Przetargi.pl
Prowadzenie prac programistycznych w celu dalszej modernizacji systemu Odznaka+, realizowane w formule świadczenia kompleksowych usług z zakresu zapewnienia zasobów ludzkich z branży IT

Instytut Badań Edukacyjnych ogłasza przetarg

  • Adres: 01-180 Warszawa, Górczewska 8
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Badań Edukacyjnych
    Górczewska 8
    01-180 Warszawa, woj. mazowieckie
    REGON: 000178235
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.ibe.edu.pl/index.php/zamowienia-publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie prac programistycznych w celu dalszej modernizacji systemu Odznaka+, realizowane w formule świadczenia kompleksowych usług z zakresu zapewnienia zasobów ludzkich z branży IT
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Świadczenie kompleksowych usług z zakresu zapewnienia zasobów ludzkich z branży IT, związanych z wytworzeniem (udoskonaleniem) i wdrożeniem systemu informatycznego Odznaka+, przez okres nie dłuższy niż do 25.09.2023 r. licząc od dnia zawarcia Umowy poprzez zapewnienie specjalistów spełniających określone wymagania oraz posiadających określone kompetencje i doświadczenie. W ramach niniejszej usługi Wykonawca zapewni świadczenie usług z zakresu IT przez specjalistów na rzecz i pod nadzorem Zamawiającego, zapewni obsługę kadrowo-płacową specjalistów oraz zapewni nadzór nad realizacją umowy w zakresie niezbędnym do zapewnienia ciągłości świadczenia usług przez specjalistów. Zarządzanie przebiegiem prac, zlecanie pracy oraz rozliczanie czasowe prac realizowane będą przez Zamawiającego. 2. W przedmiotowym zamówieniu prace konsultantów skupione będą przede wszystkim na: pełnej implementacji standardu Open Badges w wersji 2.1, przygotowaniu do przeniesienia danych i infrastruktury aplikacji na platformę Azure oraz pełnym wykorzystaniu możliwości User Experience w cyfrowych odznakach z naciskiem na produktowy cykl życia odznaki. 3. Z uwagi na bardzo bliski termin zakończenia Projektu tzn. wrzesień 2023 r., konieczne jest pozyskanie Wykonawcy, który posiada doświadczenie w realizacji Projektów z wykorzystaniem standardu Open Badges. Zapewnienie znajomości standardu Open Badges zapewni szybkie przejęcie obsługi systemu przez nowego Wykonawcę, co znacząco wpłynie na okres realizacji przewidzianych działań i pozwoli zakończyć je przed upływem końca projektu. Brak doświadczenia w realizacji projektów z wykorzystaniem standardu Open Badges wpłynie na wydłużenie terminu realizacji usługi poprzez konieczność zapewnienia okresu na wdrożenie i zapoznanie się konsultantów ze standardem Open Badges.4. Wykonawca zapewni konsultantów najpóźniej do 7 dni kalendarzowych od podpisania umowy. Powyższe wynika z krótkich terminów delegowania zadań. Zapewnienie konsultanta od momentu zgłoszenia zlecenia, przemawia za tym by wykonawcą była firma, która realizuje podobne zlecenia i na bieżąco może delegować swoich konsultantów do realizacji zadań (realizowanych w krótkich okresach czasu) zlecanych przez Zamawiającego. Wykonawca przy składaniu oferty musi uwzględnić powyższy zapis.5. Wymagani Konsultanci: 1. Programista Java2. Starszy programista back-end3. Programista front-end 4. Projektant User Interface5. DevOps EngineerDo realizacji zamówienia w jednym czasie Wykonawca może zaangażować więcej niż 1 osobę z konsultantów wymienionych w punktach 1-5.Przewidywana liczba godzin świadczenia usług przez Konsultantów poszczególnych specjalności:Specjalność Szacowana liczba godzinProgramista Java 80Starszy programista back-end 280Programista front-end 245Projektant User Interface 200DevOps Engineer 120Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania przesunięć godzin pomiędzy poszczególnymi specjalnościami do maksymalnego wynagrodzenia wskazanego w Umowie.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72000000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert określonego w SWZ.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r., poz. 299)3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy nr 18 1500 1012 1210 1000 1077 0000 z dopiskiem: Przeprowadzenie prac programistycznych w celu dalszej modernizacji systemu Odznaka+, realizowane w formule świadczenia kompleksowych usług z zakresu zapewnienia zasobów ludzkich z branży IT. Znak sprawy: IBE/32/2023.4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert.5. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 pkt 2-4, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.6. Dla skuteczności wniesienia wadium w innej postaci niż pieniądz niezbędnym jest przekazanie przed upływem terminu składania ofert, za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, oryginału gwarancji lub poręczenia w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta/Poręczyciela. Dokument nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta/poręczyciela.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie ma szczególnych wymagań w tym zakresie. Ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie Oświadczenia o spełnianiu warunków udziałuw postępowaniu (Załącznik 1 do SWZ).2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile to wynikaz odrębnych przepisów:Zamawiający nie ma szczególnych wymagań w tym zakresie. Ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie Oświadczenia o spełnianiu warunków udziałuw postępowaniu (Załącznik 1 do SWZ).3) sytuacji ekonomicznej i finansowej tj.Zamawiający nie ma szczególnych wymagań w tym zakresie. Ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie Oświadczenia o spełnianiu warunków udziałuw postępowaniu (Załącznik 1 do SWZ).4) zdolności technicznej lub zawodowej tj.:A. w odniesieniu do posiadania wiedzy i doświadczenia tj.:Na potwierdzenie spełnienia niniejszego warunku Zamawiający żąda od Wykonawcyubiegającego się o udzielenie zamówienia wykazania się wykonaniem, a wprzypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem z należytąstarannością w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert – ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie usług, któreobejmują lub obejmowały:a) co najmniej jeden projekt wykonania aplikacji webowej, o wartości co najmniej 150.000,00 zł brutto (a w przypadku, jeżeli wartość zamówienia została w umowie wyrażona w walucie obcej – równowartość 150.000,00 zł wg średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o wykonanie zamówienia);b) co najmniej dwa projekty informatyczne, w których warstwa logiczna systemu była oddzielona od warstwy prezentacyjnej aplikacji;c) co najmniej jeden projekt wykonania aplikacji mobilnej (np. w technologii WPA, hybrydowa, natywna).d) co najmniej 1 projekt wykonania aplikacji o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto w trakcie którego do realizacji zamówienia wykorzystany został standard Open Badges 2.0 lub 2.1.Na potwierdzenie spełniania niniejszego warunku Wykonawca może wskazać kilka razy ten sam projekt.Jako dowód posiadanego doświadczenia należy przedstawić oświadczenie Wykonawcy o realizacji projektu, ze wskazaniem terminu jego realizacji, z krótkim opisem projektu oraz referencje/inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia.Wskazane wyżej kwoty mogą być równowartością kwot wyrażonych w walucie innej niż złoty, obliczoną zgodnie ze średnim kursem ogłaszanym przez NBP z dnia zawarcia umowy na realizację projektu.B. w odniesieniu do dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem ekspertów składającym się z osób posiadających kwalifikacje i doświadczenie opisane poniżej:1. PROGRAMISTA JAVAWymagania:● Minimum 2 lata doświadczenia z wykorzystaniem technologii Java, JavaScript, SQL, HTML 5, XHTML, CSS, JSON, JSON-LD, XML, (WSDL i XSLT);● praktyczna znajomość architektury REST.2. STARSZY PROGRAMISTA BACK-ENDWymagania:● Minimum 4 lata doświadczenia z wykorzystaniem technologii Java, JavaScript, SQL, HTML 5, XHTML, CSS, JSON, JSON-LD, XML, (WSDL i XSLT);● praktyczna znajomość architektury REST;● Bardzo dobra znajomość bibliotek: Hibernate (Java), jQuery, Bootstrap;● Znajomość technologii modelowania UML;● Praktyczna znajomość systemu kontroli wersji Git;● Doświadczenie w pracy z serwerowymi systemami operacyjnymi: Linux (Debian/Ubuntu, RedHat/CentOS, Slackware), BSD (FreeBSD).3. PROGRAMISTA FRONT-ENDWymagania:● Bardzo dobra znajomość technologii JavaScript, Vue.js, HTML 5/CSS 3.● Znajomość i co najmniej jednego z framework JS do budowania aplikacji frontend;● Praktyczna znajomość z systemem kontroli wersji Git;● Znajomość aktualnych zasad SEO;● Co najmniej roczne doświadczenie w pracy przy projektowanie ekranów do aplikacji webowych.4. PROJEKTANT USER INTERFACEWymagania:● co najmniej 15 zrealizowanych projektów UI;● znajomość założeń projektowania UCD (User-Centered Design);● znajomość zagadnień związanych z użytecznością i dostępnością oraz podstaw projektowania graficznego;● bardzo dobra znajomość Adobe XD (oprogramowanie);● co najmniej 5 zrealizowanych projektów stron internetowcyh zgodnie ze standardami WCAG;● Umiejętność pracy w zespole zgodnie z metodyką SCRUM;● Znajomość założeń LEAN UX.5. DevOps EngineerWymagania:● Znajomość technologii i co najmniej 2 letnie doświadczenie w pracy z wykorzystaniem infrastruktury Azure (IaaS, PaaS, Serverless);● Znajomość technologii i co najmniej 2 letnie doświadczenie w pracy z wykorzystaniem monitorowania, w szczególności Application Insights, Grafana, Prometheus;● Znajomość technologii i doświadczenie w pracy z wykorzystaniem procesów CI/CD, w tym Azure Pipelines, Github Actions;● Doświadczenie w pracy z serwerowymi systemami operacyjnymi: Linux/Windows (głównie Debian/Ubuntu/Mint/Windows Server);● Znajomość technologii i co najmniej 2 letnie doświadczenie w pracy z kontenerami Docker (Docker, Docker-compose, Rancher);● Co najmniej 4 letnie doświadczenie w pracy z wykorzystaniem narzędzi takich jak VSCode, Powershell core/5.1, Bash, Python.Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia funkcji wymienionych w punktach 1-5 przez jedną osobę.2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcyw inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w ust. 1 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formule „spełnia” „ nie spełnia”.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.Zamawiający jednocześnie informuje, iż: „stosowna sytuacja”, o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.1) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane .2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 5, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.4) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1, oraz, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w § 6 powyżej.5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.6) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-07-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach