Przetargi.pl
Prowadzenie kompleksowej bankowej obsługi budżetu Miasta Oświęcim oraz miejskich jednostek organizacyjnych, finansowanych z budżetu Miasta Oświęcim w latach 2013-2016.

Miasto Oświęcim ogłasza przetarg

  • Adres: 32-600 Oświęcim, ul.Zaborska 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8429311,8429311 , fax. 033 8429199
  • Data zamieszczenia: 2012-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Oświęcim
    ul.Zaborska 2 2
    32-600 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 033 8429311,8429311, fax. 033 8429199
    REGON: 00052640000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.oswiecim.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie kompleksowej bankowej obsługi budżetu Miasta Oświęcim oraz miejskich jednostek organizacyjnych, finansowanych z budżetu Miasta Oświęcim w latach 2013-2016.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: otwarcie i likwidację bieżących, pomocniczych i walutowych rachunków bankowych, prowadzenie oprocentowanych bieżących, pomocniczych i walutowych rachunków bankowych, przeprowadzanie rozliczeń pieniężnych gotówkowych i bezgotówkowych (w formie elektronicznych lub/i papierowych zleceń), przeprowadzanie rozliczeń pieniężnych wysokokwotowych w czasie rzeczywistym, przeprowadzanie rozliczeń zagranicznych, przeliczanie gotówki przyjętej w formie zamkniętych kaset metalowych pochodzących z parkomatów - bez obecności wpłacającego, sporządzanie wyciągów bankowych w formie papierowej za każdy dzień, w którym dokonano operacji finansowych na rachunku, z wykazaniem salda rachunku, a także udostępnianie odbioru tych wyciągów wraz z załącznikami najpóźniej w następnym dniu roboczym, udostępnienie elektronicznego podglądu i wydruku bieżącego wyciągu bankowego i historii rachunku, wydawanie opinii i zaświadczeń na wniosek posiadacza rachunku, automatyczne lokowanie środków finansowych w postaci depozytów overnight, weekendowych i w dniach, możliwość lokowania wolnych środków finansowych na lokatach terminowych zgodnie z przepisami art. 48 ustawy o finansach publicznych, krótkoterminowy kredyt odnawialny w rachunku bieżącym z przeznaczeniem na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu, codzienne konwojowanie gotówki - średnio 2 razy w ciągu dnia pomiędzy Bankiem a Zamawiającym, obsługa rachunków bankowych za pośrednictwem bankowości elektronicznej/internetowej, telefoniczne informowanie o saldzie i obrotach na rachunkach bankowych, konsolidację i redystrybucję sald wskazanych rachunków bankowych, miesięczną kapitalizację odsetek na rachunkach bieżących i pomocniczych, automatyczne przekazywanie skapitalizowanych odsetek z wybranych rachunków bankowych na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego, prowadzenie systemu płatności masowych, wydawanie i obsługa kart płatniczych. 4. Bank winien świadczyć usługi na rzecz Zamawiającego w godz. 8:00 do 17:00. 5. Bank powinien posiadać siedzibę, oddział lub filię na terenie miasta Oświęcim. W przypadku braku takich placówek, bank zobowiązuje się do otworzenia placówki, oddziału lub filii w granicach administracyjnych miasta Oświęcim najpóźniej do dnia 31 grudnia 2012 r. 6. Bank powinien zapewnić uruchomienie w swojej siedzibie, oddziale lub filii znajdujących się na terenie miasta Oświęcim dodatkowego stanowiska kasowego do obsługi podatników Urzędu Miasta Oświęcim, przez okres 14 dni (10 dni roboczych) poprzedzających terminy płatności podatków tj. 15 marzec, 15 maj, 15 wrzesień, 15 listopad każdego roku kalendarzowego. 7. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Bankiem usług bankowych będą dokonywane w złotych polskich. 8. Za świadczone czynności związane z obsługą rachunku Bank pobiera prowizje i opłaty w wysokościach zawartych w ofercie, które będą niezmienne w okresie obowiązywania umowy. Zwiększenie ilości i wartości rodzaju usług wymienionych w SIWZ nie będzie powodowało zmiany zaoferowanych stawek opłat i prowizji bankowych. 9. Ilość operacji, rachunków w PLN i w walucie obcej, stanowisk obsługi bankowości elektronicznej/internetowej może ulec zmianie np. wskutek uregulowań prawnych, które będą nakładały na Zamawiającego obowiązek otwarcia wyodrębnionych rachunków bankowych dla wskazanych operacji finansowych, pojawienia się nowych rozwiązań technicznych, powstania nowych jednostek organizacyjnych Zamawiającego bądź zmian organizacyjnych Zamawiającego, przy czym cena opłat pozostanie bez zmian. 10. Ilekroć w specyfikacji i załącznikach do specyfikacji jest mowa: o prowizji - należy przez to rozumieć wynagrodzenie brutto płatne procentowo od kwoty (wartości), o opłacie - należy przez to rozumieć wynagrodzenie brutto płatne kwotowo od czynności, o cenie - należy przez to rozumieć cenę brutto skalkulowaną na podstawie podanych wielkości i ustalonych stałych stawek w okresie obowiązywania umowy za cały okres obowiązywania umowy zaoferowaną przez Bank. 11. Bank zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu możliwość automatycznej identyfikacji źródeł wpływów z określeniem nazwy Kontrahenta, tytułu płatności, daty obciążenia rachunku Kontrahenta bądź też daty dokonania wpłaty przez Kontrahenta za pośrednictwem poczty lub innych punktów, kwoty wpłaty lub innych parametrów uzgodnionych pomiędzy Zamawiającym a Bankiem. Zakres informacji nie będzie wykraczał poza dostępny w systemie rozliczeń międzybankowych. 12. Bank zobowiązany jest zapewnić, aby płatności dokonywane na rzecz Zamawiającego przez Kontrahentów i pracowników Zamawiającego realizowane były przez Bank bez opłat i prowizji. 13. Zamawiający wymaga aby Bank nie obciążał osób trzecich prowizjami i opłatami od wpłat gotówkowych przyjmowanych na rachunki Zamawiającego. 14. Prowizje od wpłat gotówkowych, przelewów, wypłat oraz opłat za prowadzenie rachunku bankowego są potrącane z wybranego rachunku wskazanego przez Zamawiającego. 15. Po każdej codziennej zmianie stanu rachunku bankowego Bank generuje Zamawiającemu dzienne papierowe wyciągi z każdego prowadzonego rachunku, jako zestawienia operacji przeprowadzonych na poszczególnych rachunkach bankowych z podaniem sald początkowych i końcowych. Wyciągi bankowe mają zawierać wszystkie informacje o płatnościach jakie zostały umieszczone przez Kontrahentów w opisie/tytule płatności. Wyciągi muszą zawierać informacje tożsame z danymi umieszczonymi w systemie elektronicznej obsługi rachunków bankowych udostępnionym dla Zamawiającego. 16. Wyciąg bankowy musi zawierać pełną nazwę rachunku, walutę rachunku, pełną nazwę posiadacza rachunku oraz zawierać informacje o przeprowadzonych wpłatach, wypłatach, przelewach, numerach rachunków beneficjentów i ich pełne nazwy, pełnych tytułach płatności, datach uznania lub obciążenia rachunku, wysokości kursu zastosowanego w przypadku transakcji walutowych, informacje na temat kredytu, lokat, okresów odsetkowych. 17. Do każdego wyciągu bankowego należy dołączyć papierowe załączniki i wtórniki dokumentujące  każdą operację wykazaną na wyciągu bankowym.  Wymogi w tym zakresie podyktowane są koniecznością prawidłowego zaksięgowania dokonanej wpłaty z uwzględnieniem wszystkich jej elementów. 18. W przypadku stwierdzenia niezgodności salda rachunku Zamawiający zobowiązany jest zgłosić niezgodność w terminie 14 dni od daty otrzymania wyciągu. 19. Na żądanie Zamawiającego Bank zobowiązany będzie przekazać w możliwie najkrótszym terminie informację o godzinie dokonania wpłaty na rachunek Zamawiającego. 20. Bank zobowiązany jest niezwłocznie zbadać zgłoszoną reklamację i udzielić Zamawiającemu właściwych informacji. 21. Kapitalizacja odsetek od oprocentowania środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach Zamawiającego następować będzie raz na koniec każdego miesiąca tj. w ostatnim dniu kalendarzowym miesiąca, za który następuje naliczenie. 22. Bank zapewni Zamawiającemu usługę automatycznego lokowania środków pieniężnych typu Overnight opartą na konsolidacji i redystrybucji sald wybranych rachunków wskazanych przez Zamawiającego. Konsolidacja sald będzie następowała na koniec każdego dnia roboczego natomiast redystrybucja sald będzie następowała następnego dnia roboczego następującego po konsolidacji - nie później niż do godz. 8.00 rano. Wysokość oprocentowania środków pieniężnych lokowanych w ten sposób będzie każdorazowo ustalana jako iloczyn stawki WIBID O/N obowiązującej w dniu uruchomienia usługi i stałego w całym okresie obowiązywania Umowy współczynnika określonego w Formularzu Ofertowym. 23. Kapitalizacja odsetek od oprocentowania depozytów pieniężnych typu Overnight zgromadzonych na rachunku konsolidującym Zamawiającego następować będzie w każdym dniu roboczym miesiąca za okres, za który następuje naliczenie. 24. Kredyt udzielony zostanie bez żadnych prowizji i opłat: jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki za rzeczywiście wykorzystany kredyt. 25. Wysokość oprocentowania kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym Zamawiającego, będzie określona jako suma stawki zmiennej WIBOR 1M z notowania obowiązującego w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczania odsetek i stałej w całym okresie obowiązywania Umowy kredytowania marży Banku podanej w Formularzu Ofertowym. Aktualizacja oprocentowania odbywa się miesięcznie. Zabezpieczeniem kredytu może być oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie prawa bankowego lub weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 26. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne każdego 10 - go kalendarzowego dnia miesiąca za miesiąc poprzedni. W przypadku gdy jest to dzień wolny od pracy - w następnym dniu roboczym, i pobierane przez Bank ze wskazanego przez Zamawiającego rachunku wydatków, po uprzednim przesłaniu do Zamawiającego w formie faxu lub scanu zawiadomienia o wysokości tych odsetek. 27. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych (kalendarz rzeczywisty tj. od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca),od faktycznego zadłużenia według stopy procentowej wyrażonej jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M i stałej w całym okresie kredytowania marży Banku, podanej w Formularzu ofertowym, przy naliczaniu odsetek przyjmuje się kalendarz rzeczywisty, rok liczy rzeczywistą ilość dni tj. 365 dni (366 dni w roku przestępnym). 28. Bank zapewni dostęp i korzystanie z Systemu bankowości elektronicznej/internetowej obsługi rachunków bankowych za pośrednictwem strony internetowej Banku oraz jego serwisowanie. System elektronicznej/internetowej obsługi rachunków musi spełniać wymogi bezpieczeństwa teleinformatycznego. Ponadto System musi umożliwiać w szczególności: a) dostęp do usług przez 24 godziny w każdym dniu roboczym, b) dokonywanie operacji/transakcji i uzyskiwanie wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na wszystkich rachunkach w czasie rzeczywistym, c) tworzenie zbiorów danych rachunków, Kontrahentów i innych danych ewidencyjnych, d) przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy Kontrahenta, daty, okresu, kwoty, liczby i innych wyodrębnionych kryteriów; przy czym w okresie obowiązywania Umowy Bank zobowiązany jest zapewnić możliwość przeszukiwania on-line zbiorów danych z całego okresu objętego obsługą bankową (4 lata) oraz prowadzić w tym zakresie archiwum, e) składanie poleceń przelewu, w tym poleceń przelewu zagranicznego, ze wszystkich rachunków w ramach dostępnych środków, f) składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania; g) import przelewów przygotowanych w systemie finansowo-księgowym REKORD Zamawiającego wg formatu wynikającego z tego systemu, h) jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie (wymóg Systemu wielostanowiskowego), i) informowanie użytkowników o wszystkich istotnych sprawach związanych z Systemem (np. awarie, aktualizacje, transakcje odrzucone przez Bank) Bank zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu na czas trwania Umowy bezpłatnej, niewyłącznej licencji na System elektronicznej/internetowej obsługi rachunków bankowych. Ponadto Bank zobowiązany jest na własny koszt zainstalować i konserwować w okresie trwania umowy dodatkowe urządzenia lub inne wyposażenie potrzebne do działania tego Systemu/akcesoria bankowe. Bank zobowiązany jest do przeszkolenia użytkowników System elektronicznej/internetowej obsługi rachunków bankowych Zamawiającego w zależności od zgłaszanych przez Zamawiającego potrzeb. Bank zobowiązany jest również do dostosowania formatu wymiany danych do stosowanego u Zamawiającego systemu finansowo-księgowego w zakresie formatu plików danych źródłowych z Systemu bankowego w sposób umożliwiający współpracę z systemem finansowo-księgowym Zamawiającego. Po zakończeniu Umowy Bank zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu w terminie 14 dni bazę danych z archiwum operacji na rachunkach oraz słowniki z danymi wprowadzonymi przez Zamawiającego (w tym m.in. Rachunki Kontrahentów i dane teleadresowe), w formacie uzgodnionym z Zamawiającym. 29. Bank zobowiązany jest otworzyć i prowadzić wirtualne rachunki dla Kontrahentów płatności masowych. Identyfikacja płatności przychodzących i wychodzących będzie odbywała się w oparciu o unikalny identyfikator jaki zostanie umieszczony w indywidualnym numerze rachunku bankowego. Księgowanie wpłat i wypłat na rachunki wirtualne będzie odbywało się na wskazanych przez Zamawiającego rachunkach. Plik elektroniczny wg formatu określonego przez Zamawiającego o wpłatach i wypłatach dokonywanych za pośrednictwem wirtualnych rachunków Bank zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu najpóźniej do godz. 8:00 następnego dnia roboczego. Bank zobowiązany jest również zapewnić dokonywanie płatności na wirtualne rachunki Kontrahentów za pomocą kart płatniczych. Bank zobowiązany jest zapewnić import przelewów przygotowanych w systemie finansowo-księgowym Zamawiającego do Systemu bankowości elektronicznej/internetowej wg stosowanego obecnie formatu. 30. Bank corocznie przekazuje zawiadomienie o wysokości sald na rachunkach bankowych Zamawiającego wg stanu na koniec każdego roku kalendarzowego. 31. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M lub/i stawki WIBID O/N zostaną one zamienione na stawki, które ich zastąpią, albo na stawki najbardziej zbliżone swoją wielkością i częstotliwością notowań. 32. Bank nie będzie pobierał innych opłat i prowizji niż określone w Formularzu ofertowym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Oprocentowanie środków na rachunkach bankowych oraz lokat typu Overnight O/N
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.oswiecim.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach