Przetargi.pl
Poprawa transportowej mobilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź (P&R) i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka

Gmina Sobótka ogłasza przetarg

  • Adres: 55-050 Sobótka, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3162043 do 045 , fax. 713 162 123
  • Data zamieszczenia: 2020-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sobótka
    Rynek 1
    55-050 Sobótka, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3162043 do 045, fax. 713 162 123
    REGON: 93193511200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sobotka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa transportowej mobilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź (P&R) i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania w systemie zaprojektuj i wybuduj dla inwestycji pn. „Poprawa transportowej mobilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź (P&R) i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka” zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowy stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie nieistotnych zmian w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, jednak zachowane muszą zostać minimalne wskaźniki w wysokości: 1) długość infrastruktury rowerowej (ścieżek) – 5,13 km 2) liczba obiektów Bike&Ride (B&R) – 3 szt. 3) liczba obiektów Park&Ride (P&R) – 3 szt. 4) liczba miejsc postojowych na obiektach P&R – 59 szt. 5) liczba miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych na obiektach P&R – 5 szt. 6) liczba obiektów dostosowanych dla osób niepełnosprawnych (toaleta publiczna) – 1 szt. Wyżej wymienione wielkości są minimalnymi wartościami wymaganymi podczas realizacji zamówienia, dopuszcza się realizację większej ilości w/w wskaźników. 2. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na budowę oraz wbudowanie przedmiotu zamówienia. W ramach realizacji zamówienia należy wykonać wszystkie niezbędne opracowania projektowe wraz z koniecznymi opiniami i warunkami technicznymi, uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkie uzgodnienia, pozwolenia, zezwolenia, decyzje i zgody niezbędne dla wykonania kontraktu zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i warunkami kontraktu oraz wybudować przedmiot zamówienia. 3. Szczegółowy zakres rzeczowy prac projektowych oraz robót budowlanych przewidzianych do wykonania w ramach obowiązków Wykonawcy jest przedstawiony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ. 4. Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje: a) Etap I: Sporządzenie projektu budowlanego dla wszystkich wymaganych branż, projektów wykonawczych i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiaru robót, informacji BIOZ i kosztorysu inwestorskiego, przygotowanie wniosku o pozwolenie na budowę i uzyskanie pozwolenia na budowę dla wszystkich branż oraz uzyskanie decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektu oraz akceptacji kompletnej dokumentacji przez Zamawiającego. b) Etap II: wykonanie robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną oraz STWiORB i odpowiednimi przepisami prawa. 3. Zakres inwestycji, w zakresie dokumentacji projektowej: 1. Podstawę do sporządzenia Dokumentacji Projektowej i realizacji Robót Budowlanych będących przedmiotem niniejszego zamówienia stanowią warunki i wymagania zawarte w niniejszym Programie Funkcjonalno-Użytkowym oraz obowiązujące przepisy prawne. Wykonawca uwzględni przygotowując ofertę i ujmie w cenie ofertowej wszystkie konieczne decyzje, zezwolenia, pozwolenia, zgody, zgłoszenia i uzgodnienia oraz zgodę na wykonywanie robót budowlanych. 2. Dokumentacja projektowa winna być wykonana w zakresie i formie zgodnej z przepisami Rozporządzenia ministra Infrastruktury (t.j. z 2013r. D.U. z 2013 r. poz. 1129) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego i zawierać wszystkie wymagane prawem opracowania niezbędne dla tego rodzaju przedsięwzięcia. 3. Projekty budowlane i wykonawcze muszą być kompletne, obejmować wszystkie branże i zawierać rozwiązania optymalne i konieczne z punktu widzenia celu jakiemu mają służyć. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w programie funkcjonalno-użytkowym, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 4. Dokumentacja projektowa powinna: • umożliwić realizację inwestycji w formie „zaprojektuj i wybuduj” i z uwzględnieniem wymagań uPzp • w swojej treści określić przedmiot zamówienia, w tym w szczególności technologię robót, materiały i urządzenia a także parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii • opisywać przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. • w zakresie przedmiaru robót zawierać opis robót budowlanych w kolejności technologicznej ich wykonania, z podaniem ilości jednostek przedmiarowych robót wynikających z dokumentacji projektowej oraz podstawy do ustalenia cen jednostkowych robót lub nakładów rzeczowych. 5. Wszystkie niezbędne opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów oraz oświadczenia o wzajemnym skoordynowaniu technicznym opracowań projektowych powinny być wykonane przez osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalności (potwierdzone aktualnym zaświadczeniem wpisu do izby zawodowej i oświadczeniem zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną), zapewniające uwzględnienie zawartych w przepisach zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie budowy. W szczególności przygotowując Dokumentację Projektową Wykonawca powinien uwzględnić następujący zakres robót: 6. Drogi dla rowerów poza jezdnią a. ul. Skłodowskiej-Curie - 546,90m b. ul. Skłodowskiej-Curie (przejazd) - 4,31m c. Skrzyżowanie Skłodowskiej-Curie i Świdnickiej - 38,59m d. ul. Świdnicka (płd. strona jezdni) -> Słowiańska - 857,94m e. ul. Świdnicka (płn. strona jezdni) - 1059,46m f. Skrzyżowanie Świdnickiej i Chrobrego - 46,37m g. ul. Chrobrego (ciąg pieszo - rowerowy aż do końca parkingu przy Armii Krajowej) - 679,38m h. Ciąg pieszo-rowerowy od skrzyżowania z Chrobrego do końca parku, skrzyżowania ze Świdnicką) - 449,15m i. Ciąg pieszo- rowerowy (Cmentarna, od skrzyżowania z Chrobrego do cmentarza) - 401,21m j. ul. Świdnicka (dojazd do szkoły) - 117,41m 7. Drogi dla rowerów w jezdni (nowa konstrukcja) a. Chrobrego (od skrzyżowania ze Słoneczną) 700,00 m b. Cmentarna (od cmentarza do skrzyżowania ze Świdnicką) 228,00m 8. Drogi dla rowerów w jezdni (tylko organizacja pionowa i pozioma) a. Chrobrego (od skrzyżowania ze Świdnicką do skrzyżowania ze Słoneczną) 257,61m b. Słoneczna (od skrzyżowania z Chrobrego do parku) 225,00m c. Armii Krajowej (od parkingu do kamienia rtm. Pileckiego) 688,97m 9. Drogi dla rowerów w jezdni (tylko organizacja pionowa) a. Leśna/Zamkowa (dojazd do zamku) 1142,90m b. Turystyczna 636,16m c. Słowiańska 38,21 m d. Leśna (dojazd do drogi do lasu) 120,50m 10. Parking dla samochodów P&R (park & ride) a. ul. Zamkowa w pobliżu przedszkola b. ul. Stacyjna przy dworcu PKP c. plac im. Ks. Józefa Bełcha d. ul. Leśna 11. Parking dla rowerów B&R (bike & ride) a. ul. Skłodowskiej-Curie przed szkołą podstawową nr 2 b. ul. Zamkowa / ul. Świdnicka w pobliżu przedszkola c. ul. Turystyczna przy dworcu PKP d. plac im. Ks. Józefa Bełcha 4. Projekt obejmuje również 1. W przypadku stwierdzenia przez Projektanta potrzeby dokonania w Dokumentacji Projektowej odstępstwa od obowiązujących warunków technicznych, rozstrzygnięcie co do sposobu dalszego postępowania będzie zależało od Zamawiającego. 2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie promocja projektu w przypadku uzyskania w trakcie realizacji robót dofinansowania ze środków zewnętrznych. 3. Wszystkie części PFU oraz dokumenty i przepisy, do których PFU się odwołuje, traktowane są jako wzajemnie uzupełniające się. Gdziekolwiek zaistnieje wątpliwość, co do warunków i wymagań zawartych w różnych dokumentach, jako wiążące Wykonawcę należy uwzględnić warunki i wymagania bardziej rygorystyczne. 4. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego wszelkie majątkowe prawa autorskie do przedmiotu umowy bądź każdej jego części w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych, nie wyłączając praw autorskich do wszystkich utworów wytworzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności takich jak: opisy, mapy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia i inne dokumenty powstałe przy realizacji umowy, zwanych dalej utworami dla korzystania z nich tylko dla inwestycji, której dotyczą. Szczegółowe postanowienia w zakresie majątkowe prawa autorskie do przedmiotu umowy zostały opisane w projekcie umowy, stanowiącej Złącznik nr 11 do SIWZ. 5. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i uzgodnień́, wykonanie prac budowlanych, uzyskanie decyzji o dopuszczeniu do użytkowania, jeśli będzie wymagana, oraz przekazanie do użytkowania obiektu będącego przedmiotem zamówienia. 6. Proces odbioru będzie obejmować w szczególności: a. sprawdzenie dokumentacji projektowej w zakresie kompletności i zawartości, b. sprawdzenie dokumentacji projektowej w zakresie zgodności z decyzją – pozwolenie na budowę, Wymaganiami Zamawiającego, uzgodnieniami i decyzjami wydanymi przez inne jednostki, zobowiązane do udziału w procesie inwestycyjnym c. realizację robót budowlanych d. odbiór robót budowlanych zgodnie z postanowieniami umowy. 5. ZAKRES ROBÓT BUDOWLANYCH 1. Dokumentację należy zaprojektować i zrealizować uwzględniając w szczególności następujące elementy w szacunkowych ilościach: a. Długość dróg dla rowerów poza jezdnią ok. 4 200 m b. Długość dróg dla rowerów w jezdni – nawierzchnia bitumiczna ok. 700 m c. Długość dróg dla rowerów w jezdni – nawierzchnia z płyt kamiennych ok. 228 m d. Długość dróg dla rowerów w jezdni – oznakowanie poziome e. na istniejących nawierzchniach bitumicznych ok. 1 172 m f. Długość chodników ok. 3 060 m g. Długość dróg dla samochodów (pozostała część h. drogi, w której zlokalizowana jest ścieżka rowerowa) ok. 700 m i. Pow. dróg dla rowerów poza jezdnią ok. 8 800 m2 j. Pow. dróg dla rowerów w jezdni – nawierzchnia bitumiczna ok. 1 420 m2 k. Pow. dróg dla rowerów w jezdni – nawierzchnia z płyt kamiennych ok. 450 m2 l. Pow. dróg dla rowerów w jezdni – oznakowanie poziome m. na istniejących nawierzchniach bitumicznych ok. 2 614 m2 n. Pow. chodników ok. 3 900 m2 o. Powierzchnia dróg dla samochodów - bitumiczna (pozostała część p. drogi, w której zlokalizowana jest ścieżka rowerowa) ok. 2 100 m2 q. Powierzchnia dróg dla samochodów – kostka kamienna (pozostała część r. drogi, w której zlokalizowana jest ścieżka rowerowa ) ok. 380 m2 s. Powierzchnia pozostałych dróg (dojazdy do parkingów, t. przebudowa skrzyżowań) ok. 800 m2 u. Powierzchnia zjazdów związana z budową ścieżek rowerowych ok. 400 m2 v. Powierzchnia parkingów dla samochodów P&R (park & ride) w. o nawierzchni z kostki ok. 770 m2 x. Powierzchnia parkingów dla samochodów P&R (park & ride) y. o nawierzchni bitumicznej (w tym pętla dla autobusów) ok. 1 810 m2 z. Powierzchnia parkingów dla rowerów B&R (bike & ride) o nawierzchni z kostki ok. 350 m2 aa. Ustawienie krawężnika ok. 4 321 mb bb. Ustawienie obrzeży ok. 11 325 mb cc. Wykonanie wpustów ulicznych wraz z przykanalikami ok. 73 kpl. dd. Wykonanie kanalizacji deszczowej Ø400 ok.500 mb. ee. Wykonanie studni rewizyjnych kanalizacji deszczowej Ø 1000 ok.20 szt. ff. Montaż lamp LED o mocy 50 W każda ok. 83 szt. 2. Realizacja powyższego przedmiotu zamówienia powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Zamawiający ustanowi nadzór inwestorski nad wykonywaniem wszystkich robót objętych zadaniem. Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane miały trwałość określoną zgodnie z: Załącznikiem nr 5 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarski Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (tekst jednolity z 2016r. Dz. U. 2016 Poz. 124 wraz z późniejszymi zmianami). Zamawiający oczekuje od zastosowanych rozwiązań funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji. Na całość wykonanych prac oraz poszczególne obiekty wymagane jest udzielenie gwarancji. W przypadku gotowych elementów, np. urządzeń bezpieczeństwa ruchu, wymagane są odpowiednie certyfikat i deklaracje zgodności przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane 6. Ponadto: a) Wykonawca zaprojektuje oraz wybuduje w stanie wolnym od wad i usterek w/w inwestycję. b) Przedmiot zamówienia obejmuje również sprawowanie nadzoru autorskiego dla opracowanej dokumentacji projektowej c) Zaleca się by Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie gdzie mają być wykonywane roboty budowlane oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca dokonuje wizji na swój koszt. d) Dokumentację należy na każdym etapie konsultować z Zamawiającym. e) Wszelkie niezgodności i niedookreślenia w powyższym przedmiocie zamówienia oraz w zapisach Programu Funkcjonalno-Użytkowym nie mogą wpływać na zamierzony efekt końcowy i powinny być przez projektantów ujęte w dokumentacji projektowej i wykonawczej. 7. Wymogi szczegółowe 1. Szczegółowy opis przedmiotu określa Program Funkcjonalno-Użytkowy, będący załącznikiem nr 12 do SIWZ. Zamówienie rozliczane będzie wynagrodzeniem ryczałtowym. Załączone do SIWZ kalkulacje kosztów mają jedynie charakter poglądowy. Wycenę należy przeprowadzić na podstawie załączonego Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz wizji w terenie. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych do określonych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego. 2. Program funkcjonalno-użytkowy nie jest projektem budowlanym, obejmuje natomiast zbiór wytycznych oraz kwestii Istotnych dla Zamawiającego stanowiących podstawę do jego opracowania. Faktyczne obliczenia techniczne dokonywane są na etapie projektu budowlanego, zatem dookreślanie oraz parametryzacja założeń PFU odbywa się w zakresie Wykonawcy. Zgodnie z powyższym, zmiany w dokumentacji projektowej sporządzanej przez wykonawcę, nanoszone w trakcie realizacji umowy, nie stanowią zmiany tej umowy, o ile nie naruszają założeń stanowiących podstawę do opisu przedmiotu zamówienia w programie funkcjonalno-użytkowym. 3. Program funkcjonalno-użytkowy służy do ustalenia planowanych kosztów prac projektowych w szczególności w zakresie obliczenia ceny oferty. Wykonawca nie może domagać się podwyższenia wynagrodzenia stanowiącego przedmiot oferty ze względu na zwiększenie zakresu prac do realizacji, który to zakres zostanie określony po szczegółowych obliczeniach technicznych w ramach realizowanej dokumentacji projektowej. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w programie funkcjonalno-użytkowym, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. Ryzyko wynikające z braku możliwości dokonania szacunku ofertowego przez wykonawcę winno zostać uwzględniane w cenie ryczałtowej. 4. Zakres zamówienia obejmuje dostawy (zakup) wszystkich materiałów przewidzianych do realizacji zamówienia. 5. Po zakończeniu robót ale przed odbiorem końcowym przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenie ich do stanu, jaki był przed rozpoczęciem robót. 3. W celu prawidłowego sporządzenia ofert, Wykonawca powinien zapoznać się z przedmiotem zamówienie oraz pozyskać wszelkie niezbędne informację, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. W cenie oferty Wykonawca przedstawi wszelkie koszty za dostawy, roboty i inne elementy niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia zgodnie z przyjętą technologią wykonania robót przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane 6. Uwaga: jeśli w dokumentacji przetargowej wskazano nazwę normy, należy przez to rozumieć tą normę lub równoważną. 7. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z postanowieniami niniejszej SIWZ, zapisami złożonej oferty, opisem przedmiotu zamówienia, dokumentacją projektową, przedmiarem robót, dokumentacją techniczną wykonania i odbioru robót, rysunkami i wymaganiami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa budowlanego, standardów i norm oraz zasadami wiedzy technicznej, etyką zawodową i ustalonymi zwyczajami. 8. Ponadto zakres obejmuje: a) Przed przystąpieniem do prac, urządzenia należy wytyczyć geodezyjnie przez uprawnionego geodetę. b) Całość prac wykonać zgodnie z normą i wiedzą techniczną. Prace muszą zostać wykonane przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia. c) Wszystkie zastosowane elementy muszą być dopuszczone do obrotu w handlu i posiadać wszelkie atesty dopuszczalne do użytkowania. Dodatkowo zastosowane elementy powinny spełniać określone prawem normy bezpieczeństwa. d) Zapewnienie kierownika budowy. e) Zapewnienie nadzoru archeologicznego jeśli będzie wymagany. f) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika budowy przez kierownika budowy posiadającego odpowiednie uprawnienia. g) Przeprowadzenie wymaganych badań i sprawdzeń potwierdzających właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. h) Opracowanie dokumentacji powykonawczej. i) Wykonawca ma obowiązek utylizacji odpadów powstałych w wyniku prowadzonych robót budowlanych. 9. Etapy wykonania zamówienia: Zamawiający wymaga, by Wykonawca realizował zadanie w następujących etapach: c) Etap I: Sporządzenie projektu budowlanego dla wszystkich wymaganych branż, projektów wykonawczych i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiaru robót, informacji BIOZ i kosztorysu inwestorskiego, przygotowanie wniosku o pozwolenie na budowę i uzyskanie pozwolenia na budowę dla wszystkich branż oraz uzyskanie decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektu oraz akceptacji kompletnej dokumentacji przez Zamawiającego. d) Etap II: wykonanie robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną oraz STWiORB i odpowiednimi przepisami prawa. 10. Przedmiot zamówienia określono w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty, poprzez wskazanie obiektywnych cech technicznych i jakościowych oraz standardów określonych w niektórych miejscach przykładowymi znakami towarowymi, patentami lub pochodzeniem. We wszystkich miejscach niniejszej SIWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a w każdym przypadku dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 11. Za równoważne Zamawiający uzna te rozwiązania, które oparte są na równoważnych ustaleniach, co do przedmiotu zamówienia i spełniać będą minimalne wymagania, które spełnia produkt opisany poprzez użycie przykładowego znaku towarowego, patentu lub pochodzenia. 12. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego produkty, materiały posiadają cechy nie gorsze niż parametry materiałów lub produktów wskazanych w SIWZ oraz takich o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, gwarantujące wykonanie robót w zgodzie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym. Zamiana materiałów, rozwiązań na etapie wykonawstwa bez uprzedniego wskazania na stosowanie zamienników w ofercie będzie dopuszczalna jedynie w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach, za wyraźną zgodą Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego. Wykonawca w tym celu w ofercie przedstawia tabelę elementów równoważnych (opracowaną we własnym zakresie). 13. Zamawiający informuje, iż w razie rozbieżności, wad w dokumentacji projektowej stosować będzie zasady wskazane przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych pismem z dnia 26 sierpnia 2009 r. (znak pisma: UZP/DKUE/EG/34760/16004/09) stanowiącą, iż cyt. W szczególności należy się zgodzić z wyrażoną w ww. piśmie opinią, iż projekt budowlany ma charakter nadrzędny nad projektem wykonawczym, a przedmiar robót ma na celu umożliwienie dokonania wyceny robót, nie zaś ich opisanie. Oznacza to, że roboty opisane w projekcie budowlanym wchodzą w zakres zamówienia podstawowego, nawet jeżeli nie zostały ujęte w projekcie budowlanym wykonawczym lub przedmiarze, bądź też zachodzą inne rozbieżności pomiędzy tymi dokumentami a projektem budowlanym. W konsekwencji wykonanie robót, które zostały przewidziane w projekcie budowlanym, nie wymaga zawarcia z wykonawcą aneksu do umowy podstawowej, ani też umowy na roboty dodatkowe. Natomiast roboty nie przewidziane w projekcie budowlanym, nie mogą być uznane za roboty objęte zamówieniem podstawowym. W przypadku robót, które zostały ujęte w projekcie budowlanym, ale nie zostały uwzględnione w przedmiarze, koniecznym jest jednocześnie w celu zachowania zasady przejrzystości procesu udzielania zamówień publicznych, zawarcie w siwz zapisów określających zasady ich wyceny w przypadku wystąpienia konieczności ich realizacji po zawarciu umowy (art. 7 ust. 1, art. 36 ust. 1 pkt 12 i 16 ustawy Pzp). Należy zgodzić się też z opinią Ministra Infrastruktury, iż dokonanie nieistotnych zmian projektu budowlanego, w przypadku gdy tryb ich wprowadzania został przewidziany w umowie zawartej z wykonawcą, nie stanowi zmiany tej umowy, szczególnie jeżeli nie powoduje istotnego zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy oraz nie wykracza poza zakres zamówienia podstawowego przewidziany w projekcie budowlanym.” 14. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia udzieli Zamawiającemu minimum 3 letniego okresu gwarancji (36 miesięcy) na roboty budowlane 15. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z wykonywaniem prac budowlanych, były wykonywane przez pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. 2019 poz. 1040, z późn. zm.). Obowiązki Wykonawcy w opisanym zakresie oraz odpowiadające im uprawnienia Zamawiającego, określone zostały we wzorze umowy będącym załącznikiem nr 11 do SIWZ. a) Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem b) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: i. Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności określone w niniejszej SIWZ, tj. 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika, 3) innych dokumentów – zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. ii. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do złożenia oświadczeń poświadczających zatrudnienia lub wszczęcia procedury kontroli legalności zatrudnienia przez właściwego inspektora pracy. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Generalnego Wykonawcy c) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. i. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów o których mowa literze b. w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości 5.000 PLN, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. ii. W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w literze b., Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć Generalnego Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto. 16. Szczegółowy zakres obowiązków wykonania przedmiotu zamówienia znajduje się w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. 17. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 18. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy, i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców. 19. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. 20. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 21. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 100.000,00 złotych. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. Poz. 299). 3. Termin wniesienia wadium w pieniądzu ustala się do dnia 23.10.2020 roku do godz. 10:00 4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 72 9574 1015 2003 0200 1605 0004 w Banku Spółdzielczym w Kątach Wrocławskich, Oddział w Sobótce (w tytule przelewu prosimy wpisać: „wadium przetargowe – „Poprawa transportowej mobilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź (P&R) i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka”, wniesione w innej formie należy załączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w formie ustalonej w pkt. 2 ppkt. 1 ÷ 5 SIWZ należy zdeponować w oryginale u Skarbnika Gminy przed terminem składania ofert (pok. nr 15), a kserokopię z adnotacją i podpisem Skarbnika Gminy o przyjęciu wadium oraz potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy dołączyć jako załącznik do oferty. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna Wykonawca wnosi w formie elektronicznej poprzez wczytanie na Platformie w zakładce OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument" oryginału dokumentu wadialnego tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia z zastrzeżeniem, że w przypadku wnoszenia wadium w formie dla której na podstawie przepisów szczególnych wymagane jest zachowanie pod rygorem nieważności formy pisemnej, dokument wniesienia wadium Wykonawca składa zgodnie z wytycznymi rozdziału IX (WADIUM) niniejszej SIWZ. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Na pisemny wniosek Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający zatrzyma wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust 1 ustawy PZP, oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3 ustawy PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zwraca wadium wniesione w formie pieniężnej wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza określonego sposobu spełnienia przedmiotowego warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach