Przetargi.pl
Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Powiatu oraz Urzędu Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach i budżetów powiatowych jednostek organizacyjnych w latach 2020 - 2022.

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42-600 Tarnowskie Góry, Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3813786, , fax. 32 3813727
  • Data zamieszczenia: 2019-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    Karłuszowiec 5
    42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 32 3813786, , fax. 32 3813727
    REGON: 27628546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnogorski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Powiatu oraz Urzędu Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach i budżetów powiatowych jednostek organizacyjnych w latach 2020 - 2022.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie bankowej obsługi budżetu Powiatu oraz Urzędu Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach i budżetów powiatowych jednostek organizacyjnych w latach 2020 – 2022. 2. Zakres realizowanych zadań: 1) otwarcie i prowadzenie rachunków podstawowych i pomocniczych obejmujących budżet Powiatu oraz budżety Urzędu Starostwa Powiatowego i powiatowych jednostek organizacyjnych, w tym również oddzielnych rachunków celem obsługi projektów i programów współfinansowanych środkami funduszy unijnych; 2) otwieranie kolejnych rachunków bankowych dla Powiatu i jego jednostek organizacyjnych zgodnie z potrzebami Zamawiającego w ciągu jednego dnia roboczego; 3) możliwość otwarcia i prowadzenia rachunków walutowych (np. w Euro i Dolarach); 4) wydawanie książeczek czekowych i realizacja czeków bez opłat i prowizji; 5) przyjmowanie wpłat gotówkowych i dokonywanie wypłat gotówkowych bez opłat i prowizji; 6) realizacja przelewów w formie elektronicznej pomiędzy rachunkami wewnątrz banku bez opłat i prowizji; 7) realizacja przelewów w formie elektronicznej na rachunki prowadzone w innych bankach: a) przelewy w formie elektronicznej winny być dokonywane w dniu ich złożenia, umożliwiając realizację danych płatności; b) uznawanie rachunków winno odbywać się w dniu operacji; 8) realizowanie poleceń przelewów krajowych; 9) realizowanie poleceń przelewów zagranicznych. Opłata za przelew winna być określona w wysokości takiej samej jak dla przelewów krajowych; 10) zapewnienie bezpłatnego użytkowania systemu bankowości elektronicznej dla około 220 stanowisk w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych; bezpłatne przeszkolenie pracowników w tym zakresie, jak również udzielanie porad i konsultacji oraz pomocy technicznej w okresie wdrożeniowym i powdrożeniowym pracownikom Starostwa i powiatowych jednostek, pracujących w systemie bankowości elektronicznej. Obejmowanie przez Wykonawcę obsługą kolejnych jednostek bądź rachunków będzie odbywało się z uwzględnieniem postanowień wynikających ze SIWZ, terminów dotyczących obowiązujących umów oraz wymagań Zamawiającego. W przypadku awarii systemu elektronicznego lub innej przyczyny leżącej po stronie Wykonawcy, Wykonawca umożliwi realizację przelewów w formie papierowej, zgodnie z potrzebami Zamawiającego, według cen obowiązujących dla przelewów w formie elektronicznej. System bankowości elektronicznej powinien umożliwiać: a) składanie poleceń przelewów wewnętrznych i do innych banków; b) dokonywanie przeglądu sald i innych informacji dotyczących rachunków; c) zachowanie poufności dokonywanych transakcji; d) przegląd zrealizowanych transakcji w ujęciu historycznym z uwzględnieniem daty realizacji i kwoty transakcji; e) wyszukiwanie dokonanych operacji po poszczególnych elementach przelewu: kwota, data, kontrahent; f) generowanie raportów obejmujących czynności dokonane w danym dniu; g) otrzymywanie informacji ogólnobankowych, np. o aktualnych stopach procentowych, aktualnym oprocentowaniu kredytów, kursach walut; h) pobieranie wyciągów bankowych; 11) udzielanie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym Zamawiającego do kwoty określonej corocznie przez Radę Powiatu w uchwale budżetowej bez pobierania prowizji oraz innych opłat. Kosztem kredytu dla Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu ustalane w oparciu o stawkę WIBOR 1M powiększone lub pomniejszone o współczynnik korygujący Wykonawcy. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego postawionego do dyspozycji kredytu, Wykonawca nie będzie pobierał prowizji – również za gotowość. W przypadku wystąpienia w trakcie obowiązywania umowy ujemnej wartości sumy WIBOR 1M +/- współczynnik korygujący przyjmuje oprocentowanie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym równe 0%; 12) oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach podstawowych i pomocniczych; 13) lokowanie czasowo wolnych środków na lokatach prowadzonych w innych bankach, wg dyspozycji Powiatu, zgodnie z upoważnieniem Rady Powiatu zawartym w uchwale budżetowej; 14) obsługa operacji finansowych, w tym prowadzenie rachunków dla budżetu Powiatu, Urzędu Starostwa i pozostałych jednostek organizacyjnych z zastosowaniem jednakowych warunków; 15) wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych na życzenie Zamawiającego bez opłat i prowizji; 16) generowanie przez Wykonawcę, dla potrzeb służb finansowo – księgowych wyciągów bankowych z dnia poprzedniego najpóźniej do godziny 9.00 dnia następnego; 17) zapewnienie obsługi Zamawiającego, w co najmniej jednej placówce (filii – oddziale) na terenie miasta Tarnowskie Góry; 18) udostępnianie danych archiwalnych, również w okresie co najmniej 5 lat po zakończeniu umowy, odnośnie prowadzonych rachunków i dokonanych na nich operacji bankowych bez opłat i prowizji; 19) udostępnienie kart płatniczych (debetowych) z określonym indywidualnie limitem miesięcznym środków bez opłat i prowizji; 20) przekazywanie zgodnie z dyspozycją jednostek organizacyjnych Powiatu środków pozostałych na rachunkach bankowych tychże jednostek w ostatnim dniu roku kalendarzowego na wskazane rachunki bankowe Zamawiającego, tak aby saldo końcowe na dzień 31 grudnia każdego roku na ww. rachunkach bankowych jednostek organizacyjnych Powiatu wynosiło 0 zł; 21) stosowanie stałych w trakcie obowiązywania umowy współczynników korygujących do określenia oprocentowania depozytów zgromadzonych na rachunkach bieżących oraz kredytu w rachunku bieżącym. 3. Materiały do wykorzystania: 1) w obszarze sprawozdawczości: a) sprawozdania budżetowe na koniec IV kwartału lat budżetowych 2017–2018 (Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS) – do pobrania ze strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach http://www.bip.tarnogorski.pl/ w zakładce Finanse Powiatu/Sprawozdawczość; b) sprawozdania finansowe za rok 2018 (bilans budżetu i Urzędu Starostwa, rachunek zysków i strat Urzędu, zestawienie zmian w funduszu jednostki, Informacja dodatkowa) – do pobrania ze strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach http://www.bip.tarnogorski.pl/ w zakładce Finanse Powiatu/Sprawozdawczość; 2) w obszarze zdarzeń gospodarczo – finansowych: a) w odniesieniu do kredytu w rachunku bieżącym przewidywany limit roczny dla każdego z trzech lat realizacji niniejszego zamówienia wynosi 7,0 mln zł; b) średni miesięczny stan depozytów na rachunkach bieżących i pomocniczych w pierwszej połowie roku 2019 wahał się w granicach 15,0 mln – 17,0 mln zł; c) średni stan depozytów na lokatach w pierwszej połowie 2019 roku – 5,0 mln zł; d) ilość rachunków: - podstawowych – 28 szt.; - pomocniczych – 172 szt; e) średnia ilość przelewów elektronicznych: - w ramach banku – 750 szt./m-c; - na rachunki w innych bankach – 4 300 szt./m-c; f) średnia wartość: - wpłat gotówkowych – 62 900 zł/m-c; - wypłat gotówkowych – 87 500 zł/m-c. 4. Wykaz jednostek organizacyjnych Powiatu znajduje się w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - SIWZ. 5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2019 roku, poz. 1040) w zakresie realizacji zamówienia, osób które będą realizowały prace polegające na przyjmowaniu wpłat i dokonywaniu wypłat gotówkowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie na utworzenie banku (oddziału banku zagranicznego) lub zezwolenie na rozpoczęcie przez bank działalności wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2 187 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a, ust. 1 ustawy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ; 3) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a, ust. 1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; 4) dokumenty, o których mowa w rozdziale IV, ust. 2 SIWZ (o ile dotyczy); 5) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1, pkt 2 oraz pkt 3. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa w ust. 1, pkt 2 oraz pkt 3 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86, ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art., 24, ust. 1, pkt 23 ustawy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5. Zamawiający, zgodnie z dyspozycją art. 24aa ustawy, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeśli Wykonawca, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji III.4) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7. Dokument, o którym mowa w ust. 6, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 6, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 7 stosuje się odpowiednio. 9. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji III.4). 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach