Przetargi.pl
Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych

GMINA BRZOZÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 36-200 Brzozów, ul. Armii Krajowej 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 133061061
  • Data zamieszczenia: 2023-01-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA BRZOZÓW
    ul. Armii Krajowej 1
    36-200 Brzozów, woj. podkarpackie
    tel. 133061061
    REGON: 370440235
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa zamówienia: Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów KomunalnychPrzedmiotem zamówienia są usługi.CPV: 90511200-4 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowychZakres zadania obejmuje :1) Prowadzenie przez okres od 02.01.2023 r. do 20.12.2023 r. w dniach roboczych, od poniedziałku do piątku w godzinach: poniedziałek: 7:30–17:30, wtorek–piątek: 7:30–15:00 Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dla mieszkańców Gminy Brzozów, zlokalizowanego na terenie bazy Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Brzozowie, ul. Legionistów 10, 36-200 Brzozów zgodnie z Uchwałą Nr XXIII/233/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Brzozowie”.2) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ma zapewnić odbieranie od mieszkańców Gminy Brzozów określonych poniżej odpadów komunalnych: a) tworzywa sztuczne, w tym również odpady opakowaniowe wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych;b) metale, w tym również odpady opakowaniowe z metali;c) papier i tektura, w tym również odpady opakowaniowe z papieru i tektury;d) szkło, w tym również odpady opakowaniowe ze szkła;e) bioodpady stanowiące części roślin pochodzących z pielęgnacji terenów zielonych, ogrodów, parków i cmentarzy; f) popiół;g) zużyte opony, z ograniczeniem ilości do 4 szt. rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w uchwale Nr XXI/178//2020 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 31 stycznia 2020 r. w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi;h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;i) zużyte baterie i akumulatory;j) meble i inne odpady wielkogabarytowe, będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w uchwale Nr XXI/178/2020 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 31 stycznia 2020 r. w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi;k) chemikalia;l) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, z ograniczeniem ilości do 1 m3 rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w uchwale Nr XXI/178/2020 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 31 stycznia 2020 r. w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi;m) odpady tekstyliów i odzieży;n) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek.3) Koszty zagospodarowania odebranych w PSZOK odpadów komunalnych ponosi Zamawiający. Odpady, po przygotowaniu Wykonawca przekazuje podmiotom upoważnionym przez Zamawiającego do odbioru odpadów.4) Obowiązki Wykonawcy a) do obowiązków Wykonawcy należeć będzie uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa zezwoleń na prowadzenie PSZOK-u. b) teren przeznaczony do prowadzenia PSZOK powinien być utwardzony, ogrodzony, zapewniający dostęp dla wszystkich mieszkańców Gminy Brzozów i zabezpieczony przed wstępem osób nieupoważnionych. PSZOK powinien mieć odpowiedniej wielkości plac manewrowy pozwalający na swobodny dostęp pojazdów dowożących, jak i wywożących odpady. Teren PSZOK powinien być utrzymany w czystości i porządku.c) koszty ubezpieczeń, podatku od nieruchomości, monitoringu ponosi Wykonawca. d) wykonawca wyposaży PSZOK w niezbędną ilość urządzeń (pojemników, kontenerów) do zbiórki poszczególnych frakcji odpadów, umożliwiającą prawidłowy odbiór dostarczanych do niego odpadów w sposób zgodny z wymogami obowiązującego w tym zakresie prawa, i zabezpieczy w taki sposób, aby chroniły zabrane odpady przed wpływem czynników atmosferycznych.e) w celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni odpowiednią ilość pracowników i sprzętu technicznego .f) wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia rejestru rodzaju i ilości przyjętych do PSZOK odpadów komunalnych.g) wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu (do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni) dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, na którą składają się następujące dokumenty:  miesięczne zestawienie ilości przekazanych do PSZOK-u przez mieszkańców odpadów (z podziałem na frakcje); karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i wzorami druków.h) obowiązkiem Wykonawcy będzie przedkładanie Zamawiającemu rocznych sprawozdań zgodnie z dyspozycją art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.5) Rozliczenie wykonanych prac - rozliczenie za wykonane prace będzie się odbywało w formie ryczałtu, po zakończeniu miesiąca na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury. Wymagania pozostałe:• wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną wobec osób trzecich za wszelkie szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w wyniku działań lub zaniechań przy realizacji przedmiotu zamówienia, w tym również na sąsiednich nieruchomościach, w szczególności za ewentualne skutki nieszczęśliwych wypadków zaistniałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia,• zamawiający zastrzega sobie prawo potrącenia kar umownych z faktur wystawionych przez wykonawcę w ramach realizacji przedmiotu zamówienia,• termin płatności należności za wykonanie przedmiotu zamówienia do 30 dni od dnia dostarczenia faktury do siedziby zamawiającego.Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia – teren gminy Brzozów, teren województwa podkarpackiego.Zgodnie z art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320, z późn. zm.), tj. wykonywaniu przez pracownika określonego rodzaju pracy za wynagrodzeniem na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a więc wykonujących następujące czynności w zakresie przedmiotu zamówienia:• operatorzy maszyn w tym wózków widłowych i załadowczych• kierowcy ciągników i samochodów transportowych,• pracownicy fizyczni wykonujący czynności związane z odbiorem odpadów, ich segregacją i przygotowaniem do odbioru, transportem wewnętrznym itp,• pracownicy administracyjni zajmujący się obsługą administracyjną PSZOK oraz przygotowywaniem dokumentacji sprawozdawczej.Zgodnie z treścią art. 91 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wyjaśnia, że brak podziału na części nie będzie naruszać konkurencji poprzez ograniczenie możliwości ubiegania się o zamówienie mniejszych podmiotów, które byłyby w stanie prawidłowo wykonać zamówienie. Nie ma to wpływu na krąg Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, również ze względu na przyjęty tryb udzielenia zamówienia. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względów organizacyjnych oraz związanych z charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty Wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw (do których należy wykonawca zaproszony do negocjacji) a zamawiający podjął decyzję o jego udzieleniu w trybie zamówienia z wolnej ręki kontrolowanej osobie prawnej, co jest zgodne z treścią motywu 32 Dyrektywy 2014/24/UE.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511200-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach