Przetargi.pl
„Prowadzenie bieżącego utrzymania i remontów oświetlenia ulicznego i parkowego na terenie Miasta Augustów”

Gmina Miasto Augustów ogłasza przetarg

  • Adres: 16-300 Augustów, 3 Maja
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 643 42 28, , fax. 87 643 42 11
  • Data zamieszczenia: 2019-12-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Augustów
    3 Maja 60
    16-300 Augustów, woj. podlaskie
    tel. 87 643 42 28, , fax. 87 643 42 11
    REGON: 79067081700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.augustow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Prowadzenie bieżącego utrzymania i remontów oświetlenia ulicznego i parkowego na terenie Miasta Augustów”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Prowadzenie bieżącego utrzymania i remontów oświetlenia ulicznego i parkowego na terenie Miasta Augustów” I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie bieżącego utrzymania i remontów oświetlenia ulicznego i parkowego na terenie Gminy Miasta Augustów zwanego dalej konserwacją. 2. Konserwacja obejmuje 3606 szt. opraw oświetleniowych znajdujących się na słupach oświetleniowych oraz 77 szaf oświetleniowych, zlokalizowanych na terenie Gminy Miasta Augustów wg załącznika nr 1. Punkty świetlne zaznaczone kolorem zielonym nie podlegają konserwacji ponieważ są na gwarancji Wykonawców -327 szt. Do końca sierpnia 2020r. zostanie wymienionych 2371 szt opraw sodowych na oprawy LED zgodnie z projektem „Poprawa efektywności energetycznej poprzez modernizację infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Augustów”. 3. Przewiduje się podział konserwacji na roboty objęte miesięczną stawką zryczałtowaną oraz roboty nie objęte ryczałtem, obejmujące zadania o sprecyzowanym zakresie i terminie realizacji, objęte rozliczeniem po wykonaniu zadania. 4. W okresie objętym umową typ urządzeń oświetleniowych, a także ich liczba może ulec zmianie na skutek prowadzonych przez Zamawiającego inwestycji, remontów, modernizacji, przejęcia lub likwidacji bez zmiany stawki zryczałtowanej. Wymagania ogólne 1. Wszelkie roboty związane z konserwacją muszą być wykonywane zgodnie z wymogami przepisów prawa oraz budowy urządzeń elektrycznych i w oparciu o aktualne akty prawne dotyczące ich eksploatacji, z zastosowaniem urządzeń posiadających certyfikaty bezpieczeństwa i jakości oraz zgodności z wymogami norm. 2. Wykonawca nie może wprowadzać samowolnie zmian w zakresie wyposażenia miejskiej instalacji oświetleniowej. 3. Pracownicy zatrudnieni przy konserwacji zobowiązani są posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe, w zależności od wykonywanych robót. Pracownicy zatrudnieni przy konserwacji urządzeń elektrycznych, wchodzących w skład instalacji oświetleniowej, powinni posiadać minimum zaświadczenie kwalifikacyjne „E” do 1 kV oraz obsługi sieci elektrycznej oświetlenia ulicznego, wystawione przez uprawnioną komisję kwalifikacyjną oraz zaświadczenie o możliwości wykonywania prac pod napięciem (PPN do 1 kV). Przedstawiciele kierownictwa powinni posiadać zaświadczenie kwalifikacyjne dla osób sprawujących dozór nad eksploatacją urządzeń elektroenergetycznych - „D" do 1 kV oraz obsługi sieci elektrycznej oświetlenia ulicznego. Ponadto przedstawiciele kierownictwa powinni posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w branży elektrycznej i elektroenergetycznej. 4. Wykonawca konserwacji zapewni organizację pracy w oparciu o ustalenia Ustawy „Prawo Energetyczne”, przepisy w sprawie BHP w zakładach energetycznych oraz innych zakładach pracy przy urządzeniach elektroenergetycznych. Wykaz urządzeń oświetlenia ulicznego Zakres robót, objętych niniejszym postępowaniem, dotyczy urządzeń oświetleniowych, będących w zarządzie Gminy Miasta Augustów, wchodzących w skład wyposażenia 77 obwodów oświetleniowych- załącznik nr 5. Zasady ogólne prowadzenia konserwacji instalacji oświetlenia 1. Przewiduje się podział robót konserwacyjnych na: - roboty trwające na przestrzeni całego roku, objęte miesięczną stawką zryczałtowaną; - roboty zlecane (nie objęte ryczałtem) obejmujące zadania o sprecyzowanym zakresie i terminie realizacji, objęte rozliczeniem po wykonaniu zadania. 2. Rozpoczęcie realizacji robót nie objętych ryczałtem musi być poprzedzone udzieleniem zlecenia od zamawiającego. 3. Roboty objęte miesięcznymi opłatami ryczałtowymi: 1) Prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej konserwowanych urządzeń, w szczególności: • dokonywanie oceny stanu technicznego słupów, opraw, linii napowietrznych i kablowych, oraz szaf oświetleniowych z wyposażeniem; • pomiar skuteczności ochrony przeciwporażeniowej szafek oświetleniowych - przyjęto 77 szt. na rok; • pomiary rezystancji uziemienia szafek oświetleniowych - przyjęto 77 szt. na rok; • pomiar skuteczności zerowania szaf oświetleniowych - przyjęto 77 szt. na rok. Powyższe prace należy zakończyć wpisami do książki urządzeń oświetlenia. 2) Kontrole objazdowe i piesze, oględziny wszystkich punktów świetlnych w porze świecenia - raz na miesiąc. 3) Wymiana sodowych źródeł światła o mocy od 70W do 250W lub stateczników w istniejących oprawach oświetleniowych - przyjęto wymianę 300 szt. źródeł światła lub stateczników różnych typów na rok. 4) Zabezpieczenie zagrożeń powstałych na skutek m.in. awarii, kataklizmów, wypadków drogowych i działań wandalicznych – 24 godzinna praca dyżurna, w systemie pogotowia awaryjnego, wyposażonego w specjalistyczny sprzęt – przyjęto 100 r-g na rok. 5) Wymiana główek bezpiecznikowych lub wkładek topikowych w gniazdach bezpiecznikowych w słupie lub szafie oświetleniowej – przyjęto 80 szt. na rok. 6) Wymiana w szafce oświetleniowej - stycznika lub przekaźnika - przyjęto 8szt. na rok. 7) Montaż zabezpieczenia drzwiczek opaską COT oraz wymiana i naprawa uszkodzonych opasek – przyjęto 50 szt na rok. 8) Wymiana obudowy bezpiecznika słupowego lub wkładek topikowych w gniazdach bezpiecznikowych na słupie linii napowietrznej – przyjęto 10szt. na rok. 9) Mycie kloszy opraw parkowych raz w roku. – 1235 szt. 10) Kontrola poprawnego zapalania się i wyłączania oświetlenia ulicznego w całym mieście – 366 szt na rok. 11) Regulacja sterowników oświetlenia ulicznego typu CPA 4.0 (3.6) w zakresie włączania i wyłączania oświetlenia ulicznego w stosunku do astronomicznych zachodów i wschodów słońca, lokalizacja sterowników następująca: - SO zlokalizowana przy stacji „Rynek 5-0007” w parku przy ulicy Rynek Zygmunta Augusta, - SO zlokalizowana na słupie linii energetycznej nN przy stacji „Transbud 5-1233”, - SO w ZK Nr 5-1549 zlokalizowana na ciągu pieszo-rowerowo-narciarskim nad kanałem Bystrym w Augustowie, obok kościoła, - SO w ZK Nr 5-1592 zlokalizowana na ciągu pieszo-rowerowo-narciarskim nad kanałem Bystrym w Augustowie, przy ulicy Bystrej, - SO w ZK Nr 5-1593 zlokalizowana na ciągu pieszo-rowerowo-narciarskim nad kanałem Bystrym w Augustowie, przy ulicy Straży Leśnej, - SO w węźle Augustów obwodnicy Augustów przy stacji „Rondo 5-1662”, - SO zlokalizowana na słupie linii energetycznej nN przy stacji napowietrznej „Pensjonatowa 5-1650”, - SO zlokalizowana przy stacji „Ogrodowa 5-1230” na ulicy Ogrodowej, - SO zlokalizowana na słupie linii energetycznej przy stacji napowietrznej „Studzieniczna 1” przy budynku CARITAS – sterowanie automatyczne. Po modernizacji oświetlenia zmienią się sterowniki zgodnie z wybraną ofertą. 12) Koszty dopuszczeń do pracy w technologii PPN przez Rejon Energetyczny – przyjęto 30 razy na rok. 13) Usuwanie wszelkiego rodzaju naklejek (ogłoszeń, reklam, itp.) umieszczonych na obudowach szaf oświetleniowych - przyjęto 20 razy na rok. 14) Obsługa zgłoszeń i reklamacji oraz przygotowywanie raportów miesięcznych. 15) Wykonania inwentaryzacji oświetlenia z szafkami SO i uaktualnianie jej wg zał. nr 4. Wykonawca do dnia 10–tego następnego miesiąca będzie dostarczał sprawozdanie z wykonanych w danym miesiącu zabiegów konserwacyjnych ryczałtowych. Cena ryczałtu konserwacyjnego zawiera wykonanie robót konserwacyjnych razem z materiałami, m.in. źródła światła, stateczniki, główki bezpieczników, wkładki topikowe, obudowy bezpiecznika słupowego, styczniki, przekaźniki. Wyżej wymieniony zakres czynności i zabiegów konserwacyjnych przyjęto na podstawie analizy zdarzeń za ostatnie lata jako podstawę do ustalenia rocznych kosztów zapewnienia żądanego stanu funkcjonowania oświetlenia ulicznego oraz zabezpieczania możliwości usuwania zagrożeń, które mogą wyniknąć na skutek kolizji komunikacyjnych, a także ekstremalnych warunków atmosferycznych, itp. 4. Roboty konserwacji nie objęte ryczałtem, to roboty mające zapewnić odtworzenie zdewastowanych lub wyeksploatowanych urządzeń, wykonanie zabiegów i prac eksploatacyjnych, uznanych za niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania instalacji oświetleniowej, w szczególności: 1) Roboty obejmujące zadania o sprecyzowanym zakresie i terminie realizacji, objęte rozliczeniem po wykonaniu zadania. 2) Roboty konserwacyjne w instalacjach oświetleniowych zlecone przez Zamawiającego zostaną objęte rozliczeniem na podstawie stawek jednostkowych załączonych do oferty. 3) W wycenach robót jednostkowych uwzględnić należy zabezpieczenie i oznakowanie miejsca pracy oraz odtworzenie terenu po robotach. 4) W ramach robót zlecanych poza ryczałtem konserwacyjnym będą realizowane m.in.: a) Lokalizacja uszkodzeń kabli wraz z ich naprawą. b) Budowa lub wymiana kabli elektroenergetycznych. c) Wymiana słupów, wysięgników, fundamentów i opraw. d) Malowanie i czyszczenie słupów. e) Dodatkowe czyszczenie opraw i mycie kloszy (ponad raz w roku) . f) Prostowanie (pionowanie) słupów oświetleniowych. g) Pomiar rezystancji izolacji przewodów. h) Naprawy i wymiany szafek oświetleniowych. i) Korekta położenia wysięgnika lub oprawy. 5. Wymagania dotyczące materiałów: a) Wymagania dotyczące materiałów do remontu instalacji oświetleniowej należy uzgadniać na bieżąco z Zamawiającym. b) Nowy (wymieniony) element powinien spełniać minimum takie same warunki w zakresie jakości, rodzaju materiału, rodzaju konstrukcji jak element ulegający wymianie (przed uszkodzeniem). c) Wszystkie zakupione przez Wykonawcę materiały, dla których normy PN i BN przewidują posiadane zaświadczenie o jakości lub atestu, powinny być zaopatrzone przez producenta w taki dokument. d) Uszkodzone elementy zakwalifikowane przez przedstawiciela Zamawiającego do wymiany, zostaną zdemontowane i odwiezione przez Wykonawcę na terenie miasta Augustów, do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, jeśli nadają się do ponownego wbudowania, zaś jeśli się nie nadają do wbudowania muszą zostać zutylizowane na koszt Wykonawcy. e) Rozliczenie napraw uszkodzonych elementów oświetlenia ulicznego powstałych w wyniku kolizji komunikacyjnych, będą rozliczane na podstawie oddzielnego kosztorysu i wystawionej faktury, w ramach ubezpieczenia OC sprawcy zdarzenia. 6. Przedstawiciele Wykonawcy zobowiązani będą do uczestnictwa w odbiorach robót zanikających, przejściowych i końcowych oraz pogwarancyjnych w czasie realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych Gminy Miasta Augustów, dotyczących oświetlenia. 7. Wymagania dotyczące sprzętu Wykonawca przystępujący do wykonania przedmiotu niniejszej specyfikacji winien wykazywać się możliwością korzystania z następującego sprzętu: a) podnośnik koszowy, b) agregat prądotwórczy, c) agregat spawalniczy, d) inny drobny sprzęt np. wiertarki, wkrętarki, inne narzędzia m.in. do pomiaru napięcia, uziomu, wykrywania uszkodzeń i trasy przebiegu kabla zasilającego itp. 8. Transport Przewożone materiały i elementy powinny być zabezpieczone na środkach transportu przed ich przemieszczaniem, układane zgodnie z warunkami transportu wydanymi przez wytwórcę dla poszczególnych elementów. 9. Wykonanie robót 1) Wszelkie roboty związane z przedmiotem zamówienia zlecane będą koordynatorowi Wykonawcy wskazanemu w umowie. 2) Zlecenia pilne (usuwanie awarii i likwidacja zakłóceń) – Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie podstawić adekwatny sprzęt oraz personel w przeciągu max. do 3 godzin od chwili wezwania celem zabezpieczenia miejsca kolizji/wypadku i innych zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz osób trzecich. Zakłócenia powodujące przerwy w zasilaniu urządzeń oświetlenia drogowego, stwarzające zagrożenia bezpieczeństwa, powinny być w możliwie najkrótszym czasie likwidowane, przy użyciu wszystkich dostępnych środków. Likwidacja zakłócenia powinna zapewnić przywrócenie funkcjonowania oświetlenia, po niezwłocznym zlokalizowaniu miejsca uszkodzenia i wyeliminowaniu uszkodzonego elementu w czynnej sieci oświetleniowej. Do najczęściej spotykanych uszkodzeń, powodujących awarię oświetlenia drogowego należą: a) uszkodzenie latarni w wyniku wypadku drogowego lub innego zdarzenia, b) zerwanie przewodów linii napowietrznych, c) uszkodzenie kabla (samoistne lub mechaniczne), d) uszkodzenie elementów zabezpieczających na tablicy bezpiecznikowej w słupie lub mechaniczne uszkodzenie szafy sterowniczej, e) kradzież lub dewastacja osprzętu i elementów urządzeń, f) zanik napięcia w rozdzielni zasilającej szafę sterowniczą. We wszystkich przypadkach należy niezwłocznie przystąpić do zlokalizowania miejsca uszkodzenia i wykonać odpowiednie czynności, w celu wyeliminowania uszkodzonego elementu. W przypadku uszkodzenia latarni w sposób uniemożliwiający załączenie napięcia, należy wypiąć kable obustronnie z sąsiednich słupów i starać się zasilić część obwodu z drugiej strony, przez wykorzystanie połączeń rezerwowych lub przez zasilenie prowizoryczne. Podobnie należy postąpić w przypadku stwierdzenia uszkodzonego kabla pomiędzy latarniami. W przypadku uszkodzenia szafki sterowniczej lub zaniku napięcia w rozdzielni, należy obwody oświetleniowe, wychodzące z szafy sterowniczej, zasilić z sąsiednich szafek, wykorzystując połączenia rezerwowe pomiędzy obwodami. Naprawę docelową, pozwalającą na przywrócenie urządzeń do stanu pierwotnego, można wówczas dokonać w terminie późniejszym. W przypadku braku możliwości całkowitego wyeliminowania uszkodzenia, należy starać się ograniczyć do minimum rozmiar nieczynnego oświetlenia. Urządzenia oświetlenia zewnętrznego, wyłączone przez zabezpieczenia, można ponownie załączyć po usunięciu przyczyny wyłączenia, a w razie nie stwierdzenia przyczyny wyłączenia - próbnie załączyć. 3) Czas wykonania innych zleceń koordynator zamawiającego określi na podstawie zlecanej ilości, dostępności części itp. Do realizacji usług, należy przystąpić w porozumieniu z Zamawiającym. 4) Planowane załączenie oświetlenia w dzień (np. w celu sprawdzenia poprawności funkcjonowania kaskad sterowniczych lub sprawdzenia świecenia wymienionych źródeł światła lub stateczników) powinno być zgłoszone przez Wykonawcę do koordynującego Zamawiającego. 5) W przypadku usuwania awarii Wykonawca zobowiązany jest zabrać ze sobą podstawowy sprzęt i podstawowe materiały zamienne, przewidywane do wymiany zgodne z charakterem awarii. 6) O rozpoczęciu i zakończeniu działań (naprawy awarii) należy poinformować koordynatora Zamawiającego (e-mail, telefonicznie). 7) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych prac, bezpieczeństwo ruchu drogowego, utrudnienia w ruchu oraz ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim z tego tytułu, w związku z wykonywanymi naprawami objętymi umową w obrębie odcinka drogi, na którym wykonawca prowadzi prace. Prace mogą być prowadzone tylko na podstawie zaopiniowanego przez KPP Augustów i Urząd Miasta Augustów, oraz zatwierdzonego przez Starostę Augustowskiego projektu tymczasowej organizacji ruchu. 8) Wykonanie prac związanych z zabezpieczeniem, naprawą i konserwacją oświetlenia musi być zgodne z obowiązującymi normami, przy pomocy osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, przeszkolonych w zakresie bhp oraz wyposażonych w odpowiedni sprzęt i narzędzia. Pracownicy wykonujący konserwację oświetlenia muszą posiadać odzież ochronną oraz używać samochodów technicznych, oznaczonych wyraźnym logo Wykonawcy. 9) Przy prowadzeniu prac bieżącego utrzymania i remontów oświetlenia ulicznego i parkowego Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania instrukcji PGE Dystrybucja S.A.: „INSTRUKCJA WSPÓŁPRACY POMIĘDZY PGE DYSTRYBUCJA S.A. ODDZIAŁ BIAŁYSTOK A SAMORZĄDEM W ZAKRESIE KONSERWACJI OŚWIETLENIA DROGOWEGO”. 10. Granice eksploatacji 1) Granicę eksploatacji dla linii oświetleniowej stanowi miejsce przyłączenia rozdzielnicy niskiego napięcia z przewodami łączącymi tę rozdzielnicę z transformatorem. 2) Granicę eksploatacji dla wspólnej napowietrznej linii energetyczno-oświetleniowej, stanowią zaciski w miejscu przyłączenia do linii energetycznej przewodów zasilających urządzenia sterowniczego oraz zaciski służące do przyłączenia do linii energetycznej przewodów zasilających poszczególne oprawy oświetleniowe. 3) Wysięgniki wraz z elementem mocującym, oprawy oświetleniowe łącznie z przewodami zasilającymi źródła światła i zabezpieczeniem oraz szafy oświetleniowe, należą do zakresu konserwacji linii napowietrznych. 11. Do sierpnia 2020 r. zostanie wymienionych 2371 szt. opraw sodowych na oprawy ledowe, które objęte będą 10 letnią gwarancją producenta. Wraz z wymianą opraw zostanie wprowadzony system sterowania oświetleniem ulicznym. Wykonawca konserwacji ma w obowiązku obsługę systemu po uprzednim przeszkoleniu. Załączniki: Nr 1. Wykaz punktów świetlnych i zainstalowana moc. Nr 2. Wykaz ryczałtowych robót konserwacyjnych na 2020 rok. Nr 3. Wykaz robót zleconych poza ryczałtem konserwacyjnym na 2020 rok. Nr 4. Wzór tabeli do wykonania inwentaryzacji oświetlenia. Nr 5. Zestawienie szaf SO w Augustowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50232100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.2.1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach