Przetargi.pl
Powołanie Zespołu Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pn.: Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody przy ul. Henrykowskiej w Zgorzelcu

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2011-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Powołanie Zespołu Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pn.: Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody przy ul. Henrykowskiej w Zgorzelcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje powołanie Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej oraz elektrycznej w ramach zadania: Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody przy ul. Henrykowskiej w Zgorzelcu, którego przedmiotem jest budowa stacji uzdatniania wody i modernizacja ujęcia wody przy ul. Henrykowskiej w Zgorzelcu. 2. Roboty budowlane, dla których powołany ma zostać Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, prowadzone będą na terenie działek o nr ewidencyjnych 2,5 Obręb 1 AM-7 nr 1,2 Obręb 1 AM-5. 3. Zakres robót budowlanych, dla których powołany ma zostać Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestycyjnego, obejmuje: 1) demontaż istniejących obudów studni oraz wykonania nowych kompaktowych obudów wraz z uzbrojeniem istniejących studni ujściowych, 2) budowa budynku technologicznego SUW o powierzchni użytkowej 209,80 m2 i kubaturze 1260,20 m3 wraz z pełna instalacją wewnętrzną, 3) wyposażenie stacji w urządzenia technologiczne oraz rurociągi, w tym: a) desorber o średnicy wewnętrznej ? 1800 mm, b) wentylator do napowietrzania wody, c) zestaw pomp przewałowych, d) 4 filtry automatyczne o średnicy ? 2800, e) dmuchawę oraz pompę do płukania filtrów, f) zestaw pomp sieciowych, g) zestaw do dezynfekcji podchlorynem sodu 4) budowa zbiornika wody czystej o pojemności V=2 x 250 m3, 5) wykonanie niezbędnych rurociągów technologicznych, międzyobiektowych o średnicach od ? 315 do 110 mm, o długości całkowitej 1=249,0 m, 6) wykonanie kanałów o średnicach ? 110, ? 160, ? 315 mm z PVC o łącznej długości 1=69,3 m, 7) wykonanie bezodpływowego neutralizatora ścieków z dozowni o pojemności 3 m3, 8) wykonanie kabli zasilających i sterowniczych, 9) wykonanie drogi oraz placu na terenie stacji oraz zjazdu z drogi wojewódzkiej nr 351 na teren SUW, 10) zagospodarowanie terenu działki zielenią, 11) wykonanie ogrodzenia z siatki z drutu ocynkowanego w ramkach stalowych o długości całkowitej 1=279,2 m, w tym brama wjazdowa automatyczna, przesuwana o szerokości 4,0 m oraz furtka o szerokości 1,0 m, 12) demontaż istniejącego ogrodzenia wraz z bramami wjazdowymi o długości około 1=280,5 m, 13) wykonanie murka oporowego monolitycznego żelbetowego typu L o długości 1=24,0 m, 14) wyburzenie istniejącego budynku chlorowni. Do wymiarowania urządzeń stacji przy ul. Henrykowskiej w Zgorzelcu przyjęto następujące wydajności: 1) dla układu technologicznego: QSUW = 167,0 m3 /h 2) dla pompowni sieciowej: Qp= 240,0 m3 /h 4. Inwestycja, dla której powołany ma zostać Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, ma na celu zaopatrzenie w wodę mieszkańców miasta Zgorzelca. Zadaniem stacji uzdatniania wody jest przygotowanie oraz podanie wody o jakości odpowiadającej Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29.03.2007r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi opublikowanym w Dzienniku Ustaw Nr 61 poz. 417 ze zmianami. 5. Szczegółowy zakres robót dla zadania objętego nadzorem inwestorskim został zawarty w dokumentacji projektowej, w skład której wchodzi: projekt budowlany, projekty wykonawcze, specyfikacja wykonania i odbioru robót budowlanych dot. Budowy Stacji Uzdatniania Wody i Modernizacji ujęcia wody przy ul. Henrykowskiej w Zgorzelcu, opracowane przez firmę FUNAM Sp. z o.o. ul. Mokronosa 2, 52-407 Wrocław stanowiąca integralna część decyzji pozwolenia na budowę wydanej przez Starostę Zgorzeleckiego z dnia 08.01.2010r. nr IIBS.7351.Zg-507/09/D-7/112/10 oraz Decyzji - zmiana inwestora nr BS.6740.Zg507.2009.D7.2011.zi-7.2458.2011 z dnia 02.05.2011r. 6. Zamawiający wymaga by Nadzór Inwestorski nad robotami budowlanymi pełnił Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego pod kierownictwem Koordynatora. 7. Zamawiający określa następujący skład Zespołu Nadzoru Inwestorskiego: 1) Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego, posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych 2) Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno- budowlanej, 3) Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 8. Zaleca się by Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu, objętego robotą budowlaną, celem zapoznania się z warunkami realizacji przedmiotu umowy a także prawidłowego sporządzenia oferty. Wizję lokalną Wykonawca dokona na koszt własny. 9. Wykonawca musi posiadać ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, co najmniej na okres realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia. 10. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany będzie opracować i przedłożyć Zamawiającemu harmonogram finansowy. 11. Do zadań Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego oraz Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego należeć będzie między innymi: 1) Pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), 2) Koordynowanie prac Zespołu Nadzoru Inwestorskiego z nadzorem autorskim, 3) Protokolarne przekazanie Wykonawcy robót budowlanych, przy udziale Zamawiającego, terenu budowy. Z przekazania terenu budowy Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego sporządzi protokół, 4) Przekazanie Wykonawcy Dziennika Budowy i bieżące pisemne weryfikowanie zapisów w Dzienniku Budowy, 5) Weryfikacja, przed zatwierdzeniem przez Zamawiającego, przedłożonego przez Wykonawcę robót budowlanych Programu Zapewnienia Jakości, w terminie 7 dni od dnia otrzymania, 6) Weryfikacja i zatwierdzenie przedłożonego przez Wykonawcę robót budowlanych harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót, w terminie 7 dni od dnia otrzymania, 7) Nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem, składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki w ramach realizowanych robót budowlanych, 8) Weryfikacja przedkładanych przez Wykonawcę robot potwierdzeń zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, 9) Reprezentowanie Zamawiającego na terenie budowy, 10) Wydawanie Wykonawcy robót budowlanych wszystkich poleceń na piśmie, a także prowadzenie korespondencji z Wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym, 11) Przejęcie, sprawdzenie i przekazanie Wykonawcy punktów głównych geodezyjnych, 12) Obecność Inspektora w branży konstrukcyjno-budowlanej i elektrycznej na terenie budowy podczas prowadzenia robót budowlanych w zakresie ich nadzoru, nie rzadziej niż raz w tygodniu, a także na każde wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych, 13) Obecność Koordynatora Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego przynajmniej raz w tygodniu, a także na każde wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych 14) Z każdego pobytu na terenie budowy Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego sporządzi protokół, 15) Rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, nadzorowanie zgodności wykonywanych robót budowlanych z projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej, 16) Uzgadnianie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej z jej autorem oraz wnioskowanie do Zamawiającego o wprowadzenie ich przez projektanta w ramach nadzoru autorskiego, jeżeli zajdzie konieczność zmian, 17) Monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zaproponowanym harmonogramem rzeczowo-finansowym robót budowlanych 18) Prowadzenie rozliczenia umowy na roboty budowlane, tj. rozliczenie Wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym, poprzez: a) dokonywanie odbioru poszczególnych etapów robót, b) dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, 19) Sprawdzenie przed rozpoczęciem robót budowlanych, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące również poruszanie się po terenie budowy) oraz, że prace budowlane zostały zorganizowane z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 20) Przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy sprawdzających m. in.: prawidłowość i jakość wykonywanych robót, zabezpieczenie bezpieczeństw i zdrowia, jakość używanych materiałów, itp., 21) Wyegzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, 22) Zapewnienie, aby były przestrzegane przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie trwania budowy i po wykonaniu obiektów stałych, 23) Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego dokona sprawdzenia ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itp., za które Wykonawca robót jest odpowiedzialny zgodnie z zapisami umowy na roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia otrzymania, 24) Zatwierdzanie przez poszczególnych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w swoich branżach (specjalnościach) ewentualnych rysunków roboczych Wykonawcy robót budowlanych i niezbędnych korekt tych rysunków, 25) Bieżące zgłaszanie nadzorowi autorskiemu zastrzeżeń i ewentualnych zmian, wprowadzanych przez Zamawiającego i/lub Wykonawcę robót, 26) Zaopiniowanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego przygotowanego przez Wykonawcę robót budowlanych projektu organizacji ruchu na czas budowy, zatwierdzenie proponowanych metod wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę robót, w terminie 7 dni od dnia otrzymania, 27) Kontrolowanie przez każdego z Inspektorów w swojej branży źródeł pozyskania materiałów oraz sprawdzanie uprawnień, dokumentów i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty, np. obsługę maszyn, 28) Zatwierdzanie atestów i receptur przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, każdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży, 29) Zatwierdzenie harmonogramu dostaw urządzeń i materiałów na plac budowy ze szczególnym uwzględnieniem ich kompletności, sposobu i czasu magazynowania oraz zgodności z projektami i warunkami umowy na roboty budowlane, przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego, 30) Sprawdzanie i potwierdzanie, przed wbudowaniem, jakości stosowanych i dostarczanym materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 ustawy z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.), każdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży, 31) Zatwierdzenie materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia przewidzianych przez Wykonawcę robót do wbudowania oraz formułowanie zaleceń dotyczących wszelkich certyfikatów, atestów, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, gwarancji, praw własności, itp., w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub nie dopuszczonych do stosowania, każdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży, 32) Kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów, 33) Czuwanie nad jakością wykonywanych robót, każdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży, 34) Organizowanie, prowadzenie i protokołowanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego cotygodniowych narad technicznych z udziałem: Inspektorów Nadzoru, Kierowników Budowy, Przedstawiciela Wykonawcy robót oraz Przedstawicieli Zamawiającego, 35) Organizowanie oraz przeprowadzanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego robót, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia ww. odbiorów z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy robót i Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż, nadzorowanie wykonania przez Wykonawcę robót zaleceń komisji odbiorowej i usunięcia stwierdzonych wad, usterek dających się naprawić, 36) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, sieci, urządzeń technicznych przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniętych wad, zapewnienie nadzoru i akceptacji przeprowadzonych testów technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia, 37) Pełnienie nadzoru przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż nad przeprowadzaniem wszelkich testów, prób i rozruchów oraz przeglądów, 38) Zatwierdzanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego przyjętych przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż, opracowanych przez Wykonawcę robót budowlanych: wszelkich wymaganych instrukcji eksploatacyjnych, dokumentacji rozruchowej i instrukcji obsługi, w celu ułatwienia przekazywania obiektu do eksploatacji przyszłemu Użytkownikowi, 39) Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego zaakceptuje wyniki wszelkich prób przed oddaniem obiektu do eksploatacji, 40) Sporządzanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego pisemnych opinii dotyczących wad obiektu uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty. Opinia powinna być potwierdzona przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż, 41) Żądanie od Wykonawcy Robót, Kierownika Budowy lub Kierownika Robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a także wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 42) Kontrolę jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową, normami i specyfikacjami technicznymi, w zakresie wymaganych prób i badań w zaakceptowanym laboratorium dla potwierdzenia osiągnięcia zakładanych parametrów przy odbiorach częściowych i końcowym, przez każdego Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży, 43) Przygotowywanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego dla Zamawiającego okresowych pisemnych sprawozdań zawierających informacje dotyczące ilości i zakresu realizowanych robót oraz działalności nadzoru inwestorskiego. Sprawozdania należy przedłożyć Zamawiającemu w ciągu 5 dni po zakończeniu każdego pełnego miesiąca, 44) Przygotowywanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego dla Zamawiającego końcowego sprawozdania z realizacji robót i przekazanie go Zamawiającemu na 5 dni przed planowanym terminem zakończenia prac budowlanych, lecz nie później niż w dniu odbioru końcowego, 45) Sprawdzanie poprawności opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez Wykonawcę robót oraz weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż, zatwierdzone przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego, 46) Weryfikacja przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż i zatwierdzenie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego, 47) Dokonywanie raz w roku przeglądu technicznego w okresie gwarancji przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż pod przewodnictwem Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego, przy współudziale Wykonawcy robót i Zamawiającego oraz dokonanie przeglądu pogwarancyjnego i sporządzenie stosownych protokołów z tych przeglądów, 48) Informowanie Zamawiającego przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego o konieczności wykonania robót uzupełniających i innych zgodnie z umową na roboty budowlane i z zachowaniem zasad ustawy Prawo zamówień publicznych, 49) Przygotowywanie i przedkładanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego Zamawiającemu protokołów konieczności robót uzupełniających i innych zgodnie z umową na roboty budowlane i z zachowaniem zasad ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z kosztorysami dotyczącymi tych robót. Opiniowanie ich zasadności oraz dokonywanie ich kontroli w trakcie realizacji, 50) W przypadku niewłaściwego wywiązywania się Wykonawcy robót z zobowiązań wynikających z umowy, Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego dochodzić będzie należnych kar za nienależyte lub nieterminowe wykonanie zobowiązań, poprzez sporządzanie wniosków o naliczenie Wykonawcy robót budowlanych kar umownych zgodnie z zapisami umowy o roboty budowlane i przekazywanie ich Zamawiającemu, 51) Pisemne opiniowanie (w aspekcie prawnym, formalnym i merytorycznym) przyczyn nie dotrzymania czasu na ukończenie z winy Wykonawcy robót, stanowiące podstawę dla Zamawiającego do wystąpienia w sprawie kar, o odszkodowanie za zwłokę i do dochodzenia (na zasadach ogólnych ustawy KC) odszkodowania uzupełniającego podnoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego sporządzi opinię i dostarczy ją Zamawiającemu w terminie 7 dni od daty zaistnienia ww. okoliczności, 52) W przypadku przerwania umowy na roboty budowlane Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego jest zobowiązany nadzorować umowę na roboty budowlane będącą kontynuacją robót umowy przerwanej, 53) W przypadku przerwania umowy na roboty budowlane z jakiejkolwiek przyczyny Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego dokona jej rozliczenia w terminach i na zasadach określonych przez Zamawiającego, 54) W przypadku przerwania robót budowlanych przez Wykonawcę robót Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego przygotuje inwentaryzację wykonanych robót, w celu ostatecznego ich rozliczenia, 55) W przypadku przerwania umowy na roboty budowlane Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego dokona wszelkich czynności związanych z tym przerwaniem, w tym co najmniej nadzór nad przejęciem placu budowy, nad robotami zabezpieczającymi, itp., 56) Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego dostarczy Zamawiającemu dokumenty i informacje w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych sporów oraz spraw wynikających z realizacji inwestycji, 57) Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego uzyska w imieniu Zamawiającego ostateczną decyzje o pozwoleniu na użytkowanie robót objętych pozwoleniem na budowę nr IIBS.7351.Zg-507/09/D-7/112/10 z dnia 08.01.2010r. oraz Decyzji - zmiana inwestora nr BS.6740.Zg507.2009.D7.2011.zi-7.2458.2011 z dnia 02.05.2011r., 58) Koordynator Zespołu nadzoru Inwestorskiego przygotuje materiały i będzie brał udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów, 59) Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego będzie współpracował przy przygotowywaniu danych, w zakresie: a) wnioskowanie Beneficjenta o płatności, b) okresowych i końcowych sprawozdań z realizacji projektu, c) innych informacji wymaganych przez instytucję zarządzającą. 12. Roboty budowlane, objęte nadzorem inwestorskim, będą realizowane na podstawie umowy o dofinansowanie projektu w ramach Priorytetu nr 4 Poprawa stanu środowiska naturalnego oraz bezpieczeństwa ekologicznego i przeciwpowodziowego Dolnego Śląska (Środowisko i bezpieczeństwo ekologiczne) działania nr 4.2 Infrastruktura wodno-ściekowa Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715400005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości 2.290,00 zł przed upływem terminu składania ofert, który został określony w pkt. 16.1 SIWZ. 2. W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: 1) pieniądzu (przelew na rachunek bakowy wskazany przez Zamawiającego), 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 35 1240 1297 1111 0000 2565 4013 w banku Pekso S. A. I O/Zgorzelec, tytułem: Wadium do postępowania nr WZP.271.45.2011. /kopię przelewu można dołączyć do oferty/. 4. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 21.6 SIWZ. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 4) w przypadku określonym w pkt. 21.6 SIWZ. 9. W przypadku wniesienie wadium w formach wymienionych w pkt. 21.2 ppkt od 2 do 5 z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 21.6 SIWZ. 10. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 11. Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach