Przetargi.pl
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. przebudowy, rozbudowy, termomodernizacji i zmiany sposobu użytkowania budynków zlokalizowanych przy ul. dr Leona Rutkowskiego 14 w Płońsku

Powiat Płoński ogłasza przetarg

  • Adres: 09-100 Płońsk, ul. Płocka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 023 6627764(66) , fax. 236 623 816
  • Data zamieszczenia: 2020-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Płoński
    ul. Płocka 39
    09-100 Płońsk, woj. mazowieckie
    tel. 023 6627764(66), fax. 236 623 816
    REGON: 13037771200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-plonski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. przebudowy, rozbudowy, termomodernizacji i zmiany sposobu użytkowania budynków zlokalizowanych przy ul. dr Leona Rutkowskiego 14 w Płońsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. przebudowy, rozbudowy, termomodernizacji i zmiany sposobu użytkowania budynków zlokalizowanych przy ul. dr Leona Rutkowskiego 14 w Płońsku, zgodnie z postanowieniami SIWZ oraz załącznikami do niej w tym w szczególności Opisem przedmiotu zamówienia. 2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej dot. przebudowy obiektów zlokalizowanych na działkach nr ewid. 759 i 758/4 w Płońsku na Powiatowe Centrum Aktywizacji i Usług Społecznych w Płońsku mieszczących takie jednostki powiatowe jak: - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, - Powiatowy Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych, - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Płońsku, - Powiatowy Rzecznik Konsumentów, - część administracyjna Domu Dziecka, 3. Wykonawca zobowiązany jest opracować: 1) projekt budowlany wielobranżowy – wykonany zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 (Dz.U z 2018 poz. 1935) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego - 5 egzemplarzy w formie papierowego oryginału, 2) charakterystykę energetyczną budynku, opracowaną zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 15 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2017r. poz. 1498 oraz z 2018 r. poz. 138) - 5 egzemplarzy w formie papierowego oryginału, 3) projekt wykonawczy wielobranżowy - w ilości 5 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału - wykonany zgodnie z wymogami Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( Dz.U. z 2013r. poz. 1129) oraz wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 (Dz.U z 2012 r. poz. 462) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 4) kosztorys inwestorski - w ilości 2 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału wykonany zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia zasad i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2004 r., Nr 130, poz.1389), 5) przedmiar robót - w ilości 2 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału - wykonany zgodnie z wymogami Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U z 2013 r. poz. 1129), 6) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - w ilości 2 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału - wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U z 2013 r. poz. 1129). 7) inne dokumenty, niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia publicznego. Do obowiązków wykonawcy należy zlecenie wykonania stosownie od potrzeb - map do celów projektowych oraz uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień (m.in. uzgodnienie z rzeczoznawcą do spraw sanitarno-higienicznych, rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych), zgód, decyzji, zezwoleń i sprawdzeń zastosowanych rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów, niezbędnych do prawidłowego wykonania prac projektowych. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Czynności wykonywane przez projektantów, tj. osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane zasadniczo nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy. Osoby wykonujące te czynności są samodzielnymi uczestnikami procesu budowlanego i działają samodzielnie, także w tym rozumieniu, że same wyznaczają sobie zadania i same te zadania realizują. 3. Dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia powinna być kompletna z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć, czyli powinna umożliwić uzyskanie przez Wykonawcę decyzji o pozwoleniu na budowę opatrzoną klauzulą ostateczności. 4. Dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia winna uwzględniać cały zakres robót, który jest niezbędny do pełnego i prawidłowego wykonania zadania inwestycyjnego realizowanego na jej podstawie, a także winna być zgodna z obowiązującymi w tym zakresie normami, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, przepisami, w tym w szczególności: ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi do ustawy w oparciu niezbędne uzgodnienia, zezwolenia i warunki wydane przez stosowne instytucje, wizję lokalną oraz bieżące konsultacje z Zamawiającym 5. W związku z tym, iż dokumentacja stanowić będzie opis przedmiotu zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić dokumentację zgodnie z wymogami, o których mowa w art. 29, 30 i 31 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Stosownie do treści artykułu 29 ust.3 nie można opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „ lub równoważny”- wskazać jednak należy na określone parametry minimalne zarówno techniczne i jakościowe, jakim odpowiadać mają zaoferowane materiały i urządzenia przez Wykonawców. Jeżeli Wykonawca opisze przedmiot zamówienia za pomocą patentów, znaków towarowych lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę zobowiązany jest dopuścić rozwiązania równoważne i podać zasadę oceny rozwiązań równoważnych. W przypadku nieuprawnionego posługiwania się nazwami własnymi, Wykonawca zostanie obciążony wszelkimi związanymi z tym kosztami. Zamawiający nie ponosi w takiej sytuacji żadnych kosztów związanych z nieuprawnionym posługiwaniem się nazwami własnymi. Projektowany obiekt będzie skupiać jednostki oferujące obsługę oraz pomoc ludziom głównie niepełnosprawnym w związku z tym na podstawie art. 29 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych dokumentację projektową należy sporządzić z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym również osób niepełnosprawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie: 1) dostosowywać dokumentację projektową do możliwości etapowego pozyskiwania środków zewnętrznych w tym unijnych niezbędnych do realizacji obiektu. 2) dostosowywać kosztorysy do potrzeb programów dofinansowania. 3) aktualizować kosztorysy w okresie gwarancji. 4) pełnić nadzór autorski.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71220000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Wykonawca przystępujący do udziału w postępowaniu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 4 000,00 (cztery tysiące złotych zero groszy). 2. Forma wadium. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 poz. 978 i 1240). 3. Termin i miejsce wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku bankowego: 31 8230 0007 0013 2307 2000 0007 Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Na dowodzie wpłaty należy określić nazwę postępowania, na które wnoszone jest wadium. Dowodem wniesienia wadium będzie potwierdzony przez Bank odcinek polecenia dokonania przelewu lub wydruk przelewu elektronicznego. 2) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Termin ten uważa się za zachowany, gdy wadium wniesione w pieniądzu, zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp zostanie wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego i znajdzie się na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy dołączyć do oferty w postaci oryginału dokumentu (w celu możliwości jego zwrotu lub zatrzymania) oraz kserokopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 4) Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, wymaganej wysokości i formie, skutkuje odrzuceniem oferty. 5) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać w swej treści następujące elementy: a) nazwę Wykonawcy i beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) dokładne określenie nazwy postępowania, na które wnoszone jest wadium, c) kwotę zobowiązania, d) termin ważności nie krótszy niż termin związania ofertą, e) klauzule nakazujące zwrot dokumentu po jego wygaśnięciu, f) klauzule nieodwołalnego i bezwarunkowego zobowiązania na pierwsze pisemne wezwanie Zamawiającego do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na wypadek, gdyby: − Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub − nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub − zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub − jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania ofert złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 6) Wadium wniesione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może być wniesione przez jednego z Wykonawców lub pełnomocnika.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Razem z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) wypełniony formularz oferty cenowej (wg wzoru Załącznik Nr 1 do SIWZ) , 2) oświadczenia określone w Rozdziale VII pkt 1 ppkt 1) i 2) SIWZ( wg wzoru Załącznik Nr 2 i 3 do SIWZ), 3) dowód wniesienia wadium, 4) zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów -jeżeli dotyczy, 5) niezbędne pełnomocnictwa-jeżeli zostały udzielone, 2. Ofertę wraz z oświadczeniami Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale. 3. Dokumenty, o których mowa w SIWZ inne niż oświadczenia Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4.W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Wykonawca składa zobowiązanie zawierające w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczącego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą, 5. Zobowiązanie może być wyrażone w jednym dokumencie, jak również być złożone jako pakiet innych dokumentów. Przy czym niezależnie od tego, czy Wykonawca będzie udowadniał okoliczności dysponowania zasobami podmiotu trzeciego tylko przy pomocy jednego dokumentu zawierającego zobowiązanie podmiotu trzeciego, czy też przy pomocy wielu dokumentów tworzących w całości takie zobowiązanie, treść ich powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, określać czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. Tylko w taki sposób, poprzez jednoznaczne określenie w zobowiązaniu podmiotu trzeciego w jakich okolicznościach i jak będzie możliwe korzystanie przez Wykonawcę z jego zasobów, może nastąpić udowodnienie Zamawiającemu przez ubiegającego się o zamówienie Wykonawcę posiadania prawa do faktycznego rozporządzania zasobami podmiotu trzeciego niezbędnymi do realizacji tego zamówienia. 6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Sekcji III.4 i III.5 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Sekcji III.4 i III.5, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach