wynikają z zarządzenia Dyrektora ŚPN. Na dzień zawarcia umowy ceny nominalne wynoszą: a) normalny 6,50 zł; b) ulgowy 3,25 zł; c) tygodniowy normalny 13,00 zł; d) tygodniowy ulgowy 6,50 zł. 3.24 Wykonawca oznaczy punkty sprzedaży biletów wstępu do ŚPN tablicami informacyjnymi (mogą być to tablice przenośne) zawierającymi informację zgodnie z pkt.3.22 oraz napisem - Sprzedaż biletów wstępu na szlak czerwony Św. Katarzyna - Trzcianka i niebieski Nowa Słupia - Św. Krzyż w Świętokrzyskim Parku Narodowym. 3.25 Zatrudnionych przez Wykonawcę sprzedawców biletów wstępu obowiązuje schludny, stosowny ubiór oraz właściwe zachowanie wobec turystów zwiedzających ŚPN. 3.26 Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprzedaży biletów wstępu w Dyrekcji ŚPN. 3.27 Wykonawca wybrany w przetargu nie ma prawa łączyć sprzedaży biletów wstępu z inną działalnością gospodarczą w miejscu sprzedaży biletów wstępu. 3.28 Opóźnienie Wykonawcy w rozliczeniach za pobrane bilety przekraczające 7 dni, stwierdzenie nieprawidłowości w wystawianych przez Wykonawcę fakturach za bilety wstępu (błędy formalne lub rachunkowe)oraz nie dotrzymanie przez Wykonawcę warunków umowy w zakresie punktów i godzin sprzedaży, jak również dokonywanie sprzedaży biletów w innej cenie niż określona w pkt. 3.23 będzie uprawniało Zamawiającego do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym. 3.29 Wykonawca wybrany w przetargu ma obowiązek wręczania kupującym wraz z biletem materiałów promocyjnych dostarczonych przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 635120001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Wykonawca winien wnieść wadium przetargowe w wysokości 2 000 zł. (słownie: dwa tysiące zł) przed upływem terminu składania ofert. 2 Wadium może być wnoszone w następujących formach : - pieniądzu - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty wskazane w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( DZ. U. 2007 ,nr 42, poz. 275 z późń. zmianami) 3 Wadium uiszczane w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Świętokrzyskiego Parku Narodowego z siedzibą w Bodzentynie w Banku Gospodarstwa Krajowego O/Kielce nr 66 1130 1192 0027 6162 2820 0003 przy 4 W przypadku wadium wnoszonego przelewem na rachunek bankowy, wniesienie wadium oznacza uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego, co oznacza, że za termin wniesienia wadium uważa się chwilę zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku Zamawiającego. 5 Wadium podlega zwrotowi w przypadkach i na zasadach wskazanych w art. 46 ustawy PZP tj. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca także wadium niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę 6 Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadkach i na zasadach wskazanych w art. 46 ust.4 a i 5 ustawy PZP tj. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.swietokrzyskipn.org.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach