Przetargi.pl
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Purda w 2020 roku”.

Gmina Purda ogłasza przetarg

  • Adres: 11-030 Purda, Purda
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 895 122 223, , fax. 895 122 280
  • Data zamieszczenia: 2020-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Purda
    Purda 19
    11-030 Purda, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 895 122 223, , fax. 895 122 280
    REGON: 51074318900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.purda.pl/zamowienia_publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Purda w 2020 roku”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 2.500.000,00 PLN przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Purda w 2020 r. 2. Wyżej wymieniona kwota kredytu tj. 2.500.000,00 zł zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego zgodnie ze złożoną deklaracją banku w formularzu ofertowym, jednak zastrzega się, że termin uruchomienia transz kredytu nie może być dłuższy niż cztery dni robocze, Uruchomienie kredytu nastąpi bez prowizji i opłat. Wykonawca zobowiązany jest do postawienia środków finansowych do dyspozycji Zamawiającego poprzez przelanie ich na rachunek bankowy Nr 29 8838 0005 2016 0800 2001 0001 w BS Szczytno z filią w Purdzie prowadzony dla Gminy Purda. Przewidywany harmonogram wykorzystania kredytu: 20 wrzesień 2020 r. – 2.500.000,00 zł (jednorazowo) 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: realizacji w innym terminie aniżeli 20 wrzesień 2020 r. kredytu w transzach, o których będzie informował Wykonawcę z wyprzedzeniem wynikającym z zaoferowanego przez Wykonawcę terminu wypłaty transzy, zmian wysokości i ilości prognozowanych transz, o których mowa w pkt. 2, w tym także nie wykorzystanie części kwoty kredytu – bez prowizji i opłat. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zmniejszenia kwoty kredytu lub odstąpienie od podjęcia kredytu - bez prowizji i opłat. 5. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od udziału środków własnych Zamawiającego w finansowaniu wydatków ujętych w załącznikach do umów kredytowych. 6. Wykorzystanie kredytu następować będzie w formie bezgotówkowej w ciężar rachunku kredytowego Zamawiającego – odpowiadających celom, na sfinansowanie których kredyt został udzielony, bez prowizji i opłat. 7. Oprocentowanie kredytu będzie według zmiennej stopy procentowej stanowiącej sumę stopy bazowej WIBOR dla terminu 3 – miesięcznego obowiązującego w okresie, za który odsetki są naliczane i stałej marży Wykonawcy określonej w ofercie. Zmiana oprocentowania następuje w pierwszym dniu każdego kalendarzowego miesiąca. Wysokość marży będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy. Wysokość stawki WIBOR dla terminu 3 M ustalana jest jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego okres jej obowiązywania. 8. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365 dni, a rok przestępny 366 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 9. Spłata odsetek naliczanych co miesiąc następować będzie w okresach miesięcznych w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca, na podstawie pisemnych informacji o wysokości należnych kwot, przekazywanych przez Wykonawcę najpóźniej do 20-tego dnia każdego miesiąca – bez obciążania Zamawiającego kosztami. W okresie karencji odsetki płatne będą od zaciągniętej kwoty kredytu, w okresie spłaty kapitału – od zadłużenia malejącego. W przypadku, gdy ostateczna spłata kredytu przypada w ciągu okresu obrachunkowego, odsetki za okres od dnia ostatniego naliczenia do dnia poprzedzającego ostateczną spłatę kredytu, spłacone zostaną łącznie z ostatnią ratą kapitałową w terminie określonym „Harmonogramem spłaty rat kapitałowych”. Informację o wysokości kwoty odsetek spłacanych wraz z ostateczną spłatą kredytu Wykonawca przekazuje na 5 dni roboczych przed terminem spłaty, bez obciążania Zamawiającego kosztami. 10. Za spłatę odsetek należy przyjąć dzień wpłaty należności na rachunek Wykonawcy. 11. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M zostanie ona, za porozumieniem stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M, albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 12. Łączna spłata rat kapitałowych wynikająca z umowy kredytowej następować będzie w okresie 15 lat począwszy od stycznia 2021 do 20-tego każdego miesiąca zgodnie z niżej wymienionym harmonogramem. 12.1. styczeń 2021 – grudzień 2024 – miesięczna kwota raty kredytu 1 000,00 zł 12.2. styczeń 2025 – listopad 2035 – miesięczna rata kredytu 18 600,00 zł 12.3. grudzień 2035 – rata kredytu 15 400,00 zł 13. Za spłatę kredytu lub jego rat przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności rat kredytowych przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy – spłata rat następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 14. Wykonawca przyjmie przedterminową spłatę części lub całości kredytu, po uprzednim zawiadomieniu przez Zamawiającego o zamiarze takiej spłaty w terminie 14 dni kalendarzowych przed jej realizacją, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 15. W przypadku zmniejszenia ogólnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu Wykonawca dokona aktualizacji „Harmonogramu spłat rat kapitałowych kredytu”, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 16. Wykonawca określi informacje i dokumenty odzwierciedlające rzeczywistą sytuację finansową Zamawiającego, które Zamawiający zobowiązany będzie składać w okresie kredytowania. 17. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów bankowych. 18. Wykonawca wyznaczy pracownika upoważnionego do kontaktów z Zamawiającym w sprawach związanych z wykorzystywanym kredytem. 19. Wykonawca nie będzie naliczał i pobierał jakichkolwiek prowizji i opłat. 20. W trakcie realizacji umowy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany spłaty rat kredytu. 21. Zamawiający nie wyraża zgody na wpisanie do umowy kredytowej klauzuli: „stopa procentowa nie może być niższa niż marża banku, jak również nie może być niższa niż zero”. UWAGA ! Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu złożył w terminie do 7 dni od dnia zawiadomienia o wyborze oferty parafowane projekty umowy kredytowej, które będą uwzględniały wszystkie warunki określone w SIWZ, w szczególności istotne dla Zamawiającego postanowienia, które określone zostały w punkcie XXVII SIWZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy kredytowej i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 złotych) 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej – poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca wyłącznie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego w ust. 5 tego Rozdziału. 4. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, należy złożyć dokument gwarancji/poręczenia w oryginale. 5. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia Wykonawcy): a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Purda, b) określać kwotę gwarantowaną w zł. (ustaloną w SIWZ), c) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), d) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), e) być gwarancją nieodwoływaną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. Uwaga! Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w ust. 3 stosuje się odpowiednio. 6. W przypadku wyboru pieniądza jako formy wadium, środki wpłacić należy na następujący rachunek bankowy Urzędu Gminy w Purdzie: Bank Spółdzielczy w Szczytnie 23 8838 0005 2016 0800 2002 0003, z adnotacją: „Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Purda w 2020 roku” – ZP.271.14.2020 - Wadium”. 7. Wadium w pozostałych formach należy wnieść wraz z ofertą, przy czym należy je dołączyć w sposób umożliwiający późniejszy zwrot.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W zakresie warunku kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający, żąda by Wykonawca przedstawił Zamawiającemu Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2357) lub równoważny dokument, potwierdzający prawo do prowadzenia na terenie Polski działalności bankowej. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia zawartego w Załączniku nr 2 do SIWZ, które stanowi wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Następnie na podstawie dokumentu, złożonego na wezwanie Zamawiającego, przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP (wg wzoru nr 4). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - wg wzoru nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach