Przetargi.pl
„Prace restauratorskie przy elewacji zabytkowego ratusza w Górze Kalwarii"

GMINA GÓRA KALWARIA ogłasza przetarg

  • Adres: 05-530 Góra Kalwaria, ul. 3 Maja 10
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22-4843430
  • Data zamieszczenia: 2024-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GÓRA KALWARIA
    ul. 3 Maja 10
    05-530 Góra Kalwaria, woj. mazowieckie
    tel. 22-4843430
    REGON: 013271134
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gorakalwaria.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Prace restauratorskie przy elewacji zabytkowego ratusza w Górze Kalwarii"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są prace restauratorskie przy elewacji zabytkowego ratusza w Górze Kalwarii – dz. nr ew. 98/1 z obrębu 1 – 01, zgodnie z dokumentacją projektową i warunkami pozwolenia na budowę – decyzja nr 1028/2017 z dnia 29.06.2017Zakres prac planowanych przy elewacji będzie obejmował naprawę i uzupełnienie istniejących ubytków w tynkach zaprawą, po wcześniejszym oczyszczeniu i reperacji ścian. Ręczne czyszczenie elementów wystroju architektonicznego, wykonanie cienkiej warstwy zaprawy unifikacyjnej o grubości 3 – 4 mm. Na powierzchniach płaskich zostanie wykonana warstwa tynku barwionego w masie wg projektu kolorystyki. Zaplanowano uzupełnienie ubytków w gzymsach odpowiednią zaprawą szpachlową, w większych fragmentach od strony podwórka odtworzenie części gzymsu. Naprawę profili tylko za pomocą zapraw iniekcyjnych spajających z podłożem i preparatów reprofilujacych. Elementy zwietrzałe zostaną wzmocnione preparatami strukturalnie zabezpieczającymi. Powierzchnie wystroju architektonicznego pomalowane będą farbą dyspersyjną krzemionkową paroprzepuszczalną. Tynki zewnętrzne ścian, cokołu i kominów słabo związane z murem będą skute i wymienione na nowe tynki renowacyjne, a pozostałe tynki oczyszczone i wyrównane. Na pasach o wysokości 50 – 60 cm ponad występami elewacji pokrytymi obróbkami (gzymsy), w pasach o wysokości ok. 1 m ponad poziomem terenu wykonanie impregnacji tynku preparatem hydrofobowym. Demontaż i montaż rur spustowych. Zaplanowano wymianę obróbek z wykonaniem i montażem podokienników o szerokości 25 cm z blachy miedzianej oraz montaż kolców przeciwko ptakom. Docieplenie ściany zewnętrznej w podcieniach styropianem o grubości 12 cm, renowację drewnianych belek w podcieniach, zabezpieczenie desek w podcieniach budynku w obydwu skrzydłach do klasy NRO, wykonanie renowacji elementów stalowych i barierek, wymiana posadzki z płytek klinkierowych w podcieniach na płytki gresowe mrozoodporne, demontaż i montaż istniejących pamiątkowych tablic. W ramach inwestycji zostaną wymienione drzwi zewnętrzne płycinowe pełne jednoskrzydłowe bez naświetli o powierzchni ponad 1,5 m2 oraz drzwi zewnętrzne płycinowe pełne dwuskrzydłowe o powierzchni ponad 1,5 m2 wraz z wykuciem muru, tynkowaniem i pomalowaniem.Zakres zamówienia obejmuje również:1. uporządkowanie i doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego w miejscach zniszczonych przy prowadzeniu prac budowlanych2. uzyskanie odbioru prac przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków3. uzyskanie częściowego pozwolenia na użytkowanie obiektu od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Piasecznie. UWAGA:1. Należy zachować istniejące detale elewacji w postaci tynków i boniowania.2. Prace restauratorskie należy skoordynować z wykonywaniem instalacji elektrycznej, stanowiącym zakres odrębnego postępowania przetargowego.3. Prowadzenie robót budowlanych nie może zakłócić pracy Urzędu Miasta i Gminy w Górze Kalwarii.4. Roboty budowlane należy prowadzić z zachowaniem obowiązujących przepisów w tym szczególnie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.Wspólny Słownik Zamówień: 45.45.30.00 – 745.31.11.00 - 1 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a także opis wymagań Zamawiającego w stosunku do realizacji przedmiotu zamówienia i jego odbioru określa dokumentacja techniczna (załącznik nr 10 do SWZ) oraz projektowane postanowienia umowy (załącznik nr 6 do SWZ). `W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213 ze zm.), zmianami w przepisach ustawy – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiające zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylające dyrektywę Rady 89/106/EWG (z dnia 21 grudnia 1988 r. w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich odnoszących się do wyrobów budowlanych) obowiązującym w pełnym zakresie od dnia 1 lipca 2013 r. i określającym warunki wprowadzenia do obrotu i udostępniania na rynku wyrobów budowlanych, przez ustanowienie zharmonizowanych zasad wdrażania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz oznakowania CE na tych wyrobach Zamawiający wymaga by wyroby/ materiały użyte do wykonania zamówienia: posiadały obowiązkowe oznakowanie CE, objętych zakresem zharmonizowanej specyfikacji technicznej (tj. norm zharmonizowanych – hEN, oraz europejskich dokumentów oceny EDO) – dotychczas nieobowiązkowe, posiadały deklaracje właściwości użytkowych wyrobu, która wiąże producenta w zakresie wybranych przez niego, z normy, właściwości użytkowych wyrobu, związanych z jego określonym zastosowaniem, które deklarowane jest przez tego producenta, Obowiązek sporządzania deklaracji właściwości wyrobu dla wyrobów oznakowanych CE i dostarczania jej do każdego wyrobu udostępnianego na rynku (wraz z wyrobem/materiałem na plac budowy), dla materiałów nie objętych harmonizacją powinny one posiadać oznakowanie znakiem „B”. Zamówienie będzie realizowanie zgodnie z polskim prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.). Wykonawca musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. Umowa, która będzie zawarta w celu realizacji przedmiotowego zamówienia, przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe na podstawie wyboru najkorzystniejszej oferty, której cena wynika z przedstawionej przez Wykonawcę oferty. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. Wymagany okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty, materiały urządzenia wyniesie minimum 36 miesięcy od dnia podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu przed upływem terminu zakończenia robót. Zamawiający określa postanowienia i wymagania do umów o podwykonawstwo w projekcie umowy – załącznik nr 6 do SWZ. Rozliczenia między Zamawiającym i Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich (PLN). Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność – zarówno wobec Zamawiającego, jak i wobec osób trzecich – za szkody i inne zdarzenia powstałe w związku z wykonywaniem robót wchodzących w zakres przedmiotu umowy, w szczególności za utratę dóbr materialnych, uszkodzenie ciała lub śmierć osób. Jeśli dokumentacja techniczna wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie – Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie rozwiązań równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim musząodpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Operowanie przykładowymi nazwami producenta nie ma zatem na celu naruszenia art. 99 ust. 4 ustawy Pzp, ale doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów lub produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach jakościowych i cechach użytkowych. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek:1) w zakresie zdolności technicznej, jeżeli:• nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remont/restauracja/modernizacja elewacji obiektu wpisanego do rejestru zabytków za kwotę 500.000 zł.2) w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli:- dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą, która podczas realizacji zamówienia będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kulturyOsoba wskazana powyżej winna posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności właściwej do powierzonego stanowiska w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) lub równoważnymi do nich (w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce).W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:• uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:• uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 220) lub:• uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),• stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach