Przetargi.pl
Poprawa jakości środowiska miejskiego oraz mobilności mieszkańców poprzez budowę węzła przesiadkowego w Łochowie

Gmina Łochów ogłasza przetarg

  • Adres: 07130 Łochów, Al. Pokoju
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 256 437 800 , fax. 256 437 880
  • Data zamieszczenia: 2019-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łochów
    Al. Pokoju 75
    07130 Łochów, woj. mazowieckie
    tel. 256 437 800, fax. 256 437 880
    REGON: 71158209000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminalochow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa jakości środowiska miejskiego oraz mobilności mieszkańców poprzez budowę węzła przesiadkowego w Łochowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest realizacja projektu pn. „Poprawa jakości środowiska miejskiego oraz mobilności mieszkańców poprzez budowę węzła przesiadkowego w Łochowie” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020; Priorytet: IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną, Działanie: 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza, Poddziałanie: 4.3.1 Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej. 2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowę parkingu typu „Parkuj i Jedź” (P+R) wraz z niezbędną infrastrukturą, w tym elementami systemu ITS, oraz ścieżką rowerową pełniącą funkcję komunikacyjną w formule „zaprojektuj i wybuduj”, a także budowę zatoki autobusowej na podstawie dokumentacji projektowo-wykonawczej. 3. Zamówienie składa się z trzech zadań: 1) Zadanie 1: Wykonanie dokumentacji projektowo-wykonawczej dla Zadania 3, 2) Zadanie 2: Budowa zatoki autobusowej w Łochowie, 3) Zadanie 3: Budowa parkingu typu Parkuj i Jedź” (P+R) wraz z niezbędną infrastrukturą, w tym elementami systemu ITS oraz ścieżką rowerową, zlokalizowanymi w Łochowie. 4. Zakres zamówienia w Zadaniu 1 obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-wykonawczej dla Zdania 3, w tym w szczególności: 1) wykonanie badań geotechnicznych dla potrzeb projektu, pozyskanie map do celów projektowych, 2) uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy na terenie zamkniętym, 3) uzyskanie warunków technicznych przyłączy do sieci miejskich na potrzeby realizacji zadania, 4) wykonanie inwentaryzacji stanu istniejącego, mającego wpływ na zaprojektowanie i realizację zadania, 5) opracowanie projektu rozbiórek istniejących na działkach zabudowań i infrastruktury, wraz z uzyskaniem pozwolenia na przeprowadzenie prac rozbiórkowych, 6) wykonanie projektu budowlanego i projektów wykonawczych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu typu „Parkuj i Jedź” na min. 135 miejsc postojowych dla samochodów osobowych i około 30 rowerów, uwzględniającego przyłącza i niezbędną infrastrukturę techniczną, w tym elementy ITS wraz z chodnikiem wzdłuż Al. Łochowskiej, w zakresie i formie zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ilości egzemplarzy umożliwiającej uzyskanie stosownych decyzji administracyjnych oraz prowadzenie i nadzorowanie inwestycji, 7) wykonanie, uzyskanie niezbędnych uzgodnień i odstępstw do projektu budowlanego ścieżki rowerowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, 8) wykonanie i uzgodnienie projektów docelowej organizacji ruchu, 9) uzyskanie wszelkich zezwoleń, w tym na terenie zamkniętym, uzgodnień i dopuszczeń niezbędnych dla realizacji Zadania 3 (wszelkie opłaty z tym związane ponosi Wykonawca), 10) uzgodnienie dokumentacji z Zamawiającym, 11) pełnienie nadzoru autorskiego w ramach ceny ofertowej podczas realizacji robót budowlanych w oparciu o wykonaną dokumentację. Uwaga do Zadania 1: Zamawiający wprowadza w Programie Funkcjonalno-Użytkowym dodatkowe zapisy: 1. na stronie 12 w punkcie I.3.5 zjazdy, drogi dojazdowe do miejsc postojowych, place manewrowe oraz miejsca postojowe na parkingu - dla samochodów osobowych <2500 kg – z kostki brukowej betonowej szarej gr. 8 cm, układanej na podsypce z kruszywa kamiennego 2-4mm gr.3cm i podbudowie z kruszywa kamiennego 0-31,5mm, gr. min. 20 cm; dodaje się zapisy o treści: ­ „ dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0,63mm, o grubości 15cm”, ­ „warstwa odsączająca (mrozoodporna) z pospółki żwirowej gr.15 cm”; 2. w ramach Zadania 1 należy zaprojektować drogę dojazdową do parkingu o numerze ewidencyjnym 2052/39 o powierzchni 360 m2. 5. Zakres zamówienia w Zadaniu 2 obejmuje budowę zatoki autobusowej w Łochowie na podstawie kompletnej dokumentacji projektowo-wykonawczej w oparciu o ostateczne pozwolenie na budowę (Decyzja nr 37/10 z dnia 15.03.2010 r.), w tym w szczególności: 1) modernizację placu manewrowego dla autobusów, z wyznaczeniem zatok postojowych, 2) budowę dróg wewnętrznych obsługujących funkcje komunikacyjne węzła przesiadkowego, 3) budowę 33 miejsc postojowych dla samochodów osobowych i 120 motocykli oraz rowerów, 4) budowę chodników, 5) wykonanie odwodnienia projektowanych i modernizowanych obiektów drogowych, 6) wycięcie drzew i krzewów które są w złym stanie fitosanitarnym, 7) wykonanie zabiegów sanitarnych i pielęgnacyjnych na drzewach pozostawianych, 8) dobór elementów małej architektury, 9) dobór ogrodzenia, 10) zapewnienie stałej i pełnej obsługi geodezyjnej dla realizacji przedmiotu zamówienia, w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 6. Zakres zamówienia w Zadaniu 3 obejmuje budowę parkingu typu Parkuj i Jedź” (P+R) wraz z niezbędną infrastrukturą, w tym elementami systemu ITS oraz ścieżką rowerową, zlokalizowanymi w Łochowie, w tym w szczególności: 1) budowę parkingu o pojemności 135 miejsc postojowych dla samochodów osobowych i 30 dla rowerów wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, tj.: a) instalacją kanalizacji deszczowej wraz z niezbędną infrastrukturą, zapewniającą prawidłowe funkcjonowanie instalacji (kolektor zbiorczy ze studzienkami połączeniowo-rewizyjnymi, wpusty uliczne z przykanalikami, separator substancji ropopochodnych z osadnikiem, pompownię samoobsługową wód deszczowych z zasilaniem energetycznym), b) automatyczną toaletę publiczną ATP, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych, c) zewnętrzną instalację elektryczną zasilającą projektowane obiekty, d) zewnętrzną instalację wodno-kanalizacyjną, e) instalację i stanowisko ładowania prądu dla samochodów elektrycznych, f) inteligentną instalację oświetlenia zewnętrznego, g) instalację telewizji przemysłowej IP, h) system zliczania miejsc parkingowych, jako element ITS, i) system informacji i obsługi pasażerów, jako element ITS, j) instalację telekomunikacyjną i logiczną, na potrzeby funkcjonowania telewizji IP i systemu ITS, k) instalację podtrzymującą zasilanie telewizji IP i systemu ITS, 2) budowę ścieżki rowerowej o długości ok. 1,9 km wzdłuż ul. Dolnej, komunikującej północną i północno-wschodnią część miasta z Dworcem Kolejowym i zatoką autobusową, 3) budowę chodnika wzdłuż Al. Łochowskiej, 4) zapewnienie stałej i pełnej obsługi geodezyjnej dla realizacji przedmiotu zamówienia, w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Uwaga do Zadania 3 : W ramach wykonania Zadania 3 należy uwzględnić dodatkowe zapisy Zamawiającego wprowadzone dla Zadania 1. 7. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 1 do SIWZ, na który składa się: 1) Program Funkcjonalno-Użytkowy zwany dalej „PFU” dla Zadania 1 i 3, 2) Dokumentacja projektowo-wykonawcza tj. Dokumentacja projektowa, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, a także pomocniczo przedmiar robót dla Zadania 2. 3) Zamawiający wskazuje, że zamieszczony przedmiar robót dla Zadania 2 ma wyłączenie charakter dokumentu pomocniczego i nie stanowi podstawy do ustalenia wysokości wynagrodzenia w związku z przyjęciem wynagrodzenia ryczałtowego. 4) Zaleca się, aby Wykonawca dokonał na własny koszt wizji lokalnej miejsca realizacji przedmiotu zamówienia w celu uzyskania informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. 5) Zamawiający informuje, iż prace budowlane będą prowadzone w trakcie użytkowania terenu. 6) Jeżeli w SIWZ, w tym w PFU lub w dokumentacji projektowo-wykonawczej wskazano w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń jakikolwiek znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces charakteryzujący produkt lub usługę – należy przyjąć, że wskazują one minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. 7) W przypadku, gdy w SIWZ w tym PFU lub w dokumentacji projektowo-wykonawczej zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. 8) W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 9) W przypadku wymaganego w dokumentacji projektowej oznakowania i certyfikatów, Zamawiający akceptuje oznakowania i certyfikaty równoważne. 10) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania materiałów i urządzeń (wyrobów budowlanych) zgodnych z wymogami określonymi w dokumentacji projektowej dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 11) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, w tym z PFU, dokumentacją projektowo-wykonawczą, złożoną ofertą, obowiązującymi przepisami prawa, normami i sztuką budowlaną. 12) Wykonawca w ramach wynagrodzenia, dostarczy na własny koszt i ryzyko, wszystkie niezbędne materiały, wyposażenie techniczne i sprzęt oraz zapewni odpowiednio wykwalifikowany i doświadczony personel i nadzór nad realizacją robót, umożliwiający wykonanie zamówienia w wyznaczonym terminie. 13) Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie zgodnie z doświadczeniem, wiedzą oraz potencjałem wykonawczym, zapewniającym wykonanie przedmiotu zamówienia z należytą starannością, jakością i organizacją pracy. 14) Wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia (materiały i robociznę): minimum 3 lata licząc od dnia obustronnie podpisanego protokołu odbioru końcowego, maksymalnie 5 lat licząc od dnia obustronnie podpisanego protokołu odbioru końcowego, zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy złożonym w ofercie. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert zgodnie z Rozdziałem XV SIWZ. 15) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 16) Klauzula dotycząca zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonanie robót i usług związanych z realizacją zamówienia opisanych w dokumentacji przetargowej, w szczególności pracowników fizycznych oraz operatorów sprzętu budowlanego. 2) Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób pozostaje w gestii Wykonawcy. 3) Szczegółowe obowiązki Wykonawcy w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę uregulowane zostały we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45223320-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej bip.gminalochow.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu bez dodatkowego wezwania oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia*. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. *Uwaga: Złożenie ww. oświadczenia nie jest wymagane, w przypadku wpłynięcia tylko jednej oferty w ramach niniejszego postępowania. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. spółka cywilna, konsorcjum): 1) każdy z Wykonawców oddzielnie składa oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 SIWZ; 2) co najmniej jeden z Wykonawców lub kilku z nich łącznie muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale V ust. 1 pkt 2 SIWZ; 3) każdy z Wykonawców oddzielnie składa dokumenty potwierdzające, że nie podlega wykluczeniu na postawie art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp; 4) każdy z Wykonawców oddzielnie składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 3 SIWZ, 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Oferta złożona przez Wykonawcę w sposób, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 6 SIWZ musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ – formie oryginału, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ – w formie oryginału, 3) pełnomocnictwo do podpisania oferty o ile nie wynika ono z dokumentu rejestracyjnego lub innego dokumentu właściwego dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy – w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej, 4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego – w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej, 5) dokumenty innego podmiotu, w szczególności zobowiązanie – jeżeli Wykonawca dla wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innego podmiotu – w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, 6) w przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych – zestawienie materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do dokumentacji przetargowej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach