Przetargi.pl
Poprawa stanu zabytkowego budynku Szkoły Podstawowej w Kisielicach wraz z budową windy zewnętrznej przystosowanej dla osób niepełnosprawnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Gmina Kisielice ogłasza przetarg

  • Adres: 14-220 Kisielice, ul. Daszyńskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 0-55 2785500 , fax. 0-55 2785502
  • Data zamieszczenia: 2020-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kisielice
    ul. Daszyńskiego 5
    14-220 Kisielice, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 0-55 2785500, fax. 0-55 2785502
    REGON: 17074802800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bipkisielice.warmia.mazury.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa stanu zabytkowego budynku Szkoły Podstawowej w Kisielicach wraz z budową windy zewnętrznej przystosowanej dla osób niepełnosprawnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana pn.: Poprawa stanu zabytkowego budynku Szkoły Podstawowej w Kisielicach wraz z budową windy zewnętrznej przystosowanej dla osób niepełnosprawnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 2. Zamówienie dotyczy realizacji następujących 3 etapów zamówienia: 1) Część pierwsza - Poprawa stanu zabytkowego budynku Szkoły Podstawowej w Kisielicach - Etap I w tym; remont dachu, wzmocnienie stropu nad I piętrem, stolarka okienna, roboty instalacyjne elektryczne niskoprądowe, przebudowa części poddasza w celu umożliwienia dostępu do windy – termin realizacji dla tej części do 31 maja 2021r. 2) Część druga - Poprawa stanu zabytkowego budynku Szkoły Podstawowej w Kisielicach – Etap II , w tym: adaptacja wnętrza poddasza, roboty budowlane na poddaszu, remont stropu nad I piętrem, Remont klatki schodowej, stolarka drzwiowa, balustrady, prace konserwatorskie zewnętrzne, wywóz gruzu, roboty instalacyjne elektryczne, roboty instalacyjne sanitarne, – termin realizacji dla tej części do 30 września 2021r. 3) Część trzecia - Budowa windy zewnętrznej przystosowanej dla osób niepełnosprawnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy zabytkowym budynku Szkoły Podstawowej w Kisielicach – Etap III, termin realizacji dla tej części do 31 sierpnia 2021r. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego: www.bipkisielice.warmia.mazury.pl >> zakładka: Zamówienia Publiczne. 5. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni pełną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty są dokumentacje projektowe, STWiORB oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Przedmiary stanowią tylko materiał pomocniczy. 6. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane. 7. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w/w dokumentach. 8. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej, STWiORB, przedmiarach oraz Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do SIWZ) znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWiORB, przedmiarach oraz opisie przedmiotu zamówienia; pod warunkiem, że zapewnią one realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową, STWiORB, przedmiarami i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, STWiORB, przedmiarach oraz opisie przedmiotu zamówienia, oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych( np. wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, itp.), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych. 9. Wykonawca, który zdecyduje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, elementy, systemy, itp. spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne przy współudziale autora dokumentacji technicznej i/lub inspektora nadzoru. 10. Zamawiający zastrzega, aby zastosowane do budowy materiały posiadały ważne aprobaty techniczne, certyfikaty bezpieczeństwa i atesty higieniczne. 11. Zamawiający dopuszcza przy realizacji zamówienia zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych co do jakości i surowców użytych do ich wykonania do materiałów i urządzeń podanych w dokumentacji projektowej pod warunkiem ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. 12. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem ich nazw o ile są mu znane. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne. Szczegółowy Zakres Prac z podziałem na części Część I oraz Część II – w ramach dokumentacji projektowej pn. „Remont budynku głównego Szkoły Podstawowej w Kisielicach – Remont dachu budynku głównego Szkoły Podstawowej oraz zmiany sposobu użytkowania poddasza z nieużytkowego strychu na funkcję usługową” wraz z dwoma projektami wykonawczymi: - „Projekt remontu budynku głównego Szkoły Podstawowej w Kisielicach – Etap I – wzmocnienie stropu między I piętrem i poddaszem- Projekt wykonawczy”. - „Projekt remontu budynku głównego Szkoły Podstawowej w Kisielicach – Etap II – Remont poddasza i zmiana sposobu użytkowania poddasza- Projekt wykonawczy”. Przedmiotem opracowania jest remont i zmiana sposobu użytkowania ostatniej kondygnacji zabytkowego budynku szkoły z nieużytkowego strychu na archiwum cyfrowe i salę konferencyjną, wraz z przebudową niezbędnych instalacji i systemów, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zmieniający pierwotnie opracowany projekt remontu budynku głównego szkoły podstawowej w Kisielicach, na który Starostwo Powiatowe w Iławie wydało pozwolenie na budowę nr 656/2013 z dnia 02.11.2013 znak BAI.6740.612.2013.AG, a Gmina na podstawie powyższego pozwolenia prowadzi budowę. Opracowanie obejmuje : 1. zmianę sposobu użytkowania nieużytkowego strychu na archiwum cyfrowe i salę konferencyjną 2. zmianę warunków ochrony przeciwpożarowej w budynku w oparciu o Ekspertyzę techniczną stanu ochrony przeciwpożarowej i zawarte w niej zalecenia. Pozostałe prace budowlane dotyczące remontu budynku głównego szkoły podstawowej w Kisielicach należy wykonywać w oparciu o wybrane części projektu podstawowego. Przedmiot robót budowlanych obejmuje wykonanie robót oraz wzmocnienie konstrukcji budynku w przedstawionym poniżej zakresie: Wymiana części stropowych belek drewnianych na belki stalowe, remont podparć słupów drewnianych podtrzymujących dach – usunięcie drewnianego wymianu usytuowanego między belkami stropowymi i zastąpieniu go belką stalową, Remont więźby dachowej z wykonaniem nowych warstw pokrycia dachowego, ociepleniem połaci dachowych i doprowadzeniem do warunków ppoż. określonych w ekspertyzie ppoż. Remont stropu między I piętrem i poddaszem z ociepleniem wełną mineralną Renowacja istniejących ścianek z cegły pełnej i szachulcowych oraz okapu drewnianego metodami konserwatorskimi wraz z odtworzeniem polichromii okapu Naprawa stopni granitowych przy wejściach zewnętrznych Rozebranie stalowej konstrukcji na betonowej podwalinie w północnej części poddasza Wykonanie podłogi i sufitu stropu nad I piętrem w klasie REI60 odporności ogniowej, np. poprzez zastosowanie systemu PROMAXON A, wykonanie dwóch okien oddymiających w południowej połaci dachowej, drewnianych dostosowanego do dachu o spadku 47, o powierzchni czynnej min 0,8 m2, i powierzchni otworów nie mniejszej niż 1m2 - klapy dymowe KD1 78x140 cm, z siłownikiem, 2 sztuki, łączna powierzchnia czynna oddymiania 1,06 m2, wymiana stolarki drzwi zewnętrznych klatki schodowej na współczesną drewnianą stylizowaną z zachowaniem podziałów, ze sterownikiem napowietrzania, zachować wielkość otworu nawiewnego min 200cm2, renowacja historycznej stolarki drzwi wewnętrznych z korytarzy szkoły na klatkę schodową z zastosowaniem rozwiązań podnoszących poziom bezpieczeństwa ppoż, poprzez zmianę kierunku otwierania skrzydeł, z wahadłowych na rozwieralne w kierunku zgodnym z ewakuacją, zastosowanie listew przymykowych z uszczelkami dymoszczelnymi, renowacja drzwi obejmuje flekowanie drewna, malatury, również wymianę klamek na historyzujące mosiężne. demontaż nieczynnych pionów kominowych dymowych i spalinowych od poziomu podłogi poddasza, oraz od poziomu stropu przedsionka windy, zgodnie z rysunkiem BZ-06 - usunięcie kolizji z istniejącą wentylacją grawitacyjną szkoły wyprowadzoną na poddasze poprzez wyprowadzenie ponad dach czynnych pionów wentylacji grawitacyjnej, Istniejące piony należy rozebrać do wysokości stropu nad I piętrem, następnie wpuścić przewody w rury stalowe izolowane, o takiej samej powierzchni przekroju, odchylenie przewodu od pionu max. 30 st. wykonać na leżakach o długości nie większej niż 1,5 m, następnie wyprowadzić pionowo ponad dach. Ponad dachem przewody obudować cegłą klinkierową, zamontować czapy kominowe, przewody wentylacyjne wyprowadzić na wysokość minimum 0,3 m. - wykonanie nowych przewodów wentylacji hybrydowej poddasza, ponad dachem kominy wymurować oraz zamontować wentylatory wyciągowe zgodnie z projektem instalacyjnym, - wykonanie nawietrzaków w oknach wystawek w połaciach dachowych zgodnie z projektem instalacyjnym. demontaż fragmentu połaci dachowej z przebudową wystawki na otwór drzwiowy do szybu windowego zgodnie z rys. konstrukcji, wykonanie wystawki i daszku pulpitowego łącznika do windy w połaci południowej zgodnie z rys. konstrukcji, z zastosowaniem belek drewnianych i wypełnienia twardą wełną mineralną gr 15 cm. Warstwy ścianek trójwarstwowych od wewnątrz: cegła pełna 25cm, wełna mineralna 12 cm, cegła pełna 6 cm /płytki klinkierowe. Na wykończenie zewnętrzne zastosować płytki klinkierowe imitujące cegłę ceramiczną. Na wykończenie wewnętrzne zastosować płyty GKF grubości 2,5 cm. wykonanie przedsionka do sali konferencyjnej z płyt GKF(x2) na ruszcie stalowym wypełnionych wełną mineralną, gr 12 cm, demontaż istniejących drzwi na strych, wykonanie nowych drzwi dymoszczelnych o szerokości w świetle ościeżnicy min. 0.9m - zamurowanie cegłą pełną dwóch istniejących otworów drzwiowych w murowanych ścianach pomieszczeń przeznaczonych na przedsionek windy i serwerownię, oraz wykonanie nowych otworów drzwiowych, o wielkości 100/210, zgodnie z rysunkiem B-04 - przebudowa instalacji hydrantowej wraz z montażem na poddaszu hydrantu hp25 z 30m wężem półsztywnym na zachodniej ścianie istniejącego murowanego przewodu kominowego. wykonanie systemu sygnalizacji pożaru, z którego drugi stopień alarmu będzie przekierowany do Państwowej Straży Pożarnej w Iławie wykonanie instalacji elektrycznych: oświetleniowej i gniazd wtykowych. UWAGA: Wszystkie przewody prowadzić podtynkowo, oraz w konieczności prowadzenia wzdłuż elementów drewnianych - w osłonach ebonitowych na historycznej konstrukcji drewnianej więźby dachowej. montaż szaf rakowych w serwerowni, nie wymagające wzmocnienia konstrukcji stropu wykonanie instalacji c.o. w sali konferencyjnej, wykonanie przewodów wentylacji hybrydowej poddasza wraz z wyprowadzeniem ponad dach. Ponad dachem przewody obudować cegłą pełną lub płytkami klinkierowymi w imitacji cegły, wykończenia wewnętrzne i zewnętrzne: w przypadku obsypujących się tynków historycznych na trzcinie, skuć tynki i wymienić na nowe, cementowo- wapienne, w pozostałych przypadkach tynki mineralne cienkowarstwowe systemowe do zabudowy gk. Konieczne jest wykonanie wymalowań próbnych do oceny komisji z udziałem konserwatora zabytków i inwestora. Dopuszcza się odstąpienie od projektowanej kolorystyki w przypadku uzyskania dokładniejszych danych o historycznej kolorystyce wnętrz podczas prac konserwatorskich i remontowych. - oprawy oświetlenia sufitowego, Część III – W ramach dokumentacji projektowej pn. – „Budowa windy zewnętrznej dla osób niepełnosprawnych przy budynku głównym Szkoły Podstawowej w Kisielicach”. Stanowiącej integralną część Decyzji Pozwolenia na Budowę nr 593/2020 z dnia 31.08.2020r. Zaprojektowany szyb windowy o wym. zew. 241x200 cm przylegający od zewnętrznej ściany budynku szkoły. Szyb będzie przeznaczony dla windy 6 osobowej z kabiną przelotową, poruszającą się od poziomu -3,26 (poziom sutereny) do poziomu +7,75 m (poziom poddasza). Winda będzie obsługiwała 5 przystanków. Zakres robót obejmuje: • ogrodzenie placu budowy, • roboty ziemne pod płytę fundamentową • wykonanie płyty fundamentowej i ścian żelbetowych podszybia • wykonanie ściany żelbetowej i montaż konstrukcji stalowej szybu windy • wykonanie stropodachu –płyta żelbetowa, oraz wykucie otworów drzwiowych w ścianie istniejącego budynku do szybu windy • prace wykończeniowe zewnętrzne przy ocieplaniu i izolacji dachu, montaż fasady przeszklonej, ocieplenie i wykończenie ściany żelbetowej • roboty wykończeniowe wewnątrz szybu, doprowadzenie zasilania elektrycznego szybu windy • montaż windy • uporządkowanie terenu po budowie Ofertę dla części I (pierwszej) oraz dla części II (drugiej) należy przygotować na podstawie następujących załączonych projektów wykonawczych: - dla części I (pierwszej) „Projekt remontu budynku głównego Szkoły Podstawowej w Kisielicach – Etap I – wzmocnienie stropu między I piętrem i poddaszem- Projekt wykonawczy” oraz część prac na podstawie opracowania „Projekt remontu budynku głównego Szkoły Podstawowej w Kisielicach – Etap II – Remont poddasza i zmiana sposobu użytkowania poddasza- Projekt wykonawczy”. - dla części II (drugiej) pozostały zakres opracowania „Projekt remontu budynku głównego Szkoły Podstawowej w Kisielicach – Etap II – Remont poddasza i zmiana sposobu użytkowania poddasza- Projekt wykonawczy”. Powyższe opracowania są dokumentacją wykonawczą do decyzji pozwolenia na budowę nr 656/2013 z dnia 02 12 2013 wraz z decyzją w sprawie zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego nr 677/2020 z dnia 05 10 2020. Ofertę dla części III (trzeciej) na podstawie projektu „Budowa windy zewnętrznej dla osób niepełnosprawnych przy budynku głównym Szkoły Podstawowej w Kisielicach” Stanowiącym integralną część Decyzji Pozwolenia na Budowę nr 593/2020 z dnia 31.08.2020r. Zdemontowana dachówka zostanie przewieziona przez Wykonawcę na jego koszt do miejsca wskazanego przez Inwestora w odległości nie przekraczającej 2 km od terenu budowy. Niniejsze postępowanie nie obejmuje wyposażenia obiektu. Integralną część niniejszego Opisu przedmiotu zamówienia stanowi: a) Dokumentacja projektowa b) STWiORB
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium w niniejszym postępowaniu wynosi 15.000,00 PLN. 2. Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Suszu oddz. Kisielice, nr: 38 8320 0005 0040 0031 2000 0580 – w tytule przelewu należy podać nazwę niniejszego zamówienia z dopiskiem „WADIUM – RRG.271.2.5.2020” 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 6. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach