Przetargi.pl
Poprawa stanu gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Krasnosielc - II etap

Urząd Gminy Krasnosielc ogłasza przetarg

  • Adres: 06-212 Krasnosielc, Rynek 40
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 7175073 , fax. 029 7175074
  • Data zamieszczenia: 2014-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Krasnosielc
    Rynek 40 40
    06-212 Krasnosielc, woj. mazowieckie
    tel. 029 7175073, fax. 029 7175074
    REGON: 00053895200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krasnosielc.bipst.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa stanu gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Krasnosielc - II etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących przebudowę hydrofitowych oczyszczalni ścieków, budowę przydomowych oczyszczalni ścieków oraz modernizację przydomowych hydrofitowych oczyszczalni ścieków. Przebudowa hydrofitowych oczyszczalni ścieków obejmuje demontaż i utylizację elementów hydrofitowych istniejących oczyszczalni ścieków i wybudowanie biologiczne oczyszczalni ścieków w miejscu obecnego systemu. Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymogi zharmonizowanej normy PN-EN12566-3+A1:2009 oznakowane znakiem CE na podstawie pełnych raportów z badań wykonanych w laboratorium notyfikowanym. Ciąg technologiczny oczyszczalni składa się z następujących urządzeń: przykanalika PVC DN 110 lub PVC DN 160 rewizji PVC DN 110 oczyszczalni kompaktowej w zależnośći od ilości RLM przepompowni ścieków oczyszczonych lub surowych komór filtracyjnych(odbiornik ścieków oczyszczonych lub studni chłonnej. Budowa przydomowych oczyszczalni obejmuje budowęprzydomowych oczyszczalni ścieków dla budynków mieszkalnych na terenie gminy Krasnosielc. Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymogi zharmonizowanej normy PN-EN 12566-3+A1:2009 oznakowane znakiem CE na podstawie pełnych raportów z badań wykonanych w laboratorium notyfikowanym. Zbiorniki oczyszczalni muszą być monolityczne, wykonane z polietylenu wysokiej gęstości PEHD formowanego metodą wytłaczania lub rotomuldingu, zapewniając szczelność i trwałość. Ciąg technologiczny musi składać się z minimum dwóch osobnych zbiorników, tj. osadnika gnilnego a następnie bioreaktora. Urządzenia muszą zapewnić możliwość montażu bioreaktora w pewnej odległości od osadnika gnilnego, ponieważ takie rozwiązanie umożliwia wyeliminowanie przepompowni ścieków surowych. Do budowy należy zastosować oczyszczalnie ścieków pracujące w układzie technologicznym składającym się z ustawionych szeregowo komór realizujących następujące procesy jednostkowe: osadnik gnilny komora beztlenowa, złoże biologiczne komora tlenowa, osad czynny komora tlenowa, Procesy tlenowe nie mogą być realizowane w jednej komorze. Ciąg technologiczny oczyszczalni składa się z następujących urządzeń: przykanalika PVC DN 110 lub PVC DN 160 rewizji PVC DN 110 oczyszczalni kompaktowej w zależności od ilości RLM przepompowni ścieków oczyszczonych lub surowych komór filtracyjnych odbiornik ścieków oczyszczonych lub studni chłonnej. Modernizacja przydomowych hydrofitowych oczyszczalni ścieków obejmuje wymianę istniejących osadników z niezbędnymi podłączeniami kanalizacyjnymi, zainstalowanie przepompowni ścieków surowych wraz z podłączeniem elektrycznym oraz montaż złoża hydrofitowego z roślinnością i doprowadzeniem ścieków oczyszczonych do stawu denitryfikacyjnego. Ciąg technologiczny oczyszczalni składa się z następujących urządzeń:przykanalika PVC DN 110 lub PVC DN 160 rewizji PVC DN 110 przepływowego osadnika gnilnego o odpowiedniej pojemności przepompowni ścieków surowych studzienki rozdzielczej drenażu rozprowadzającego i zbierającego złoża hydrofitowego studzienki kontrolnej (studzienka końcowa za złożem hydrofitowym stawu denitryfikacyjnego odbiornik ścieków oczyszczonych. Wraz z ofertą Wykonawca dołączy następujące dokumenty Deklaracja Właściwości Użytkowych CE wystawiona przez producenta na podstawie dokonanych badań przez jednostkę notyfikowaną sporządzoną zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającym zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG Dz. U. Unii Europejskiej z dnia 4 kwietnia 2011 r. L 88/5 i obowiązującymi przepisami krajowymi. Pełen raport z badań przydomowej oczyszczalni ścieków zgodnej z normą PN-EN 12566-3 wystawiony przez notyfikowane laboratorium przez Komisję Europejską obejmujący: raport wodoszczelności dla wszystkich oferowanych oczyszczalni, a nie poszczególnych zbiorników lub oczyszczalni z innego typoszeregu, wykonanego przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem A normy PN EN 12566-3, a w szczególności tablicą 1 przedmiotowej normy, raport wytrzymałości konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni największa oczyszczalnia, a nie największy pojedynczy zbiornik. W tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem C normy PN EN 12566-3 dla warunków suchych i mokrych lub metodą obliczeniową obejmującą najbardziej niekorzystne warunki pracy urządzenia wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z normą PN EN 12566-3, raport efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5, ChZT, zawiesina. Uwaga w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga zgodnie z normą PN EN 12566-3, aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem B normy PN EN 12566-3 dla najmniejszej oczyszczalni z typoszeregu, trwałość materiału badanie materiału - badanie wykonane zgodnie z rozdziałem 6.5 normy PN EN 12566-3 określające właściwość materiału, z którego wykonana jest oczyszczalnia, Zamawiający nie dopuszcza możliwości wykonywania badań przez laboratorium akredytowane lub osoby prywatne, a jedynie potwierdzonych przez laboratorium notyfikowane. Wszystkie badania na zgodność z normą PN-EN 12566-3 muszą być wykonane wyłącznie w laboratorium notyfikowanym przez Komisję Europejską. Raport z badań i ustalenia typu wyrobu na podstawie badań typu, obliczeń typu wykonanych przez notyfikowane laboratorium badawcze. Raport musi obejmować wszystkie badania jakie obejmuje norma PN EN 12566-3 efektywność oczyszczania, wytrzymałość konstrukcji, wodoszczelność, trwałość. W celu potwierdzenia przez producenta wysokich standardów produkcji oraz standardów zarządzania środowiskowego należy dołączyć do oferty Certyfikat ISO 9001:2008 oraz ISO 14001:2004. Wyniki badań szczelności obudowy sterowania zintegrowanej z urządzeniem o klasie szczelności nie niższej niż IP65. W celu udokumentowania równoważności proponowanych oczyszczalni ścieków do przedmiotu zamówienia należy dołączyć do oferty: karty katalogowe, rysunki i opisy umożliwiające Zamawiającemu ocenę oferty. Deklarację CE na sterownik oczyszczalni + opis działania. Aprobatę Techniczną dotyczącą tuneli filtracyjnych uwzględniającą, że produkt ten jest do wykorzystania w systemach oczyszczania ścieków Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 PZP dopuszcza składanie ofert równoważnych , a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta dostawcy lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów produktów ma wyłącznie charakter przykładowy Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. W celu wykazania równoważności należy przedstawić wszelką możliwą do porównania dokumentację techniczno technologiczną z której jednoznacznie będzie wynikać równoważność proponowanych urządzeń zamiennych. Dokumentami niezbędnymi do spełnienia warunku równoważności, które należy przedstawić do akceptacji są: dokumentacja techniczna proponowanych urządzeń i instalacji, schematy technologiczne wraz z opisami technicznymi proponowanych urządzeń, schematy działania wraz z określeniem stopnia redukcji zanieczyszczeń, wskazaniem odpowiednich komór i urządzeń współpracujących, kompletna dokumentacji wraz z załącznikami dotycząca przeprowadzonych badań i atestów, schematy elektryczne wraz z wykazem urządzeń proponowanych rozwiązań równoważnych, wszelkie inne dokumenty techniczno-technologiczne umożliwiające rzetelną a przede wszystkim kompleksową ocenę zaproponowanych urządzeń. W trakcie realizacji inwestycji Wykonawca: dokona urządzenia placu budowy i poniesie koszty utrzymania zaplecza budowy; zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia, do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez inspektora nadzoru inwestorskiego oraz pracowników Zamawiającego zapewni ochronę terenów przyległych do placu budowy i poniesie odpowiedzialność cywilną za ewentualne szkody wynikłe z tytułu prowadzonych prac wobec osób trzecich; wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w ilości 2 egz. w wersji papierowej i elektronicznej w wersji PDF lub JPG wraz z oświadczeniem geodety o wykonaniu robót zgodnie umową Wykonawca przez cały okres robót budowlanych umożliwi wstęp na teren budowy inspektorowi nadzoru inwestorskiego oraz upoważnionym pracownikom Zamawiającego włącznie z możliwością wglądu do dokumentacji budowy na dwa dni przed rozpoczęciem robót, poinformuje użytkownika o planowanym terminie montażu oczyszczalni przeprowadzi rozruch oczyszczalni oraz wykona kompletną analizę fizykochemiczną ścieków ilość próbek zostanie podana po podpisaniu umowy, przeszkoli użytkowników w zakresie obsługi,potwierdzone na piśmie, dostarczy instrukcję obsługi Wykonawca wraz z pisemnym zgłoszeniem zakończenia robót przedłoży Zamawiającemu wszystkie dokumenty pozwalające na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu odbioru a w szczególności: dokumentację geodezyjną powykonawczą, oświadczenia kierownika budowy i kierowników robót, protokoły z wyników badań, certyfikaty, atesty i deklaracje zgodności na wbudowane materiały. Dokumentacja powykonawcza podlega odbiorowi częściowemu przez inspektora nadzoru. Na co najmniej 7 dni przed dniem odbioru Wykonawca przedłoży Inspektorowi dokumentację powykonawczą. Inspektor zbada stan dokumentacji powykonawczej. W przypadku stwierdzenia wad, zwróci ją do poprawki. Dokumentacja powykonawcza powinna zawierać wykaz przekazywanej dokumentacji powykonawczej kompletny, wyszczególnione i opisane wszystkie tomy, teczki, segregatory protokoły przeprowadzonych odbiorów częściowych sporządzonych pomiędzy wykonawcą i użytkownikiem potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru , pomiarów, badań i sprawdzeń dokumentację fabryczną atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, protokoły jakości zabudowanych urządzeń i materiałów Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, a dołączone do przetargu przedmiary mają charakter pomocniczy. Wszystkie materiały muszą posiadać aktualną aprobatę techniczną lub certyfikat zgodności z odpowiednimi normami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452521274
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Forma i zasady wnoszenia wadium 14 000,00 zł. (słownie: czternaście tysięcy złotych) 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu na konto Urzędu Gminy w Krasnosielcu, BS Krasnosielc Nr 15 8917 0001 0000 0026 2000 0030, 2) Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium, 3) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym- oryginał należy dołączyć do oferty, 4) gwarancjach bankowych - oryginał należy dołączyć do oferty, 5) gwarancjach ubezpieczeniowych - oryginał należy dołączyć do oferty, 6) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) oryginał należy dołączyć do oferty. 2. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed terminem składania ofert. 3. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać klauzulę gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust 5 ustawy. 4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krasnosielc.bipst.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach