Przetargi.pl
Poprawa stanu nawierzchni i infrastruktury drogowej

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83110 Tczew, ul. Piaskowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 587 734 800
  • Data zamieszczenia: 2017-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2
    83110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 587 734 800
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa stanu nawierzchni i infrastruktury drogowej
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych branży drogowej, polegających na poprawie stanu nawierzchni i infrastruktury drogowej dróg powiatowych na terenie Powiatu Tczewskiego. 2.2 Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy niezależne od siebie części. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części zamówienia. 2.3 Przystępując do przetargu na daną ilość części zamówienia Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym. W przypadku składania ofert np. na wszystkie części zamówienia Wykonawca musi dysponować minimum czterema ekipami mogącymi niezależnie, w tym samym czasie realizować każdą z części zamówienia (część nr 1 – wymagane są dwie niezależne ekipy). CZĘŚĆ NR 1 - remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych asfaltobetonem 2.4 Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych asfaltobetonem wraz z konieczną regulacją urządzeń technicznych obcych wbudowanych w nawierzchnię ulic i dróg powiatowych na terenie Powiatu Tczewskiego 2.5 Zakres planowanych robót obejmuje: - wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych asfaltobetonem ułożonym zgodnie ze sztuką budowlaną, - wykonanie koniecznej wymiany podbudowy (w uzgodnieniu z Zamawiającym i Inspektorem Nadzoru), - wykonanie koniecznych regulacji urządzeń technicznych obcych znajdujących się w pasie drogowym. 2.6 Ponadto do obowiązków Wykonawcy, w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego, należy: - wykonanie wszystkich robót towarzyszących wynikających z technologii robót, - zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych, - zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem placu budowy, - doprowadzanie na bieżąco terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych terenów do stanu, w jakim je przejmował, - wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonanych prac. 2.7 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody, do których dojdzie na placu budowy od dnia rozpoczęcia robót do czasu ich protokolarnego odbioru. W przypadku zatrudnienia podwykonawców Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót. 2.8 Warunki zlecania i odbioru robót - Roboty będą zlecane na bieżąco w zależności od potrzeb Zamawiającego. Do kalkulacji cenowej przyjęto ilości szacunkowe, adekwatne do budżetu Zamawiającego na 2017 r. Zlecenia na wykonanie poszczególnych robót będą wystawiane w formie pisemnej z określoną wartością robót. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za przekroczenie wartości robót ustalonej w zleceniu. - Przed przystąpieniem do pierwszego zlecenia Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia zatwierdzonego przez Starostę wzorcowego projektu oznakowania robót, który będzie stosowany przez cały okres trwania umowy. Wykonawca wskaże osobę odpowiedzialną za oznakowanie robót w czasie ich prowadzenia zgodnie z zatwierdzonym projektem. - Roboty Wykonawca musi rozpocząć w oparciu o pisemne zlecenie od Zamawiającego najpóźniej w ciągu 2 dni od daty jego otrzymania. Wykonawca w miarę możliwości przystąpi do robót w dniu otrzymania zlecenia. Prace będą prowadzone nieprzerwanie do czasu wykonania całego zakresu robót (ewentualne przerwy mogą wynikać jedynie z działań przyrody np. ulewne opady deszczu). - Czas trwania prac zależeć będzie od stopnia trudności i zakresu robót. Zakres i czas robót ustali każdorazowo Zamawiający z Wykonawcą. - Odbiory robót będą się odbywały zgodnie z zapisami § 8 Istotnych postanowień umowy. 2.9 Warunki prowadzenia robót - Wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót i realizacji budowy podaje Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (Załącznik nr 5A do SIWZ). - Wykonawca jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z projektem organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót zabezpieczenia terenu budowy. - Wykonawca jest zobowiązany do zgłoszenia wyciętych ubytków (gotowych do zalania) do Zamawiającego w celu umożliwienia wykonania dokładnego obmiaru ilości wbudowanego materiału. - Wykonawca musi dysponować dwoma pełnymi ekipami mogącymi niezależnie, w tym samym czasie, prowadzić roboty w dwóch miejscach. - Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych dla materiałów bitumicznych, gruzu z betonu cementowego, mas ziemnych. - Bezpośrednio po wyremontowanym miejscu może odbywać się ruch pojazdów. - Nie dopuszcza się układania mieszanki asfaltowo-betonowej na mokrym podłożu. 2.10 Rozliczanie wykonanych i odebranych robót - Zaoferowane stawki na poszczególne rodzaje robót będą stałe i niezmienne bez względu na porę roku, godzinę oraz miejsce wykonywania robót. W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku prowadzenia robót w miejscach znacznie obciążonych ruchem, istnieje możliwość wystąpienia konieczności prowadzenia robót w godzinach popołudniowych lub nocnych (obowiązują stawki ofertowe). - Rozliczanie następować będzie fakturami częściowymi wystawianymi za wykonanie danego zlecenia na podstawie protokołów odbioru wykonanych robót oraz obmiarów powykonawczych potwierdzających wykonanie danego zakresu robót. CZĘŚĆ NR 2 - remonty cząstkowe chodników 2.11 Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni chodników, jezdni oraz innych elementów dróg kamiennych i z prefabrykatów betonowych na terenie Powiatu Tczewskiego, zgodnie ze Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz sztuką budowlaną 2.12 Ponadto do obowiązków Wykonawcy, w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego, należy: - wykonanie wszystkich robót towarzyszących wynikających z technologii robót, - zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych, - zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem placu budowy, - doprowadzanie na bieżąco terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych terenów do stanu, w jakim je przejmował, - wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonanych prac. 2.13 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody, do których dojdzie na placu budowy od dnia rozpoczęcia robót do czasu ich protokolarnego odbioru. W przypadku zatrudnienia podwykonawców Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót. 2.14 Warunki zlecania i odbioru robót - Roboty będą zlecane na bieżąco w zależności od potrzeb Zamawiającego. Do kalkulacji cenowej przyjęto ilości szacunkowe, adekwatne do budżetu Zamawiającego na 2017 r. Zlecenia na wykonanie poszczególnych robót będą wystawiane w formie pisemnej z określoną wartością robót. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za przekroczenie wartości robót ustalonej w zleceniu. - Przed przystąpieniem do pierwszego zlecenia Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia zatwierdzonego przez Starostę wzorcowego projektu oznakowania robót, który będzie stosowany przez cały okres trwania umowy. Wykonawca wskaże osobę odpowiedzialną za oznakowanie robót w czasie ich prowadzenia zgodnie z zatwierdzonym projektem. - Roboty Wykonawca musi rozpocząć w oparciu o pisemne zlecenie od Zamawiającego najpóźniej w ciągu 2 dni od daty jego otrzymania. Wykonawca w miarę możliwości przystąpi do robót w dniu otrzymania zlecenia. Prace będą prowadzone nieprzerwanie do czasu wykonania całego zakresu robót (ewentualne przerwy mogą wynikać jedynie z działań przyrody np. ulewne opady deszczu). - Czas trwania prac zależeć będzie od stopnia trudności i zakresu robót. Zakres i czas robót ustali każdorazowo Zamawiający z Wykonawcą. - Odbiory robót będą się odbywały zgodnie z zapisami § 8 Istotnych postanowień umowy. 2.15 Warunki prowadzenia robót - Wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót i realizacji budowy podaje Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. - Wykonawca jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z projektem organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót zabezpieczenia terenu budowy. - Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych dla materiałów bitumicznych, gruzu z betonu cementowego, mas ziemnych. - Bezpośrednio po wyremontowanym miejscu może odbywać się ruch pojazdów. - Nie dopuszcza się układania mieszanki bitumicznej na mokrym podłożu. 2.16 Rozliczanie wykonanych i odebranych robót - Zaoferowane stawki na poszczególne rodzaje robót będą stałe i niezmienne bez względu na porę roku, godzinę oraz miejsce wykonywania robót. W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku prowadzenia robót w miejscach znacznie obciążonych ruchem, istnieje możliwość wystąpienia konieczności prowadzenia robót w godzinach popołudniowych lub nocnych (obowiązują stawki ofertowe). - Rozliczanie następować będzie fakturami częściowymi wystawianymi za wykonanie danego zlecenia na podstawie protokołów odbioru wykonanych robót oraz obmiarów powykonawczych potwierdzających wykonanie danego zakresu robót. CZĘŚĆ NR 3 - remont schodów w ciągu ul. Wiślanej w Gniewie 2.17 Wykonanie remontu schodów w ciągu ulicy Wiślanej w Gniewie, zgodnie ze Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz sztuką budowlaną. Szczegółowy zakres remontu przedstawiają rysunki zawarte w Załączniku nr 5C do SIWZ i obejmuje: - prace pomiarowe i roboty przygotowawcze, - rozbiórkę istniejących schodów, - wywóz i utylizację materiałów z rozbiórki lub złożenie materiałów (lub ich części) w miejsce wskazane przez Zamawiającego (w przypadku, jeśli materiał rozbiórkowy nadaje się do powtórnego wbudowania), - zakup i dostarczenie materiałów, - wykonanie koryta, wywóz i utylizację urobku, - wykonanie schodów zgodnie z rysunkami 1 i 2, - wypełnienie spoin. 2.18 Cena zaoferowana za wykonanie całości przedmiotowych robót jest ceną ryczałtową i musi obejmować wszystkie koszty związane z robocizną, materiałami, sprzętem oraz utylizacją materiałów z rozbiórki wraz z kosztami pośrednimi (ogólnymi), kosztami zaopatrzenia oraz zyskiem. 2.19 Ponadto do obowiązków Wykonawcy, w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego, należy: - wykonanie wszystkich robót towarzyszących wynikających z technologii robót, - zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych, - zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem placu budowy, - doprowadzanie na bieżąco terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych terenów do stanu, w jakim je przejmował, - wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonanych prac. 2.20 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody, do których dojdzie na placu budowy od dnia rozpoczęcia robót do czasu ich protokolarnego odbioru. W przypadku zatrudnienia podwykonawców Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót. 2.21 Warunki prowadzenia robót - Wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót i realizacji budowy podaje Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. - Wykonawca jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z projektem organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót zabezpieczenia terenu budowy. - Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych dla materiałów bitumicznych, gruzu z betonu cementowego, mas ziemnych. 2.22 Rozliczanie wykonanych i odebranych robót - Za wykonanie niniejszego przedmiotu zamówienia będzie przysługiwało wynagrodzenie ryczałtowe. - Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów robót i innych świadczeń. DOTYCZY CZĘŚCI ZAMÓWIENIA NR 1 i 2: 2.23 INFORMACJA O UBEZPIECZENIU O.C.: 2.23.1 Wybrany Wykonawca, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany będzie do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 100 000,00 PLN (słownie złotych: sto tysięcy 00/100) w zakresie każdej części zamówienia. 2.23.2 W przypadku składania oferty przez tego samego Wykonawcę na część nr 1 i 2 zamówienia, wysokość aktualnego ubezpieczenia o.c. winna wynosić min. 200 000,00 PLN (słownie złotych: dwieście tysięcy 00/100). 2.23.3 W związku z powyższym Wykonawca, zgodnie z pkt 14.4.1 SIWZ, przed podpisaniem umowy, dostarczy Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polisy ubezpieczeniowej na wymaganą kwotę. DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA: 2.24 INFORMACJA O GWARANCJACH: 2.24.1 Wykonawca musi w swojej ofercie zadeklarować długości okresów gwarancji jakości i rękojmi za wady – w miesiącach, licząc od daty podpisania przez strony bezusterkowego protokołu odbioru robót, przy czym oba ww. okresy nie mogą być krótsze niż 12 m-cy. Zamawiający podkreśla, iż długości zdefiniowanych okresów gwarancji nie należy rozumieć jako sumy m-cy dla dwóch różnych okresów gwarancyjnych, a ponadto długość ta winna być identyczna dla obu rodzajów okresu. To oznacza, że Wykonawca w ofercie winien zaoferować okres gwarancji, który wyniesie – minimum – 12 m-cy na gwarancję jakości i 12 m-cy na rękojmię za wady. 2.24.2 Długość okresu gwarancji stanowi jedno z kryteriów wyboru oferty Wykonawcy (szczegóły dotyczące wagi poszczególnych kryteriów oceny ofert zawiera Rozdział 13 SIWZ). UWAGI: 1) Nie wskazanie wymaganego okresu w ogóle, będzie przez Zamawiającego przyjmowane tak, jakby Wykonawca zaoferował minimalny to jest 12 m-czny okres gwarancji. 2) Zadeklarowanie okresu krótszego niż 12 m-cy będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy, to jest z uwagi na jej niezgodność z treścią SIWZ. 3) W celu uniknięcia stosowania przez Wykonawców nieuzasadnionego podwyższania wartości ceny jako głównego kryterium wyboru oferty, z równoczesnym nadmiernym (lub wręcz abstrakcyjnym) wydłużaniem zadeklarowanej długości okresu gwarancji, Zamawiający określa maksymalną długość okresu gwarancji jako 18 m-cy. Każde zadeklarowanie okresu gwarancji ponad 18 m-cy, będzie przez Zamawiającego przyjmowane do obliczeń punktów tak, jakby Wykonawca zadeklarował 18 m-cy. 2.25 INFORMACJA O PODWYKONAWCACH: 2.25.1 Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę. 2.25.2 Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w swojej ofercie (Załączniku Nr 1 do SIWZ – Formularzu oferty) części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z podaniem nazwy oraz danych kontaktowych podwykonawców (osób do kontaktu z nimi), zaangażowanych w realizację przedmiotu umowy. Brak takich określeń w ofercie oznaczać będzie, iż Wykonawca deklaruje wykonanie całego przedmiotu zamówienia samodzielnie. 2.25.3 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podmiot samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.25.4 Przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców zastosowanie mają przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 2.25.5 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. 2.25.6 Zamawiający w projekcie umowy (Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, nie spełnienie których spowoduje zgłoszenie odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu. 2.25.7 Zamawiający w projekcie umowy (Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, podlegające obowiązkowi informowania Zamawiającego. 2.26 Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych do zamówienia podstawowego, do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego. 2.27 Na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług, czyli tzw. pracowników fizycznych. Jeżeli podczas realizacji zadania usługę będzie wykonywać osoba niezatrudniona na umowę o pracę co zostanie ustalone przez Zamawiającego osoba taka będzie musiała zakończyć wykonywanie usługi, a Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1 000 PLN za każdy taki przypadek. Fakt ujawnienia takiej osoby musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez przedstawicieli Zamawiającego. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach